Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 30 MILJOEN BEV'S IN 2030

ACEA: 'EU-DOEL ELEKTRISCH RIJDEN NIET ECHT REËEL'

De doelen van de Europese Commissie voor elektrisch rijden zijn nog ver verwijderd van de realiteit, stelt de Europese vereniging van autofabrikanten ACEA.

De Europese Commissie wil in 2030 ten minste 30 miljoen elektrische auto's op de weg hebben. "Gedurfd", zegt de ACEA, omdat nog maar een fractie van de personenauto's in Europa elektrisch is, namelijk 615.000 van de 243 miljoen. Om de Europese doelen te halen, moeten er bijna vijftig keer zoveel elektrische auto's de weg op in tien jaar tijd, aldus ACEA-voorzitter Eric-Mark Huitema.

De Europese Commissie presenteerde woensdag een plan om duurzame mobiliteit te stimuleren. Daar is de ACEA het volledig mee eens, schrijft de vereniging, aangezien de auto-industrie naar eigen zeggen een groot deel van de ruim 60 miljard euro aan onderzoeks- en ontwikkelingsgelden aan verduurzaming besteedt.

Infrastructuur

Momenteel is het volgens Huitema nog niet goed genoeg gesteld met de voorwaarden om de beoogde grote sprong in elektrisch rijden te kunnen maken. Als grote pijnpunt wordt het aantal tank- en laadpunten voor zowel personenauto's als vrachtverkeer genoemd. De commissie wil over tien jaar 300 miljoen openbare laadpunten, maar het afgelopen jaar zijn er volgens ACEA slechts 200.000 laadpunten in de EU gerealiseerd. Dat zou betekenen dat de komende jaren vijftien keer zoveel infrastructuur moet worden aangelegd, wil dat doel worden behaald, becijferde de vereniging.

Europa moet daarom nationale overheden pushen meer te investeren in elektrische infrastructuur, vindt de vereniging. "De ervaring leert dat een vrijwillige aanpak niet loont. Sommige landen zijn heel actief, andere niet", aldus Huitema, die bindende regels wil voor lidstaten. Andere maatregelen kunnen de transformatie van de autobranche verder op weg helpen, zoals het duurder maken van koolstof, de doorlopende vernieuwing van het wagenpark en het om- en bijscholen van werknemers.

Consumentenkosten

Een ander lastig punt is volgens de ACEA wat de Europeanen te besteden hebben aan auto's. Het wagenpark wordt ouder, nieuwe auto's duurder en de markt voor gebruikte auto's groeit stevig. Volgens de ACEA is de gemiddelde Europese auto elf jaar oud. Als gevolg van de verduurzaming worden nieuwe auto's nog duurder. Omdat mensen door de coronapandemie minder geld te besteden hebben, komt de betaalbaarheid van duurzame mobiliteit in het gedrang, waardoor het ook weer langer kan duren voordat mensen een nieuwe auto aanschaffen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• de verarming is significant en europa verhoogt zijn doelstsllingen maar a volonte

Comment

• Maar gelukkig worden ze hier ten lande ook uitgedeeld aan wie ze niet nodig heeft, zo geraken ze misschien toch wel aan hun doelen
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• op dit moment nog niet bij te veel firma's, daarom koop ik ook zelf... hoewel ik mag leasen en veel collega's zijn zeker vragende partij, zal ni alleen bij ons zo zijn

maar dat zal wel veranderen nu met vivaldi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            de verarming is significant en europa verhoogt zijn doelstsllingen maar a volonte
            Er zijn nog zeeeer veel hordes te nemen om dit te realiseren. Ik wil het allemaal wel eens zien gebeuren op die termijn.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• eens een grote logge kolos van richting is veranderd, gaat die niet rap meer van koers kunnen wijken. De richting is ingeslagen...
              www.peugeotforum.be

Comment

• zit er een visie achter vraag ik me af, of is de corona-verarming reeds ingecalculeerd

als ze lang blijven lock-downen, zal't wel lukken, doe het licht uit in ruhrgebied, rdam en apen haven, verhuis alle industrie naar china en BINGO

Comment

• China is al bezig met vergroening en binnenkort, als ik Biden toch hoor, de USA ook.
                  www.peugeotforum.be

Comment

• china gaat tot 2030 nog meer co² pompen (en geloof ze niet, he)

Comment

• maar die zijn toch bezig met de omschakeling te maken. Is al goedgekeurd in hun meerjarenplanning. En als de regering dat daar zo beslist dan moet de bevolking maar volgen, anders krijgen ze klop.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• we zijn goed bezig hun voorbeeld te volgen, op de vrt zijn ze volle bak aan't ijveren voor een noodwet die de regering uitgebreide macht gaat geven

(en niet dat vtm anders is hoor)
                        Last edited by bobo; 11/12/2020, 20:07.

Comment

• 3DREMAG, a European consortium led by VTT Technical Research Centre of Finland, has embarked on a mission to develop a fully 3D-printable electric motor weighing less than three-quarters of contemporary motors.

Last edited by Gixxer; 17/12/2020, 16:57.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• den borre

Int3x0r

Comment

• den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                3DREMAG, a European consortium led by VTT Technical Research Centre of Finland, has embarked on a mission to develop a fully 3D-printable electric motor weighing less than three-quarters of contemporary motors.

https://www.goodnewsfinland.com/finn...motor-magnets/
                                in het licht daarvan

Amerikaanse onderzoekers menen een flexibele zilveroxide-zink-batterij te hebben geproduceerd met een hoge energiedichtheid.

nog niet bruikbaar voor auto's, maar het toont wel aan hoe snel het begint te gaan
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Comment

• Verkoopscijfers EV's en plugins in Europa van november 2020:
                                    Despite the overall automotive market being in the doghouse, -14% year over year (YoY), Europe's passenger plugin market is on fire, having score a record 166,000 registrations in November (+198% YoY). That placed last month's plugin share at 16% share — 8% full electrics (BEV).

Ik verschiet eigenlijk wel van de cijfers van de Mazda MX-30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Nog een nieuw merk en niet uit China dit keer. Benieuwd!

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...ant-uit-polen/
                                      Izera is a dream of a Polish car brand coming true: a modern concept that addresses the challenges of the contemporary world we live in.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Benieuwd dat dit gaat worden: Alpha ACE

Comment

• Dinky toys revisited... leuk design wel.

Comment

Working...
                                          X