Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Zo hoort het eigenlijk ook niet. Hier worden de laadplaatsen gebruikt om EV's te parkeren en niet altijd om op te laden. Deze week al 2 keer ene gezien die met zijn EV de laadpaal niet kon bereiken omdat op de laadplaatsen andere stroomkrellen geparkeerd stonden

    Het gaat nog wat geven in de nabije toekomst. Als ik nu zie aan een hotel met dubbele laadpaal welke problemen dat al met zich meebrengt. Er zijn er hier nu al sowieso te weinig.
    egoisten zullen helaas altijd deeluitmaken van onze samenleving,
    of ze nu ev rijder zijn of niet.......

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

      ben ik dan de enige die dit een waardevolle ontwikkeling vindt? de technologie zal heus zijn weg wel vinden naar de gewone EV's. Al betekent dit misschien "slechts" een toename van 20-30% rijbereik aan dezelfde prijs (of hetzelfde rijbereik dan vandaag voor een lagere prijs), het zal best wat automobilisten over de streep trekken. (nl. diegenen die vandaag zeggen dat 400 km range onvoldoende is... diegenen die zeggen dat ze geen EV kopen zolang ze niet in 1 trek naar zuid frankrijk kunnen rijden... etc)
      in 1 trek naar het zuiden van frankrijk is door de reistijd zelfs wettelijk niet toegestaan...
      hoelang nog voor(met alle volgsnufjes in de moderne auto) er serieuze boetes gaan komen?
      en dat fabeltje van 2 chauffeurs valt ook te controleren...
      hier gaat de vrouw het stuur in elke geval niet overnemen in vreemde streken,en zo ken ik heel wat partners...

      Comment


      • Kan je linken naar die wet ?

        Comment


        • Comment


          • Pre Covid reisde ik regelmatig naar China, maar dat is ondertussen al meer dan 3j geleden.
            De man waarmee ik vaak ging, heeft er echter net terug zijn eerste China reis opzitten. Hij was in Xia, Shanghai, en Shenzen. Allemaal miljoenen steden.

            Hij was echt blown away over hoeveel EV's er daar nu al rondrijden blijkbaar. Je merkte het ook echt aan de luchtkwaliteit naar zijn zeggen.
            Electrische scooters zijn nog in veelvoud toegenomen ook blijkbaar.

            Ze pakken ons daar in snelheid dat het niet schoon is.

            Als side note, cash geld is er nu echt zo goed als verdwenen en je moet al een extra SIM hebben om nog überhaupt op Westerse websites te geraken.
            Openbaar vervoer of taxi zijn enkel nog via We-chat of soortgelijke apps te bestellen en te betalen.
            Big brother is nu echt wel een feit dus daar.

            Comment


            • Lokaal is dat wrs wel een zegen, maar net als in duitsland intussen worden die ev's geladen op fossiel




              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

              Comment


              • Met de huidige geopolitiek en de vernieuwde spanningen met china onder biden, in hoeverre is het raadzaam over the air stuurbare auto's of andere toepassingen uit dat land aan te schaffen

                Speelt dat voor de consument hier mee?


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Met de huidige geopolitiek en de vernieuwde spanningen met china onder biden, in hoeverre is het raadzaam over the air stuurbare auto's of andere toepassingen uit dat land aan te schaffen

                  Speelt dat voor de consument hier mee?


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                  Ja, ik heb tiktok niet op mijn GSM staan.
                  Maar je doet me wel nadenken.
                  Ik heb Polestar nog overwogen… nu niet meer.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Lokaal is dat wrs wel een zegen, maar net als in duitsland intussen worden die ev's geladen op fossiel




                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                    Die omslag wordt ook gemaakt hoor.
                    De fabrieken waar ik mee zaken doen, zijn al sinds 2j verboden om nog met kolen te werken als brandstof bv.

                    Hun grootste probleem gaat, net zoals bij de Japanners destijds hun ongebreidelde consumptiedrang worden, vrees ik.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      Met de huidige geopolitiek en de vernieuwde spanningen met china onder biden, in hoeverre is het raadzaam over the air stuurbare auto's of andere toepassingen uit dat land aan te schaffen

                      Speelt dat voor de consument hier mee?


