Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• voor gixxer

staan trouwens heel wat interessante artikels op die site Goed onderbouwd en vaak ontnuchterend.

www.peugeotforum.be

Comment

• Ik heb hetzelfde gevoel bij warmtepompen. Je kan volgens mij ook niet onbeperkt warmte uit de grond pompen. Als iedereen dat zou doen zal dit systeem ook minder efficient worden volgens mij. Ik weet niet of hierover al studies bestaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        voor gixxer

staan trouwens heel wat interessante artikels op die site Goed onderbouwd en vaak ontnuchterend.

https://www.lowtechmagazine.be/2011/...k-leveren.html
        Bedankt.
        Ga dat morgen eens lezen.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

ge moet niet louter met uw zonnepanelen denken. Als die de batterij kunnen opladen is dat natuurlijk een pluspunt, maar met weer zoals vandaag moet ge die batterij opladen via het net overdag. 's Avonds als iedereen alles aanzet, kunt gij met de batterij het net ontlasten omdat ge dan stroom pakt via de batterij. Eens de piek gedaan, kunt ge kiezen: ofwel de batterij zo ver als mag ontladen ofwel gewoon via het net.
          Daarom moet het een wisselwerking zijn tussen de consument en de leverancier van stroom. Doordat de consument de batterij zet, ontlast die voor een stuk de stroomproductie van de leverancier. En die heeft daar wel degelijk baat bij. Batterij kost voor hem een pak minder dan een nieuwe centrale/windmolen/pv park te bouwen. En kunt ge het piekverbruik op die manier opvangen, is er ook geen sprake meer van een afschakelplan.
          Hier in België zijn er nog heel wat producten niet verkrijgbaar, maar er zijn heel wat meer batterij aanbieders dan tesla alleen. LG, panasonic, enzovoort. In the UK kunt ge zelfs via IKEA een hele installatie kopen met batterij desgewenst erbij.
          Ge kunt ook uw eigen stroom maken via stirlling motor (maar kost nog teveel geld). En zo zijn er heel wat opties.
          Wij blijven maar vasthouden aan die draad die in het huis komt, maar opties genoeg. En ja: electrische auto hoort daar ook bij (enfin, de batterij toch). Als nissan zijn 'oude' batterijen van de eerste generatie leaf nu eens op de markt zou gooien zoals ze hadden beloofd, dan is er weer een extra speler bij. Die batterijen zijn misschien niet meer goed voor in een auto te gebruiken, maar kunnen nog altijd ongeveer 20 jaar dienst doen om thuis te worden gebruikt.
          Thanx voor den uitleg. Batterijen gaan er sowizo wel in de toekomst komen, en dat is ook al zo voorzien om er nog een aantal langs de omvormer te kunnen hangen Jammer genoeg staan ze nog niet voor een appel en een ei op Ali of Wish

Zelf zitten wij ook vooral tussen 6 en 10 met de grote verbruikers (was, droogkast, vaatwas, lichten,...). Enige nadeel dat ik nog heb, is dat ik nog dag en nachtmeter heb. Ik heb dat nog niet veranderd omdat ze volgend jaar een slimme meter kwamen zetten en leek het mij overbodig dat ik nog €75 voor de switch moest betalen terwijl ne meet van mij al een paar jaar met hetzelfde punt zit en die met een verbruik van €25/jaar aan nechtstroom zit. Dus kon ik er nog €50 op winnen totdat de slimme meter kwam
          Erger nog. Ze zijn een paar maanden terug een nieuwe meter komen plaatsen omdat ze nu ondergronds gingen gaan. Die technieker zegt ineens dat ik mss beter een enkelvoudige zou zetten. Voor hem was dat gewoon een kwestie van een andere doos pakken uit zijn camionet en hij had er zelfs minder werk aan. De meters zelf zijn ook goedkoper voor Eandis. Dus dacht dat dit de uitgelezen kans was. Maar hij moest dat eerst navragen bij Eandis. En daar kreeg hij te horen dat het €75 zou kosten . Dus een goedkopere meter en nog geld willen ervoor terwijl ze toch bezig zijn. Het zou Eandis zelfs niets kosten. Dus heb ik gezegd dat ze dan maar terug nen dubbele hangen. Maar nu wordt die slimme meter alweer uitgesteld
          Nadeel is dat we nu int weekend gene was of droogkast doen. De grootste verbruiker bij ons is de electrische boiler. Die stond vroeger op nachtstroom en nu overdag. Dus ben benieuwd wat er uit de bus gaat komen voor die slimme meters en welke compensatieregeling het nu wordt, want bij zonsondergang ga ik anders veel stroom moeten afnemen van het net en is het niet meer interessant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
            Ik heb hetzelfde gevoel bij warmtepompen. Je kan volgens mij ook niet onbeperkt warmte uit de grond pompen. Als iedereen dat zou doen zal dit systeem ook minder efficient worden volgens mij. Ik weet niet of hierover al studies bestaan

