Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
    De i8 is het “dichtste” maar een v8 zou er knal op zijn . Hebben al uitgezocht om de i8 te tunen maar is niet simpel als je de architectuur wil behouden. Een v8 geraakt er zowieso niet in . Er is er ene die dat gedaan heeft in de neus omdat het achterste te klein is maar dan rijdt dat ding voor geen meter meer natuurlijk. De 3 cylinder zou tot 400 pk tunebaar zijn als je alles vervangt maar koeling wordt dan niet simpel....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Als ze de diesel nog duurder maken, komen er nog meer gele hesjes. Dus daar zit al geen oplossing.

Wat hebben kinderen daarmee te zien? Want die kinderen passen ook in ne V8
      mensen met kinderen die tegen een v8 rijder gaan zeggen dat'em egoistisch is, moeten electrisch gaan rijden, er is een leaf, er is een kona, ondertussen sponsort die v8 rijder 4 maanden minimum dop voor een geel hesje

https://www.hln.be/geld/economie/pri...eerd~aa686928/

door de gele hesjes
      Last edited by bobo; 07/12/2018, 19:43.

Comment

• Ja juist v8 rijders zijn de meest sociale rijders. Eigenlijk de sinterklazen van deze tijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dus ja, hoe kunt ge dan ervoor zorgen dat particulieren met een electrische wagen gaan rijden als sowizo de aanschaf een pak duurder is en anderzijds de electriciteit pokkeduur is?
          Misschien door die elektrische auto een veel hoger rendement te geven dan zijn ICE collega? Aan verbruik kosten ze van 3,5 (i3, Tesla Model 3, Leaf) tot 7,5 Euro (Audi eTron, Jaguar I-pace) per 100 km bij een prijs van 0,25 Euro/kWh.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            je betaalt geen 1000 euro elk onderhoud zoals je vw (edit 2 aloewel toch ook veel https://www.egear.be/teslas-onderhoud-prijzen-2017/ ) en maar 82 euro rijtax (nu toch nog)
            Als je de link volgt en kijkt wat je betaalt en welk onderhoud ervoor gedaan wordt, dan ben ik het met je eens dat dit enorm duur is. Anderzijds staat daar bij het onderhoud op 20 en 60.000 km maar weinig bij dat noodzakelijk is. Concreet heeft mijn model S zijn eerste onderhoud gehad op 23 maand en 60.000 km.

Comment

• het zijn wel vrij hoge onderhoudsprijzen als je het mij vraagt. Maar Tesla doet daarin toch gekke dingen. Was het nu hier op het forum of ergens anders dat ik had gelezen van een eigenaar in the states. Die had van een geaccidenteerde S een paar onderdelen gehaald om zijn Tesla op te knappen na zelf een ongeval te hebben gehad. Is voor hem achteraf een duur grapje geweest omdat Tesla er niets meer aan wou doen alvorens ze de 'nieuwe' deur hadden ingelezen in hun diagnose computer. Hing een kostprijs aan vast van meer dan 10.000$. Dat is gewoon van de pot gerukt en moedigt zeker niet aan om zo een wagen tweedehands te gaan overkopen, laat staan nieuw kopen.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                "Après moi, le déluge", lekker egoïstisch!

Dat is omdat branden een slechte manier is om een auto voort te bewegen, beter is met elektriciteit. Dat gaat sneller

tja, als we ieder land volledig moeten afrekenen op 1 machtsgeile narcist. De meerderheid van de Amerikanen zijn wel voor een beter milieu, alleen worden zij niet vertegenwoordig door hun kiessysteem. Om daarom maar alles af te branden.

Afrika, voeden als konijnen. Ik snap wat je daar doet. Het zou grappig zijn als de mensen niet bij bosjes zouden sterven van de honger.
                Ecologische voetafdruk: Europeaan: 3,5ha, Belg: 7,5ha, Afrikaan: 1,4ha.

Voor productie naar het westen. Als we alle productie naar China verhuizen kunnen wij wel mooi zeggen dat we ecologisch bezig zijn.
                Maar China doet er wel iets aan, en veel zelfs, veel meer dan wij.
                Shenzen: 100% van de openbare bussen elektrisch (https://www.citylab.com/transportati...lution/559571/)
                China maakt elektrische bussen goedkoop: https://www.vox.com/energy-and-envir...ric-buses-cost
                Toekomst EV's ligt in China: https://www.ft.com/content/1c31817e-...f-799c8613f4a1
                Maar pas op hoor: België doet zijn ding, De Lijn plaatst eerste grote bestelling elektrische bussen: 6 toch wel! https://www.hln.be/geld/economie/de-...ssen~a99c93de/

Gemakkelijk dan om de kleinste vervuiler te zijn he!

