Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
    Lees dat lowtechmagazine van flapy eens. Ik heb mijn conclusie getrokken. Tis toch naar de botten. Profiteren wat er nog te profiteren valt jung:
    "Après moi, le déluge", lekker egoïstisch!

Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
    ik ga hier niet zitten water drinken uit stinkende herbruikbare drinkpullen. Met autos rijden die nauwelijks voort te branden zijn.
    Dat is omdat branden een slechte manier is om een auto voort te bewegen, beter is met elektriciteit. Dat gaat sneller

En dikke pullen in mijne living dragen voor wa onnozel co2 te vertragen. En voor wa eigenlijk? voor de orkanen en bosbranden in usa terwijl die geen enkel klimaatakkoord tekenen?
    tja, als we ieder land volledig moeten afrekenen op 1 machtsgeile narcist. De meerderheid van de Amerikanen zijn wel voor een beter milieu, alleen worden zij niet vertegenwoordig door hun kiessysteem. Om daarom maar alles af te branden.

Of de hittegolven in afrika terwijl die de overbevolking voeden gelijk konijnen?
    Afrika, voeden als konijnen. Ik snap wat je daar doet. Het zou grappig zijn als de mensen niet bij bosjes zouden sterven van de honger.
    Ecologische voetafdruk: Europeaan: 3,5ha, Belg: 7,5ha, Afrikaan: 1,4ha.

Of het waterpijl in het verre oosten terwijl alle vuiligheid en rommel daar geproduceerd en geloosd wordt in lucht rivieren en oceanen?
    Voor productie naar het westen. Als we alle productie naar China verhuizen kunnen wij wel mooi zeggen dat we ecologisch bezig zijn.
    Maar China doet er wel iets aan, en veel zelfs, veel meer dan wij.
    Shenzen: 100% van de openbare bussen elektrisch (https://www.citylab.com/transportati...lution/559571/)
    China maakt elektrische bussen goedkoop: https://www.vox.com/energy-and-envir...ric-buses-cost
    Toekomst EV's ligt in China: https://www.ft.com/content/1c31817e-...f-799c8613f4a1
    Maar pas op hoor: België doet zijn ding, De Lijn plaatst eerste grote bestelling elektrische bussen: 6 toch wel! https://www.hln.be/geld/economie/de-...ssen~a99c93de/

Wij zijn het enige continent dat er wakker van ligt en tegelijk zijn we relatief de kleinste vervuilers!! Alles wat hier verdwijnt of verboden wordt in naam van het co2 spook verhuist naar een ander werelddeel maar dan veel vuiler.
    Gemakkelijk dan om de kleinste vervuiler te zijn he!

Laat ons ons verstand gebruiken maar tegelijk nog een beetje van ons leven genieten want wij gaan echt op ons eentje het verschil niet maken.
    Op ons eentje niet nee, maar samen wel. Maar als iedereen altijd vanuit ik, ik, ik denkt, dan zaten we nog mekaars koppen in te slaan met een houten tak en gaan we daar binnen de kortste keren ook terug naar toe.

Maar wie graag op zondag een wandelingske doet in een klimaatbetoging doe vooral verder. Heb ik meer plaats om in de ardennen rond te crossen...
    Ja, maakt het beetje natuur dat we in België nog hebben, ook maar kapot!

Beetje misselijk wordt ik van zo'n houding. Geen kinderen zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

Wat wij als burger krijgen gedaan is een druppel op een hete plaat.
      de gele hesjes nog niet bezig gezien ?
      Onderschat de kracht van het volk niet, op voorwaarde natuurlijk dat ze allemaal willen...willen ze ??? niet echt in dit geval want velen vinden dat de grootste eerst moeten aangepakt worden.

