Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • pffft ik wil het
    maar in het verkeer en de wet van de sterkste, op de ring tss de 3 ton suv's en de 40-tonners (hoewel de smart en de 500 ook niet de beste opposant zijn voor die bakbeesten)

    we rijden met onzinnig grote bakken die grotendeels niet nodig zijn he, wat een verspilling

    verbuik dus 6.2kwh/100 km, de lightyear claimt 8.5 met naafmotoren in een 'echte' auto

    Comment


    • Monceau Automobiles - Mercedes SLC

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • das echt allemaal geweldig he, en imo is daar niets heiligschennis aan...mss met een countach of zo wel, maar een 'doordeweekse' of zelfs exclusieve oldie waar het niet per se rond de motor draait, gaat idd zo veel beter cruisen op electriciteit

        zo spijtig dat het allemaal klauwen vol pap moet kosten en niet een p&p setje is wat vrij gemakkelijk evt zelf te monteren valt

        Comment


        • De stijgende energieprijzen maken ook elektrisch rijden heel wat duurder. Vergeleken met de periode voor de lockdown betaal je nu tot 35% meer voor de stroom om je autobatterij thuis op te laden. Zet dit een nieuwe rem op de doorbraak van de elektrische auto?
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            das echt allemaal geweldig he, en imo is daar niets heiligschennis aan...mss met een countach of zo wel, maar een 'doordeweekse' of zelfs exclusieve oldie waar het niet per se rond de motor draait, gaat idd zo veel beter cruisen op electriciteit
            De charme en beleving is niet alleen het uiterlijk, maar ook de techniek die erbij hoort, zoals die uit de fabriek is gerold. Anders is het geen oldtimer meer. Belachelijk imo, en waarom ook…
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Last edited by knight-rider; 17/10/2021, 06:58.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                De charme en beleving is niet alleen het uiterlijk, maar ook de techniek die erbij hoort, zoals die uit de fabriek is gerold. Anders is het geen oldtimer meer. Belachelijk imo, en waarom ook…
                Dat is geen oldtimer meer, dat klopt. In mijn ogen is het een nieuwe wagen met oude looks. Bakken charme en techniek.

                Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • Frankenstein
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • Wat is nu het nut en de meerwaarde van zo een artikel?
                    Wat/wie zit daar achter?
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                      Wat/wie zit daar achter?
                      Alain De Jong Van Gocar

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                        Wat is nu het nut en de meerwaarde van zo een artikel?
                        Wat/wie zit daar achter?
                        Dezelfde meerwaarde als artikels over stijgende brandstofprijzen
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Inderdaad

                          Blad vulling want alle prijzen zijn gestegen.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • vaste (all-in) kw-prijs ecopower 2021 = 26 cent, voor 2022 gaat dat naar 28 cent, das 7.7% erbij
                            kw-prijs 2020 was 28 cent

                            ...bladvulling ook , want er zullen meer mensen dan gemiddeld met een EV, ook ZP hebben

                            Comment


                            • de jag rijdt, na 8 maanden

                              Comment


                              • tis maar een detail, maar ik ging net de banden op druk zetten van de electrische fiat na 10 maanden gebruik, normaal heb je dan zwarte vingers...was deze keer voor het eerst in mijn leven niet zo

                                Comment


                                • POLESTAR BEKRITISEERT 'LAKSE AUTOMERKEN'

                                  'WE ZIJN ZELF OOK NIET PERFECT'

                                  Polestar-CEO Thomas Ingenlath roept autofabrikanten op tot een snelle verschuiving naar 'klimaatneutrale mobiliteit' en is er niet vies van om de complete auto-industrie met stevige woorden fiks te bekritiseren.

                                  Polestar-topman Thomas Ingenlath reageert op de vandaag tijdens de Klimaatconferentie van Glasgow getekende 'Glasgow Declaration on Zero Emission Cars and Vans', een verklaring waarin meer dan 100 bedrijven, overheden en stadsbesturen zich toeleggen op het uitfaseren van fossiele brandstof tussen 2035 en 2040. Ingenlath spuit daarbij heftige kritiek op automerken die zich minder genoodzaakt voelen de verbrandingsmotor in hoog tempo uit te bannen.

                                  "Automerken spreken nog steeds over de verkoop van auto's met benzine- en dieselmotoren tot 2040. Gezien de gemiddelde levensduur van een auto zullen deze auto’s tot in de tweede helft van de eeuw nog rondrijden en vervuilen. Ze vormen een vertraging voor een van de krachtigste oplossingen voor klimaatbescherming die beschikbaar zijn", aldus de CEO. Polestar geeft aan in 2030 een daadwerkelijk 'klimaatneutrale' auto te bouwen zonder daarbij van CO2-compensatie afhankelijk te zijn.

