MET ORIGINELE HANDBAK
ELEKTRISCHE CITROËN DS KOMT RUIM 320 KILOMETER VER
Een elektrische DS is anno 2021 geen vreemd idee meer. DS biedt immers zelf de volledig elektrische DS 3 Crossback E-Tense aan. Ook de legendarische Citroën DS maakt nu kennis met een elektrische aandrijflijn dankzij het Engelse Electrogenic.
Electrogenic, een bedrijf dat gespecialiseerd is in elektrische aandrijflijnen voor klassieke modellen, presenteert de Citroën DS Electrogenic. De in Oxford gevestigde techneuten van Electrogenic hebben deze DS van bouwjaar 1971 ontdaan van de originele, 2,0-liter grote viercilinder. Onder de motorkap ligt nu een 122 pk en 235 Nm sterke elektromotor die zijn krachten naar de voorwielen stuurt. Opvallend: de originele handbak blijft behouden!
De DS Electrogenic wordt gevoed door een 48,5 kWh groot accupakket dat de elektrische godin een actieradius van zo'n 225 kilometer geeft. Als optie levert Electrogenic een grotere batterij die de actieradius uitbreidt tot meer dan 320 kilometer. Electrogenic past ook nog eens het hydro-pneumatische veersysteem van de 50 jaar oude Citroën aan. Althans, een belangrijk onderdeel ervan. De mechanische hydrauliekpomp wordt namelijk vervangen door een elektrisch exemplaar dat in stilte zijn werk doet.
Electrogenic scoort bij de liefhebber ongetwijfeld extra punten doordat het uiterlijk van de Citroën DS bijna helemaal intact is gebleven. Bijna, want achterop plakt het bedrijf een D EV electronique-badge die aangeeft dat je een elektrische DS voor je hebt. Ook ontbreekt natuurlijk een uitlaatsysteem. Wat de elektrische Citroën DS kost, is niet bekend.
ELEKTRISCHE CITROËN DS KOMT RUIM 320 KILOMETER VER
Een elektrische DS is anno 2021 geen vreemd idee meer. DS biedt immers zelf de volledig elektrische DS 3 Crossback E-Tense aan. Ook de legendarische Citroën DS maakt nu kennis met een elektrische aandrijflijn dankzij het Engelse Electrogenic.
Electrogenic, een bedrijf dat gespecialiseerd is in elektrische aandrijflijnen voor klassieke modellen, presenteert de Citroën DS Electrogenic. De in Oxford gevestigde techneuten van Electrogenic hebben deze DS van bouwjaar 1971 ontdaan van de originele, 2,0-liter grote viercilinder. Onder de motorkap ligt nu een 122 pk en 235 Nm sterke elektromotor die zijn krachten naar de voorwielen stuurt. Opvallend: de originele handbak blijft behouden!
De DS Electrogenic wordt gevoed door een 48,5 kWh groot accupakket dat de elektrische godin een actieradius van zo'n 225 kilometer geeft. Als optie levert Electrogenic een grotere batterij die de actieradius uitbreidt tot meer dan 320 kilometer. Electrogenic past ook nog eens het hydro-pneumatische veersysteem van de 50 jaar oude Citroën aan. Althans, een belangrijk onderdeel ervan. De mechanische hydrauliekpomp wordt namelijk vervangen door een elektrisch exemplaar dat in stilte zijn werk doet.
Electrogenic scoort bij de liefhebber ongetwijfeld extra punten doordat het uiterlijk van de Citroën DS bijna helemaal intact is gebleven. Bijna, want achterop plakt het bedrijf een D EV electronique-badge die aangeeft dat je een elektrische DS voor je hebt. Ook ontbreekt natuurlijk een uitlaatsysteem. Wat de elektrische Citroën DS kost, is niet bekend.
Comment