Comment

• 3 à 5 graden lijkt onafwendbaar

De CO2-uitstoot was nog nooit zo hoog als in 2018. De stijging met bijna 3 procent is vooral te wijten aan het gebruik van fossiele brandstoffen en de groeiende automarkt. Bovendien zijn wereldwijd bijna alle landen verantwoordelijk voor de toename. Dat delen wetenschappers van het Global Carbon Project vandaag mee.

belgie's plan is sluiting kerncentrales en gaat massaal aan de gascentrales en dieselboten, co² arme diesel wordt platbelast ten voordele van benzines met fijn stof en extra co² omdat onze bejaarden, de oudste bijna ter wereld nog ouder kunnen worden

voor warmtepompen en elec cars is er geen electriciteit

we zijn gedoemd, denk maar na of je uw ongeboren kinderen het wil aandoen

Comment

• Bobo zegt ook al dat het om zeep is

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Lees dikwijls dat men niet extra wil betalen voor een elektrische wagen en voor dat geld wel verder zal dieselen.

Maar, dat rijdt wel heel plezant dus ik wil wel iets extra geven maar dan moeten ze hun prijzen nog iets laten zakken.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• ik volg dit hier nu een 10 tal dagen,sommige dingen beginnen mij toch op te vallen
              en dat is zeker niet positief.
              iedereen gelijk voor de wet?ik denk het niet.
              wat mijn electrisch voertuig betreft,zeer tevredeb ja,nooit meer iets anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Lees dikwijls dat men niet extra wil betalen voor een elektrische wagen en voor dat geld wel verder zal dieselen.

Maar, dat rijdt wel heel plezant dus ik wil wel iets extra geven maar dan moeten ze hun prijzen nog iets laten zakken.
                Wat is plezant? Ik heb nu al ne keer of 2 met nen Tesla S gereden. Is eens leuk om mee te rijden, maar voor dat geld heb ik ook ne mooie ronkende AMG en is mijn keuze snel gemaakt.

Maar weer een kwestie van smaken en kleuren hé. Wss zal dat in de toekomst wel weer veranderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

de gele hesjes nog niet bezig gezien ?
                  Onderschat de kracht van het volk niet, op voorwaarde natuurlijk dat ze allemaal willen...willen ze ??? niet echt in dit geval want velen vinden dat de grootste eerst moeten aangepakt worden.
                  Zwijg me van die paljassen.
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Ideale auto is een v8 7 liter quadturbo met electrische aandrijving op de vooras. Dan is iedereeen content. Waarom maakt niemand dat???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Wat is plezant? Ik heb nu al ne keer of 2 met nen Tesla S gereden. Is eens leuk om mee te rijden, maar voor dat geld heb ik ook ne mooie ronkende AMG en is mijn keuze snel gemaakt.

Maar weer een kwestie van smaken en kleuren hé. Wss zal dat in de toekomst wel weer veranderen.
                      Na 7 jaar dat geronk vind ik de stilte de max.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Wat is 'voor dat geld'? Als je enkel de aankoopprijs bekijkt heb je gelijk. Als je de TCO bekijkt heb je waarschijnlijk geen gelijk en al helemaal niet als het over een firmawagen gaat. Mij kost een Tesla S90D per jaar heel wat minder dan een Audi A6 3.0TDI. En raad nu eens waar ik het liefst mee rij?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                          Ideale auto is een v8 7 liter quadturbo met electrische aandrijving op de vooras. Dan is iedereeen content. Waarom maakt niemand dat???
                          En die BMW i8 was met zijn 1.5l 3-cilinder motortje op de achteras gecombineerd met een 139pk elektrische motor op de vooras het dichtste dat jouw ideale auto benaderde? Nu snap ik het...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

Wat is 'voor dat geld'? Als je enkel de aankoopprijs bekijkt heb je gelijk. Als je de TCO bekijkt heb je waarschijnlijk geen gelijk en al helemaal niet als het over een firmawagen gaat. Mij kost een Tesla S90D per jaar heel wat minder dan een Audi A6 3.0TDI. En raad nu eens waar ik het liefst mee rij?
                            dacht dat we ervan uit gingen dat het particulier was. Als bedrijfswagen is dat idd interessant.

Mijne baas is met model s en model x gaan test rijden en dan uiteindelijk een Audi Q8 besteld. Hij was ‘nog’ niet overtuigd.

Maar ben er zeker van dat er in de nabije toekomst nog veel gaat veranderen. Probleem is dat onze electriciteit pokkeduur is en de aankoop van de wagens zeer duur. Ze willen graag de mensen in een elektrische auto, en die meerprijs is begrijpelijk omwille de R&D, maar ge zou een stuk kunnen compenseren als de electriciteit een pak goedkoper zou zijn.

