Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    50 procent méér ongevallen met elektrische auto’s: niet door technologie, wel door onaangepast rijgedrag

    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08...e-auto-s-test/
    Ze hadden zich dat onderzoek kunnen besparen, dit kon je toch zo weten. Ik stel dit dagelijks vast hier en niet enkel met EV's. Veel volk kan gewoon niet deftig met een auto rijden, ze denken dat wel van zichzelf. Geef dan zo iemand iets dat bliksemsnel optrekt en je kan toch zo raden wat er gebeurt

    Dat is zoals met de elektrische fietsen. Sinds hun kindertijd niet meer op een fiets gereden en dan gaan ze 40 jaar later plots vlammen met iets dat ze niet onder controle kunnen houden. Vraag maar eens in het ziekenhuis aan spoedpersoneel hoeveel van die gevallen ze dagelijks binnenbrengen.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Heb me dat ook al vaak afgevraagd, of iedere jong gast (of anders) nu ineens met die PK's omkan.
      Heel eerlijk moest ik zo'n Tesla in mijn jonge jaren onder mijn gat gehad hebben, dat was niet goed gekomen, volgens mij

      Wat die fietsen betreft, ook waar, maar ook wel het feit dat we met véél te veel op dezelfde baantjes zitten daarmee tegenwoordig.
      Ik fiets zelf toch al een dikke 20j, eerst enkel met de koersfiets en daarna ook gemixt elektrisch.
      Die evolutie is de laatste 5 jaar énorm, vind ik.

      Comment


      • de auto's zijn in het algemeen krachtiger geworden. Waar nog niet zo gek lang geleden een diesel tussen de 100 en 140 pk al heel wat was, zijn dat nu bijna de instapmodellen geworden. En dan krijg je die evolutie van de ev's die met hun instant koppel zeer krachtige prestaties laten zien. Tja, dan kan je niet anders verwachten dat je een stijging gaat zien. Op een gegeven moment kan de gemiddelde chauffeur dergelijke krachtige wagens ook niet meer de baas. 't Is niet dat wel allemaal racepiloten zijn die het gewoon zijn om met dergelijke krachtige bolides overweg te kunnen. En al die pk's komen de range niet ten goede, noch de kostprijs.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Heb het al gezegd maar begrijp nog altijd niet dat we met een ev moeten gaan rijden voor het milieu en dat ze deze wagens dan een hoog vermogen geven wat de bedoeling ervan voor een groot deel teniet doet.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • wat heeft dat nu weer met milieu te maken, het voordeel van EV is idd dat je veel vermogen kan steken zonder dat uw uitstoot omhoog schiet gelijk bij benzinemotoren.
            Door de initieel zeer hoge prijs van EV 's (tesla model S enzo) concurreerden deze dure EV's vooral met snelle benzine en dieselwagens.
            bij de nieuwe, meer betaalbare modellen is het vermogen ook weer lager.
            Maar je blijft natuurlijk wel met dat vervelende instant koppel zitten waardoor elke debiel ten allen tijde plankgas kan geven.
            Dan ligt de verantwoordelijkheid toch wel voor een deel bij de bestuurder.

            Comment


            • Comment


              • Typisch!
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Heb me dat ook al vaak afgevraagd, of iedere jong gast (of anders) nu ineens met die PK's omkan.
                  Heel eerlijk moest ik zo'n Tesla in mijn jonge jaren onder mijn gat gehad hebben, dat was niet goed gekomen, volgens mij

                  Wat die fietsen betreft, ook waar, maar ook wel het feit dat we met véél te veel op dezelfde baantjes zitten daarmee tegenwoordig.
                  Ik fiets zelf toch al een dikke 20j, eerst enkel met de koersfiets en daarna ook gemixt elektrisch.
                  Die evolutie is de laatste 5 jaar énorm, vind ik.
                  Mijn EV heeft maar 150 pk en 0 sportieve ambities, maar het is zelfs dan al aanpassen. Wanneer je dat koppel te bruusk op die achterwielen loslaat op de verkeerde moment kan je wel eens schrikken. Begin daar als beginnende bestuurder maar eens aan ...

                  Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Mijn EV heeft maar 150 pk en 0 sportieve ambities, maar het is zelfs dan al aanpassen. Wanneer je dat koppel te bruusk op die achterwielen loslaat op de verkeerde moment kan je wel eens schrikken. Begin daar als beginnende bestuurder maar eens aan ...

