Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

    Het meest gekozen model, de Long Range is wel degelijk zoveel in prijs gedaald. Dat is toch echt niet normaal... Ik begrijp dat mensen die pas eentje geleverd gekregen hebben niet gelukkig zijn. Ik vind het zelfs een milde vorm van oplichting. Destijds hebben ze dat ook al gedaan met de S en X, maar daarvan waren veel minder kopers, en ook omwille van de hogere prijs lagen de kopers daar minder wakker van. Bij de 3 en Y nu is het andere koek, en zijn er meer en bozere eigenaars, wat het imago van Tesla niet goed zal doen...
    Ik zou me opgelicht voelen idd ! Maar er lopen er hier wel rond die dan beweren dat ze slecht behandeld worden bij de Audi dealer omdat ze slechte koffie krijgen en moeten langsgaan om een offerte en in de optielijst kiezen ... man man... wat het krijgen van een Tesla leaseslet van de baas allemaal niet kan doen met een mens hé ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ...zijn toch allemaal leasers...er zullen er meer ambetant rondlopen omdat de tesla nu opeens wel past, dan zij die hem toch binnen budget kregen

      Bud Wijzer
      wat is het uiteindelijk geworden
      Id4 pro performance

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ...zijn toch allemaal leasers...er zullen er meer ambetant rondlopen omdat de tesla nu opeens wel past, dan zij die hem toch binnen budget kregen

        Bud Wijzer
        wat is het uiteindelijk geworden
        Idd.

        En mensen die zaten te wringen om een Tesla binnen budget te krijgen kunnen nu al een duurdere kleur gaan pakken.

        De LR versies zijn hier het meest gedaald, en dat is idd 11000€.
        De RWD was een pak goedkoper en daar is nog eens 3000€ af gegaan.

        Ze gaan het met deze prijzen toch echt moeilijk maken voor de iD4, id5, Enyaq, Q4 etron en de BMW i4 en iX3.

        Trouwens, wat deden de klassieke merken als de verkoop niet zo goed ging? Dan kreeg je ineens een business pack gratis wat je anders 10k zou kosten. Of ze geven ineens 20-25% korting op de leasemarkt.

        Ik vind wat Tesla doet een pak eerlijker.
        Of ik nu privé een Model Y koop of via lease, de prijs is de prijs.
        Mijn huidige Volvo zat vol in de opties omdat ik 28% korting kreeg via de lease. Voor de lol toen ook eens privé een offerte gevraagd… 7,5%.
        Die verkoper zag wel groen toen ik de offerte van de leasemaatschappij toonde.
        Wie wordt er bedrogen, en door wie?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

          Ik zou me opgelicht voelen idd ! Maar er lopen er hier wel rond die dan beweren dat ze slecht behandeld worden bij de Audi dealer omdat ze slechte koffie krijgen en moeten langsgaan om een offerte en in de optielijst kiezen ... man man... wat het krijgen van een Tesla leaseslet van de baas allemaal niet kan doen met een mens hé ...
          Ik heb al leasesletten van Audi, BMW, Volvo etc gehad. Ben die zeveraars meer dan beu. Tesla heeft mij niet veranderd.

          Comment


          • Als particulier zou ik me ook bedrogen voelen.
            Als salariswagenrijder zou het me weinig tot niks kunnen schelen: een ietsje hogere of lagere habbekrats als eigen bijdrage blijft nog altijd een habbekrats.

