Nuja, een ICE auto is nu ook wel heel pak gestegen in prijs vergeleken met tegenorver 10jaar terug. Zeker met wat er nu allemaal standaard opzit (al dan niet verplicht).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ELEKTRISCHE WAGENS Lovers
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJe kan dat nooit sluitend maken, er zijn zoveel parameters die invloed hebben. Ik kan ook met dezelfde auto 200 km minder doen met een volle bak van de ene dag op de andere.... Ik ben er tot nu toe met elke auto die ik had het opgegeven verbruik te halen of beter. Met een EV is me dat ook al gelukt
Ik ben met mijn lange snelwegritten en zo'n belabberde range, voorlopig iig, nog niet aan een EV toe
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat begrijp ik en met mijn eigen auto haal ik die norm ook wel maar ze vergelijken in hun testrit video het verbruik toch met de WLTP norm. Eigenlijk doet die niks terzake dan.
Ik ben met mijn lange snelwegritten en zo'n belabberde range, voorlopig iig, nog niet aan een EV toe
Ik ben er ook nog niet aan toe, al is het wel zalig stil en rustig rijden.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Wow, lekker geheimzinnig ..
In productie aan den band voor mousse te maken voor in de zetels of zo ?
Zelf niet te veel met personenwagens te maken, maar ik kan het wel volgen, en we zien gewoon dat alle ontwikkelingsprojecten gaan naar BEV.
Wat mij heel erg verwondert is de achterstand van Toyota. Voorlopig hebben ze niks bruikbaars als BEV, en als je de geruchten volgt, dan komt er echt weinig aan. Dat kan ze nog heel zuur opbreken.
Ik ben echt benieuwd waar ze binnen 10 jaar staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDat is een beetje het gekke, ice auto's hebben voordeel bij lange snelwegritten voor hun verbruik bij een EV net niet.
Ik ben er ook nog niet aan toe, al is het wel zalig stil en rustig rijden.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
Er zijn nu toch meer en meer auto's die kort bij de 400km komen. Als je dan op een dag 50 of 100km te weinig bereik hebt, dan kan je toch in minuten net dat bijladen wat je nodig hebt.
Ik zie het helemaal zitten. Momenteel zijn de auto's die ik echt wel zie zitten: Tesla Y, Q4 etron (coupé), i4.
Grootste voorkeur toch voor de Tesla omdat die zo efficient is, en echt een stap voor staat op de rest wat betreft software en laden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenNope, wij maken assen, versnellingsbakken, airbags, vering, systemen voor autonoom rijden voor zowel personenwagens als vrachtwagens. (en nu zou je moeten weten welk bedrijf het is).
Zelf niet te veel met personenwagens te maken, maar ik kan het wel volgen, en we zien gewoon dat alle ontwikkelingsprojecten gaan naar BEV.
Wat mij heel erg verwondert is de achterstand van Toyota. Voorlopig hebben ze niks bruikbaars als BEV, en als je de geruchten volgt, dan komt er echt weinig aan. Dat kan ze nog heel zuur opbreken.
Ik ben echt benieuwd waar ze binnen 10 jaar staan
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ken bedrijven die die zaken doen, maar wel niet allemaal binnen 1 bedrijf voor zover ik weer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenOoit van ZF gehoord? Klein bedrijfje, 150.000 werknemers wereldwijd….
De bedrijven die ik bedoelde zijn Tenneco Automotuve (Monroe), VCST en Punch Powertrain.Last edited by knight-rider; 07/10/2021, 20:12.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenUiteraard, maar ik ken die enkel van de versnellingsbakken en onderdelen voor windturbines, niet van de andere zaken.
De bedrijven die ik bedoelde zijn Tenneco Automotuve (Monroe), VCST en Punch PowerPoint.
Het belang van versnellingsbakken gaat trouwens enorm af nemen.
Een BEV heeft eigenlijk geen versnellingsbak nodig, dus de hele business met 8, 9 en 10-speed versnellingsbakken gaat gewoon imploderen.
