Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ah ok thx knight dat gaat nodig zijn, ge moet er eens opletten hoeveel verkeersborden en stoepboompjes worden meegenomen door alkoven of meubelbakken als ze ff over de stoep draaien om geparkeerd te geraken...zeker die in de verhuur

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ah ok thx knight dat gaat nodig zijn, ge moet er eens opletten hoeveel verkeersborden en stoepboompjes worden meegenomen door alkoven of meubelbakken als ze ff over de stoep draaien om geparkeerd te geraken...zeker die in de verhuur
      Ja, vaak weten de mensen die daarmee rijden ook niet hoe hoog en breed hun voertuig juist is en dan gebeuren er zo een zaken.
      Het zijn ook dat soort bestelwagens die vaak vast zitten onder lage bruggen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment




      • wat een verademing, zo'n rustige presentator tss vaak schreeuwers, aangenaam om horen

        Comment


        • Knappe wagen die NIO!
          En een vooruitstrevende fabrikant. Dat ze maar snel naar Europa komen, mijn aandelen zullen nog meer stijgen. Nu reeds +507% op enkele jaren.

          In ander nieuws: Toyota gaat eindelijk ook overstag: https://www.autointernationaal.nl/20...ijtechnologie/

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ah ok thx knight dat gaat nodig zijn, ge moet er eens opletten hoeveel verkeersborden en stoepboompjes worden meegenomen door alkoven of meubelbakken als ze ff over de stoep draaien om geparkeerd te geraken...zeker die in de verhuur
            Als die ”laadpaal” niet in gebruik is staat hij gewoon tegen de gevel opgeklapt.
            Pas als hij in gebruik is wordt hij uitgeklapt, en dan staat normaal gesproken uw auto ervoor geparkeerd.
            Ik zie dus niet in hoe ze die er af gaan rijden tenzij ze ook uw auto meepakken.

            Niet gemerkt dat op de vorige pagina eigenlijk hetzelfde staat.
            Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 09/09/2021, 11:36.

            Comment



            • Dit is een typische coronacamper

              1 keer gebruikt, beginnersfoutje



              Verhuurbedrijven worden slapend rijk van zulke schade

              En vooraan de alkoof is een plek rechts boven je cabine die ook ferm uitzwaait zonder dat je er erg in hebt

              Maar ik denk dat jij wel meer niet kunt inzien


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten



                Maar ik denk dat jij wel meer niet kunt inzien
                Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik satirische (extreem)rechtse conservatieve rioolkrantjes als ’t Pallieterke niet tot mijn informatiebronnen reken.

                Bovendien zie ik dus nog altijd niet hoe dat bakbeest op uw foto die arm kan raken als aan de laadpaal de auto aan het laden is.
                Zonder autoladen staat die arm gewoon opgeklapt tegen de gevel en ziet het er als een regenpijp uit.

                Comment


                • Je moet altijd dubbel geïnformeerd imo, geen speciale aanhanger van het ene noch het andere, alleen mag de klepel nooit naar 1 zijde doorslaan


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • Update bz4x, in artikel over Toyota en batterijen, mediaroom Toyota
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Veel corporate eigenlijk:

                      - zeggen dat 3 hybride evenveel co2 besparen als 1 EV. Misschien een plugin ja, maar niet een gewone Prius.
                      - de toon is zo een beetje van: eigenlijk is een hybride nog het beste, maar onder marktdruk moeten we wel EV's gaan maken.
                      - we gaan allerlei batterij verbeteringen doen, zowel Lithium en Solid State, maar ergens in de toekomst, misschien vanaf 2025.
                      - onze solid state is echter wel super, alleen gaat hij nu nog maar een paar kilometer mee
                      - we gaan veel geld tegen batterijen aan gooien, 13 miljard dollar zelfs! Lijkt veel totdat je vergelijkt met anderen:
                      BMW heeft contracten afgesloten voor 24 miljard dollar om batterijen te leveren tot 2024. Veel meer dus op veel kortere termijn. VW heeft zelfs contracten voor 5x zoveel tegen 2025.

                      Ze zullen hun lobbyisten nog veel moeten betalen om de EV vooruitgang te stoppen totdat ze bij zijn.

