Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • het lukt via het buitenland...maar dat blijft een omslachtige piste
    ...de be-wetgeving is te star

    Monceau Automobiles transforms classic Mercedes Benz models into iconic electric vehicles. Models include the W107-series eSL/eSLC models and the W111 eSE coupes and convertibles.


    hoewel dit een be-bedrijf is dat zich toelegt op benzen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
      Wie er hier aan 't zagen ?

      Trouwens, stoppen met iets te doen zou ik niet echt initiatief nemen noemen
      al diegenen die niet kunnen verdragen dat iemand opmerkingen uit over hun luxe en olie verslaving.
      90% van de accounts betreft mensen die zich autofan noemen maar nooit tevreden zijn,
      diegenen die het wagen om die 90% eens naar de realiteit te brengen die zagen? hahahahaha
      de dagelijkse realiteit kwetst!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Dit zie ik in de toekomst meer en meer gebeuren, een elektromotor in een oldie.
        Of synthetische benzine, nog beter
        BMW X5 45e

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Correctie: iedere nieuwe professionele auto!
          Met een gemiddelde leaseduur van 4 jaar zien we pas in 2030 dat elke bedrijfswagen een EV zal zijn. Moet toch lukken zeker.

          Maar... je kan altijd wachten tot je verplicht wordt, of de vlucht vooruit nemen en er gewoon voor gaan. Ik zie momenteel geen echt onoverkomelijk probleem dat me tegen kan houden om nu al voor een EV bedrijfswagen te kiezen. En dat is beinvloedt door:
          - ik heb een mooi budget waar ik een EV in krijg
          - laden op de oprit en (ten dele) op het werk
          - niet zo heel veel lange ritten, maar zelfs die lange ritten zie ik niet als een probleem
          - lagere VAA
          - betere prestaties

          Ik zie dus weinig problemen in mijn geval, en verder wegen de voordelen stevig door.
          ik wel. Er zijn geen EV-modellen (denk ik) die aan mijn wensen voldoen.

          Ruim genoeg voor 3 kinderen, trekhaak, voldoende vermogen en een deftig rijbereik. Plus een mooie styling is ook moeilijk voor een EV. Die zien er allemaal even bombastisch/bolvormig uit om toch maar op te vallen als EV. BMW doet het imo goed met een i4 en de nieuwe i7. Dat zijn gewoon normale auto’s. Alleen is een i4 te klein en ben nog niet verkocht aan de snuit van de i7.

          Tegen 2026 is mijn X5 aan vervanging toe en hopelijk zijn er dan wat deftige alternatieven

          VAA vind ik een no brainer, ik betaal nog geen € 300 bruto per maand om met alle voordelen van een benzine te rijden en het gemak van elentriek in de stadcentra.
          BMW X5 45e

          Comment


          • Wat me eigenlijk altijd opvalt, is dat zowat niemand het milieu aspect als doorslaggevende factor meeneemt, om een EV te kiezen.

            Je kan daar natuurlijk ook een hele boom over opzetten, of het al dan niet het betere alternatief is, qua carbon footprint, maar uiteindelijk kijkt iedereen toch gewoon naar het praktische én zijn portemonnee uiteindelijk als het erop aankomt.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Wat me eigenlijk altijd opvalt, is dat zowat niemand het milieu aspect als doorslaggevende factor meeneemt, om een EV te kiezen.

              Je kan daar natuurlijk ook een hele boom over opzetten, of het al dan niet het betere alternatief is, qua carbon footprint, maar uiteindelijk kijkt iedereen toch gewoon naar het praktische én zijn portemonnee uiteindelijk als het erop aankomt.


              kan toch moeilijk zeggen dat het een kostenbesparing is...al geef ik toe dat gewoon de zin om elektrisch te rijden erg groot was

              dus al minstens éne partikulier

              Comment


              • Hoewel ik tedelijk milieubewust leef, en al zeker lokaal

                Is het wel den deze die het minst van al wrs op forum geloof dat de eu de thermostaat van moeder aarde kan bedienen...op de korte tijd die ons nog zou resten
                Last edited by bobo; 03/11/2022, 01:37.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Wat me eigenlijk altijd opvalt, is dat zowat niemand het milieu aspect als doorslaggevende factor meeneemt, om een EV te kiezen.

                  Je kan daar natuurlijk ook een hele boom over opzetten, of het al dan niet het betere alternatief is, qua carbon footprint, maar uiteindelijk kijkt iedereen toch gewoon naar het praktische én zijn portemonnee uiteindelijk als het erop aankomt.
                  Ik zie dat milieuaspect als vanzelfsprekend.
                  Alleen, de EV moet passen in de policy en het budget.
                  4 jaar geleden lukte dat niet. Een Mod S was te duur, en de rest had geen range of was te klein.

                  Nu kan het wel, en ik ben gesprongen.

