Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • In eigen land blijven, plassen in de douche (niet met water aan en zeker niet met warm water want anders loze tip, dat weten ze nog steeds niet) en zonder verwarming…zo ziet onze eu politiek de toekomst


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      ELKE 100 KM (!) aan de laadpaal?! Op reis met een EV én een caravan

      Top, dan zien we die ondingen wat minder op de weg.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        De ophanging van de recentere Y modellen schijnt wat zachter te zijn.

        de rest is smaak. Ik trek me weinig aan van de buitenkant, alhoewel een Multipla of een EV6 me toch ook iets te lelijk zijn.
        De Q4 was dus buiten budget en ondertussen gaan test rijden met een Enyaq en een ID4.

        Die laatste ligt nu wel een beetje in pole position, al twijfel ik of ik de 174pk versie zou nemen ipv de 204, om wat meer opties te kunnen nemen.
        Ik vond eigenlijk de 204 pk versie al niet super snel aanvoelen, al is dat relatief natuurlijk.
        Ook voelt de auto écht wel zwaar aan, maar dat was te verwachten natuurlijk.

        Ook nog een Polestar 2 laten tellen, maar de long range is echt wel duur geworden, zeker als je een warmtepomp wil.

        Moest geen van deze opties lukken, zal het alsnog hybride worden, vrees ik.

        Onze HR is nog niet helemaal mee met het ganse TCO verhaal.
        Lease budget van een hybride, is gelijk aan dat van een EV.. go figure

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Top, dan zien we die ondingen wat minder op de weg.
          Zeg dat maar niet tegen een Ollander
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

            De Q4 was dus buiten budget en ondertussen gaan test rijden met een Enyaq en een ID4.

            Die laatste ligt nu wel een beetje in pole position, al twijfel ik of ik de 174pk versie zou nemen ipv de 204, om wat meer opties te kunnen nemen.
            Ik vond eigenlijk de 204 pk versie al niet super snel aanvoelen, al is dat relatief natuurlijk.
            Ook voelt de auto écht wel zwaar aan, maar dat was te verwachten natuurlijk.

            Ook nog een Polestar 2 laten tellen, maar de long range is echt wel duur geworden, zeker als je een warmtepomp wil.

            Moest geen van deze opties lukken, zal het alsnog hybride worden, vrees ik.

            Onze HR is nog niet helemaal mee met het ganse TCO verhaal.
            Lease budget van een hybride, is gelijk aan dat van een EV.. go figure
            Kijken die nog naar een aankoopprijs, of is het de TCO inclusief brandstof/electriciteit?
            Heb je de Tesla Y RWD al eens laten uit rekenen? Plaats zat, prestaties prima in orde, en lichter van gewicht dan de ID4/Enyaq.
            Last edited by Tommie1; 10/10/2022, 16:24.

            Comment


            • AMAZON INVESTEERT RUIM €1 MILJARD IN ELEKTRISCHE VOERTUIGEN

              ONDER MEER ELEKTRISCHE BESTELBUSJES VAN RIVIAN

              ​E-commerce-gigant Amazon steekt minstens €1 miljard in het elektrificeren van zijn Europese bezorgvloot. Dat komt onder meer ten goede aan een enorme hoeveelheid Rivian-bussen, maar het bedrijf is meer van plan.


              Amazon zegt tegen 2025 ruim 10.000 elektrische bestelbusjes in Europa te willen hebben. Nu heeft Amazon hier 3.000 elektrische busjes in gebruik. Ook wil de internethandelaar de komende jaren meer dan 1.500 elektrisch aangedreven vrachtwagens aanschaffen voor gebruik in Europa. Amazon heeft al een order gedaan bij Rivian voor 100.000 speciaal ontwikkelde bussen voor in de VS en bij Mercedes-Benz voor 1.800 bestelbussen in Europa. Stellantis mag in de nabije toekomst ook op een flinke order rekenen. Begin dit jaar werd bekend dat Amazon in Europa ook met elektrische bestelbusjes van Stellantis wil gaan bezorgen. Ook zal Amazon investeren in infrastructuur voor elektrisch rijden, door duizenden oplaadpunten in Europa te plaatsen.

