Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten


    De artikelen die ik lees is dat de Phev de enige is met een echte toekomst voor iedereen.
    ja uiteraard stel je voor schakelt iedereen morgen over

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

      Groot misverstand toch over het zwaarder moeten werken.
      Als de motor draait is dat altijd samen met de elektrische.
      Als de batterij “leeg” is (wat trouwens niet kan, hij zal altijd 20% overhouden uit beveiliging en om bij te springen als het echt nodig is.) dan rijdt hij zoals een gewone hybride.

      Groot onderhoud van de phev was begin de 150€.

      De artikelen die ik lees is dat de Phev de enige is met een echte toekomst voor iedereen.
      Ik werk voor een van de grootste toeleveranciers in de autosector.
      Tot voor een paar maanden werd dat verhaal ook intern en extern verteld.
      De gemiddelde automobilist doet 50-100 km per dag, maar moet af en toe wat verder. Dus…. Plug in met batterij voor 100 km en een kleinere brandstofmotor.
      En dat zou 80% ban de markt worden naast 20% BEV.

      Elke maand werden die cijfers aan gepast, en nu is het gewoon…. Stop maar met die PHEV, want het wordt toch BEV.
      Brandstofmotoren en alles wat daar bij hoort zijn een aflopende zaak, en dus als je daar in investeert verdien je dat nooit terug.
      Batterijtech gaat nu zo snel dat het een kwestie van een paar jaar is, en een BEV wordt goedkoper dan een ICE met alle euro7 technologie.

      NIO heeft net een model met vaste stof batterij getoond met 150 kWh batterij en dus een bereik van bijna 1000 km.

      En ik denk dat het allemaal sneller zal gaan dan we denken. Er worden echt enorme sommen in BeV geïnvesteerd en de push komt vanzelf.

      Trouwens, als je je auto 10 jaar wil gebruiken, dan kan je er nu al van uit gaan dat je met een ICE gewoon bepaalde steden niet meer in mag. Laat staan dat een auto van een jaar of 6 niet bijna waardeloos wordt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        Ik werk voor een van de grootste toeleveranciers in de autosector.
        Wow, lekker geheimzinnig ..

        In productie aan den band voor mousse te maken voor in de zetels of zo ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Batterijtech gaat nu zo snel dat het een kwestie van een paar jaar is, en een BEV wordt goedkoper dan een ICE met alle euro7 technologie.
          Dat is altijd zo een mooie uitleg dat die BEV goedkoper gaan worden dan de ICE.
          Maar eigenlijk is dat niet waar, zoals je hier zelf zegt, het zijn de ICE die duurder zullen worden waardoor de BEV uiteindelijk wel de goedkopere zullen zijn, maar eigenlijk zijn ze nog altijd even duur als ze ervoor waren.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Ik begrijp dat de toekomst niet aan de PHEV is, maar wanneer je nu een wagen koopt en je hebt een wisselend rijdersprofiel, lees je doet niet elke dag een vast traject. Je moet nog investeren in je eigen laadvoorziening want nog geen eigen energievoorziening. Kan dan de PHEV niet de wagen van het moment zijn voor velen?

            Mijn ervaring met BEV is: zalig op de kleine wegen en n-wegen, maar op de snelweg gaat die range naar mijn zin wat snel achteruit. En in België zeer weinig snelladers op dit moment.

            80% van mijn kilometers is snelweg ...

            Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Dat is altijd zo een mooie uitleg dat die BEV goedkoper gaan worden dan de ICE.
              Maar eigenlijk is dat niet waar, zoals je hier zelf zegt, het zijn de ICE die duurder zullen worden waardoor de BEV uiteindelijk wel de goedkopere zullen zijn, maar eigenlijk zijn ze nog altijd even duur als ze ervoor waren.
              ICE gaat zeker duurder worden, maar EV gaat toch ook wel degelijk goedkoper worden (voor zover dat mogelijk gaat zijn door de inflatie die komt door Corona; containerprijzen x10 en tekorten gaan alles duurder maken)
              Of op zijn minst ga je toch meer krijgen voor hetzelfde geld.
              Kijk bvb maar de batterij van een Zoë, heel wat groter geworden zonder veel invloed op de prijs

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Ik begrijp dat de toekomst niet aan de PHEV is, maar wanneer je nu een wagen koopt en je hebt een wisselend rijdersprofiel, lees je doet niet elke dag een vast traject. Je moet nog investeren in je eigen laadvoorziening want nog geen eigen energievoorziening. Kan dan de PHEV niet de wagen van het moment zijn voor velen?