Ik heb dat hier in het verleden ook al eens geschreven en dat zal voor warmtepompen idem zijn, die olieproducten uit onze bodem halen zal ooit of laat tot gevolg hebben dat de wereld uiteen valt. Iets wat je onttrekt uit een massa heeft nare gevolgen.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• als nieuwkomer hier,eerst even,ik intreseer mij wel aan electrische wagens,heb zelf een benzine als tweede wagen,nooit een diesel omdat ik ervan overtuigd ben dat voor beperkte km nooit intressant is geweest.
              vandaar dat ik ook zelden een mening zal geven over diesel.
              bij het nalezen van de reply op deze topic valt mij toch op dat er velen afgeven op de mening van eigenaars van ev.
              blijkbaar is de heilige diesel hier nog steeds koning en wordt weinig weerwerk geduld.
              op gevaar af om voor groene,linkse of rechtse uitgemaakt te worden weet ik wel dat de toekomst niet bij de huidige verbrandingsmotoren ligt,ook al shop ik hiermee bepaalde personen tegen de schenen.
              de evolutie in electrisch,en alles errond,is nog vollop aan de gang,wat nu niet mogelijk is is dat over 10 jaar mss wel.
              de eerste diesels waren ook duur zwaar traag en lawaaierig.....

Comment

• Ik ga de topic nu zelf niet helemaal opnieuw beginnen doornemen, maar je ziet hopelijk ook wel dat dit een topic is van 2011? Dus eerdere reacties zullen veel kritischer zijn dan de reacties nu. En deze eerste reacties zijjn ook nog van de tijd dat diesel ook nog gewoon "koning" was.

Maar zeker : Welkom!

Comment

• ik heb het inderdaad gemerkt,toch vind ik de reacties van de laatste weken niet echt opbouwend,wel boeiend om volgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                    Ik heb hetzelfde gevoel bij warmtepompen. Je kan volgens mij ook niet onbeperkt warmte uit de grond pompen. Als iedereen dat zou doen zal dit systeem ook minder efficient worden volgens mij. Ik weet niet of hierover al studies bestaan

dat is zo, bestaan studies over, in de zomer het systeem gebruiken als passieve koeling stopt wel een deel van de warmte terug in de grond, maar oneindig is dat ook niet, vroeg of laat zul je nieuwe put moeten boren

edit: nog beter isoleren en lucht-water warmtepomp he
                    Last edited by bobo; 04/12/2018, 01:50.

Comment

• Lees dat lowtechmagazine van flapy eens. Ik heb mijn conclusie getrokken. Tis toch naar de botten. Profiteren wat er nog te profiteren valt jung: ik ga hier niet zitten water drinken uit stinkende herbruikbare drinkpullen. Met autos rijden die nauwelijks voort te branden zijn. En dikke pullen in mijne living dragen voor wa onnozel co2 te vertragen. En voor wa eigenlijk? voor de orkanen en bosbranden in usa terwijl die geen enkel klimaatakkoord tekenen? Of de hittegolven in afrika terwijl die de overbevolking voeden gelijk konijnen? Of het waterpijl in het verre oosten terwijl alle vuiligheid en rommel daar geproduceerd en geloosd wordt in lucht rivieren en oceanen? Wij zijn het enige continent dat er wakker van ligt en tegelijk zijn we relatief de kleinste vervuilers!! Alles wat hier verdwijnt of verboden wordt in naam van het co2 spook verhuist naar een ander werelddeel maar dan veel vuiler. Laat ons ons verstand gebruiken maar tegelijk nog een beetje van ons leven genieten want wij gaan echt op ons eentje het verschil niet maken. Maar wie graag op zondag een wandelingske doet in een klimaatbetoging doe vooral verder. Heb ik meer plaats om in de ardennen rond te crossen...