                  Comment


                  • Bij mij is het ook gewoon het feit, dat ik via de bedrijfswagenpolicy nu vervroegd de kans krijg om EV te rijden. Het gegeven spreekt mij gewoon erg aan, en de testrit met verschillende modellen heeft mij ook helemaal overtuigd van het concept.
                    Particulier zou ik het, wsl nu ook nog niet overwegen, gewoon uit kostenzicht.

                    Het feit dat we daar de global warming een handje mee helpen, speelt ook voor mij maar gedeeltelijk mee, moet ik toegeven. Ik denk dat the point of no return daar al lang bereikt is.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten


                      kan toch moeilijk zeggen dat het een kostenbesparing is...al geef ik toe dat gewoon de zin om elektrisch te rijden erg groot was

                      dus al minstens éne partikulier
                      Wat rij jij nu? Niet meer met de S?
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Hoe hard ik zelf ook fan ben van EV's (het instant koppel, de stilte, het onderhoudsarme aspect... de range die voor mij goed genoeg is) ..
                        het feit dat de CO2 footprint toch lager ligt dan bij een benzineslurper...
                        ik ben 3 jaar geleden reeds gesprongen en nog geen moment spijt gehad
                        ... maar het is too little too late om de planeet te redden

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                          Wat rij jij nu? Niet meer met de S?
                          Jawel, maar er is een okkazie fiat 500e usa bijgekomen




                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                          • Misschien interessant?

                            ELEKTRISCHE AUTO STRAKS OP TE LADEN MET ... STOEPRAND!

                            DÉ OPLOSSING TEGEN KABELS OP DE STOEP?

                            Word je moe van de laadkabels die half op de stoep liggen? Dan biedt een innovatieve uitvinding van het Duitse Rheinmetall straks wellicht uitkomst. Het bedrijf heeft namelijk een stoeprand ontwikkeld waarmee je je EV kunt opladen. Dat lees je goed.


                            Rheinmetall is een Duits bedrijf dat niet alleen een grote defensiesector heeft, maar dat eveneens toeleverancier is voor de auto-industrie. Het bedrijf heeft een opvallende innovatie gepresenteerd: de stoeprandlader. De stoeprandlader is een stoeprand waarin de benodigde mechaniek is verwerkt die hem feitelijk omtovert tot een laadpaal.

                            Volgens Rheinmetall biedt de stoeprandlader verschillende voordelen. De innovatieve lader maakt gebruik van bestaande infrastructuur en neemt onder meer minder ruimte in dan de bekende reguliere laadpalen. Daarnaast zijn ze volgens Rheinmetall relatief goedkoop en voorkomen stoeprandladers over het trottoir liggende laadkabels. Met name in drukke stadscentra bieden de geëlektrificeerd stoepranden uitkomst, zo claimen de uitvinders.

                            Met de stoeprandladers moet je tot 22 kW kunnen laden. Volgens Rheinmetall zijn complete straten en parkeerterreinen relatief eenvoudig met de kleine laders uit te rusten. Doordat stoepranden eenvoudig kunnen worden verwijderd moet onderhoud aan de laders volgens Rheinmetall slechts enkele minuten in beslag nemen. Het bedrijf is van mening dat het fiks kan bijdragen aan de Duitse plannen om omstreeks 2030 minimaal een miljoen openbare laadpunten te hebben. We zijn in afwachting van een reactie van Rheinmetall of er plannen zijn om de stoeprandladers in de toekomst naar Nederland te brengen. Verder zijn we benieuwd of particulieren en bedrijven de stoeprandladers kunnen aanschaffen, of dat ze vooral in samenwerking met lokale overheden moeten worden geplaatst.

                            Bron: Autoweek




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Wasserstoff VS Elektro VS Diesel - der große Vergleich!



                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • ELECTRIC vs PETROL CAR – which is REALLY cheaper??

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • DUITS ONDERZOEK: 'CO2-UITSTOOT DOOR EV'S NEEMT TOE'

                                  DUITSE STROOMMIX SPEELT GROTE ROL

                                  ​Uit een Duits onderzoek blijkt dat elektrische auto's in Duitsland een steeds grotere indirecte CO2-uitstoot krijgen. Dat heeft voor een groot deel te maken met de veranderende stroommix in dat land. Het onderzoekt onderstreept daarmee het belang van werkelijk groene energie om elektrische auto's tot een gedegen alternatief voor brandstofauto's te maken.


                                  Een elektrische auto stoot zelf weliswaar geen CO2 uit, maar of de CO2-uitstoot ervan werkelijk lager ligt dan van een brandstofauto, hangt af van hoe de stroom ervoor opgewekt is. In Duitsland ziet het plaatje er wat dat betreft niet goed uit, concludeert de Karlsruhe Institute of Technology. Sterker zelfs: volledig elektrische auto's komen volgens onderzoek van het KIT op een CO2-uitstoot uit die hoger ligt dan die van het gros van de conventioneel aangedreven auto's. Dat komt door de wijze waarop de Duitsers hun elektriciteit opwekken: dat wordt er niet 'groener' op.