                Mijn ervaring met BEV is: zalig op de kleine wegen en n-wegen, maar op de snelweg gaat die range naar mijn zin wat snel achteruit. En in België zeer weinig snelladers op dit moment.

                80% van mijn kilometers is snelweg ...

                Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                Ik denk dat je toch al een zeer specifiek profiel moet hebben om voordeel te hebben van een PHEV.
                PHEV op de snelweg: zo gauw die batterij leeg is, gaat het verbruik naar het schijnt ook de hoogte in.
                Ik schat dat het voor 80% het slechtste van de 2 werelden is en slechts voor 20% het beste van de 2 werelden.
                En wat de restwaarde gaat zijn?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                  Ik denk dat je toch al een zeer specifiek profiel moet hebben om voordeel te hebben van een PHEV.
                  PHEV op de snelweg: zo gauw die batterij leeg is, gaat het verbruik naar het schijnt ook de hoogte in.
                  Ik schat dat het voor 80% het slechtste van de 2 werelden is en slechts voor 20% het beste van de 2 werelden.
                  En wat de restwaarde gaat zijn?
                  Tgoh, je kan een fiscaal interessante PHEV gezinswagen kopen voor 25 k op de tweedehands markt. BEV heb je niks dat 400 km op een dag aankan voor dat budget.

                  Gelet dat het snellaadnetwerk in ons land nog niet op niveau is en je geen dure installatie thuis nodig hebt is dat toch geen slechte deal?

                  Ik zie elke hybride gewoon als een zuinige benzine.

                  Ik kijk echt naar nu, binnen twee jaar ziet de wereld er anders uit dat begrijp ik.

                  Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Tgoh, je kan een fiscaal interessante PHEV gezinswagen kopen voor 25 k op de tweedehands markt. BEV heb je niks dat 400 km op een dag aankan voor dat budget.

                    Gelet dat het snellaadnetwerk in ons land nog niet op niveau is en je geen dure installatie thuis nodig hebt is dat toch geen slechte deal?

                    Ik zie elke hybride gewoon als een zuinige benzine.

                    Ik kijk echt naar nu, binnen twee jaar ziet de wereld er anders uit dat begrijp ik.

                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                    Misschien moet ik wel elke hybride nuanceren naar modale gezinswagen, een X5 of range rover met kleine benzine motor gaat zuipen.

                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      ICE gaat zeker duurder worden, maar EV gaat toch ook wel degelijk goedkoper worden (voor zover dat mogelijk gaat zijn door de inflatie die komt door Corona; containerprijzen x10 en tekorten gaan alles duurder maken)
                      Of op zijn minst ga je toch meer krijgen voor hetzelfde geld.
                      Kijk bvb maar de batterij van een Zoë, heel wat groter geworden zonder veel invloed op de prijs
                      Eerst zien en dan geloven, als we de huidige prijsevolutie bekijken dan zie ik een prijsdaling bij de EV's nog niet snel gebeuren.
                      Wat die Zoë betreft, die is altijd al veel te duur geweest, logisch dus dat ze die niet nog duurder gemaakt hebben tien de nieuwe grotere batterij erin kwam, dan hadden ze gewoon geen enkele meer verkocht.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Bij een PHEV moet je vooral kijken naar de verplaatsingen die je maakt. Op korte afstanden kan je uiteraard volledig elektrisch gaan rijden, maar als je langere afstanden gaat rijden is eerst de batterij leeg rijden nefast voor je verbruik (en toch zijn er veel mensen die het op deze manier doen)
                        Op lange afstanden kan je best optimaal gebruik maken van het hybride systeem, waar beide motoren elkaar zoveel mogelijk helpen, dit zorgt voor het laagste verbruik.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Hop se, BMW en Mercedes gaan na covid de prijsstijgingen door chiptekorten niet ongedaan maken:
                          BMW en Mercedes-Benz merken dat hun auto's goed verkopen, ondanks de verhoogde prijzen en langere levertijden door het chiptekort. Er is dus kennelijk meer