Comment

• ik denk dat je gelijk hebt, tis al naar de kloten, al wat je bespaart door te investeren in milieumaatregelen wordt teniet gedaan door de bevolkingsaangroei en de opkomende middenklasse in de rest van de wereld die ook een betere levensstandaard willen en extra gaan consumeren

mijn eigen probleem daarrond is dat ik zelfgediagnosteerde autist ben en gierig ben als hell ik kick erop om steeds te minderen (kleinere getallekes, mmm)...door extra uit te geven en kan ook ni goe tegen rommel op de straat etc

Comment

• wat een egoistische standpunten,ik ik ik ik bah
                          en nee ik ben geen groene jongen,integendeel.
                          ik heb een grondige hekel aan politiek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
                            wat een egoistische standpunten,ik ik ik ik bah
                            en nee ik ben geen groene jongen,integendeel.
                            ik heb een grondige hekel aan politiek
                            Vind ik ook. "Het is al naar de zak." Is een belachelijk gegeven. Zelfs al is het zo dat men die 1.5 graden opwarming niet kan voorkomen bv. Dan wordt het alleen maar erger als het MEER opwarmt he...

Al is het mss niet voor UW problemen en UW toekomst. Een beetje nadenken aan uw nabestaanden zou toch mooi zijn.

Comment

• ...er zijn te veel nabestaanden die willen leven met onze westerse grote ecologische voetafdruk, en wie kan het hen kwalijk nemen
                              ...die 1.5 graden gaat niet meer gehaald kunnen worden

ik ben een fatalistisch groene realist
                              doemdenkmodus...alleen met een oorlog of pandemie en decimatie van de wereldbevolking zal het lukken, niet met druppels op een europesche hete plaat
                              het gaat te traag en too little too late om de neuzen in zelfde richting te krijgen

Comment

• Zal wat lukken? Die 1.5 graden? Kan allemaal wel zijn.

Maar dat is gelijk op dieet gaan voor je trouwdag, met bv. een doel van "ik mag maximum 75kg wegen om fatsoenlijk in mijn trouwpak te passen". Om dan te zien dat je er met je huidige aanpak op 76-77kg zult uitkomen. Dan gaan we maar beslissen "fuck it" en komen we uit op 100kg.

Das ronduit belachelijk.

ZELFS ALS die 1.5 graden niet gehaald kan worden, moeten er nog altijd inspanningen blijven gebeuren.

Nu pas op, ik ben verre van een groene jongen op persoonlijk vlak. Geef mij mijn vlees en laat mij met den auto rondrijden. Maar het beleid moet wel degelijk aangepast worden. Grote probleem is natuurlijk dat België op dat vlak weinig kan betekenen, zonder zichzelf op concurrentie-vlak op te geven. Het is absoluut een probleem dat op EN Europees EN wereldwijd vlak aangepakt moet worden.

En dan is het niet alleen een kwestie van "wat minder rondrijden", "wat minder vlees eten", ... Maar ook grote bedrijven/industriën zullen moeten aangepakt worden. En vooral daarvoor moet er op globale schaal aan gewerkt worden. Zeker in combinatie met automatisering moet er een "taks-shift" komen van arbeid naar kapitaal en vervuiling. Het grote probleem is daarbij dat dit gewoon zeer "vluchtig" is. Als je hier de (grote) bedrijven, zoals de chemiereuzen, evenveel laat betalen voor electricteit als u en mij, dan zijn ze snel naar het buitenland toe.

Terwijl het absoluut belachelijk is. Kijk naar de huidige "energiecrisis". Men gaat grote electricteits-verslinders afsluiten bij stroomtekort, die worden daar rijkelijk voor betaalt op dat moment. Maar ik vraag me vooral af tegen welke spotprijs ze voor de rest deze energie mogen gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Vind ik ook. "Het is al naar de zak." Is een belachelijk gegeven. Zelfs al is het zo dat men die 1.5 graden opwarming niet kan voorkomen bv. Dan wordt het alleen maar erger als het MEER opwarmt he...

Al is het mss niet voor UW problemen en UW toekomst. Een beetje nadenken aan uw nabestaanden zou toch mooi zijn.
                                  Ik geef u gelijk, maar ik herken me er ook wel in. Ik ben ook egoïstisch dan. Het is niet aan mij om grote veranderingen te weeg te brengen, mijn ecologische voetafdruk is lang niet zo groot als al die vrachtwagens/schepen/vliegtuigen/industrie/... Niet dat ik plastiek opstook, een erg vervuilende wagen heb, etc. hoor maar zelfs in die situatie is het belachelijk.

