Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nuja, een ICE auto is nu ook wel heel pak gestegen in prijs vergeleken met tegenorver 10jaar terug. Zeker met wat er nu allemaal standaard opzit (al dan niet verplicht).
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

    Comment


    • Die WLTP range zit er nog steeds ver langs imo.

      Tesla Model Y, Hyundai IONIQ 5 en Ford Mustang Mach-E helemaal LEEGRIJDEN


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Die WLTP range zit er nog steeds ver langs imo.

        Tesla Model Y, Hyundai IONIQ 5 en Ford Mustang Mach-E helemaal LEEGRIJDEN

        Je kan dat nooit sluitend maken, er zijn zoveel parameters die invloed hebben. Ik kan ook met dezelfde auto 200 km minder doen met een volle bak van de ene dag op de andere.... Ik ben er tot nu toe met elke auto die ik had het opgegeven verbruik te halen of beter. Met een EV is me dat ook al gelukt.

        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Je kan dat nooit sluitend maken, er zijn zoveel parameters die invloed hebben. Ik kan ook met dezelfde auto 200 km minder doen met een volle bak van de ene dag op de andere.... Ik ben er tot nu toe met elke auto die ik had het opgegeven verbruik te halen of beter. Met een EV is me dat ook al gelukt
          Dat begrijp ik en met mijn eigen auto haal ik die norm ook wel maar ze vergelijken in hun testrit video het verbruik toch met de WLTP norm. Eigenlijk doet die niks terzake dan.

          Ik ben met mijn lange snelwegritten en zo'n belabberde range, voorlopig iig, nog niet aan een EV toe

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

            Dat begrijp ik en met mijn eigen auto haal ik die norm ook wel maar ze vergelijken in hun testrit video het verbruik toch met de WLTP norm. Eigenlijk doet die niks terzake dan.

            Ik ben met mijn lange snelwegritten en zo'n belabberde range, voorlopig iig, nog niet aan een EV toe
            Dat is een beetje het gekke, ice auto's hebben voordeel bij lange snelwegritten voor hun verbruik bij een EV net niet.

            Ik ben er ook nog niet aan toe, al is het wel zalig stil en rustig rijden.

            Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

              Wow, lekker geheimzinnig ..

              In productie aan den band voor mousse te maken voor in de zetels of zo ?
              Nope, wij maken assen, versnellingsbakken, airbags, vering, systemen voor autonoom rijden voor zowel personenwagens als vrachtwagens. (en nu zou je moeten weten welk bedrijf het is).

              Zelf niet te veel met personenwagens te maken, maar ik kan het wel volgen, en we zien gewoon dat alle ontwikkelingsprojecten gaan naar BEV.

              Wat mij heel erg verwondert is de achterstand van Toyota. Voorlopig hebben ze niks bruikbaars als BEV, en als je de geruchten volgt, dan komt er echt weinig aan. Dat kan ze nog heel zuur opbreken.
              Ik ben echt benieuwd waar ze binnen 10 jaar staan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Dat is een beetje het gekke, ice auto's hebben voordeel bij lange snelwegritten voor hun verbruik bij een EV net niet.

                Ik ben er ook nog niet aan toe, al is het wel zalig stil en rustig rijden.

                Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                Bij autostraderitten is de aerodynamica de belangrijkste factor. In de stad zijn de snelheden laag, en iedere keer je stopt/vertraagt recupereer je energie, en net dat doet een ICE niet.

                Er zijn nu toch meer en meer auto's die kort bij de 400km komen. Als je dan op een dag 50 of 100km te weinig bereik hebt, dan kan je toch in minuten net dat bijladen wat je nodig hebt.

                Ik zie het helemaal zitten. Momenteel zijn de auto's die ik echt wel zie zitten: Tesla Y, Q4 etron (coupé), i4.
                Grootste voorkeur toch voor de Tesla omdat die zo efficient is, en echt een stap voor staat op de rest wat betreft software en laden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Nope, wij maken assen, versnellingsbakken, airbags, vering, systemen voor autonoom rijden voor zowel personenwagens als vrachtwagens. (en nu zou je moeten weten welk bedrijf het is).
                  Ik ken bedrijven die die zaken doen, maar wel niet allemaal binnen 1 bedrijf voor zover ik weer.

                  Zelf niet te veel met personenwagens te maken, maar ik kan het wel volgen, en we zien gewoon dat alle ontwikkelingsprojecten gaan naar BEV.

                  Wat mij heel erg verwondert is de achterstand van Toyota. Voorlopig hebben ze niks bruikbaars als BEV, en als je de geruchten volgt, dan komt er echt weinig aan. Dat kan ze nog heel zuur opbreken.
                  Ik ben echt benieuwd waar ze binnen 10 jaar staan
                  Ik dacht dat Toyota samen werkte of ging samen werken met Tesla?
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Ik ken bedrijven die die zaken doen, maar wel niet allemaal binnen 1 bedrijf voor zover ik weer.
                      Ooit van ZF gehoord? Klein bedrijfje, 150.000 werknemers wereldwijd….

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Ooit van ZF gehoord? Klein bedrijfje, 150.000 werknemers wereldwijd….
                        Uiteraard, maar ik ken die enkel van de versnellingsbakken en onderdelen voor windturbines, niet van de andere zaken.

                        De bedrijven die ik bedoelde zijn Tenneco Automotuve (Monroe), VCST en Punch Powertrain.
                        Last edited by knight-rider; 07/10/2021, 20:12.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Uiteraard, maar ik ken die enkel van de versnellingsbakken en onderdelen voor windturbines, niet van de andere zaken.