                                  In een begeleidend schrijven geeft Polestar aan met dit statement te komen "omdat het erop lijkt dat een groot deel van de auto-industrie zo langzaam als mogelijk overschakelt op elektrische auto’s. Automerken blijven investeren in de ontwikkeling van auto’s met nieuwe benzine- en dieselmotoren, die, zonder ambitieuzere uitfaseringsplannen, nog steeds op de weg rijden in 2050 en daarna." Het geld dat in de ontwikkeling van nieuwe benzine- en dieselmotoren wordt gestoken, kan volgens Polestar beter besteed worden om 'klimaatneutrale mobiliteit' te stimuleren. Ingenlath zegt beslissingen van autofabrikanten om nieuwe benzine- en dieselmotoren te ontwikkelen af te keuren. Om zijn standpunt bij te zetten, kiest de Polestar-topman voor beladen woorden. "Kun je je voorstellen dat je vandaag tegen een kind zou zeggen dat auto’s over 30 jaar nog steeds giftige gassen produceren, waardoor de lucht moeilijker in te ademen is?”

                                  Laks?

                                  Polestar geeft aan 'zelf niet perfect te zijn' maar eraan te werken om beter te worden. Polestar is hierin beslist niet de enige fabrikant, al doen de Zweden voorkomen alsof dat wel zou zou zijn. Zo verkoopt Jaguar per 2025 geen enkele nieuwe auto met verbrandingsmotor meer en Ford kust de auto's met benzine- en dieselmotoren in 2030 vaarwel. Ook Mini verkoopt vanaf dat jaar alleen nog volledig elektrische auto's en zelfs aristocratisch familielid Rolls-Royce verkoopt vanaf 2030 enkel nog EV's. Verder heeft Alfa Romeo vanaf 2027 alleen nog EV's in het gamma en DS en Lancia introduceren vanaf respectievelijk 2024 en 2026 louter nog modellen met een elektrische aandrijflijn. Merken als Kia, Hyundai, Toyota en Volkswagen hebben geen concrete deadline gehangen aan de verbrandingsmotor, maar hebben wel stevige ambities op EV-vlak. Zo heeft Kia in 2027 zeven EV's in het gamma, Hyundai naar eigen zeggen al twaalf in 2025. Hyundai's luxemerk Genesis verkoopt zelfs vanaf 2025 alleen nog elektrische auto's.

                                  Bron: Autoweek
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken
                                    Kwa greenwashing kan het alleszins tellen
                                    Heeft geely nog brandstomotors in het gamma?
                                    En hun modellen die wij krijgen in eu zijn niet bepaald zuinigheidswonders, wel benieuwd naar hun progressie


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Benieuwd of ze dat wereldwijd klaar krijgen. Hun superchargers vol met andere merken om dan zelf hun beurt te moeten afwachten

                                      GETEST: niet-Tesla laden bij een Tesla Supercharger - Zo werkt het

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken
                                          Kwa greenwashing kan het alleszins tellen
                                          Heeft geely nog brandstomotors in het gamma?
                                          En hun modellen die wij krijgen in eu zijn niet bepaald zuinigheidswonders, wel benieuwd naar hun progressie


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                          Goed punt, voorlopig is Polestar mooi, maar niet efficient en laadt te traag.
                                          Ze zullen wel begrepen hebben dat het daar rond gaat draaien.

                                          Ik denk dat we moeten beseffen dat zowat alle autobouwers in snelheid genomen zijn. 5 jaar geleden zaten ze daar in de boardrooms nog sigaren te roken en te lachen als het woord Tesla viel.
                                          EV... ja, als we er tijd en budget voor vinden, maar laat ons eerst maar eens een volgende update doen (lees: paar chromé strips toevoegen en de lampen bijwerken) en 5 pk meer persen uit die turbo.
                                          En dan zijn ze ineens wakker geworden en hebben hun ingenieurs onder druk gezet om snel met iets te komen.
                                          Dat die eerste producten niet perfect waren is duidelijk. Software niet OK, navigatie die traag is, en niet op een deftige manier de laadpunten kan weergeven, zwakke laadcurves en niet zo efficient. Op al die gebieden heeft Tesla een pak meer ervaring, en dus is het normaal dat ze daar (meestal) beter in zijn.

                                          Het komt wel, zoals gewoonlijk zal de 3de generatie wat op peil zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X