Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Maar bij Audi, BMW en Mercedes zou dat best wel eens 90/10 kunnen zijn. Waarbij dan het grootste deel van de privé verkoop de echte topmodellen zijn (voor die personen maken die garageprijzen toch niet uit en die krijgen wel goede service), en het lagere deel van het gamma (A1/A3, A/B en 1/2). Die laatsten (zoals jij) haken nu ook af.
    Ik zie ook veel mensen met bedrijfswagen een klasse lager gaan rijden: BMW 3 naar 1/2, A4 naar A3 en zo.
    Ik kan u zeggen dat in mijn vrienden en kennissenkring privérijders met een C, 2 E's, een S en zelfs een AMG GT zitten die er ook geen voet meer binnen zetten. 1 gaat in Eindhoven en de andere in Aken op onderhoud, omdat ze nog garantie hebben, hoewel dat niet nodig is volgens mij want je kan tegenwoordig net zo goed bij Midas gaan om die te behouden. De andere exemplaren zijn ouder en die gaan in gewone garages in de buurt. Zeker zo goed gedaan en aan eerlijke prijzen.

Wees gerust dat ook vele mensen met een hoop geld naar hun portefeuille kijken. Wie wil nu zo'n bende incompetente nitwits gaan sponsoren? Er zijn leukere dingen om je geld aan uit te geven, ook voor de rijken onder ons

Van die kleinere bedrijfswagens zie ik toch niet veel, ze worden maar groter en duurder, hier in de buurt toch tenminste. Ik zie tegenwoordig meer X5, GLE's en Jaguars staan bij mensen waar vroeger een Golf of een Astra op de oprit stond. En 3 per huis, vroeger 1. Maar ok, ik kan die mensen geen ongelijk geven, als je de mogelijkheid hebt moet je ze ook nemen imo.

Alleen vraag ik mij af hoe dat gaat eindigen op deze manier?
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      ..het onderhoud van een EV gaat goedkoper worden..
      Denk je ? Ik denk net duurder. Naar wat ik lees is het onderhoud nu goedkoper. Maar de garagisten moeten toch hun boterham kunnen verdienen ? Dus ik denk dat er weldra dingen zullen uitgevonden worden om op de factuur te vermelden, zoals extra opleidingen om te mogen werken aan EV's en zo. Enkel gekwalificeerde EV-techniekers zullen nog onderhoud mogen doen aan je EV, en die zullen meer kosten, dus je onderhoud zal duurder worden.

Niets wordt ooit goedkoper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Ik heb er 3 gehad en ben altijd tevreden geweest. Om van de pot gerukte prijzen te betalen en onzekere leveringstermijnen moet je niet enkel bij BMW zijn, klooien met EV's doen ze allemaal nog, op Tesla na misschien.

Alles heeft zijn tijd nodig, zeker de onvermijdelijke overgang naar EV's. Te beginnen met ze toegankelijk (lees betaalbaar) te maken voor iedereen
        Ze willen geen wagens meer voor iedereen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
          Ze willen geen wagens meer voor iedereen.
          Die indruk heb ik niet als ik de files hier overal dagelijks zie.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Denk je ? Ik denk net duurder. Naar wat ik lees is het onderhoud nu goedkoper. Maar de garagisten moeten toch hun boterham kunnen verdienen ? Dus ik denk dat er weldra dingen zullen uitgevonden worden om op de factuur te vermelden, zoals extra opleidingen om te mogen werken aan EV's en zo. Enkel gekwalificeerde EV-techniekers zullen nog onderhoud mogen doen aan je EV, en die zullen meer kosten, dus je onderhoud zal duurder worden.

Dat van die techniekers is vandaag al, niet elke dealer en niet elke technieker mag daar aan werken.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Sowieso is er minder onderhoud aan een EV. Het nazicht van vloeistoffen en bandendruk kan ik zelf. Ze gaan mij bij een dealer niet vaak zien dan

Wel gaan er abo's gevraagd worden om alle dure opties te laten blijven werken. Zoals nu al bij de grote 3

Maja, daar profiteert de constructeur van en niet de dealer.