                          De bedrijven die ik bedoelde zijn Tenneco Automotuve (Monroe), VCST en Punch PowerPoint.
                          ZF doet veel meer dan alleen die versnellingsbakken.
                          Het belang van versnellingsbakken gaat trouwens enorm af nemen.
                          Een BEV heeft eigenlijk geen versnellingsbak nodig, dus de hele business met 8, 9 en 10-speed versnellingsbakken gaat gewoon imploderen.
                          En dat waren enorme hoeveelheden.
                          Nu zijn er een paar EV's die toch met 2 versnellingen gaan werken om de efficientie omhoog te krijgen. Maar dat gedeelte is dus een pak minder omzet.
                          Dus daarom is ZF in full speed overnames aan het doen om een krimpscenario te vermijden, en er worden assen gebouwd met de motor en gearing ingebouwd zowel voor personenwagens als voor vrachtwagens. Het moet gewoon.
                          Dit niet doen is gewoon een "Kodak" scenario.

                          VCST en Punch hebben exact hetzelfde probleem. Snel omvormen of dood gaan....


                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            Nu zijn er een paar EV's die toch met 2 versnellingen gaan werken om de efficientie omhoog te krijgen.
                            wrs zullen die ook (hopelijk snel) op de schop gaan om de efficientie nog een stap omoog te krijgen met naafmotoren, die er al zijn op de lightyear, energiebesparing van 50% (verbruik van het model 8.5kwh/100km)...en het enige land waar de 2-bak nog zin heeft zal automatisch door ev's hun limiet gaan instellen (de regering of de gebruikers)

                            Comment


                            • Als ik het mij goed herinner heeft Punch het in het verleden ook al eens moeilijk gehad met fusies en veel ontslagen tot gevolg.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                ZF doet veel meer dan alleen die versnellingsbakken.
                                Het belang van versnellingsbakken gaat trouwens enorm af nemen.
                                Een BEV heeft eigenlijk geen versnellingsbak nodig, dus de hele business met 8, 9 en 10-speed versnellingsbakken gaat gewoon imploderen.
                                En dat waren enorme hoeveelheden.
                                Nu zijn er een paar EV's die toch met 2 versnellingen gaan werken om de efficientie omhoog te krijgen. Maar dat gedeelte is dus een pak minder omzet.
                                Dus daarom is ZF in full speed overnames aan het doen om een krimpscenario te vermijden, en er worden assen gebouwd met de motor en gearing ingebouwd zowel voor personenwagens als voor vrachtwagens. Het moet gewoon.
                                Dit niet doen is gewoon een "Kodak" scenario.

                                VCST en Punch hebben exact hetzelfde probleem. Snel omvormen of dood gaan....
                                Dat wist ik dus niet, dat die dat allemaal deden.
                                Maar het is uiteraard wel nodig om niet "dood" te gaan.


                                De meningen over het al dan niet nodig zijn van een versnellingsbak bij EV's verschillen nogal.
                                Ze kunnen inderdaad wel zonder, maar met enkele versnellingen zou de motor op elk moment zo optimaal mogelijk kunnen draaien wat het verbruik uiteindelijk ten goede komt.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Dat wist ik dus niet, dat die dat allemaal deden.
                                  Maar het is uiteraard wel nodig om niet "dood" te gaan.


                                  De meningen over het al dan niet nodig zijn van een versnellingsbak bij EV's verschillen nogal.
                                  Ze kunnen inderdaad wel zonder, maar met enkele versnellingen zou de motor op elk moment zo optimaal mogelijk kunnen draaien wat het verbruik uiteindelijk ten goede komt.
                                  Tja, op een 4-wiel aangedreven auto kan je ook die efficientie krijgen door je motorkeuze, en dat is wat Tesla gedaan heeft volgens mij.
                                  Als je de verbruikscijfers van Tesla ziet, dan is dat toch nog altijd wereldtop.
                                  (in deze tabel van Bjorn kan je dat mooi zien : https://docs.google.com/spreadsheets...t#gid=15442336 )

                                  Heel toevallig deze morgen met een XC40 P8 kunnen rijden voor een uurtje terwijl mijn V90 een onderhoudsbeurtje kreeg.

                                  Eerste indruk over het rijden: gewoon top. 1-pedal driving vereist een beetje gewenning, en de onmiddelijk en zeer forse acceleratie van 400pk ook.
                                  De wegligging is prima, grip is eigenlijk fantastisch door het lage zwaartepunt. Wat dat betreft zie ik deze auto helemaal zitten.

                                  Maar... het verbruik ligt gewoon een pak te hoog. Aan 120 km/h zit deze kort bij 30 kWh/100km en dat vreet gewoon enorm aan de range.
                                  Zeer leuke ervaring, maar deze gaat het dus niet worden.

                                  Comment


                                  • Al meermaals gelezen dat deze veel verbruikt.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        de Aptera uit de US

                                        op zijn zachts gezegd nogal eigenzinnig vormgegeven, maar het toont wel aan dat er nog heel wat rek zit op het rijbereik van de elektrische wagen

                                        https://www.vroom.be/nl/nieuws/deze-..._campaign=home
                                        Als u echt energie wilt besparen en een echt efficiënt voertuig wilt maken, kan het er op de weg niet anders uitzien - en dat is de Aptera. De nieuwe hybride elektrische zonne-energie van Aptera biedt een unieke styling en werkelijk unieke prestaties - hij haalt 1000 mijl per lading, en ze beweren dat de zonnepanelen ervoor zorgen dat je hem zelfs nooit hoeft op te laden!

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • in-naaf-motoren

                                          Comment

                                          Working...
                                          X