                      Comment


                      • japan kampt met stroomtekorten en 80% van de electriciteit is fossiel, veel zal mss te maken hebben met het sentiment van hun eigen bevolking die ook sceptisch tov kernenergie

                        Comment



                        • Bwa, ik denk daar toch anders over. Toyota is samen met Kia/Hyundai steeds een voortrekker geweest aangaande EV's. Altijd staat betrouwbaarheid en betaalbaarheid voorop, iets wat de Europese merken al lang niet meer kennen. Nog niet te spreken over de achterstand die de Europeeërs in eerste instantie op EV gebied opgelopen hebben (hadden?).
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Bwa, ik denk daar toch anders over. Toyota is samen met Kia/Hyundai steeds een voortrekker geweest aangaande EV's. Altijd staat betrouwbaarheid en betaalbaarheid voorop, iets wat de Europese merken al lang niet meer kennen. Nog niet te spreken over de achterstand die de Europeeërs in eerste instantie op EV gebied opgelopen hebben (hadden?).
                            Toyota heeft op gebied van pure EV's nog niks bewezen.
                            Ze hebben bij mijn weten één model, en dat is de UX300E. Die laadt traag, is niet efficient....

                            Als ze de trein die onherroepelijk vertrokken is nog willen meepakken, dan moeten ze het roer nu echt zwaar om gooien.

                            Dat een gewone hybride van Toyota niet slecht is wil ik beamen, ik heb net 2 weken met een Corolla hybrid rond gereden in Noorwegen. Op 1300km aan matige snelheden was het verbruik 4,3l/100km. Dat vind ik indrukwekkend, en dat reed echt niet slecht.
                            Alleen, als ze dat willen vergelijken met een Golf, dan is dat toch echt een heel pak kleiner, vooral de koffer en de ruimte voor achterpassagiers (die we niet hadden) zijn klein.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Toyota heeft op gebied van pure EV's nog niks bewezen.
                              Ze hebben bij mijn weten één model, en dat is de UX300E. Die laadt traag, is niet efficient....

                              Als ze de trein die onherroepelijk vertrokken is nog willen meepakken, dan moeten ze het roer nu echt zwaar om gooien.

                              Dat een gewone hybride van Toyota niet slecht is wil ik beamen, ik heb net 2 weken met een Corolla hybrid rond gereden in Noorwegen. Op 1300km aan matige snelheden was het verbruik 4,3l/100km. Dat vind ik indrukwekkend, en dat reed echt niet slecht.
                              Alleen, als ze dat willen vergelijken met een Golf, dan is dat toch echt een heel pak kleiner, vooral de koffer en de ruimte voor achterpassagiers (die we niet hadden) zijn klein.
                              Mogelijk, ga er niet verder over discussiëren want daar is mijn EV kennis te beperkt voor Ik weet alleen dat Toyota er vlug bij was en erg betrouwbare wagens bouwt.

                              Zo'n hybride van Toyota interesseert mij eventueel wel als volgende kar. Het verbruik van de nieuwe Yaris Cross

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                Mogelijk, ga er niet verder over discussiëren want daar is mijn EV kennis te beperkt voor Ik weet alleen dat Toyota er vlug bij was en erg betrouwbare wagens bouwt.

                                Zo'n hybride van Toyota interesseert mij eventueel wel als volgende kar. Het verbruik van de nieuwe Yaris Cross
                                Toyota is de expert op gebied van hybride auto's, no doubt.
                                Maar daarmee heb je nog geen BEV, en sowieso vanaf 2030-2035 is het gedaan met de verbrandingsmotor. Vele steden gaan dat vroeger verbieden, en dat geldt dan ook voor hybride auto's.

                                Maar vooral op autostrades heeft een hybride eigenlijk vooral nadelen. Je sleurt een electromotor en batterij mee die dan eigenlijk amper iets bijbrengen.

                                Als je wat wil leren over EV's, volg dan Bjorn Nyland op youtube. Kijk eens een paar van zijn 1000 km challenges, en je ziet direct dat het gewoon werkt.
                                Als je 1000km kan afleggen in ca 10h inclusief laadstops (starten met een volle batterij), dan zie ik echt heel weinig redenen om niet over te schakelen.
                                Het aanbod is snel aan het uitbreiden, en de prijzen zullen (na de chiptekorten) wel rustig zakken als de concurrentie toeneemt.