Comment

Sowieso is er minder onderhoud aan een EV. Het nazicht van vloeistoffen en bandendruk kan ik zelf. Ze gaan mij bij een dealer niet vaak zien dan

Wel gaan er abo's gevraagd worden om alle dure opties te laten blijven werken. Zoals nu al bij de grote 3

Maja, daar profiteert de constructeur van en niet de dealer.
                Ergens gaat er een verdienmodel moeten zijn anders houdt het op natuurlijk ... Maar ik denk dat dat echt een heel traject gaat worden voor die sector hoor. Ik kocht mijn EV bij nog een echt familiaal lokaal dealership, maar ik denk niet dat die mensen aan mij al veel verdient hebben en nog veel gaan verdienen. Het feit dat ze EV dealer zijn is al straf en gaan ze nooit terugverdiend hebben tot nu toe met verkoop van EV's.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Ergens gaat er een verdienmodel moeten zijn anders houdt het op natuurlijk ... Maar ik denk dat dat echt een heel traject gaat worden voor die sector hoor. Ik kocht mijn EV bij nog een echt familiaal lokaal dealership, maar ik denk niet dat die mensen aan mij al veel verdient hebben en nog veel gaan verdienen. Het feit dat ze EV dealer zijn is al straf en gaan ze nooit terugverdiend hebben tot nu toe met verkoop van EV's.
                  Klopt, met de niet 'premijoem' dealers en kleine garagisten heb ik echt te doen, voor hun zal het niet gemakkelijk zijn om te overleven.

Ik denk dat in de toekomst auto's enkel nog via het internet verkocht gaan worden en alles met leasecontracten en abo's gaat zijn.

Oei, zetelverwarming werkt niet meer. Shit, abo vergeten te betalen Enz....

Comment

• Tja, uiteindelijk gaan dealers gewoon minder belangrijk worden,of verdwijnen. (Net zoals de kolenboer)
                    Nog een aspect waarin Tesla voorloopt op de rest van de auto industrie.
                    Geen dealers, enkel service centra.
                    Volvo wil ook online gaan verkopen: https://trends.knack.be/economie/bed...eck=1651910572
                    Al die Chinese merken die aan het binnenkomen zijn: paar 'experience' centers en online verkoop.

De afgelopen jaren hebben autodealers massaal moeten investeren om van hun showrooms paleizen te maken volgens de regels van de fabrikant. Velen konden daar al niet volgen. Ik weet bvb van een lokale VW, Audi, Skoda verkoper die dan aparte showrooms voor ieder merk zou moeten maken. Die investeringen kregen ze er nooit meer uit. Nu maar onofficeel dan.
                    Stellantis heeft alle dealer contracten opgezegd: https://www.autonieuws.be/bedrijfswa...rcontracten-op

https://www.ad.nl/auto/geen-cent-te-...drijf~a396188f
                    ,,Een grote beurt aan een elektrische auto? Banden controleren, remmen schoonmaken, uitlijnen, de airco controleren en het interieurfilter vervangen en dan door de wasstraat. Nog geen kwart van het onderhoud dat een benzineauto nodig heeft. Je kunt erop wachten met een kop koffie.’’
                    Mensen gaan uiteindelijk voor hun onderhoud aan een EV bij de Auto5 of KwikFit gaan.
                    Enkel voor werk aan het echte elektrische gedeelte zal je nog naar een center van het merk gaan.
                    Maar veel zal dat niet nodig zijn.
                    Last edited by Chris_147; 07/05/2022, 10:12.

Comment

• …ik las ergens dat bmw werkt met brushed motoren die vervangen moeten worden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Sinds 1961 electrisch

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Die indruk heb ik niet als ik de files hier overal dagelijks zie.
                          Met electrische wagens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
                            Met electrische wagens?
                            Dat komt nog wel, wees gerust

Comment

Klopt, met de niet 'premijoem' dealers en kleine garagisten heb ik echt te doen, voor hun zal het niet gemakkelijk zijn om te overleven.