              Daarnaast steekt het bedrijf geld in zogeheten 'micro mobility centers' in Europese steden. Het is de bedoeling dat deze kleine distributiecentra worden verdubbeld in aantal. Nu heeft Amazon in meer dan twintig steden van die centra. Vanuit die locaties kunnen bestellingen geleverd worden met elektrische fietsen of door bezorgers te voet. Amazon wil met deze stappen de uitstoot verlagen. Het Amerikaanse bedrijf heeft een doelstelling om in 2040 klimaatneutraal te zijn. Topman Andy Jassy stelt dat deze ambitie 'aanzienlijke en aanhoudende' investeringen nodig heeft.

              Bron: Autoweek


              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Kijken die nog naar een aankoopprijs, of is het de TCO inclusief brandstof/electriciteit?
                Heb je de Tesla Y RWD al eens laten uit rekenen? Plaats zat, prestaties prima in orde, en lichter van gewicht dan de ID4/Enyaq.
                Ze kijken naar een TCO, maar wel met een vast leasebedrag, wat voor een PHEV of een EV gelijk is.
                Wat op zich bullshit is natuurlijk. Zeker vanaf 2023.

                Y RWD Is inderdaad ook wel een optie die ik nog overweeg, mocht de ID4 niet lukken.

                Comment


                • Ik zat nogal te twijfelen ook aan de Y omdat ik die grote velgen niet wil, en de zilveren exemplaren ook maar zozo vind.

                  Maar dit vind ik wel cool gedaan.
                  Met Plastidip blijkbaar.
                  20200610_120546(0).jpg20200605_084221.jpg

                  Comment


                  • De grote Autoblog Snellaadtest! - één brok ellende?

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                      Zeg dat maar niet tegen een Ollander
                      Die zijn al lang mee hoor, alle grote campings van Nederlandse eigenaars worden volgezet met stacaravans ?

                      Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Die zijn al lang mee hoor, alle grote campings van Nederlandse eigenaars worden volgezet met stacaravans ?
                        Met ondingen bedoel je? Ben toch niet zeker dat ze dat graag horen
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Die zijn al lang mee hoor, alle grote campings van Nederlandse eigenaars worden volgezet met stacaravans ?

                          Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                          Je bedoelt een vluchtelingenkamp voor buitenlanders met papieren?

                          Je doet me denken aan die parken van Peter Gillis.

                          Comment


                          • Daar lukt het dus wel


                            FRANKRIJK VERHOOGT EV-SUBSIDIE NAAR €7.000

                            ​Frankrijk verhoogt de EV-subsidie naar €7.000, zo maakt president Emmanuel Macron bekend tijdens de Autosalon van Parijs. Die aanschafsubsidie gold al in 2020, maar is na enkele verlagingen weer terug voor een deel van de Fransen.


                            De Fransen hebben vergeleken met veel andere West-Europese landen (waaronder Nederland) al weinig te klagen als het gaat om de aanschafsubsidie voor elektrische auto's. Toch wordt de EV-subsidie weer verhoogd en wel naar €7.000 per auto. Dat maakt president Macron bekend in Parijs, ten overstaan van de verzamelde pers op de Autosalon aldaar. Het geldt voor elektrische auto's met een catalogusprijs van maximaal €47.000, meldt Le Figaro.

                            Er gold in 2020 al een EV-subsidie van €7.000 in Frankrijk, maar die werd stapsgewijs verlaagd naar €6.000 en eerder dit jaar nog naar €5.000. Nu draait de regering Macron het dus weer terug. Volgens Macron is het hard nodig om 'elektrische auto's voor iedereen toegankelijk te maken'. Daarbij geeft hij aan dat de subsidie beschikbaar is voor 'de helft van de huishoudens, met bescheiden inkomens'. Het lijkt dus geen subsidieverhoging waar iedereen in Frankrijk van kan profiteren.

                            Eerder dit jaar besloot de Franse regering om mensen die de subsidie gebruiken te verplichten de gekochte EV minstens een jaar in bezit te houden. Ook moet men er tenminste 6.000 km mee rijden. Dat moet voorkomen dat de gesubsidieerde elektrische auto's te snel elders (lees: buiten Frankrijk) met winst verkocht worden.

                            Bron: Autoweek
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                              Welk initiatief moet ik dan nemen ?
                              stoppen met klagen en zagen mss?
                              en je erbij neerleggen dat het rijk van de stinkende roet en andere vervuilende troep haast voorbij is?
                              over 20 jaar lacht iedereen met zen eigen stomme argumenten.
                              het enige wat mij mateloos stoort in het hele verhaal zijn de woekerprijzen die nog steeds gehanteerd worden mede door het klagen en zagen over uitrusting en prestatie's die nooit genoeg kunnen zijn.
                              altijd maar meeeer meeeeeer meeeeeer zal de prijzen niet verlagen.