Ik vind dat ze eerste de grote spelers eens extra moeten belasten vooraleer wij weer € 100 extra taxen per jaar krijgen voorgeschoteld. Wat wij als burger krijgen gedaan is een druppel op een hete plaat. Natuurlijk worden de belgische industrie/economie niet bijzonder zwaar belast op dat punt, omdat ze anders vertrekken. Dus de oplossing? Burgers belasten! Die zullen toch niet verhuizen. Walgelijk stukje politiek noem ik dat.

Het is te verstaan natuurlijk, want anders verhuizen de bedrijven naar een land waar ze minder belasting voor vervuiling moeten betalen. Dus pak eerst maar eens die kut landen zoals Amerika etc aan voor we weer de taks op diesel de hoogte injagen.

Maar rijdt gij gerust rond met een elektrisch voertuig dat niets uitstoot hoor. Ik ga daar geen duizenden kloten meer op betalen om minder uitstoot te hebben.

That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ...er zijn te veel nabestaanden die willen leven met onze westerse grote ecologische voetafdruk, en wie kan het hen kwalijk nemen
                                    ...die 1.5 graden gaat niet meer gehaald kunnen worden

ik ben een fatalistisch groene realist
                                    doemdenkmodus...alleen met een oorlog of pandemie en decimatie van de wereldbevolking zal het lukken, niet met druppels op een europesche hete plaat
                                    het gaat te traag en too little too late om de neuzen in zelfde richting te krijgen
                                    fatalistische groene realist mooie term
                                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

Zal wat lukken? Die 1.5 graden? Kan allemaal wel zijn.

Maar dat is gelijk op dieet gaan voor je trouwdag, met bv. een doel van "ik mag maximum 75kg wegen om fatsoenlijk in mijn trouwpak te passen". Om dan te zien dat je er met je huidige aanpak op 76-77kg zult uitkomen. Dan gaan we maar beslissen "fuck it" en komen we uit op 100kg.

Das ronduit belachelijk.

ZELFS ALS die 1.5 graden niet gehaald kan worden, moeten er nog altijd inspanningen blijven gebeuren.

Nu pas op, ik ben verre van een groene jongen op persoonlijk vlak. Geef mij mijn vlees en laat mij met den auto rondrijden. Maar het beleid moet wel degelijk aangepast worden. Grote probleem is natuurlijk dat België op dat vlak weinig kan betekenen, zonder zichzelf op concurrentie-vlak op te geven. Het is absoluut een probleem dat op EN Europees EN wereldwijd vlak aangepakt moet worden.

En dan is het niet alleen een kwestie van "wat minder rondrijden", "wat minder vlees eten", ... Maar ook grote bedrijven/industriën zullen moeten aangepakt worden. En vooral daarvoor moet er op globale schaal aan gewerkt worden. Zeker in combinatie met automatisering moet er een "taks-shift" komen van arbeid naar kapitaal en vervuiling. Het grote probleem is daarbij dat dit gewoon zeer "vluchtig" is. Als je hier de (grote) bedrijven, zoals de chemiereuzen, evenveel laat betalen voor electricteit als u en mij, dan zijn ze snel naar het buitenland toe.

Terwijl het absoluut belachelijk is. Kijk naar de huidige "energiecrisis". Men gaat grote electricteits-verslinders afsluiten bij stroomtekort, die worden daar rijkelijk voor betaalt op dat moment. Maar ik vraag me vooral af tegen welke spotprijs ze voor de rest deze energie mogen gebruiken.
                                      Oh ik zie dat je mij al gedeeltelijk voor was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

Oh ik zie dat je mij al gedeeltelijk voor was.
                                        Geen erg!

Ik vind het fijn om te zien dat er nog andere mensen met een realtistische(!) kijk zijn op deze kwestie. JA er moet iets aan gebeuren. MAAR er zijn veel horden te overkomen.
                                        Ik vind het jammer dat er tegenwoordig vaak een gebrek is aan realisme en toekomstvisie in de retoriek betreffende ecologie. De combinatie van deze twee is essentieel om dit probleem aan te pakken.

Comment

Das ronduit belachelijk.
                                          goed vergelijk

als 75kg een gezond gemiddeld gewicht is, gaan wij die 200kg wegen verwachten van etiopiers die 40kg wegen verlangen dat ze aub niet te veel gaan eten, want ze zouden eens 50kg gaan wegen, wereldlijk gezien

een beleidsmaker die ons gedwongen op dieet zet, pleegt politieke zelfmoord
                                          geboortebeperking, dé beste milieumaatregel is uit den boze, want ons systeem is een piramidespel en dan zijn er geen pensioenen meer, daarom is(t in china ook afgeschaft

Comment

Working...
                                          X