Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • het zal alleszins nog sneller gaan, maar...hoe ik het ervaarde tot nu...
    als de aflosser binnenkomt, start ik preheaten, ongeveer 5 minuten later stapte ik in ontvrozen en warme fiat

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      het zal alleszins nog sneller gaan, maar...hoe ik het ervaarde tot nu...
      als de aflosser binnenkomt, start ik preheaten, ongeveer 5 minuten later stapte ik in ontvrozen en warme fiat
      Ja maar mijn app heeft nog nooit gewerkt, dus ik zit daar wel op te wachten ?het zou kunnen dat die dat ook van de autobatterij neemt bent zoals de zetel en stuurverwarming.

      Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • heater zit op de grote batterij, het stuur, de zetel en voorruit (en de app) op 12v batt

        ...als ik goed begrijp wat je bedoelt

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          heater zit op de grote batterij, het stuur, de zetel en voorruit (en de app) op 12v batt

          ...als ik goed begrijp wat je bedoelt
          Voila dat dus. Alles voor de range ?

          Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Comment


            • BMW iX5 Hydrogen - RIJDEN in BMW X5 met waterstoftechniek
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Chaos bij de laadpaal (of is het bangmakerij)? | Op zoek naar LAADPAALFILES
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • das nu het 2de mailtje op rij van ecopower, dat de electriciteitsprijs daalt...maar de leveranciers van laadstroom blijven doen of hun neus bloedt

                  Comment


                  • MERCEDES-BENZ BOUWT ACCURECYCLINGFABRIEK IN DUITSLAND

                    'TOT 96 PROCENT HERBRUIKBAAR'

                    ​Mercedes-Benz is vandaag begonnen met de bouw van een accurecyclingfabriek in het Duitse Kuppenheim, vlakbij Stuttgart. Aanvankelijk bouwt het merk een hal waarin het accupakketten geheel zal demonteren, waarna er ook een hal komt waarin de gedemonteerde accupakketten kunnen worden teruggebracht tot herbruikbare grondstoffen om weer nieuwe accu's van te vervaardigen. Later dit jaar moet het eerste deel van de fabriek al in werking treden.


                    De wereld - en vooral die van auto's - schreeuwt momenteel om accu's en de grondstoffen ervoor. Maar wat moet er straks gebeuren met alle accupakketten die nu gebouwd worden? Mercedes-Benz begint met het formuleren van een antwoord op die vraag door een accurecyclingfabriek te bouwen in het Duitse Kuppenheim, waarvoor vandaag de eerste werkzaamheden werden verricht. Het is de bedoeling dat er op die locatie uiteindelijk een fabriek staat die accu's op één locatie geheel kan verwerken tot herbruikbare grondstoffen. Een dergelijke plek bestaat nu nog niet in Europa.

                    Het merk wil dan ook vooroplopen in het opzetten van een zo duurzaam mogelijke productieketen voor elektrische auto's. Daarvoor ontving het subsidie van het Duitse ministerie van Economie en Klimaatbescherming. Met het project zijn tientallen miljoenen euro's gemoeid. Die moeten er later dit jaar al toe leiden dat de eerste van meerdere hallen van de nieuwe fabriek af en operationeel is. In die hal zal Mercedes gebruikte accupakketten demonteren. In een later te bouwen hal, die in 2024 operationeel moet zijn, zal het merk vervolgens middels moderne technologieën de materialen van de gedemonteerde accu's scheiden en verwerken tot opnieuw te gebruiken grondstoffen voor nieuwe accupakketten. Uiteindelijk moet 96 procent van het materiaal van accupakketten hergebruikt worden. Daarbij is Mercedes voornemens alleen groene energie te gebruiken voor het verwerken van de pakketten, waarvan het dan naar verwachting wel erg veel nodig heeft. Hoeveel precies, laat het merk in het midden.

                    Bron; Autoweek


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment




                    • goeie vergelijkende site...met als uitgansbasis altijd het vergelijk met de ioniq 28kw-efficientie-kampioen

                      Comment


                      • Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          https://www.lachaineev.fr/

                          goeie vergelijkende site...met als uitgansbasis altijd het vergelijk met de ioniq 28kw-efficientie-kampioen
                          Mooie vergelijkingstabel idd

                          Als ik met een mixed range van plus 400km uitkom straks zal ik héél content zijn.