                              Comment


                              • Wie er hier aan 't zagen ?

                                Trouwens, stoppen met iets te doen zou ik niet echt initiatief nemen noemen

                                Comment


                                • DUITSLAND WIL MILJOEN OPENBARE LAADPUNTEN IN 2030

                                  ZAL HET GENOEG ZIJN?

                                  ​Ook in Duitsland is de EV-transitie in volle gang. Om zoveel mogelijk hindernissen daarvoor weg te nemen, moet er een landelijk dekkend en gebruiksvriendelijk laadnetwerk komen. Dat zegt de Duitse minister van Verkeer, Volker Wissing. Het nieuwe doel: 1 miljoen openbaar toegankelijke laadpunten in 2030.


                                  Volgens verkeersminister Volker Wissing moet laden net als tanken worden: iets dat zijn voorganger net iets meer dan een jaar geleden eveneens riep. Waar de ambitie toen 'slechts' met tienduizenden laadpunten, enkele honderden miljoenen euro's en 2025 als richtjaar te maken had, gaat Wissing een stap verder. Hij reserveert de komende jaren €6,3 miljard om het openbare laadnetwerk op te waarderen. Dat moet ervoor zorgen dat Duitsland in 2030 1 miljoen openbare laadpunten telt. Momenteel zijn dat er zo'n 70.000.

                                  Op dit moment is 1 op de 5 nieuwe auto's in Duitsland al een volledig elektrische. De verwachting is dat dat aandeel verder toeneemt. Dat is dan ook de ambitie. Het land wil als belangrijke speler in de auto-industrie een voorbeeldrol aannemen in de transitie naar elektrisch rijden. Een gedegen laadnetwerk moet dat faciliteren. Het plan dat Wissing en de zijnen ervoor opstelden, waarin de focus aanvankelijk ligt op laadpunten bij tankstations en in woonwijken, deed zijn rondes al. Zowel gemeentes, deelstaten als ministerie stemmen met de miljardenbesteding in. Het grootste deel van dat bedrag gaat naar de benodigde investeringen in de verzwaring van het energienet.


                                  Blik op Nederland


                                  In Nederland groeit het laadnetwerk eveneens snel. Een tijdje geleden bleek al dat Nederland de meeste laadpunten heeft van Europa (zo'n 90.000). Bovendien nam in 2021, in één kalenderjaar, het aantal met 30 procent toe. Naar verwachting telt Nederland er rond deze tijd volgend jaar ver boven de 100.000. Dat is nog lang niet genoeg: volgens de Nationale Agenda Laadinfrastructuur zouden het er in 2030 1,7 miljoen moeten zijn. Nog veel meer dan Duitsland nu ambieert.

                                  Duitsland bleek in juni de nummer twee van Europa te zijn als het gaat om het aantal laadpunten. Duitsland en Nederland waren toen samen goed voor 48,8 procent van de laadpunten in de EU. Nu kent Duitsland flink meer consumenten, dus zal het absolute aantal EV's er sneller stijgen dan in Nederland. Procentueel is het aandeel van de EV op de automarkt op het moment immers ongeveer gelijk.

                                  Of de nieuwe laadpalenambitie, ondanks de miljardenbedragen, in dat licht wel voldoende is? De Duitsers lijken de opgave in ieder geval eerder te onderschatten dan de Nederlanders, want hier denken sommigen dat er wel 1,7 miljoen punten nodig zijn. Al zijn er mogelijk meer belangrijke factoren dan slechts de omvang van het wegennet en het automobilistenbestand om tot zo'n aantal te komen. Wat betreft laadpuntdichtheid per kilometer weg heeft Duitsland ten opzichte van Nederland in ieder geval nog een flinke slag te slaan, al is dat door de lagere bevolkingsdichtheid misschien niet per se nodig. We gaan het ondervinden.

                                  Bron: Autoweek
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • ICON Mercury Electric | Jay Leno's Garage

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Dit zie ik in de toekomst meer en meer gebeuren, een elektromotor in een oldie.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Jammer genoeg in de EEG zo goed als niet gekeurd te krijgen hé?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Jammer genoeg in de EEG zo goed als niet gekeurd te krijgen hé?
                                          Daar zullen ze nog wel iets op vinden, als het maar genoeg opbrengt tenminste
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X