Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wat die inefficente panelen betreft,dat bewijst nog maar eens dat veel mensen zich niet voldoende laten informeren ,en investeren zonder erbij na te denken.
    en dat geldt niet alleen voor de energiesector.
    wat die overschot betreft,daar wordt aan gewerkt,en ja dat zal nog een tijdje duren,en investeringen vragen,so what? hoeveel miljarden hebben we al in kernenergie gestoken
    om nu tot het besef te komen dat we met nen hoop ouderwetse brol zitten,die elk moment kan begeven?om van de gev0lgen nog maar te zwijgen.
    hoeveel gaat de ontmanteling ons nog kosten,en kom nu niet af met die zever dat daar geld voor voorzien is,sinterklaas komt op 6 december ,niet ervoor of erna.
    hoeveel miljarden zijn er al opgegaan in het opruimen van olierampen?maar ja zolang de smurrie niet in onze tuin ligt is het een ver van mijn bed show.
    wat die zonneparken betreft,zolang ze niet uitgebaat worden door 1 grote speler een goed idee,maar dan geen uitbatingen door geldwolven en bedriegers a la electrabel en andere engies die al jaren in ons zakken zitten en de mensen tegen elkaar opzetten. alleen waar in belgie is er plaats?
    ps ik dacht dat dat hier een AUTOFORUM was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
      wat die inefficente panelen betreft,dat bewijst nog maar eens dat veel mensen zich niet voldoende laten informeren ,en investeren zonder erbij na te denken.
      en dat geldt niet alleen voor de energiesector.
      wat die overschot betreft,daar wordt aan gewerkt,en ja dat zal nog een tijdje duren,en investeringen vragen,so what? hoeveel miljarden hebben we al in kernenergie gestoken
      om nu tot het besef te komen dat we met nen hoop ouderwetse brol zitten,die elk moment kan begeven?om van de gev0lgen nog maar te zwijgen.
      hoeveel gaat de ontmanteling ons nog kosten,en kom nu niet af met die zever dat daar geld voor voorzien is,sinterklaas komt op 6 december ,niet ervoor of erna.
      hoeveel miljarden zijn er al opgegaan in het opruimen van olierampen?maar ja zolang de smurrie niet in onze tuin ligt is het een ver van mijn bed show.
      wat die zonneparken betreft,zolang ze niet uitgebaat worden door 1 grote speler een goed idee,maar dan geen uitbatingen door geldwolven en bedriegers a la electrabel en andere engies die al jaren in ons zakken zitten en de mensen tegen elkaar opzetten. alleen waar in belgie is er plaats?
      Zure mens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        ze zijn nog duur, maar ook hun prijs is toch ondertussen al gezakt. Daarom: in samenwerking met uw energieleverancier. Jij betaalt deel, hij ook (om de kostprijs van centrale te vermijden). Win win voor beide partijen.
        En om eerlijk te zijn, de prijs is nog geeneens zo gek duur meer. Ik zie ondertussen prijzen tussen 4000 en 7000€. Auto, reisjes, gsm's kunnen we allemaal veel geld aan geven. Maar geld voor een batterij die 20 jaar meegaat... how how.
        Ben net aan het kijken en die van tesla is 14kwh en dan zit ge rond de €9000 geplaatst. Ni veel kaas gegeten van electriciteit, maar hoe ver geraakt ge daarmee in uw woning? Ik haal in deze periode 1 tot 2 kwh per dag binnen.
        Mijn rapport van gisteren:
        Dagopbrengst: 1,63 kWh
        Eenheidsvergoeding vandaag: 0,408 EUR
        CO2-besparing vandaag: 1,141 kg
        Dus met andere woorden krijg ik die batterij nog niet voor 1/4de gevuld in deze tijd.

Ik vind het een interessant onderwerp, dus ga dat hier eens goed volgen. In ieder geval is het zo bij mij thuis opgebouwd dat ik naast de omvormer nog wel een aantal batterijen kan plaatsen. Maar ik ga wachten tot die wel wat betaalbaarder zijn en een veel grotere capaciteit hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Jij hebt minstens ingezien dat zonnepanelen bij jou inefficiënt zouden zijn. Het valt mij op hoe vaak ongeschikte daken toch met panelen volgepropt werden, waarvoor dus nutteloze kosten werden gedaan (dat is het probleem van de eigenaaar....) maar ook nutteloos subsidies en voordelen werden toegestaan.
          Mijn staan ook niet optimaal georiënteerd en vrees dat ik ga halen wat ik zou moeten halen. Ze staan van 15 mei en heb 6300kwh op mijn dak liggen en een omvormer van 5.0. Gisteren zat ik aan een totaal van 4082Kwh en als ik zie dat in deze periode maar 1 à 2 kwh per dag binnen komt, vrees ik er wat voor dat ik over de 6000kwh ga geraken. Maar ben nog optimistich. Te optimistisch mss.

Mijne baas heeft een paar weken geleden zonnepanelen laten zetten. Maar die woont min of meer in het bos waarbij sommige panelen op bepaalde momenten in de schaduw vallen. Bij mijn thuis is dat totaal niet. Maar bij hem worden blijkbaar automatisch de panelen in de schaduw tijdelijk uitgeschakeld.

Comment

Wij zullen wel beslissen wat wel en niet mag.
            Het blijft voor een deel on topic dus laten we dit toe.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Elektrische auto's kunnen via een slim netwerk thuis makkelijk worden gebruikt om net wanneer de stroomvraag het hoogst is, het huis van stroom te voorzien. Is de piek voorbij, laat dan opnieuw de auto opladen. Kan allemaal zo makkelijk verwezenlijkt worden.