                    Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                    Tja, toen ik begon te rijden was dat met 54pk in een VW Passat. Dan kan je al wat fouten maken zonder tegen veel te hoge snelheden de volgende bocht in te gaan.
                    150pk was vroeger het vermogen van een sportauto (en OK, die waren wat lichter), maar het blijft een vermogen waarmee je gemakkelijk te snel rijdt, en dat vereist zelfbeheersing.
                    Nu... zelfbeheersing bij een 20-jarige met een hoog testosterongehalen ...

                    Geef zo iemand een Tesla M3 met 400pk... ik zou niet gerust zijn.
                    Een Tesla in Chill mode vind ik al een behoorlijk snelle auto.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Maar je blijft natuurlijk wel met dat vervelende instant koppel zitten waardoor elke debiel ten allen tijde plankgas kan geven.
                      Dan ligt de verantwoordelijkheid toch wel voor een deel bij de bestuurder.
                      gedeeltelijk waar
                      maar het koppel komt met momenten zo bruut binnen dat de minste fout wordt afgestraft. Zelfs heel krachtige benzine/diesel auto's hebben een krachtsontplooiing die marge toelaat. Dat zouden de fabrikanten makkelijk via software ook kunnen bereiken bij een EV: je duwt op de power pedaal en je voelt de kracht geleidelijk toenemen. Niet ogenblikkelijk want bij een paniekreactie vd bestuurder tgv de brute respons blijft de auto wel keihard doorgaan met alle gevolgen vandien.


                      www.peugeotforum.be

                      Comment





                      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                        • FRANSEN KUNNEN STRAKS VOOR 100 EURO EEN EV LEASEN

                          SUBSIDIEPLAN

                          De Franse regering wil meer mensen in een elektrische auto krijgen door het leasen ervan zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Het leasen van een EV moet straks al voor €100 per maand kunnen.

                          Tal van Europese landen proberen elektrische auto's met subsidies financieel aantrekkelijker te maken. In Nederland hadden we dit jaar voor nieuwe elektrische auto's tot €45.000 de €3.350 aanschafsubsidie, die ook te gebruiken was bij het private leasen van een EV. In Frankrijk gingen ze nog een stapje verder, want kon de aanschafsubsidie tot wel €6.000 oplopen. Sinds 1 juli is dat iets verlaagd, waardoor de Fransen nu nog maximaal €5.000 subsidie kunnen krijgen. Er is echter alweer een nieuw plan in de maak om de EV-markt er aan te wakkeren. De Franse overheid wil dat men al voor €100 per maand een EV kan leasen.

                          De Franse minister van 'budget', Gabriel Attal, kondigt tegenover LCI aan dat de regering zo snel mogelijk een subsidieapparaat wil optuigen om dat mogelijk te maken. Volgens hem zijn EV's momenteel ondanks de bestaande subsidie 'nog steeds heel duur'. Een bedrag van €100 per maand moet echter voor een groot deel van de Fransen goed te doen zijn. Bovendien zijn mensen volgens Attal dan maandelijks minder kwijt aan het leasen van een EV dan wat ze nu uitgeven aan benzine.

                          Het is nog niet helemaal duidelijk hoe het precies in zijn werk zal gaan en wat de voorwaarden zijn. Er zijn in Frankrijk nu al elektrische auto's te leasen voor net iets meer dan €100 per maand, zoals bijvoorbeeld de Dacia Spring. Dan heb je wel direct een langdurig contract met een vrij beperkte kilometrage per jaar. Om het aantrekkelijk genoeg te maken, zal de Franse overheid waarschijnlijk ook flinke korting moeten subsidiëren op meer aantrekkelijke leasecontracten die nu nog fors meer dan €100 per maand kosten.

                          Bron: Autoweek


                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • EVETTA IS ELEKTRISCHE RETRO-ISETTA VOOR 20.000 EURO

                            TEGENHANGER VAN DE MICROLINO

                            De BMW Isetta is nog nooit zo hip geweest als nu. Na de Microlino is er nu nog een retro-Isetta met elektrische aandrijving: de Evetta.

                            Het Zwitserse Micro Mobility Systems verblijdde de wereld in 2020 met de komst van de Microlino, een duidelijk op de Iso/BMW Isetta geïnspireerd kleintje met een elektrische aandrijflijn. Een hippe stadsauto waarbij je net als bij de Isetta via een deur aan de voorkant instapt. Kennelijk spreekt het concept aardig wat mensen aan, want Microlino had vorig jaar vlak na de verkoopstart al 24.000 bestellingen binnen en gaf aan dat het de Microlino ook in Nederland wil aanbieden. Nu krijgt de Microlino echter concurrentie van een auto die het behoorlijk vergelijkbaar aanpakt: de Evetta.

