Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
    Ik ben particulier en heb een 2de hands EV gekocht in DE, voor een prijs die ik hier zeer wss terug krijg over een jaar (of 2). En ik ben zeker geen tovenaar. Laden doe ik op dagen dat de zon schijnt thuis en kost me niks.
    Ja ok, maar hoeveel particulieren hebben die mogelijkheid? Met deze prijzen en wachttijden ga je de Jan Modaals onder ons nooit gemotiveerd krijgen (zie artikel).

    In andere landen zijn ze er al langer mee bezig en zijn er mooie premies als je als particulier voor een EV kiest.

    Hier in België zijn we het gewoon om als laatste mee te zijn met iets
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
      Ik ben particulier en heb een 2de hands EV gekocht in DE, voor een prijs die ik hier zeer wss terug krijg over een jaar (of 2). En ik ben zeker geen tovenaar. Laden doe ik op dagen dat de zon schijnt thuis en kost me niks.
      Het kost je weinig, maar ook je PV installatie heeft je geld gekost.
      Bovendien zal je nooit helemaal op je eigen zonnestroom kunnen laden. In de winter heb je te weinig, en je zal waarschijnlijk laden met minstens 2 of 4 kW, en dat leveren je panelen niet altijd.

      ik reken met een kost van 10 ct voor de stroom die van mijn panelen komt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        Het kost je weinig, maar ook je PV installatie heeft je geld gekost.
        Die redenatie is een beetje scheef he. Die had me hetzelfde geld gekost zonder EV. Bovendien is de kost van stroom kopen zo duur dat ik op minder dan 7 jaar winst begin te maken.

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        In de winter heb je te weinig, en je zal waarschijnlijk laden met minstens 2 of 4 kW, en dat leveren je panelen niet altijd.
        Ik heb een thuisbatterij en 30 panelen en op donkere dagen heb ik net genoeg stroom om de dag door te komen en nog een ietsje te laden. Is er dan is een dag met wat zon profiteer ik volop. Ik werk van thuis en wagen hangt dan constant te laden. Tot nu werkt het heel goed. ​

        Comment


        • We drive 10 electric cars until they DIE!

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • hoe hoger je laadvermogen bij thuisladen...hoe kleiner de laadverliezen, zegt adac

            Elektrisch rijden is al niet goedkoop door de huidige energietarieven, maar nu blijkt uit onderzoek van de Duitse mobiliteitsorganisatie Adac dat er mogelijk behoorlijk wat stroomverlies optreedt wanneer je op een eenvoudiger manier (thuis) je elektrische auto oplaadt.


            met de granny varieert het tss 30% boven bc-waarde in de winter, naar 10% in beste zomeromstandigeheden

            is natuurlijk wel een motivatie om toch te investeren in een laadpaal...maar met digitelles dus hoger capaciteitstarief
            ...en voor mij persoonlijk is 7kw meer dan de batterij samen met de ZP gaan leveren (max 5.5 kw op de piek) en ga ik weer electriciteit aankopen

            Comment


            • Als ik geen cookies wil moet ik 300 vakjes uit vinken.
              Heb het artikel dus niet gelezen.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • Wie hoch sind die Ladeverluste, wenn man ein Elektroauto lädt? Der ADAC hat es gemessen – und gibt Tipps zum effizienten Aufladen.


                Het adac artikel, wrs zelfde probleem


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • fiat heeft het goed voor elkaar, renault niet
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Misschien niet echt een referentie naar België, maar toch.... Zou wel leuk zijn als de grote 'Duitse verwaande 3' terug met hun voeten op de grond kwamen


                    20 PROCENT VAN EV'S IN NEDERLAND IS EEN TESLA

                    AANTAL EV'S IN NEDERLAND IN TWEEËNHALF JAAR VERDRIEVOUDIGD

                    ​Het aantal volledig elektrische auto's in Nederland is in een korte periode enorm toegenomen. Uit cijfers van Bovag, RAI Vereniging en RDC blijkt dat er op 1 september voor het eerst meer dan 300.000 elektrische personenauto's in Nederland geregistreerd stonden. Om dat enigszins in perspectief te zetten: dat zijn er bijna driemaal zoveel als tweeënhalf jaar geleden.


                    Op 1 januari 2020 stonden er bijna 108.000 elektrische personenauto's in Nederland geregistreerd. Op 1 september dit jaar waren dat er 303.348. 61.635 stuks daarvan zijn een Tesla en dat betekent dat zo'n 20 procent van alle in Nederland geregistreerde elektrische auto's een Tesla is. 12,5 procent van alle EV's is een Volkswagen, 9 procent een Hyundai en ongeveer 8 procent is een elektrische auto van Kia. Audi is met een aandeel van 6 procent in het aantal in Nederland geregistreerde elektrische personenauto's goed voor een vijfde plek.

                    De Tesla Model 3 is met afstand de meest voorkomende elektrische auto in Nederland. 14 procent van alle in ons land geregistreerde elektrische auto's is een Model 3, 6 procent een Kia Niro en 5,5 procent een Hyundai Kona. De Volkswagen ID3 en Renault Zoe staan op de plekken vier en vijf met een aandeel van achtereenvolgens 5,3 en 4,3 procent.

