Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volledig elektrische MAN




    De vanhool waterstofbussen bedienden ook lijn 65 maar experiment lijkt gestopt...ze werden erg weinig ingezet en je ziet ze niet meer


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


    • De MAN Lion's City E ✓ volledig elektrisch ✓ emissievrij ✓ actieradius tot wel 350 km ✓ voor in- en overstappers: Kom meer te weten!


      Comment


      • In Nederland gaat het toch allemaal iets beter en sneller

        Fabels en feiten: elektrisch rijden in de praktijk anno 2021


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Fabels en feiten? Ik zou de titel aangepast hebben naar "Wij van Shell, adviseren Shell!"
          Die Paid Promotion notifier staat er niet voor niks in het begin van het filmpje.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Niche Bekijk Berichten
            Fabels en feiten? Ik zou de titel aangepast hebben naar "Wij van Shell, adviseren Shell!"
            Die Paid Promotion notifier staat er niet voor niks in het begin van het filmpje.
            En toch staan ze daar lichtjaren verder dan hier met elektrisch rijden, promotie of niet. Al die testfilmpjes enz bevatten reclame trouwens.

            Toevallig al eens zonder adblocker op het internet gesurfd? Nuja, jij mag zelf ook altijd feiten posten zonder 'Paid Promotion', wie houdt jou tegen?
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • België met een elektrische auto doorkruisen “is problematisch” in 2021. Dat besluit Test-Aankoop, die de beschikbaarheid en de kwaliteit van de oplaadinfrastructuur heeft gecontroleerd tijdens een reis van Oostende naar Botrange.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • zal zeker wel kloppen

                maar ik heb voor mezelf vooral het positieve uit het artikel gehaald

                “De gemiddelde elektrische wagen is ongetwijfeld een goede aankoop voor dagelijkse korte ritten, maar zeker nog niet om het land te doorkruisen,” zegt de organisatie


                Comment


                • Tesla is dus duidelijk geen gemiddelde elektrische auto, want ik doorkruis er al bijna 100k km heel de Benelux mee door zonder zorgen.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Tesla is dus duidelijk geen gemiddelde elektrische auto, want ik doorkruis er al bijna 100k km heel de Benelux mee door zonder zorgen.
                    Ok Tesla fanboy

                    Ik neem het zeker aan dat het kan, waarom niet. Ze beweren ook niet dat het NIET kan, als je het filmpje gekeken hebt? Het gaat om volgende punten waar je mee geconfronteerd wordt. Dat moet je zien zitten natuurlijk. Maar als je dit als zelfstandige veel geld uitspaart op fiscaal gebied kan veel he.

                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                      Ok Tesla fanboy

                      Ik neem het zeker aan dat het kan, waarom niet. Ze beweren ook niet dat het NIET kan, als je het filmpje gekeken hebt? Het gaat om volgende punten waar je mee geconfronteerd wordt. Dat moet je zien zitten natuurlijk. Maar als je dit als zelfstandige veel geld uitspaart op fiscaal gebied kan veel he.


                      Laden bij 2.kWh bij vriestemperaturen is onmogelijk
                      Qua laadpalen gebruik onderweg : gebruik gewoon voor je vertrekt (en tijdens het rijden) A Better RoutePLanner (kan je in de Polestar zelfs in de wagen). Die regelt alles voor je. De man die deze test doet gaat eerst een laadpaal bezoeken die nog niet actief is, en daarna naar een laadpaal met 50kW capaciteit terwijl er niet vlakbij die plek een snellader staat. Ofwel is hij dom, ofwel had hij de bedoeling om dit uit te laten lopen op een fiasco

                      Alleen de laatste regel hier is correct.
                      Mensen die een Polestar kopen weten dat ze een elektrische wagen kopen die geen geweldig bereik heeft omdat hij 300-350 kg zwaarder is dan de Model 3 en een vreselijke Cd, en dat hij bovendien geen laadnetwerk (Ionity / Tesla). Maar je kan ook met een Polestar perfect wat verdere ritten doen. Die rit die hij daar doet, doe je op 3h30 minuten bij koud weer. Met twee laadstops.

                      Wanneer ik met mijn Model 3 die rit doe bij -10°C, en zou starten met een bijna lege accu, stop ik een 20-tal minuten Brugge aan de snellader. Maar ik zou natuurlijk de dag voordien zorgen dat mijn accu 100% geladen is. En dan rij je naar de Hoge Venen, en stop je bij terugkomst aan de Supercharger in Verviers voor 25 minuten laden.Ik heb daar geen kaart nodig. Gewoon auto achteruit op de parking rijden laadpaal nemen (laadklep van de wagen opent) , laadkabel insteken en die begint automatisch te laden. Geen kaart, geen sleutel, niets nodig.

                      Daar laad ik dan voor 13 EUR
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten


                        Laden bij 2.kWh bij vriestemperaturen is onmogelijk
                        wat bedoel je hier eigenlijk? auto'tje laadt buiten in de koude vries vandaag en vorige week aan de granny of mislees ik iets, het gaat wat trager en als je leeg start gaat het niet snel, iets meer als 2kw per uur ipv 2.7

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                          ..., ofwel had hij de bedoeling om dit uit te laten lopen op een fiasco
                          Dit dus.
                          Was enkele dagen geleden ook al gepost met een link naar een HLN artikel. Daar stond wat meer detail in.
                          Inderdaad, wie start er 's morgens met 25%?
                          Dan laadt hij vol, rijdt 91 km van Oostende naar Wetteren en verliest 54% lading. Bereik zou dus slechts 180km zijn. Lijkt me zeer slecht zelfs voor een Polestar 2.
                          Laadt hij weer in Wetteren en rijdt naar Leuven. Daar is de avond all gevallen?!
                          Hallo? 9u vertrekken in Oostende. Dan laden + laadpaal problemen die hij had. Zeg om 11u vertrekt hij terug. 91km rijden naar Wetteren, daar kan je toch niet meer over doen dan een uur. 12u in Wetteren. Weer laden. In slechtste geval om 14u vertrekken naar Leuven. Dan ben je toch ten laatste om 15u in Leuven? Hoe kan de avond dan al vallen?