Op ons eentje niet nee, maar samen wel. Maar als iedereen altijd vanuit ik, ik, ik denkt, dan zaten we nog mekaars koppen in te slaan met een houten tak en gaan we daar binnen de kortste keren ook terug naar toe.

Ja, maakt het beetje natuur dat we in België nog hebben, ook maar kapot!

Beetje misselijk wordt ik van zo'n houding. Geen kinderen zeker?
                volledig mee akkoord,hopelijk heeft hij de samenleving ooit eens nodig,laten vallen dergelijke egoisten

Comment

• sidder en beef,andre is terug en die durft zijn mening zeggen ook tegen beheerders die partijdig zijn
                  hoe verklaar je anders al de posts die ook van het topic afwijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                    sidder en beef,andre is terug en die durft zijn mening zeggen ook tegen beheerders die partijdig zijn
                    hoe verklaar je anders al de posts die ook van het topic afwijken
                    hallo André hoe was de congé ? Oeps off-topic

Comment

• oeps,mag dat niet?
                      Last edited by krautli; 10/12/2018, 13:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

hallo André hoe was de congé ? Oeps off-topic
                        een aanrader,moet je ook eens proberen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
                          oeps,mag dat niet?
                          Bij de meeste forums moet je on topic blijven.
                          Hier laten we veel meer toe.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Iemand met een EV die het NewMotion platform gebruikt voor zijn laadbeheer?
                            Ik heb me geregistreerd, serienummer laadpas (Total multilaad/tankkaart) wordt geaccepteerd en laden aan palen op de NewMotion map (swipen) werkt zonder probleem.
                            Ik zie echter de laadsessies niet verschijnen in het dashboard van NewMotion.
                            Wat bedoelen ze overigens met: "Laadsessies op laadpalen van andere partijen worden eens per maand bijgewerkt".

Comment

• ik gebruik al 2 jaar new motion.
                              krijg steeds een overzicht per maand dus bij mij werkt het prima,
                              de laadsessie's bij andere firma's worden inderdaad slechts 1x per maand verwerkt en zichtbaar in je account.
                              vermits ikzelf maar enkele rekeningen per jaar heb kijk ik er ook maar een paar keer naar,dus echt veel kan er bij mij niet fout gaan.
                              bij blijvende problemen raad ik u aan eens te bellen met het hoofdkantoor in nl.
                              heb ikzelf 1 x moeten doen wegens wijziging van rekeningnummer,en ze helpen je daar prima verder.
                              succes.

Comment

• OK, on topic.
                                Er zijn enkele fijne EV prototypes voorgesteld in Shanghai.
                                Lijken me er wat teveel op voor elk een topic te openen in Scoops & Prototypes.
                                Ik lijst enkel degene op die ik zelf mooi vind, of interessant.
                                Specs interesseren me hierbij niet, want die gaan toch veranderen tegen dat de wagen in productie komt (als dat al gebeurt)

XPeng P7:

Gyon Matchless:

BYD E-Seed GT (met vleugeldeuren!)

NIO ET:

En om te bewijzen dat SUVs ook niet lelijk moeten zijn, de Bordrin IV7:

Het valt me op dat waar Europese en Japanse merken meer en meer exuberant design toepassen, deze Chinese designs net veel meer ingetogen en 'cleaner' van stijl zijn.
                                Puur op design zou ik elk van deze auto's eerder kopen dan eender wat van de Europese merken.

Comment

• Nog niet zo lang geleden waren onze plaatsen eerder pro-forma

Comment

• draagvlak creeeren voor km-heffing

Het toenemende aantal elektrische wagens zal bijna automatisch tot de invoering van een kilometerheffing leiden. Dat zeggen vervoerseconomen vandaag op een congres van BIVEC, de Benelux-organisatie van onderzoekers rond mobiliteit.

Comment

• de veranderingen in het automobiellandschap krijgen steeds meer vaart.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hoe goed die Tesla 3 ook moge zijn, ik zou N O O I T kunnen wennen aan dat (lelijke) minimalistische interieur.

Comment

Working...
                                          X