Ik denk dat in de toekomst auto's enkel nog via het internet verkocht gaan worden en alles met leasecontracten en abo's gaat zijn.

Oei, zetelverwarming werkt niet meer. Shit, abo vergeten te betalen Enz....
                              Er zijn van verschillende merken al alle dealercontracten opgezegd en een deel zal nog kans maken op een contract als agent. Zoek maar eens op, dat is al een slagveld momenteel. En premium of niet veel mensen dreigen hun job te verliezen.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Er zijn van verschillende merken al alle dealercontracten opgezegd en een deel zal nog kans maken op een contract als agent. Zoek maar eens op, dat is al een slagveld momenteel. En premium of niet veel mensen dreigen hun job te verliezen.
                                Erg genoeg zoiets

Bij de 'premijoems' gaan ze dan ook hopelijk eindelijk inzien dat de nulmeridiaan niet meer door hun reet loopt

Comment

Erg genoeg zoiets

Bij de 'premijoems' gaan ze dan ook hopelijk eindelijk inzien dat de nulmeridiaan niet meer door hun reet loopt
                                  Dat is ook maar een business model zoals een ander. Moesten sommige mensen dat niet belangrijk vinden bestond Knokke niet ...

Dat gaat niet veranderen, want merken gaan dat blijven opleggen.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Dat is ook maar een business model zoals een ander. Moesten sommige mensen dat niet belangrijk vinden bestond Knokke niet ...

Dat gaat niet veranderen, want merken gaan dat blijven opleggen.
                                    Het moet dan ook 30 jaar geleden zijn dat ik daar nog geweest ben. Niks voor mij al dat geblaas

Maar ik begrijp volkomen wat je wil zeggen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Olie, luchtfilter, oliefilter…. Bestaat niet meer.
                                      Remmen gaan langer mee door de regeneratie.

De gewone garage zal zich moeten aanpassen of verdwijnen.

De verkoper die nog wat show verkoopt, doet alsof hij met de baas is gaan onderhandelen om je toch nog die matten te mogen geven en 5% korting…. Finito.
                                      Een garagist die slim is zorgt dat hij ter plaatse 90% van de herstellingen kan doen. Ik ben die slechte koffie en die fake leren zetels in de wachtruimte van die oliehandelaars zo beu.
                                      Het kan al voor het herstellen van autoruiten, dus waarom niet voor een gewone beurt waar ze bij een Tesla hoop en al wat koelvloeistof moeten bijvullen en de remmen controleren.
                                      De tijd van de vis platinees en het bijregelen van de klepspeling is voorbij.

Wat gaan die mensen doen… er wis ander werk genoeg. Laadpalen installeren, warmtepompen plaatsen, huizen isoleren…. Werk genoeg voor mensen die techniek begrijpen.

Uiteindelijk zijn die klompenmakers ook ooit ergens aan de bak geraakt.
                                      Je kan de toekomst niet tegenhouden, je moet zoeken naar de nieuwe opportuniteiten.

Comment

• Wat is de beste app om laadpalen te vinden?
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          De verkoper die nog wat show verkoopt, doet alsof hij met de baas is gaan onderhandelen om je toch nog die matten te mogen geven en 5% korting…. Finito.
                                          Ik ben die slechte koffie en die fake leren zetels in de wachtruimte van die oliehandelaars zo beu.
                                          Hahaha, so true!

Geen verkoper of 'technical expert' (want zo worden ze genoemd ) die na aankoop kan uitleggen hoe een nieuw systeem werkt.
                                          Als je dan ook nog een beschadigde auto en een van de pot gerukte rekening terugkrijgt die meer van oplichting weg heeft is de verstandhouding helemaal om zeep

Comment

Working...