Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Emmanuel Macron pompt 8 miljard euro in autosector, Fransen krijgen premie van 7.000 euro voor elektrische wagen

    De Franse autoindustrie had het al moeilijk voor de coronacrisis, intussen is het een strijd geworden op leven en dood. President Emmanuel Macron heeft nu acht miljard overheidsgeld voor klaar om de sector te redden. Op voorwaarde wel dat de constructeurs volop inzetten op de elektrische auto. Doel is van Frankrijk over vijf jaar het eerste Europese land van de "propere auto" te maken.


    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...o-s-producere/
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Er moeten zich toch overal diepe (geld)schuiven bevinden in de wereld waar wij geen weet van hebben.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • nood breekt wet zeker, maar dacht dat staatsteun allemaal niet mocht in europa

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
          Er moeten zich toch overal diepe (geld)schuiven bevinden in de wereld waar wij geen weet van hebben.
          Idd, zeker in deze tijden waar ze de centjes nog gaan nodig hebben. Van de andere kant gaat het over veel arbeidsplaatsen uiteraard en de electrificatie van het wagenpark gaat nu toch niemand meer tegenhouden.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            nood breekt wet zeker, maar dacht dat staatsteun allemaal niet mocht in europa
            Hoezo? Als sommige multinationals hier in België geen staatssteun krijgen (lees geen of weinig belastingen betalen) waren ze al lang ribbedebie.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Nog een nieuw merk en niet uit China dit keer. Benieuwd!

              https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...ant-uit-polen/
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • eerlijk?ik vertrouw die niewelingen niet,of er moet een degelijk merk achterzitten.
                onlangs nog het verhaal te horen gekregen van een eigenaar van een fisker,..
                problemen met het ev gedeelte,van de invoerder de raad gekregen de batterij helemaal leeg te laten en dan traag(geen snelladen) terug op te laden.
                zonder resultaat...
                vermits er hier geen sevice meer is de wagen op een depannagewagen en afvoeren naar nl,
                uiteindelijk bijna 4 maanden weg geweest,enkele weken later stond hij te koop.........!
                wie een fisker koopt zal wel over een andere kunnen beschikken,maar toch 4MAANDEN?????
                heb het maar voor met uw nieuwe ev waar je nergens mee terecht kan.

                Comment


                • 18 PROCENT MARKTAANDEEL

                  RECORDAANTAL EV’S IN EUROPA VERKOCHT IN JULI

                  Hoewel 2020 de boeken in zal gaan als een dramatisch jaar voor de autobranche, zijn er ook kleine opstekers. Uit nieuwe cijfers blijkt dat het aandeel elektrische auto's in de totale Europese autoverkoop nog nooit zo hoog was.

                  De Europese autoverkoop lijkt uit het diepe corona-dal te zijn geklommen. Branchewaarnemer JATO is na lange tijd dan ook weer positief over de registratiecijfers die het bijhoudt in 27 Europese landen. Afgelopen juli zijn 1.278.521 nieuwe auto’s in ons werelddeel geregistreerd. In vergelijking met vorig jaar is dat ‘slechts’ een daling van 4 procent. Daarmee zijn de verkoopcijfers echter nog lang niet gered, want met een totale verkoop van 6,37 miljoen auto’s sinds januari loopt alles 35 procent achter op vorig jaar.

                  Het is echter niet alleen maar kommer en kwel. Nooit eerder kochten in een maand zoveel Europeanen een volledig elektrische auto als in juli van dit jaar. In totaal ging het om 230.700 elektrische auto’s: een plus van 131 procent in vergelijking met dezelfde maand een jaar eerder. Dit hoge aantal zorgt ervoor dat EV’s een aandeel van maar liefst 18 procent in de totale verkoop hebben. Vorig jaar was dat nog maar 7,5 procent en in juli 2018 zelfs 5,7 procent. De lijst met beschikbare EV’s telt ondertussen 38 auto’s. Deze positieve cijfers doen vermoeden dat de maatregelen die meerdere landen getroffen hebben, lijken te werken.