Comment

• De i8 is het “dichtste” maar een v8 zou er knal op zijn . Hebben al uitgezocht om de i8 te tunen maar is niet simpel als je de architectuur wil behouden. Een v8 geraakt er zowieso niet in . Er is er ene die dat gedaan heeft in de neus omdat het achterste te klein is maar dan rijdt dat ding voor geen meter meer natuurlijk. De 3 cylinder zou tot 400 pk tunebaar zijn als je alles vervangt maar koeling wordt dan niet simpel....

Comment

.... Probleem is dat onze electriciteit pokkeduur is en de aankoop van de wagens zeer duur. Ze willen graag de mensen in een elektrische auto, en die meerprijs is begrijpelijk omwille de R&D, maar ge zou een stuk kunnen compenseren als de electriciteit een pak goedkoper zou zijn.
                                Met de opties die genomen werden qua productie van electriciteit in België zal de prijs van stroom pokkeduur blijven, en waarschijnlijk nog verhogen.
                                Wij zullen nog gelukkig moeten zijn als er genoeg is ! Ik denk dat België vaak aan de deur van buurlanden zal moeten kloppen...
                                Remember de fabel van de krekel en de mier Ooit krijgen wij de deksel op de neus !

Last edited by guyugy; 07/12/2018, 12:12.

Comment

• en de laadpalen-mannen rekenen natuurlijk nog op een meerprijs voor het gebruik van hun infrastructuur en hoe sneller hoe duurder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    en de laadpalen-mannen rekenen natuurlijk nog op een meerprijs voor het gebruik van hun infrastructuur en hoe sneller hoe duurder
                                    Dus ja, hoe kunt ge dan ervoor zorgen dat particulieren met een electrische wagen gaan rijden als sowizo de aanschaf een pak duurder is en anderzijds de electriciteit pokkeduur is?

Comment

• ....door de diesel nog duurder te maken
                                      en die 75000 man de klimaatbetoging - die zullen niet allemaal met de auto rijden, maar toch een deel - zullen allemaal koper alvast zijn, dan
                                      wie hip wil zijn
                                      en tenslotte al wie kinderen heeft he, diegene die nu al bewust kinderloos door het leven gaan blijven met de v8 rijden

edit aan de andere kant

je betaalt geen 1000 euro elk onderhoud zoals je vw (edit 2 aloewel toch ook veel https://www.egear.be/teslas-onderhoud-prijzen-2017/ ) en maar 82 euro rijtax (nu toch nog)
                                      Last edited by bobo; 07/12/2018, 14:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ....door de diesel nog duurder te maken
                                        en die 75000 man de klimaatbetoging - die zullen niet allemaal met de auto rijden, maar toch een deel - zullen allemaal koper alvast zijn, dan
                                        wie hip wil zijn
                                        en tenslotte al wie kinderen heeft he, diegene die nu al bewust kinderloos door het leven gaan blijven met de v8 rijden

edit aan de andere kant

je betaalt geen 1000 euro elk onderhoud zoals je vw (edit 2 aloewel toch ook veel https://www.egear.be/teslas-onderhoud-prijzen-2017/ ) en maar 82 euro rijtax (nu toch nog)
                                        Als ze de diesel nog duurder maken, komen er nog meer gele hesjes. Dus daar zit al geen oplossing.
                                        Die 75000 man, daar is 80% hypocriet van. Een deeltje ervan rijdt enkel fiets/OV, een heel groot deel daarvan rijdt nog stees op fossiele brandstof, en een zeer klein deel daarvan rijdt puur electrisch. En er doet nog steeds het verhaal de ronde dat de ecologische voetafdruk van zo een stroomwagentje enorm hoog is. Ik heb van horen zeggen, dat die zelfs hoger is dan eentje op fossiele brandstof.

Wat hebben kinderen daarmee te zien? Want die kinderen passen ook in ne V8

Comment

• tis allemaal ni simpel, ware de elec goedkoop en zou er nog maar een klein deel ecologisch denken ligt ons net op zijn gat

Comment

Working...
                                          X