Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• als EV rijder sinds 2019 kan ik jullie early birds alleen maar gelijk geven!

nennee natuurlijk is het verstandiger om als particulier je wagen op te rijden dan 50k neer te leggen voor een nieuwe, wanneer je hooguit 10000 km per jaar doet..
    mijn moeder zal ook nog wel een jaar of 10 met hare golf 1.2 van 2015 doorkarren denk ik die ze nieuw kocht voor 17k.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Meestal mensen met leasing of bedrijfswagens die geen problemen zien. Als particulier zijn de investeringen te groot om die stap te zetten. Ik rij gewoon mijn huidige benzinewagen op. Meest economische beslissing ook.
      Tuurlijk, dat doen wij ook met de privé auto.
      Nu rijdt die echt niet veel, en laten we eerlijk zijn, in de categorie van de kleine auto's is het aanbod echt beperkt. Om <5000 per jaar te rijden ga ik echt geen auto van 35k kopen.
      Mogelijk kopen we dan een 2de hands auto als die snel de geest zou geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Offerte voor een Q4 40e advanced met nog wat nodige optie is binnen.
        Levertijd, begin 2024
        2024.... WTF

Als je kan leven met een kleinere batterij, kijk dan eens naar de Tesla Y RWD...

Comment

Denk dat Jan momenteel al genoeg pijn heeft met de huidige energieprijzen.
          deze Jan klaagt nog niet te hard:
          - kleine goed geisoleerde woning: 500 kuub gas verbruikt vorig jaar zonder ergens op te letten
          - de tarieven aan de allego laadpalen in gent liggen vast voor jaren, hooguit indexering

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

2024.... WTF

Als je kan leven met een kleinere batterij, kijk dan eens naar de Tesla Y RWD...
            zeer scherpe aanbieding idd en slechts 3 maanden levertijd. de batterij zou in de meeste gevallen moeten volstaan, zeker nu het snellaadnetwerk snel groeit.

Model 3 long range is ook nog altijd interessant als hij binnen budget past... of een polestar 2 single motor long range idd, da's ook een goede wagen.
            Last edited by sunking; 27/09/2022, 16:18.

Comment

Tuurlijk, dat doen wij ook met de privé auto.
              Nu rijdt die echt niet veel, en laten we eerlijk zijn, in de categorie van de kleine auto's is het aanbod echt beperkt. Om <5000 per jaar te rijden ga ik echt geen auto van 35k kopen.
              Mogelijk kopen we dan een 2de hands auto als die snel de geest zou geven.
              i3/eerste e-soul in okkazie is tweedehands behapbaar

(ik ga mijn cheap us 500e okkazie niet aanraden owv mogelijke moeilijkheden om aan stukken te geraken bij calamiteiten, wat na bijna 2 jaar nog niet is gebeurd - hou zagemaal vast)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

- kleine goed geisoleerde woning: 500 kuub gas verbruikt vorig jaar zonder ergens op te letten
                - de tarieven aan de allego laadpalen in gent liggen vast voor jaren, hooguit indexering
                das prachtig, die 500m³...maar dan zou ik zeker met minimum met l/l aircoWP gaan werken, of doorbijten en investeren in deftig WP op je cv systeem
                maar ieder het zijn

Comment

2024.... WTF

Mijn lease contract loopt sowieso pas af, begin 2024, vandaar dat ik al zo vroeg prijs gevraagd heb.

Hoezeer ik ook in de filosofie van Tesla geloof, het exterieur kan me toch nog altijd niet bekoren.
                  En ook de harde ophanging steekt me tegen.

Comment

Wij zijn alvast weg uit Gent en wij hebben nog voor alles een vast contract van vroeger, dus klagen doen wij allerminst
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• The fastest electric cars in the world!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Electrisch is inderdaad plezant en vlot vanuit stilstand en bij lage snelheden maar nadeel is wel het gewicht. Ik heb tot op heden echter nog geen EV gereden die me kan bekoren bij bochtige wegen en hogere snelheden vooral dan kwa ophanging en remmen. Ik heb wel nog geen porsche geprobeerd, enkel tesla en polestar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• De waterstof auto/economie moet en zal er komen volgens de EU en het zal groen zijn, ook al moeten we de regels aanpassen over wat groen nu eigenlijk betekent:
                          Europarlementariërs stemden deze week een verrassend amendement dat gebruik van gas en kolen toelaat om groene waterstof te produceren. Dit is een meer dan verbazingwekkende en vooral zeer twijfelachtige beslissing.

Waterstof uit aardgas of steenkool zal dus ook als groene waterstof beschouwd worden. Niet toevallig een Duitser die dat amendement heeft ingediend.
                          Wat een klucht!

Comment

• alles is een klucht aan't worden, waar is jackie?
                            en content dat er pers is die niet dadelijk als extreem kan worden afgeschilderd dat zoiets onder de aandacht houdt

Comment

• Nieuwe elektrische stadsauto gelanceerd die maximaal 90 km/u haalt: de ‘Microlino’ binnenkort ook bij ons te koop

D’Ieteren gaat een nieuwe kleine elektrische stadsauto invoeren en online verkopen. De Microlino is slechts 2,5 meter lang, weegt zowat 500 kilogram en biedt plaats aan twee inzittenden. Het autootje heeft een maximumsnelheid van 90 km/u en haalt, afhankelijk van de batterij, een rijbereik van 90 tot 230 kilometer. De basisprijs bedraagt 14.900 euro en de eerste exemplaren moeten begin volgend jaar arriveren, zo heeft de groep D’Ieteren donderdag bekendgemaakt.

Comment

• Beide tegen 100 achter de aftandse pick-up

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Mijn lease contract loopt sowieso pas af, begin 2024, vandaar dat ik al zo vroeg prijs gevraagd heb.

Hoezeer ik ook in de filosofie van Tesla geloof, het exterieur kan me toch nog altijd niet bekoren.
                                  En ook de harde ophanging steekt me tegen.
                                  De ophanging van de recentere Y modellen schijnt wat zachter te zijn.

de rest is smaak. Ik trek me weinig aan van de buitenkant, alhoewel een Multipla of een EV6 me toch ook iets te lelijk zijn.

Comment

Wij zijn alvast weg uit Gent en wij hebben nog voor alles een vast contract van vroeger, dus klagen doen wij allerminst
                                    olala, naar waar? En we zijn nog altijd geen pint gaan drinken!

Comment

Vlak bij ons beider werk de auto komt nog amper buiten

Ik stuur je pm
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Hij moet eerst nog met mij gaan eten.
                                        Nog een beetje geduld.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• ELKE 100 KM (!) aan de laadpaal?! Op reis met een EV én een caravan

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X