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Bij een PHEV moet je vooral kijken naar de verplaatsingen die je maakt. Op korte afstanden kan je uiteraard volledig elektrisch gaan rijden, maar als je langere afstanden gaat rijden is eerst de batterij leeg rijden nefast voor je verbruik (en toch zijn er veel mensen die het op deze manier doen)
                            Op lange afstanden kan je best optimaal gebruik maken van het hybride systeem, waar beide motoren elkaar zoveel mogelijk helpen, dit zorgt voor het laagste verbruik.
                            Om die batterij leeg te rijden moet je wel echt je best doen in hybride modus. Eens op snelheid heb je ook helemaal niet veel vermogen nodig. Kijk maar naar wagens met cilinderuitschakeling.

                            Mijn moeder haar hybride van 12 jaar oud, zonder stekker, krijg je zeer zelden leeg.

                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • In hybride modus zal je de batterij inderdaad niet snel leegrijden, dat is nu net mijn punt.
                              Het gaat erom dat mensen met een PHEV heel vaak de eerste kilometers volledig in ev stand rijden en op die manier de batterij leeg rijden waardoor ze achteraf veel meer gaan verbruiken en dan komt de commentaar dat een PHEV niet goed is voor lange afstanden omdat je dan een hoog verbruik hebt.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                Ik denk dat je toch al een zeer specifiek profiel moet hebben om voordeel te hebben van een PHEV.
                                PHEV op de snelweg: zo gauw die batterij leeg is, gaat het verbruik naar het schijnt ook de hoogte in.

                                Als je weinig snelweg gebruikt, heb je dan een zeer specifiek profiel ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten


                                  Als je weinig snelweg gebruikt, heb je dan een zeer specifiek profiel ?
                                  Voor 10000 kilometer per jaar niet, voor 25000 kilometer per jaar wel.

                                  Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Tgoh, je kan een fiscaal interessante PHEV gezinswagen kopen voor 25 k op de tweedehands markt. BEV heb je niks dat 400 km op een dag aankan voor dat budget.

                                    Gelet dat het snellaadnetwerk in ons land nog niet op niveau is en je geen dure installatie thuis nodig hebt is dat toch geen slechte deal?

                                    Ik zie elke hybride gewoon als een zuinige benzine.

                                    Ik kijk echt naar nu, binnen twee jaar ziet de wereld er anders uit dat begrijp ik.

                                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                                    Tja, tweedehands kan ik nog begrijpen dat je een PHev koopt. Het aanbod BEV met deftige range (Tesla, VW id3-4 etc) in tweedehands is nog beperkt omdat die nog maar kort op de markt zijn.

                                    Binnen een jaar of 2-3 verandert dat wel.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      In hybride modus zal je de batterij inderdaad niet snel leegrijden, dat is nu net mijn punt.
                                      Het gaat erom dat mensen met een PHEV heel vaak de eerste kilometers volledig in ev stand rijden en op die manier de batterij leeg rijden waardoor ze achteraf veel meer gaan verbruiken en dan komt de commentaar dat een PHEV niet goed is voor lange afstanden omdat je dan een hoog verbruik hebt.
                                      Dat zullen dan toch uitzonderingen zijn.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • De vraag naar elektrische auto’s blijft groeien. In deze context zou de economische logica de prijzen moeten doen dalen. Maar dat is eigenlijk niet het geval: elektrische wagens zijn nu veel duurder dan 10 jaar geleden. Hoe komt dat?
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • Simpel, momenteel is de vraag een pak groter dan het aanbod. Waarom zou VW bv de id3 en id4 goedkoper verkopen als de orderboeken toch vol zitten.
                                          Laat de concurrentie eens een beetje spelen, en de prijzen zullen wel zakken (of voor langere tijd niet stijgen).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X