                            Net als de Microlino is de Evetta, van het Duitse bedrijf Electric Brands, een duidelijk op de Isetta geïnspireerd EV'tje met een bescheiden krachtbron. De Evetta haalt eveneens een topsnelheid van 90 km/h en kan tot 240 km ver komen met een volle accu. Het 2,48 meter korte autootje heeft een iets klassieker voorkomen dan de Microlino en er is nog een unieke kant aan: er komt een open variant. Die Openair gedoopte Evetta moet het normaal gesproken behalve zonder dak ook zonder volledige deuren en volwaardige voorruit doen. Wel is er een afneembaar dakje op te zetten en een normale voorruit.



                            De Evetta Openair de duurste van het stel: €33.333 (Duitse prijs) moet de Openair kosten, de reguliere Evetta wordt leverbaar vanaf net geen €20.000. De Evetta is straks ook in Nederland leverbaar via diverse bestaande autobedrijven verspreid door het land.

                            Bron: Autoweek














                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Electric car vs Europe – 14 countries in 24 hours!!

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • 24 augustus


                                30 augustus




                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • Probleem daar is 110V, veel airco's, ook veel verwarming op electriciteit... blackouts komen daar al jaren voor.

                                  Comment


                                  • STIJGING LAADTARIEVEN FASTNED ZET STEVIG DOOR
                                    PLUS 22 PROCENT

                                    Fastned houdt woord en verandert de prijzen aan de laadpaal een maand na de vorige wijziging. De stijgende energietarieven bewegen de aanbieder ertoe een prijsverhoging van tot bijna 29 procent door te voeren.


                                    Wegens de huidige onzekerheden op de energiemarkt begon Fastned vorige maand met het elke maand herzien van haar laadtarieven. Daarom is het vandaag tijd voor de - te verwachten - derde prijswijziging in relatief korte tijd. Ondanks dat de vorige stijging kortgeleden is, worden de prijzen fors hoger. Het reguliere tarief klimt met 15 cent van €0,68 naar €0,83: een toename van ruim 22 procent. Fastned Goldmembers, die voor hun abonnement €11,99 per maand betalen, krijgen een sterkere stijging van bijna 29 procent voor hun kiezen: de Goldmember-prijs gaat met 13 cent omhoog van €0,45 naar €0,58 per kWh. In absolute zin is de stijging dus wel minder groot.

                                    In Duitsland en België gelden dezelfde tarieven. In Zwitserland ook, weliswaar omgerekend naar Franken. In Frankrijk is het bedrag per kWh lager: respectievelijk €0,59 voor mensen zonder abonnement en €0,45 voor Goldmembers. Wil je snelladen bij Fastned in het Verenigd Koninkrijk, reken dan op tarieven van 0,65 pond per kWh, of 0,45 pond als Goldmember.

                                    Bron: Autoweek


                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      wat heeft dat nu weer met milieu te maken, het voordeel van EV is idd dat je veel vermogen kan steken zonder dat uw uitstoot omhoog schiet gelijk bij benzinemotoren.
                                      Door de initieel zeer hoge prijs van EV 's (tesla model S enzo) concurreerden deze dure EV's vooral met snelle benzine en dieselwagens.
                                      bij de nieuwe, meer betaalbare modellen is het vermogen ook weer lager.
                                      Maar je blijft natuurlijk wel met dat vervelende instant koppel zitten waardoor elke debiel ten allen tijde plankgas kan geven.
                                      Dan ligt de verantwoordelijkheid toch wel voor een deel bij de bestuurder.
                                      Euh?
                                      Meer verbruik is meer laden en niet alle energie komt van de zon hè.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                        Euh?
                                        Meer verbruik is meer laden en niet alle energie komt van de zon hè.
                                        welk meerverbruik?
                                        Nen 400pk tesla verbruikt niet tot nauwelijks meer dan nen 100pk stadswagen.
                                        verbruik wordt voornamelijk bepaald door snelheid/aerodynamica, niet zo zeer door gewicht/vermogen. alvast toch bij EV.

                                        Comment


                                        • gewicht doet wel wat, een model 3 is stuk zuiniger als een model s met kwasi zelfde stroomlijn...maar idd pk's doen niet veel bij gelijke rijstijl

                                          (...tenzij bij solo-snelweg)
                                          Last edited by bobo; 02/09/2022, 15:14.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X