            Comment


            • Zat al een tijdje te kijken voor een EV en gisteren dan maar een MY RWD besteld. in de 45k tot 60k categorie is Tesla volgens mij nu onklopbaar. Een Tesla Y LR is goedkoper dan het instapmodel ioniq 5 met kleine batterij en Tesla heeft veel betere leveringstermijnen. Verleden week nog geinformeerd by Hyundai, leveringstermijn van ioniq 6 is 1 jaar (januari 2024) en van een ioniq 5 18 maanden (zomer 2024). Tesla kan leveren binnen de 3 maanden.... Ik ben geen Tesla fanboy en was actief alle opties aan het bekijken in mijn prijsvork en rationeel kan ik enkel een Tesla aanschaffen. In de hoofdkwartieren van Volkswagen, Hyundai, ... zijn er waarschijnlijk weekend crisis meetings hoe ze gaan reageren. In Belgie met zijn specifieke bedrijfswagen markt zal het misschien nog meevallen omdat de Duitsers hun marktaandeel met hand en tand verdedigen met gunstige operationele leasing voorwaarden maar in de rest van Europa en de US is dit niet het geval.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                Als particulier zou ik me ook bedrogen voelen.
                Als salariswagenrijder zou het me weinig tot niks kunnen schelen: een ietsje hogere of lagere habbekrats als eigen bijdrage blijft nog altijd een habbekrats.
                Er zijn vrij weinig particulieren die een Tesla kopen, en degenen die het doen houden hun auto makkelijk 5 jaar. Dan maakt dit amper nog verschil uit.
                Maar als je gekocht hebt aan de hoge prijs, dan was je daar toch akkoord mee?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                  Als particulier zou ik me ook bedrogen voelen.
                  Als salariswagenrijder zou het me weinig tot niks kunnen schelen: een ietsje hogere of lagere habbekrats als eigen bijdrage blijft nog altijd een habbekrats.
                  klopt maar in Belgie is dat werkelijk 5 man en een paardenkop, de EV markt in Belgie is de bedrijfswagenmarkt. In andere landen is dit niet het geval en staan de forums roodgloeiend van particulieren die zich genaaid voelen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                    Er zijn vrij weinig particulieren die een Tesla kopen, en degenen die het doen houden hun auto makkelijk 5 jaar. Dan maakt dit amper nog verschil uit.
                    Maar als je gekocht hebt aan de hoge prijs, dan was je daar toch akkoord mee?
                    Amper verschil.... per jaar meer dan 2000 euro, daarmee kan je 5 jaar op rij een leuke vakantietrip maken.
                    Het is niet omdat je bij de aankoop akkoord was met de prijs dat je je niet bestolen mag voelen, het gaat hier niet om een promotie met gratis metaalkleur ofzo... Ik ben een trouwe Renault-koper, maar mocht morgen de Megane E-tech Electric 11000 euro zakken in prijs zal het wel de laatste Renault geweest zijn.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                      Amper verschil.... per jaar meer dan 2000 euro, daarmee kan je 5 jaar op rij een leuke vakantietrip maken.
                      Het is niet omdat je bij de aankoop akkoord was met de prijs dat je je niet bestolen mag voelen, het gaat hier niet om een promotie met gratis metaalkleur ofzo... Ik ben een trouwe Renault-koper, maar mocht morgen de Megane E-tech Electric 11000 euro zakken in prijs zal het wel de laatste Renault geweest zijn.
                      Ik snap de verontwaardiging niet: Tesla heeft dit nog al gedaan.
                      Electromobiliteit is nog jong, dus als de technologie verbetert, dan kan je verwachten dat de kosten zakken.
                      Het gebeurt nu nogal bruusk, maar algemeen gezien is het toch goed.

                      Er is ook een topic waarin staat dat particulieren geen nieuwe auto meer kunnen kopen. Tja, als de prijzen hoog blijven, dan verandert het niet.

                      Bij ander electro materiaal gebeurt het regelmatig. Nieuw model Tv, Camera, gameconsole, en de oude gaat met 20-30-40% in de solden. En dan kan het ook dat je die net gekocht hebt.

                      Maar ja, als de prijs ineens stijgt is het ook niet goed….

                      Comment


                      • https://www.reuters.com/business/aut...0its%20website.

                        The retail price (MSRP) for the EQE crossover vehicle was cut by 9% and the luxury EQS limousine's price by 11-22%, Mercedes-Benz said in a statement on its website.

                        waarschijnlijk staan de chinezen ook bij benz bij de dealer, maar dat past niet in't narratief van onze anti-musk media

                        Comment


                        • Dit zijn de nieuwe EV's van het autosalon Brussel 2023! | Salonspecial




                          Deze nieuwe elektrische SUV's vind je op het autosalon (2023) | Salonspecial



                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • die MG4 is competitief geprijsd en krijgt goeie reviews.

                            Comment


                            • Wel in Holland maar toch vergelijkbaar:

                              Wat is goedkoper, tanken of laden?



                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                Ik snap de verontwaardiging niet: Tesla heeft dit nog al gedaan.
                                Electromobiliteit is nog jong, dus als de technologie verbetert, dan kan je verwachten dat de kosten zakken.
                                Het gebeurt nu nogal bruusk, maar algemeen gezien is het toch goed.

                                Er is ook een topic waarin staat dat particulieren geen nieuwe auto meer kunnen kopen. Tja, als de prijzen hoog blijven, dan verandert het niet.