                    Het gros van het Nederlandse wagenpark, dat uit 9,2 miljoen auto's bestaat, heeft echter een benzinemotor. Bij 79 procent van alle in Nederland geregistreerde personenauto's, 7,2 miljoen stuks, is dat het geval.

                    Het is vast niet heel verwonderlijk dat het aantal dieselauto's in Nederland afneemt. Dit jaar dook het aantal auto's met dieselmotor in Nederland voor het eerst onder de 1 miljoen stuks. Op 1 september waren het er net geen 950.000 en daarmee zijn dieselauto's goed voor 10 procent van het Nederlandse wagenpark. Het aantal auto's met een hybride aandrijflijn neemt in Nederland ook behoorlijk toe. Het gaat inmiddels om 600.000 exemplaren, bijna tweemaal zoveel als op 1 januari 2020.

                    Bron: Autoweek

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Why Wireless Charging May Be the Future of EVs

                      Last edited by Jocar; 24/09/2022, 19:08.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                        Ja ok, maar hoeveel particulieren hebben die mogelijkheid? Met deze prijzen en wachttijden ga je de Jan Modaals onder ons nooit gemotiveerd krijgen (zie artikel).

                        In andere landen zijn ze er al langer mee bezig en zijn er mooie premies als je als particulier voor een EV kiest.

                        Hier in België zijn we het gewoon om als laatste mee te zijn met iets
                        hier in belgie zijn we het gewoon dat men liever klaagt en zaagt dan zelf initiatief te nemen....
                        de tijd van de premie's is hier al ff gepaseert,met als resultaat dat een bepaalde ev momenteel 10000€ meer kost dan 6 jaar geleden...........!!!!!!!!
                        de enige manier om een (relatief) snelle omschakeling af te dwingen is jan met de pet pakken waar het zeer doet langs ene kant en belonen langs andere kant.
                        hier in belgie is de politiek te laf en te dom om te doen wat nodig is,en vult men liever eigen zakken!

                        Comment


                        • Denk dat Jan momenteel al genoeg pijn heeft met de huidige energieprijzen.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
                            hier in belgie zijn we het gewoon dat men liever klaagt en zaagt dan zelf initiatief te nemen....
                            Welk initiatief moet ik dan nemen ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                              Welk initiatief moet ik dan nemen ?
                              De synthetische naft van Porsche subsidiëren verdorie wacht maar binnen 3 jaar als het 2026 is en iedere professionele auto een elektrische is. Ik wil eens zien hoe ze dat voor mekaar gaan krijgen!


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment


                              • Binnen 3 jaar is het toch nog maar 2025 ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten

                                  De synthetische naft van Porsche subsidiëren verdorie wacht maar binnen 3 jaar als het 2026 is en iedere professionele auto een elektrische is. Ik wil eens zien hoe ze dat voor mekaar gaan krijgen!


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Correctie: iedere nieuwe professionele auto!
                                  Met een gemiddelde leaseduur van 4 jaar zien we pas in 2030 dat elke bedrijfswagen een EV zal zijn. Moet toch lukken zeker.

                                  Maar... je kan altijd wachten tot je verplicht wordt, of de vlucht vooruit nemen en er gewoon voor gaan. Ik zie momenteel geen echt onoverkomelijk probleem dat me tegen kan houden om nu al voor een EV bedrijfswagen te kiezen. En dat is beinvloedt door:
                                  - ik heb een mooi budget waar ik een EV in krijg
                                  - laden op de oprit en (ten dele) op het werk
                                  - niet zo heel veel lange ritten, maar zelfs die lange ritten zie ik niet als een probleem
                                  - lagere VAA
                                  - betere prestaties

                                  Ik zie dus weinig problemen in mijn geval, en verder wegen de voordelen stevig door.

                                  Comment


                                  • Meestal mensen met leasing of bedrijfswagens die geen problemen zien. Als particulier zijn de investeringen te groot om die stap te zetten. Ik rij gewoon mijn huidige benzinewagen op. Meest economische beslissing ook.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • toch niets fout mee om die op te rijden? en als de leasingrijders nu al overschakelen... ook toch niets mis mee?
                                      Ik heb vaak de indruk dat men denkt dat ge morgen al elektrisch moet rijden. Er zit nog heel wat rek op de overgang, dus zo'n vaart loopt het allemaal niet.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        toch niets fout mee om die op te rijden? en als de leasingrijders nu al overschakelen... ook toch niets mis mee?
                                        Ik heb vaak de indruk dat men denkt dat ge morgen al elektrisch moet rijden. Er zit nog heel wat rek op de overgang, dus zo'n vaart loopt het allemaal niet.
                                        Absoluut akkoord!
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • Ik heb ook de beslissing genomen om voor EV te gaan als volgende leaser.

                                          Offerte voor een Q4 40e advanced met nog wat nodige optie is binnen.
                                          Levertijd, begin 2024

                                          Moest deze niet passen, zal het een Polestar single motor long range, worden.

                                          Work in progress.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X