                                  Duitsland schaalt stroomopwekking met kerncentrales af en ziet zich ook vanwege het dichtdraaien van de Russische gaskraan genoodzaakt om meer stroom op te wekken met kolencentrales. Het gevolg is dat de elektriciteit die de EV's in gaat al een aardige 'voetafdruk' heeft. Volgens het KIT gebruikt een volledig elektrische auto momenteel gemiddeld 23,6 kWh per 100 km. Dat lijkt rijkelijk riant ingeschat, maar het instituut heeft hierbij gerekend van het opwekken tot het werkelijke gebruik door de auto. Onderweg van de centrale naar de accu van de auto vindt er op tal van manieren stroomverlies plaats. Het pure gemiddelde verbruik van elektrische auto's komt volgens het KIT uit op 18,4 kWh per 100 km.

                                  Gerekend met de genoemde 23,6 kWh per 100 km zorgde een elektrische auto in Duitsland in het eerste halfjaar van 2022 voor een CO2-uitstoot van 175 g/km. Volgens het KIT is deze waarde representatief voor een heel jaar, omdat er een koud eerste kwartaal en een warm tweede kwartaal in de berekening zit. De CO2-uitstoot voor elektrische auto's stijgt de komende tijd volgens het KIT alleen maar verder, door het verder afschalen van kern- en gasenergie, ten gunste van kolenenergie. In 2023 zou volgens de huidige ontwikkelingen de uitstoot op 184 g/km uitkomen. Het sluiten van de kerncentrales in 2024 drijft de uitstoot volgens het KIT in dat jaar op naar 196 g/km. Mocht in dat jaar de gaslevering ook nog een probleem zijn en er 20 procent minder gas binnenkomen dan aanvankelijk de bedoeling was, dan zou de waarde zelfs naar 201 g/km stijgen.


                                  'Brandstofmotor nog niet uitgespeeld'


                                  Professor Thomas Willner van de Hogeschool van Toegepaste Wetenschappen in Hamburg reageert op het onderzoek met de aanbeveling om sterker in te zetten op schone brandstoffen voor conventioneel aangedreven auto's. "Terwijl we de CO2-uitstoot eigenlijk onmiddellijk moeten verminderen om de doelstelling van 1,5 graad te halen, leidt e-mobiliteit in plaats daarvan tot een enorme toename van de CO2-uitstoot in vergelijking met de status quo en daarmee tot een nog snellere uitputting van het CO2-budget. De beleidsfocus op e-mobiliteit voorkomt ook dat het bestaande wagenpark, dat voor meer dan 99% op verbrandingsmotoren rijdt, zo snel mogelijk klimaatneutraal wordt gemaakt.”

                                  Er hoort een belangrijke kanttekening bij het onderzoek van het KIT. Zoals gezegd gaat het hier om de stroommix van Duitsland en die is uiteraard niet illustratief voor alle Europese landen. Uit een onderzoek van Green NCAP bleek eerder dit jaar dat de gemiddelde Europese energiemix wel goed zou zijn voor een lagere CO2-uitstoot door elektrische auto's dan door brandstofauto's. De vraag is alleen wel of dat ook nog geldt nu de energiehuishouding in Europa op de schop is gegaan vanwege de oorlog in Oekraïne. Een andere kanttekening is dat er voor de projectie voor de komende jaren uitgegaan wordt van het nu gemeten gemiddelde stroomverbruik van elektrische auto's. Elektrische auto's worden echter steeds efficiënter. Green NCAP pleitte er eerder dit jaar al voor dat er vooral ingezet moet worden op een hogere efficiëntie én minder stroomverlies van stroomopwekking tot accu om de elektrische auto 'schoner' te krijgen.

                                  Bron: Autoweek
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Niet te verwonderen dat dit soort onderzoeken uit Duitsland komt.

                                    Hun industrie is gewoon veel te lang blijven inzetten op ICE

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Niet te verwonderen dat dit soort onderzoeken uit Duitsland komt.

                                      Hun industrie is gewoon veel te lang blijven inzetten op ICE
                                      Inderdaad…. En dan gelooft BMW nog in waterstof… waarvoor je dus 3 keer zo veel electriciteit nodig hebt….


                                      Comment


                                      • Weer een professor zonder integriteit, dit is toch al debunked?!
                                        How much CO2 can electric cars really save compared to diesel and petrol cars? To answer this question we have developed a tool (see below) that compiles…


                                        Zelfs een China gemaakte EV die in Polen rondrijdt, stoot minder uit dan een benzine:
                                        Het is nu onomstotelijk bewezen: ook als het productieproces wordt meegenomen, zijn elektrische auto's vele malen schoner dan modellen met een verbrandingsmotor.

                                        Comment


                                        • Onderaan het artikel staat nog eens duidelijk dat dit enkel voor Duitsland geldt en niet voor andere landen.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X