Dat doen ze nu al in sommige bedrijven en in andere landen.
              De werknemers koppelen hun auto aan en laten via een app weten wanneer ze willen vertrekken en hoeveel energie ze minimum moeten hebben.
              De auto’s worden geladen en ontladen naar gelang welk weer het is.
              Bij veel zon / wind en er dus een teveel is worden ze geladen.
              Als de wolken even voor de zon komen weer ontladen enz.
              den borre

Int3x0r

Comment

• Doet mij toch een beetje denken aan de Beurs... daar zijn er ook winsten te maken, maar je moet er permanent mee bezig zijn om ze binnen te rijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Zure mens
                  haja,ik ben een zure mens omdat ik mij afzet tegen die grote graaiers ,en de rest verdedig?aandelen bij electrabel mss?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ben net aan het kijken en die van tesla is 14kwh en dan zit ge rond de €9000 geplaatst. Ni veel kaas gegeten van electriciteit, maar hoe ver geraakt ge daarmee in uw woning? Ik haal in deze periode 1 tot 2 kwh per dag binnen.
                    Mijn rapport van gisteren:
                    Dagopbrengst: 1,63 kWh
                    Eenheidsvergoeding vandaag: 0,408 EUR
                    CO2-besparing vandaag: 1,141 kg
                    Dus met andere woorden krijg ik die batterij nog niet voor 1/4de gevuld in deze tijd.

Ik vind het een interessant onderwerp, dus ga dat hier eens goed volgen. In ieder geval is het zo bij mij thuis opgebouwd dat ik naast de omvormer nog wel een aantal batterijen kan plaatsen. Maar ik ga wachten tot die wel wat betaalbaarder zijn en een veel grotere capaciteit hebben.
                    ge moet niet louter met uw zonnepanelen denken. Als die de batterij kunnen opladen is dat natuurlijk een pluspunt, maar met weer zoals vandaag moet ge die batterij opladen via het net overdag. 's Avonds als iedereen alles aanzet, kunt gij met de batterij het net ontlasten omdat ge dan stroom pakt via de batterij. Eens de piek gedaan, kunt ge kiezen: ofwel de batterij zo ver als mag ontladen ofwel gewoon via het net.
                    Daarom moet het een wisselwerking zijn tussen de consument en de leverancier van stroom. Doordat de consument de batterij zet, ontlast die voor een stuk de stroomproductie van de leverancier. En die heeft daar wel degelijk baat bij. Batterij kost voor hem een pak minder dan een nieuwe centrale/windmolen/pv park te bouwen. En kunt ge het piekverbruik op die manier opvangen, is er ook geen sprake meer van een afschakelplan.
                    Hier in België zijn er nog heel wat producten niet verkrijgbaar, maar er zijn heel wat meer batterij aanbieders dan tesla alleen. LG, panasonic, enzovoort. In the UK kunt ge zelfs via IKEA een hele installatie kopen met batterij desgewenst erbij.
                    Ge kunt ook uw eigen stroom maken via stirlling motor (maar kost nog teveel geld). En zo zijn er heel wat opties.
                    Wij blijven maar vasthouden aan die draad die in het huis komt, maar opties genoeg. En ja: electrische auto hoort daar ook bij (enfin, de batterij toch). Als nissan zijn 'oude' batterijen van de eerste generatie leaf nu eens op de markt zou gooien zoals ze hadden beloofd, dan is er weer een extra speler bij. Die batterijen zijn misschien niet meer goed voor in een auto te gebruiken, maar kunnen nog altijd ongeveer 20 jaar dienst doen om thuis te worden gebruikt.
                    www.peugeotforum.be

Comment

haja,ik ben een zure mens omdat ik mij afzet tegen die grote graaiers ,en de rest verdedig?aandelen bij electrabel mss?
                      Kristof Calvo, is that you?
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Is dat hier een website gesponsord door rechts misschien ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                          Is dat hier een website gesponsord door rechts misschien ?
                          Autoforum is altijd neutraal geweest, als dit topic dat niet kan zijn en draait naar eender welke richting dan gaat het op slot voor eeuwig en altijd.

Bij deze dan ook de enige en laatste waarschuwing om hier ontopic te blijven.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                            Is dat hier een website gesponsord door rechts misschien ?
                            Ik kan dit noch ontkennen noch bevestigen.

#JeSuisAutoforum
                            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• *Tekst gewist door beheerder*
                              Last edited by Namaz; 29/11/2018, 16:34.

Comment

• André is op verlof voor een week, de volgende die off-topic gaat mag mee.

Comment

• Volgens mij is windenergie altijd rechts...;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• windenergie is er niet genoeg om heel de wereld van stroom te voorzien en kan ook onverwachte neveneffecten hebben op het klimaat. De windmolen halen de energie letterlijk uit de lucht. Luchtstromingen noodzakelijk voor het klimaat worden er door beïnvloed. Nu nog niet, maar als men doorgaat om de wind te oogsten, gaat het op termijn wel meespelen.
                                    Alsmaar meer energie willen is niet de oplossing. We moeten het gewoon doen met minder.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Alsmaar meer energie willen is niet de oplossing. We moeten het gewoon doen met minder.
                                      Amen!

Comment

windenergie is er niet genoeg om heel de wereld van stroom te voorzien en kan ook onverwachte neveneffecten hebben op het klimaat. De windmolen halen de energie letterlijk uit de lucht. Luchtstromingen noodzakelijk voor het klimaat worden er door beïnvloed. Nu nog niet, maar als men doorgaat om de wind te oogsten, gaat het op termijn wel meespelen.
                                        Daar wil ik wel iets meer over weten.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• Ja ik kan er ook niet aan doen dat autorijden een rechtse bedoening is. Rechts rijden, rechts gas geven, rechts remmen, rechts verleggen, rechts mijn hand op mijn vrouw haar bil leggen... LOL

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X