Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ELEKTRISCHE WAGENS Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Groot misverstand toch over het zwaarder moeten werken.
Als de motor draait is dat altijd samen met de elektrische.
Als de batterij “leeg” is (wat trouwens niet kan, hij zal altijd 20% overhouden uit beveiliging en om bij te springen als het echt nodig is.) dan rijdt hij zoals een gewone hybride.
Groot onderhoud van de phev was begin de 150€.
De artikelen die ik lees is dat de Phev de enige is met een echte toekomst voor iedereen.
Tot voor een paar maanden werd dat verhaal ook intern en extern verteld.
De gemiddelde automobilist doet 50-100 km per dag, maar moet af en toe wat verder. Dus…. Plug in met batterij voor 100 km en een kleinere brandstofmotor.
En dat zou 80% ban de markt worden naast 20% BEV.
Elke maand werden die cijfers aan gepast, en nu is het gewoon…. Stop maar met die PHEV, want het wordt toch BEV.
Brandstofmotoren en alles wat daar bij hoort zijn een aflopende zaak, en dus als je daar in investeert verdien je dat nooit terug.
Batterijtech gaat nu zo snel dat het een kwestie van een paar jaar is, en een BEV wordt goedkoper dan een ICE met alle euro7 technologie.
NIO heeft net een model met vaste stof batterij getoond met 150 kWh batterij en dus een bereik van bijna 1000 km.
En ik denk dat het allemaal sneller zal gaan dan we denken. Er worden echt enorme sommen in BeV geïnvesteerd en de push komt vanzelf.
Trouwens, als je je auto 10 jaar wil gebruiken, dan kan je er nu al van uit gaan dat je met een ICE gewoon bepaalde steden niet meer in mag. Laat staan dat een auto van een jaar of 6 niet bijna waardeloos wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik werk voor een van de grootste toeleveranciers in de autosector.
In productie aan den band voor mousse te maken voor in de zetels of zo ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenBatterijtech gaat nu zo snel dat het een kwestie van een paar jaar is, en een BEV wordt goedkoper dan een ICE met alle euro7 technologie.
Maar eigenlijk is dat niet waar, zoals je hier zelf zegt, het zijn de ICE die duurder zullen worden waardoor de BEV uiteindelijk wel de goedkopere zullen zijn, maar eigenlijk zijn ze nog altijd even duur als ze ervoor waren.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik begrijp dat de toekomst niet aan de PHEV is, maar wanneer je nu een wagen koopt en je hebt een wisselend rijdersprofiel, lees je doet niet elke dag een vast traject. Je moet nog investeren in je eigen laadvoorziening want nog geen eigen energievoorziening. Kan dan de PHEV niet de wagen van het moment zijn voor velen?
Mijn ervaring met BEV is: zalig op de kleine wegen en n-wegen, maar op de snelweg gaat die range naar mijn zin wat snel achteruit. En in België zeer weinig snelladers op dit moment.
80% van mijn kilometers is snelweg ...
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat is altijd zo een mooie uitleg dat die BEV goedkoper gaan worden dan de ICE.
Maar eigenlijk is dat niet waar, zoals je hier zelf zegt, het zijn de ICE die duurder zullen worden waardoor de BEV uiteindelijk wel de goedkopere zullen zijn, maar eigenlijk zijn ze nog altijd even duur als ze ervoor waren.
Of op zijn minst ga je toch meer krijgen voor hetzelfde geld.
Kijk bvb maar de batterij van een Zoë, heel wat groter geworden zonder veel invloed op de prijs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIk begrijp dat de toekomst niet aan de PHEV is, maar wanneer je nu een wagen koopt en je hebt een wisselend rijdersprofiel, lees je doet niet elke dag een vast traject. Je moet nog investeren in je eigen laadvoorziening want nog geen eigen energievoorziening. Kan dan de PHEV niet de wagen van het moment zijn voor velen?
Mijn ervaring met BEV is: zalig op de kleine wegen en n-wegen, maar op de snelweg gaat die range naar mijn zin wat snel achteruit. En in België zeer weinig snelladers op dit moment.
80% van mijn kilometers is snelweg ...
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
PHEV op de snelweg: zo gauw die batterij leeg is, gaat het verbruik naar het schijnt ook de hoogte in.
Ik schat dat het voor 80% het slechtste van de 2 werelden is en slechts voor 20% het beste van de 2 werelden.
En wat de restwaarde gaat zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Ik denk dat je toch al een zeer specifiek profiel moet hebben om voordeel te hebben van een PHEV.
PHEV op de snelweg: zo gauw die batterij leeg is, gaat het verbruik naar het schijnt ook de hoogte in.
Ik schat dat het voor 80% het slechtste van de 2 werelden is en slechts voor 20% het beste van de 2 werelden.