                                Comment


                                • Nu heeft Noorwegen wel een beter uitgerust netwerk, in België zijn er 3 noemenswaardige snelladers van ionity


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment


                                  • snelladers zijn een (veel te duur)luxeprobleem voor (zeer)veel rijders.
                                    90%van de rijders heeft die dure spullen nergens voor nodig,en kan ze beter mijden als de pest wil men niet voor dure verrasingen komen te staan bij de afrekening.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Maar vooral op autostrades heeft een hybride eigenlijk vooral nadelen. Je sleurt een electromotor en batterij mee die dan eigenlijk amper iets bijbrengen.
                                      Zelf geloof ik inderdaad ook niet zo in plug-in hybrides:
                                      - ofwel kan je je bijna dagelijkse traject volledig elektrisch rijden => waarom sleur je dan die verbrandingsmotor mee? Die heeft wel onderhoud nodig, moet af en toe draaien, heeft gewicht en je batterijen moeten toch ook al een redelijke grote hebben waardoor de wagen al evenveel weegt als een EV. Reken daarbij nog dat die verbrandingsmotor binnenkort aan Euro7 moet voldoen, waardoor er nog extra EGR kleppen, roetfilters, etc nodig zijn, voor het geval je hem ooit zou gebruiken. Gaat gewoon te duur worden.
                                      - ofwel kan je dat niet en wat is dan het nut eigenlijk? Want als de verbrandingsmotor moet bijspringen, moet hij weel veel zwaarder werken wegens het extra gewicht.

                                      Je moet al een heel specifiek rijprofiel hebben om hier nut van te hebben.


                                      Ik zie alleen nut bij een kleine elektromotor en batterij waardoor je een kleinere verbrandingsmotor kan steken en de elektromotor bijspringt bij de piekbelastingen. (de mild hybrides zeker?)
                                      Maar fiscaal heeft dat geen zin in Belgie, want voor een bedrijfswagen moet je CO2 onder de 50gr blijven. (voor hoelang dat nog duurt)
                                      Mercedes gaat trouwens geen nieuwe plugin-hybride motoren meer maken: https://www.autoblog.nl/nieuws/merce...brides-1035873

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
                                        snelladers zijn een (veel te duur)luxeprobleem voor (zeer)veel rijders.
                                        90%van de rijders heeft die dure spullen nergens voor nodig,en kan ze beter mijden als de pest wil men niet voor dure verrasingen komen te staan bij de afrekening.
                                        maar voor een 1000k challenge ononmbeertbaar

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                          Zelf geloof ik inderdaad ook niet zo in plug-in hybrides:
                                          - ofwel kan je je bijna dagelijkse traject volledig elektrisch rijden => waarom sleur je dan die verbrandingsmotor mee? Die heeft wel onderhoud nodig, moet af en toe draaien, heeft gewicht en je batterijen moeten toch ook al een redelijke grote hebben waardoor de wagen al evenveel weegt als een EV. Reken daarbij nog dat die verbrandingsmotor binnenkort aan Euro7 moet voldoen, waardoor er nog extra EGR kleppen, roetfilters, etc nodig zijn, voor het geval je hem ooit zou gebruiken. Gaat gewoon te duur worden.
                                          - ofwel kan je dat niet en wat is dan het nut eigenlijk? Want als de verbrandingsmotor moet bijspringen, moet hij weel veel zwaarder werken wegens het extra gewicht.

                                          Je moet al een heel specifiek rijprofiel hebben om hier nut van te hebben.


                                          Ik zie alleen nut bij een kleine elektromotor en batterij waardoor je een kleinere verbrandingsmotor kan steken en de elektromotor bijspringt bij de piekbelastingen. (de mild hybrides zeker?)
                                          Maar fiscaal heeft dat geen zin in Belgie, want voor een bedrijfswagen moet je CO2 onder de 50gr blijven. (voor hoelang dat nog duurt)
                                          Mercedes gaat trouwens geen nieuwe plugin-hybride motoren meer maken: https://www.autoblog.nl/nieuws/merce...brides-1035873
                                          Groot misverstand toch over het zwaarder moeten werken.
                                          Als de motor draait is dat altijd samen met de elektrische.
                                          Als de batterij “leeg” is (wat trouwens niet kan, hij zal altijd 20% overhouden uit beveiliging en om bij te springen als het echt nodig is.) dan rijdt hij zoals een gewone hybride.

                                          Groot onderhoud van de phev was begin de 150€.

                                          De artikelen die ik lees is dat de Phev de enige is met een echte toekomst voor iedereen.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X