                  JATO houdt ook bij in welke segmenten Europeanen doorgaans shoppen. Hoewel de enorme hoeveelheid aan middelgrote SUV’s anders doet vermoeden, noteerde juist dat segment als enige een daling. In vergelijking met vorig jaar slonk het aandeel middelgrote SUV’s met 6 procent. Andere segmenten deden het beter, zoals die van de compacte auto’s (+9 procent), middelgrote auto’s (+4 procent) en luxe SUV’s (+14 procent).

                  Bron: Autoweek
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Der Elektroauto Check: VW ID.3 gegen Tesla Model 3, Aiways U5, Kia e-Niro, Hyundai Kona

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Interessante video. Doe mij maar een Koreaan
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • edit.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Elektrische auto MEGATEST (NL)

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • REE modular platform https://www.thedrive.com/news/37003/...be-skateboards





                            Comment


                            • EU zou voor de transportsector een beperkt aantal standaarden moeten opleggen waarbij voertuigen zo ontworpen moeten zijn dat de batterijen snel vervangen kunnen worden tijdens de rit, zoals het vullen van een brandstoftank. Eventueel in multiples van een bepaalde pack die je dan, afhankelijk van het voertuig/gebruik een bepaalde range geeft. Dan is het voertuig niet verplicht om langer stil te staan voor opladen, maar kunnen geladen batterijpacks snel gemonteerd worden. Die zijn dan opgeladen in laadstations die bv nauw gelinkt zijn aan productie van hernieuwbare energie via zonnepanelen, windmolens, ... Uiteindelijk zijn batterijen maar een verpakking voor energie. Of dat nu pack A of pack B is, who cares.
                              Liefst een 3-tal standaarden om investeringen in R&D tussen concurrerende producenten te stimuleren.
                              Het voertuig kan ook packs reserveren op basis van route en beschikbare energie. Efficiënter voor zowel laden als gebruiken in een professionele context.


                              Comment


                              • Renault heeft dat geprobeerd, en er is ook een chinese fabrikant die het nu wil proberen.

                                Dit concept is in sé niet slecht, maar er zijn tal van problemen die opgelost moeten worden.

                                Het veilig aan en afkoppelen van batterijen is niet simpel, en neemt ook 10 min in beslag.
                                Elk laadstation moet dan een aantal batterijen in reserve hebben en die ook relatief snel kunnen laden.
                                Het concept werkt enkel met gehuurde batterijen, en als zowat het merendeel van de merken kiest voor dezelfde standaard. Dat schijnt nu niet te gebeuren.

                                Je hebt enorm veel meer kapitaal nodig voor elk apart laadstation, inclusief bouwvergunningen etc

                                Als je kan laden met 100kW+, dan is de tijdswinst ook niet meer zo groot. En denk je aan 350 kW, dan laad je in een 10 min ook al 250-300km bereik bij.

                                Nog een beetje evolutie in de batterijen en laadstations, en dit systeem wordt gewoon veel te duur.

                                Daarenboven, niet zo veel mensen hebben snelladers nodig. Ik denk dat er zelf amper een paar keer per jaar van gebruik zou maken.

                                In elk geval, ik zou niet investeren in een bedrijf dat deze laadstations zou opzetten en financieren.

                                Comment


                                • Niet voor iedereen, maar voor de transportsector. Daar zijn zeker wel schaalvoordelen te halen.
                                  Huur van een batterij valt weg, waarom zou je die moeten huren? Je ruilt je lege pack voor een volle.
                                  10 minuten om een pack te monteren voor een transporteur is peanuts tov stilstaan voor het laden van batterijen.
                                  Er zijn ook al contacten geweest, maar regelgeving zou hier voor een versnelling kunnen zorgen.

                                  Je moet het ook ruimer gaan bekijken: je kan infrastructuur gaan inplannen in industriële zones, langs snelwegen,..
                                  Daar ligt ook nog heel wat potentieel om hernieuwbare energie op te wekken die kan gebruikt om de batterijen te laden, enz. En dan zit je te spreken over industriële partners die wel meer kapitaalkrachtig zijn.
                                  ipv over vermogensbelasting te spreken, zorg dat ondernemers kunnen investeren in projecten die ook voor een maatschappelijk toegevoegde waarde kunnen zorgen en waar een ondernemer ook brood in kan zien. Activeer kapitaal op zo’n manier.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                    Niet voor iedereen, maar voor de transportsector. Daar zijn zeker wel schaalvoordelen te halen.
                                    Huur van een batterij valt weg, waarom zou je die moeten huren? Je ruilt je lege pack voor een volle.
                                    10 minuten om een pack te monteren voor een transporteur is peanuts tov stilstaan voor het laden van batterijen.
                                    Er zijn ook al contacten geweest, maar regelgeving zou hier voor een versnelling kunnen zorgen.