En dat waren enorme hoeveelheden.
Nu zijn er een paar EV's die toch met 2 versnellingen gaan werken om de efficientie omhoog te krijgen. Maar dat gedeelte is dus een pak minder omzet.
Dus daarom is ZF in full speed overnames aan het doen om een krimpscenario te vermijden, en er worden assen gebouwd met de motor en gearing ingebouwd zowel voor personenwagens als voor vrachtwagens. Het moet gewoon.
Dit niet doen is gewoon een "Kodak" scenario.
VCST en Punch hebben exact hetzelfde probleem. Snel omvormen of dood gaan....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Nu zijn er een paar EV's die toch met 2 versnellingen gaan werken om de efficientie omhoog te krijgen.
Comment
-
Als ik het mij goed herinner heeft Punch het in het verleden ook al eens moeilijk gehad met fusies en veel ontslagen tot gevolg.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenZF doet veel meer dan alleen die versnellingsbakken.
Het belang van versnellingsbakken gaat trouwens enorm af nemen.
Een BEV heeft eigenlijk geen versnellingsbak nodig, dus de hele business met 8, 9 en 10-speed versnellingsbakken gaat gewoon imploderen.
En dat waren enorme hoeveelheden.
Nu zijn er een paar EV's die toch met 2 versnellingen gaan werken om de efficientie omhoog te krijgen. Maar dat gedeelte is dus een pak minder omzet.
Dus daarom is ZF in full speed overnames aan het doen om een krimpscenario te vermijden, en er worden assen gebouwd met de motor en gearing ingebouwd zowel voor personenwagens als voor vrachtwagens. Het moet gewoon.
Dit niet doen is gewoon een "Kodak" scenario.
VCST en Punch hebben exact hetzelfde probleem. Snel omvormen of dood gaan....
Maar het is uiteraard wel nodig om niet "dood" te gaan.
De meningen over het al dan niet nodig zijn van een versnellingsbak bij EV's verschillen nogal.
Ze kunnen inderdaad wel zonder, maar met enkele versnellingen zou de motor op elk moment zo optimaal mogelijk kunnen draaien wat het verbruik uiteindelijk ten goede komt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat wist ik dus niet, dat die dat allemaal deden.
Maar het is uiteraard wel nodig om niet "dood" te gaan.
De meningen over het al dan niet nodig zijn van een versnellingsbak bij EV's verschillen nogal.
Ze kunnen inderdaad wel zonder, maar met enkele versnellingen zou de motor op elk moment zo optimaal mogelijk kunnen draaien wat het verbruik uiteindelijk ten goede komt.
Als je de verbruikscijfers van Tesla ziet, dan is dat toch nog altijd wereldtop.
(in deze tabel van Bjorn kan je dat mooi zien : https://docs.google.com/spreadsheets...t#gid=15442336 )
Heel toevallig deze morgen met een XC40 P8 kunnen rijden voor een uurtje terwijl mijn V90 een onderhoudsbeurtje kreeg.
Eerste indruk over het rijden: gewoon top. 1-pedal driving vereist een beetje gewenning, en de onmiddelijk en zeer forse acceleratie van 400pk ook.
De wegligging is prima, grip is eigenlijk fantastisch door het lage zwaartepunt. Wat dat betreft zie ik deze auto helemaal zitten.
Maar... het verbruik ligt gewoon een pak te hoog. Aan 120 km/h zit deze kort bij 30 kWh/100km en dat vreet gewoon enorm aan de range.
Zeer leuke ervaring, maar deze gaat het dus niet worden.
Comment
-
Al meermaals gelezen dat deze veel verbruikt.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtende Aptera uit de US
op zijn zachts gezegd nogal eigenzinnig vormgegeven, maar het toont wel aan dat er nog heel wat rek zit op het rijbereik van de elektrische wagen
https://www.vroom.be/nl/nieuws/deze-..._campaign=home
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
Comment