Oorspronkelijk geplaatst door David67
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ELEKTRISCHE WAGENS Lovers
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenMaar de model S heeft tenminste nog een paar klokken. Het is niet het scherm wat me stoort, maar bijv. dat stuurwiel. Lelijk ! ! ! En het is dat wat ge elke dag vast hebt, op kijkt. Jammer, want voor de rest een top wagen volgens mij.
lijkt me meer op een goedkoop computerspelleke,
waarmee ik me helemaal niet wil uitspreken over de kwaliteit van de wagen
Comment
-
Ik was nog steeds wachtende op de EV naar mijn smaak. Eindelijk heb ik hem gevonden Moet wel nog gebouwd worden en geen idee of deze ook naar Europa komt. In ieder geval knap, zeer goede specs, maar zou in de VS aan $72500 beginnen zonder de taxen. Dus jammer genoeg weer een dure erbij
Discover Rivian's long-range electric vehicles, designed for adventure. Explore our innovative EV cars and join the movement towards a sustainable future.
Comment
-
Omdat ik mijn twijfels heb over de slaagkans van dit retro project zal ik maar geen topic openen bij 'nieuwe auto's' en hier maar bijzetten.
KARO-ISETTA DEZE MAAND IN DUITSLAND TE KOOP
ARTEGA KOMT MET 'ELEKTRISCHE ISETTA'
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar het Duitse Artega brengt deze maand nog een volledig elektrische stadsauto op de markt die sterke uiterlijke overeenkomsten vertoont met de Iso/BMW Isetta uit de jaren vijftig.
De auto die zijn leven als Iso Isetta begon en later door BMW als Isetta gebouwd werd, keert deze maand in zekere zin in volledig elektrische vorm terug. Het huidige Artega, een nazaat van het in 2012 op de fles gegane Artega Automobile dat we onder meer kennen van de Artega GT, brengt in de vorm van de Karo-Isetta een volledig elektrisch stadsautootje op de markt dat zeer sterk lijkt op een herboren Isetta van weleer.
De Karo-Isetta is een 2,5 meter kort en 1,5 meter breed elektrisch tweezittertje dat deze maand nog in Duitsland in de verkoop gaat en er een kale vanafprijs heeft van € 15.122. Het wagentje, dat in feite de tijd van de 'bubble car' doet herleven, beschikt over een accupakket met een nieuwe nader gespecificeerde capaciteit waarmee een actieradius van 200 kilometer haalbaar moet zijn. De topsnelheid van het koddige kleintje ligt op 90 km/h. De Karo-Isetta heeft twee dicht bij elkaar geplaatste achterwielen en net als de oer-Isetta een aan de voorzijde van de auto openslaand portier. Bang voor juridische claims met betrekking tot het uiterlijk van het EV'tje lijkt Artega niet te hoeven zijn. Het bedrijf zegt goedkeuring te hebben gekregen van de erfgenamen van Isetta-stamvader Ermenegildo Preti. De Karo-Isetta heeft led-koplampen, led-dagrijverlichting én led-achterlichten. Het laadpunt bevindt zich op dezelfde plek als waar de vulopening van de benzinetank zat bij de oer-Isetta: aan de achterkant.
Artega heeft voor onder meer het accupakket en de software het bedrijf Voltabox aangehaakt. De eerste exemplaren moeten in april 2020 worden geleverd. Artega zegt met de Kari-Isetta te mikken op jonge consumenten die geen, nu komt het, 'slecht ecologisch geweten' willen.
Aanloop
Het heeft wat voeten in de aarde gehad alvorens Artega de Karo-Isetta daadwerkelijk op de markt kon brengen. In 2016 presenteerde het Zwitserse Micro Mobility Systems in Genève de Microlino, eveneens een kleine elektrische retrorakker met een Isetta-achtige koets. Tecno Meccanica Imola (TMI), nu een onderdeel van het Duitse Artega GmbH, zou de Microlino gaan produceren, een samenwerking die door TMI noodgedwongen werd stopgezet omdat de overeenkomst tussen de bedrijven volgens het German Federal Cartel Office antitrustwetten schond.