                                Bij ander electro materiaal gebeurt het regelmatig. Nieuw model Tv, Camera, gameconsole, en de oude gaat met 20-30-40% in de solden. En dan kan het ook dat je die net gekocht hebt.

                                Maar ja, als de prijs ineens stijgt is het ook niet goed….
                                Een tv van een paar duizend euro is wel wat anders dan een Tesla .

                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                  Een tv van een paar duizend euro is wel wat anders dan een Tesla .
                                  En als iets "overnight" een pak duurder wordt is het ook niet goed.
                                  Tesla zet de rest onder druk om de prijzen mee te laten zakken zodat we komen tot een punt waar een EV niet duurder meer is dan een ICE. En ja, deze keer hebben ze het nogal abrupt gedaan...

                                  Comment


                                  • Nog eentje voor de non believers. In Frankrijk is er blijkbaar toch nog werk aan de winkel ;-)

                                    https://www.link2fleet.be/elektrisch...rie-verandert/

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Nog eentje voor de non believers. In Frankrijk is er blijkbaar toch nog werk aan de winkel ;-)

                                      https://www.link2fleet.be/elektrisch...rie-verandert/
                                      Tja, hoe laat je als journalist merken dat je niks van EV's ken en ze haat zonder te zeggen dat....

                                      Comment


                                      • 'BYD ONTTROONT TESLA BIJNA ALS GROOTSTE EV-FABRIKANT'

                                        WERELDWIJDE VRAAG NAAR ELEKTRISCHE AUTO'S NEEMT ENORM TOE

                                        ​De wereldwijde vraag naar elektrische auto's neemt dit jaar enorm toe. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GlobalData. In heel 2023 worden wereldwijd naar verwachting 11 miljoen elektrische auto's verkocht. Ruim 40 procent meer dan in 2022.


                                        Onderzoeksbureau GlobalData voorspelt dat er dit jaar wereldwijd waarschijnlijk 11 miljoen volledig elektrische personenauto's en lichte bedrijfswagens gaan worden verkocht. Dat zijn er 41 procent meer dan er vorig jaar over de internationale toonbanken vlogen. Wereldwijd zal zo'n één op de acht verkochte auto's volledig elektrisch zijn. In met name Europa wordt een heftige groei van het aantal verkochte EV's verwacht. GlobalData zet voor de Europese markt in op een verkooptoename van 50 procent, onder meer doordat de gevolgen van het wereldwijde tekort aan computerchips kleiner worden. Ook voor de Verenigde Staten en China voorspelt GlobalData een groei van de EV-verkoop, al vlakken de groeicijfers in China af.

                                        Wie groeit wereldwijd uit tot de grootste fabrikant van elektrische auto's? Volgens GlobalData is dat Tesla. Het onderzoeksbureau verwacht dat de Amerikanen met wereldwijd 1,6 miljoen verkochte auto's in 2023 op de eerste plek eindigen. Tesla voelt wel de hete adem van het Chinese BYD - dat wereldwijd al de grootste fabrikant van geëlektrificeerde auto's is - in de nek. Voor BYD zet GlobalData dit jaar namelijk in op een verkoopaantal van maar liefst 1,58 miljoen elektrische auto's. SAIC Motor volgt met aanzienlijke afstand op de derde plek (1,01 miljoen stuks). De Volkswagen Group eindigt naar verwachting met 840.000 stuks op de vierde plek. Op plek vijf staat straks mogelijk eveneens een Chinese fabrikant: Volvo- en Polestar-moederbedrijf Geely (580.000 stuks).

                                        De - naar verwachting - grootste EV-fabrikanten van 2023

                                        Fabrikant Verwacht aantal te verkopen EV's in 2023
                                        Tesla 1,6 miljoen
                                        BYD Auto 1,58 miljoen
                                        SAIC Motor 1,01 miljoen
                                        Volkswagen Group 0,84 miljoen
                                        Geely 0,58 miljoen
                                        Hyundai Motor Group 0,53 miljoen
                                        Renault-Nissan-Mitsubishi Alliantie 0,46 miljoen
                                        Chery Group 0,37 miljoen
                                        Stellantis 0,34 miljoen
                                        GAC Group 0,33 miljoen

                                        Bron: Autoweek
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Ik zie de laatste weken toch wel heel wat meer elektrische auto's rondrijden.
                                          Het lijkt wel dat de leveringen sinds Nieuwjaar serieus de hoogte in zijn gegaan.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X