                          Comment





                          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                            Comment


                            • oohjee... we doen dingen die niet zo goed zijn voor het milieu. net zoals huizen bouwen, varkens kweken, naft in onzen auto kappen, de open haard aansteken, kernafval onder de grond stoppen... en dan nog te zwijgen over het LNG gas dat in amerika wordt ontgonnen om ons onafhankelijk te helpen maken van rusland. lithium ontginnen in zuid-amerika en laten verwerken in china tot batterijen is natuurlijk vele beter. er is altijd een trade-off.

                              heb je de rest van het artikel gelezen?

                              p.s. interessant filmpje:
                              Highlights from Tesla's first Investor Day, and unveiling Elon Musk's Master Plan Part 3.00:00 Master Plan Part 314:24 Vehicle Design17:12 Powertrain18:36 El...
                              Last edited by sunking; 15/03/2023, 18:33.

                              Comment


                              • Ik post maar wat selectieve goedkeuring van de standaard, das alles

                                Wat het milieu betreft: de eu gaat de planeet niet redden en we plegen economische ecologische zelfmoord

                                Deze week zijn de isolatieverplichtingen voor huizen gestemd in eu parlement om de bevolking verder te verarmen

                                Energie en voeding moeten het totaalbudget van de consument opmaken, das het doel


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Ik post maar wat selectieve goedkeuring van de standaard, das alles
                                  Ik zie niet waar De Standaard dit goedkeurt... en ik heb het artikel helemaal gelezen.
                                  Het is wel duidelijk dat jij het artikel NIET hebt gelezen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                    Ik zie niet waar De Standaard dit goedkeurt... en ik heb het artikel helemaal gelezen.
                                    Het is wel duidelijk dat jij het artikel NIET hebt gelezen.
                                    Hier een stukje van het betalende artikel, voor de minder gefortuneerden..

                                    In Spanje, Portugal, Oostenrijk, Polen, Zweden en Finland zit behoorlijk veel lithium in de grond, maar vaak botsen projecten op weerstand wegens de impact op het milieu. Het risico is onvermijdelijk dat de ontginning en verwerking van cruciale aardmetalen in botsing komt met de milieuvoorschriften en -doelstellingen in de EU, erkent de Commissie. Voor elk geval zal de voetafdruk op het milieu bepaald moeten worden.

                                    Maar ‘strategische projecten die een negatieve impact hebben op het milieu moeten toch toegelaten worden als de overheid vindt dat het publieke belang van het project boven die impact gaat’, aldus de inleidende tekst. Breton wijst erop dat het verstandiger is ‘om te investeren in slimme ontginning en verwerking in onze achtertuin dan lithium te ontginnen in Chili, het te laten verwerken in China en dan naar Europa te verschepen’.


                                    Bovendien is de hoeveelheid lithium die we nodig hebben om alle wagens te electrificeren vele male kleiner dan andere grondstoffen :

                                    - er wordt jaarlijks 2 miljard ton ijzererts ontgonnen. naar verwachting stijgt dit tot 4 miljard ton tegen 2050.
                                    - een EV heeft 8 kg lithium nodig, voor 100 miljoen auto's per jaar komt dat op 800 miljoen kg lithium (en dan heb je na 20 jaar de beoogde 2 miljard EV's)
                                    - we verstoken vandaag 100 miljoen vaten olie per dag. een vat bevat 158 liter. Dat is dus 5767 miljard liter per jaar. (ik hoopte dat ik mij misrekende... maar het lijkt te kloppen, geen nulletje te veel ofzo... )

                                    Comment


                                    • Da's gemiddeld 2 liter per dag de man .. valt toch nog mee.

                                      Comment


                                      • Die grondstoffen voor ev’s, das toch allemaal geen probleem. Voor ons.

                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Die grondstoffen voor ev’s, das toch allemaal geen probleem. Voor ons.

                                          Aanrader is het boek "the world for sale".
                                          Glencore komt er regelmatig in voor ook.

                                          Geld doet nog steeds de beer dansen hé?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X