                          Ofwel is hij pas tegen de middag vertrokken, maar dan had hij meer dan 25% lading moeten hebben bij vertrek. Iets klopt er niet hoor.

                          Waarschijnlijk heeft hij:
                          - niet voorverwarmd voor vertrek
                          - stuur/zetelverwarming op en gewone verwarming op 25 graden
                          - veel sprintjes getrokken op de snelweg om de acceleratie te voelen
                          om de batterij snel leeg te krijgen,
                          en dat op de koudste dag van het jaar.

                          Ik vind dat als je zo'n tests doet, je duidelijk je traject, tijden en laadvolumes moet vermelden en zeker ook temperatuur, neerslag etc. Als YouTubers dat allemaal kunnen, waarom dan niet journalisten die daarvoor een opleiding hebben gevolgd?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                            Ok Tesla fanboy

                            Ik neem het zeker aan dat het kan, waarom niet. Ze beweren ook niet dat het NIET kan, als je het filmpje gekeken hebt? Het gaat om volgende punten waar je mee geconfronteerd wordt. Dat moet je zien zitten natuurlijk. Maar als je dit als zelfstandige veel geld uitspaart op fiscaal gebied kan veel he.

                            Ik blijf het altijd straf vinden dat de meeste personen die een EV hebben, quasi geen probleem hebben met rijbereik.
                            Dat lijkt alleen een probleem te zijn voor de personen die een EV niet zien zitten

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                              Ik blijf het altijd straf vinden dat de meeste personen die een EV hebben, quasi geen probleem hebben met rijbereik.
                              Dat lijkt alleen een probleem te zijn voor de personen die een EV niet zien zitten
                              Klopt!

                              Niet zien zitten is wel kort door de bocht. 99% van de ev rijders (firmawagens) kopen die omdat het nu eenmaal het goedkoopste fiscaal vervoersmiddel is voor hen. Particulier zijn die nog veel te duur!
                              Last edited by order66; 06/03/2021, 11:26.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                  Klopt!

                                  Niet zien zitten is wel kort door de bocht. 99% van de ev rijders (firmawagens) kopen die omdat het nu eenmaal het goedkoopste fiscaal vervoersmiddel is voor hen. Particulier zijn die nog veel te duur!
                                  Lang niet 99% van de Ev's zijn firmawagens, er zijn ook mensen die dat bewust zelf kopen
                                  Ik had voor mezelf uitgemaakt dat ik geen firmawagen meer zou genomen hebben indien ik geen puur elektrische wagen mocht zijn. En dat ik dan privé een elektrische wagen zou gekocht hebben
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                    En toch staan ze daar lichtjaren verder dan hier met elektrisch rijden, promotie of niet. Al die testfilmpjes enz bevatten reclame trouwens.

                                    Toevallig al eens zonder adblocker op het internet gesurfd? Nuja, jij mag zelf ook altijd feiten posten zonder 'Paid Promotion', wie houdt jou tegen?
                                    Zie mijn reactie aub niet als een aanval op uw persoon. En wie houdt mij tegen? Ik zelf, tijd en goesting.

                                    Comment





                                    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Reactie van Avere: "amateuristisch"
                                        https://gocar.be/nl/autonieuws/opini...amateuristisch

                                        Dit vind ik ook helemaal fout:
                                        Bovendien zorgt snelladen ervoor dat de batterijcapaciteit sneller zal slinken dan wanneer je altijd via een traditioneel stopcontact oplaadt – de minst veilige optie
                                        Alsof je enkel via een 220V stopcontact kan laden of snelladen. Ik wantrouw altijd artikels waarin men enkel uitersten aanhaalt.
                                        De meeste personen die thuis laden met een laadpaal doen dan met 7 of 11 kW. Snel genoeg om 's nachts te laden zonder dat je batterij daaronder lijdt.

                                        Wie voornamelijk korte ritten maakt en het voertuig zeer regelmatig thuis en/of op het werk aan een snellader kan hangen, zal zo goed als geen nadelen ondervinden.
                                        Akkoord met mogelijkheid tot thuislanden of op het werk. Maar korte ritten is onzin.
                                        Vroeger deed ik iedere dag 100km enkel naar het werk. 65.000km/jaar, dan doe je toch geen korte ritjes zou ik denken. 65k km is meer dan het dubbele van het Belgisch gemiddelde, zelfs van leasewagens. Zou ik perfect kunnen rijden met een Tesla Model 3, ook in de winter, ook zonder bijladen op het werk.
                                        En in opladen op het werk ligt net de oplossing voor het probleem van de belasting van het elektriciteitsnetwerk.
                                        Last edited by Chris_147; 09/03/2021, 10:55.

                                        Comment


                                        • Voorbeeld van een EV rijder



                                          Comment

                                          Working...
                                          X