                                    Je moet het ook ruimer gaan bekijken: je kan infrastructuur gaan inplannen in industriële zones, langs snelwegen,..
                                    Daar ligt ook nog heel wat potentieel om hernieuwbare energie op te wekken die kan gebruikt om de batterijen te laden, enz. En dan zit je te spreken over industriële partners die wel meer kapitaalkrachtig zijn.
                                    ipv over vermogensbelasting te spreken, zorg dat ondernemers kunnen investeren in projecten die ook voor een maatschappelijk toegevoegde waarde kunnen zorgen en waar een ondernemer ook brood in kan zien. Activeer kapitaal op zo’n manier.
                                    Er moet dan wel een positieve business case achter staan....

                                    Denk maar eens na over een tankstation waar 's avonds 200 vrachtwagens komen overnachten. Lange afstandschauffeurs rijden 500-800km per dag (en meer met 2 chauffeurs).
                                    Dan spreek je over batterijpacks van 1000 kWh. Zo'n pack weegt dus 6 ton en is ca 3m3 groot. Stevig magazijn heb je daar voor nodig.
                                    Stel dat je er 's avonds zo'n 100 moet gaan uitwisselen.
                                    Maar daarna moet je die dingen dus geladen krijgen..... Dat lukt niet op een paar minuten.

                                    En waarom huren...
                                    Stel, ik heb een splinternieuwe truck met een batterij die 100% capaciteit heeft, waarom zou ik die willen ruilen met een pack dat 3 jaar oud is, en nog 80% capaciteit heeft...
                                    Of... ik heb een vloot en laat meestal thuis. Zodra mijn pack begint te verouderen ga ik een paar keer zo'n swap doen tot een beter pack heb...

                                    Comment


                                    • Vanavond voorstelling van de Renault variant van de Nissan Ariya. Benieuwd.
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                        Er moet dan wel een positieve business case achter staan....

                                        Denk maar eens na over een tankstation waar 's avonds 200 vrachtwagens komen overnachten. Lange afstandschauffeurs rijden 500-800km per dag (en meer met 2 chauffeurs).
                                        Dan spreek je over batterijpacks van 1000 kWh. Zo'n pack weegt dus 6 ton en is ca 3m3 groot. Stevig magazijn heb je daar voor nodig.
                                        Stel dat je er 's avonds zo'n 100 moet gaan uitwisselen.
                                        Maar daarna moet je die dingen dus geladen krijgen..... Dat lukt niet op een paar minuten.

                                        En waarom huren...
                                        Stel, ik heb een splinternieuwe truck met een batterij die 100% capaciteit heeft, waarom zou ik die willen ruilen met een pack dat 3 jaar oud is, en nog 80% capaciteit heeft...
                                        Of... ik heb een vloot en laat meestal thuis. Zodra mijn pack begint te verouderen ga ik een paar keer zo'n swap doen tot een beter pack heb...
                                        In transport heb je verplichte rust, dus snel laden kan perfect. De grote showstopper blijft momenteel gewicht, batterijen vreten aan uw payload capaciteit. Op korte termijn zitten toepassingen vooral in last mile.

                                        Bovendien ligt er in heel Europa een netwerk dat voorzien is van bovenleidingen en geen last heeft van files of schaarste van chauffeurs
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          batterijen vreten aan uw payload capaciteit
                                          Om nog maar te zwijgen van de invloed op de laadcapaciteit!
                                          Maar waarom het hoge gewicht een blikvanger of publiekstrekker zou zijn begrijp ik niet zo goed, want dat is toch de betekenis van showstopper?
                                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 15/10/2020, 16:15.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X