Microlino:
TMI ging vervolgens zijn eigen weg met het concept en was voornemens om onder merknaam Artega een op 150 punten aangepaste versie van het wagentje presenteren tijdens de IAA van Frankfurt in 2019. Micro Mobility spande een rechtszaak aan, een juridisch proces dat niet in het voordeel van Artega en TMI werd beslist. In november 2019 kwamen Artega en Micro Mobility tot een schikking waarin de twee bedrijven overeenkwamen dat Micro Mobility de Microlino zoals die in 2016 werd gepresenteerd op de markt brengt en Artega zijn aangepaste versie onder modelnaam Karo-Isetta klaarstoomt voor productie. "De markt is groot genoeg voor twee fabrikanten van deze auto," zo luidde de conclusie van de twee bedrijven.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Retro!!!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichtenhttps://m.gva.be/cnt/dmf20200119_048...ne-nachtmerrie
Die prachtige wagen werd zwaar beschadigd en de Tesla ook...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
- Likes 1
Comment
-
Een voorloper Renault was er als Europees merk eigenlijk toch vroeg bij.
De ontwikkeling van elektrische auto’s gaat momenteel zo hard, dat een blik op een model van enkele jaren terug al snel een sentimentele ‘trip down de memory lane’ wordt. Dat doen we dus graag, maar de Renault Fluence ZE is ook om andere redenen interessant.
Laten we de grootste vraag maar meteen beantwoorden: de Renault Fluence ZE heeft een accu met een capaciteit van 22 kWh en komt daarmee op papier 185 km ver. Daarbij dient ook nog te worden aangetekend dat het hier een ‘oude’ NEDC-meting betreft, zodat er in de praktijk rekening moet worden gehouden met een bereik dat eerder in de buurt van de helft van deze waarde komt.
Ook wat snelheid betreft is Renaults eerste moderne EV niet bepaald een Tesla. De elektromotor brengt 95 pk op de been, waarmee de middelgrote vierdeurs in een weinig indrukwekkende 13 tellen van 0 naar 100. De top ligt op 135 km/h, nauwelijks genoeg om voor 1 maart de nationale maximumsnelheid nog aan te tikken.
Om van een Fluence een Fluence ZE (‘Zero Emission’) te maken, moest Renault flink aan de slag. De van origine nooit voor een elektrische aandrijflijn ontwikkelde auto bleek lastig om een accupakket te vouwen, dus moest de zaag erin. De kont werd resoluut geamputeerd, waarna een langer exemplaar werd teruggeplaatst. Dat leverde niet alleen compleet andere achterlichten op, maar vooral een erg fors achterste. Het resultaat is visueel wat moeilijk verteerbaar. Waar de reguliere Fluence kan bogen op een prima geproportioneerde koets, ligt het zwaartepunt bij de ZE wel heel nadrukkelijk rond de achteras.
Niet alleen figuurlijk, overigens. Het relatief bescheiden accupakket kreeg namelijk een plekje achter de achterbank, waar de meeste EV’s ‘m in op wat gunstiger plekje tussen de wielen verstoppen. Dat dit niet de beste wegligging opleverde, is weinig verrassend.
Samenvattend kunnen we dus stellen dat de Renault Fluence ZE een echte ‘afterthought’ was, een matig uitgevoerde ombouw van een bestaande auto met een beperkte actieradius en bescheiden prestaties. Toch verdient Renault wat krediet, want de Fluence was mooi wel één van de eerste praktische EV’s.
De reguliere Renault Fluence
Comment
-
helaas was de ombouw met inderhaast in de koffer gesmeten(te beperkte )batterij niet de beste oplossing,veel bleef er van de riante koffer dus niet meer over.
veel meer dan een oefenig kan je die fluence dan ook niet noemen,en bijgevolg ook snel van de katalogus verdwenen
Comment
Comment