En wat de restwaarde gaat zijn?
Gelet dat het snellaadnetwerk in ons land nog niet op niveau is en je geen dure installatie thuis nodig hebt is dat toch geen slechte deal?
Ik zie elke hybride gewoon als een zuinige benzine.
Ik kijk echt naar nu, binnen twee jaar ziet de wereld er anders uit dat begrijp ik.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenTgoh, je kan een fiscaal interessante PHEV gezinswagen kopen voor 25 k op de tweedehands markt. BEV heb je niks dat 400 km op een dag aankan voor dat budget.
Gelet dat het snellaadnetwerk in ons land nog niet op niveau is en je geen dure installatie thuis nodig hebt is dat toch geen slechte deal?
Ik zie elke hybride gewoon als een zuinige benzine.
Ik kijk echt naar nu, binnen twee jaar ziet de wereld er anders uit dat begrijp ik.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenICE gaat zeker duurder worden, maar EV gaat toch ook wel degelijk goedkoper worden (voor zover dat mogelijk gaat zijn door de inflatie die komt door Corona; containerprijzen x10 en tekorten gaan alles duurder maken)
Of op zijn minst ga je toch meer krijgen voor hetzelfde geld.
Kijk bvb maar de batterij van een Zoë, heel wat groter geworden zonder veel invloed op de prijs
Wat die Zoë betreft, die is altijd al veel te duur geweest, logisch dus dat ze die niet nog duurder gemaakt hebben tien de nieuwe grotere batterij erin kwam, dan hadden ze gewoon geen enkele meer verkocht.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Bij een PHEV moet je vooral kijken naar de verplaatsingen die je maakt. Op korte afstanden kan je uiteraard volledig elektrisch gaan rijden, maar als je langere afstanden gaat rijden is eerst de batterij leeg rijden nefast voor je verbruik (en toch zijn er veel mensen die het op deze manier doen)
Op lange afstanden kan je best optimaal gebruik maken van het hybride systeem, waar beide motoren elkaar zoveel mogelijk helpen, dit zorgt voor het laagste verbruik.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBij een PHEV moet je vooral kijken naar de verplaatsingen die je maakt. Op korte afstanden kan je uiteraard volledig elektrisch gaan rijden, maar als je langere afstanden gaat rijden is eerst de batterij leeg rijden nefast voor je verbruik (en toch zijn er veel mensen die het op deze manier doen)
Op lange afstanden kan je best optimaal gebruik maken van het hybride systeem, waar beide motoren elkaar zoveel mogelijk helpen, dit zorgt voor het laagste verbruik.
Mijn moeder haar hybride van 12 jaar oud, zonder stekker, krijg je zeer zelden leeg.
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
In hybride modus zal je de batterij inderdaad niet snel leegrijden, dat is nu net mijn punt.
Het gaat erom dat mensen met een PHEV heel vaak de eerste kilometers volledig in ev stand rijden en op die manier de batterij leeg rijden waardoor ze achteraf veel meer gaan verbruiken en dan komt de commentaar dat een PHEV niet goed is voor lange afstanden omdat je dan een hoog verbruik hebt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Ik denk dat je toch al een zeer specifiek profiel moet hebben om voordeel te hebben van een PHEV.
PHEV op de snelweg: zo gauw die batterij leeg is, gaat het verbruik naar het schijnt ook de hoogte in.
Als je weinig snelweg gebruikt, heb je dan een zeer specifiek profiel ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Als je weinig snelweg gebruikt, heb je dan een zeer specifiek profiel ?
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenTgoh, je kan een fiscaal interessante PHEV gezinswagen kopen voor 25 k op de tweedehands markt. BEV heb je niks dat 400 km op een dag aankan voor dat budget.
Gelet dat het snellaadnetwerk in ons land nog niet op niveau is en je geen dure installatie thuis nodig hebt is dat toch geen slechte deal?
Ik zie elke hybride gewoon als een zuinige benzine.
Ik kijk echt naar nu, binnen twee jaar ziet de wereld er anders uit dat begrijp ik.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
Binnen een jaar of 2-3 verandert dat wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIn hybride modus zal je de batterij inderdaad niet snel leegrijden, dat is nu net mijn punt.
Het gaat erom dat mensen met een PHEV heel vaak de eerste kilometers volledig in ev stand rijden en op die manier de batterij leeg rijden waardoor ze achteraf veel meer gaan verbruiken en dan komt de commentaar dat een PHEV niet goed is voor lange afstanden omdat je dan een hoog verbruik hebt.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Laat de concurrentie eens een beetje spelen, en de prijzen zullen wel zakken (of voor langere tijd niet stijgen).
Comment
Comment