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                      Ik ben nogal van de podcasts tegenwoordig, en je moet eens naar the great dictators luisteren, over Stalin of Mao.
                      De geschiedenis herhaalt zich altijd.

                      Zonder daarom te willen doemdenken, maar we slapen écht nog altijd veel te veel hier in Europa, op geopolitiek gebied.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                        Die omslag wordt ook gemaakt hoor.
                        De fabrieken waar ik mee zaken doen, zijn al sinds 2j verboden om nog met kolen te werken als brandstof bv.

                        Hun grootste probleem gaat, net zoals bij de Japanners destijds hun ongebreidelde consumptiedrang worden, vrees ik.
                        het is hen deels vergeven omdat zij de maak-fabriek van de wereld zijn...maar de omslag is niet ingezet, cijfermatig...ze presenteren zich wel naar de wereld toe, als groen...maar de kolencentrales boomen nog steeds...

                        China permitted the equivalent of two new coal plants a week last year according to a new report. The country is also rapidly expanding its renewable energy.


                        tijdens de ev-reis om het on-topic te houden, naar de standaard podcast van philippe lacroix geluisterd, erg onderhoudend...kan goed uitleggen en je betrapt jezelf erop sympathie te krijgen voor de persoon
                        ...maar toch ergens misselijkmakend dat DS betaalt een gangster die slachtoffers maakt zo'n podium te geven terwijl de slachtoffers anoniem in de kou blijven
                        het moet gezegd, de man heeft zijn straf uitgezeten en zo werkt het nu eenmaal...

                        de rest komen wel tijdens volgende lange ritten

                        Comment


                        • Die heb ik ook geluisterd ja, Lacroix.... ook constant een dubbel gevoel bij.

                          Maar wel zo'n gevoel van mensen kunnen écht wel veranderen.

                          En nu weer on EV topic. Onze fabriek in Polen heeft net 4 nieuwe laadpalen geïnstalleerd. Ben ik happy om, want binnen een paar maand zou ik anders écht wel moeite hebben om daar in de buurt te laden.

                          We zitten in de buurt van Szczecin, en daar is zo goed als nog niets te vinden qua oplaadpunt.

                          Comment


                          • De titel had ik eigenlijk bij het humor-topic willen zetten.

                            Comment


                            • was toch eigenlijk al geweten. studies die al gedaan waren in de states waar tesla al langer rond rijdt dan in europa. daar zijn auto's met 300.000 km op de teller met 85% van de accu. Ik zou eens willen weten hoeveel pk's een conventionele motor heeft moeten inleveren na hetzelfde aantal kilometers.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                was toch eigenlijk al geweten. studies die al gedaan waren in de states waar tesla al langer rond rijdt dan in europa. daar zijn auto's met 300.000 km op de teller met 85% van de accu. Ik zou eens willen weten hoeveel pk's een conventionele motor heeft moeten inleveren na hetzelfde aantal kilometers.
                                Je zou dan eigenlijk de benzinetank moeten opgeven als vergelijkingsbasis niet de PK's hé ;-)
                                Die zijn bij een EV sowieso nog helemaal intact, zelfs na 300K, denk ik.

                                Comment


                                • 85% na 300.000 km is goed, maar het kan natuurlijk nog beter.
                                  LFP batterijen halen meer dan een miljoen km met nog rond de 80% capaciteit.
                                  Last edited by sunking; 03/04/2023, 14:12.

                                  Comment


                                  • Dat komt allemaal wel goed met die EV mobiliteit, maar we zitten nu gewoon in een transitie fase.

                                    Ik vind het altijd mooi om zien, hoe zo'n nieuwe uitdagingen, de industrie er weer toe aanzetten om creatief te zijn.

                                    Dinousaurussen, die koste wat koste aan het verleden willen vasthouden, zal je altijd hebben.

                                    Comment


                                    • tja Toyota blijft inzetten op hybride en waterstof, omdat niet overal ter wereld de EV laadinfra zal voorzien worden. Wil dat allemaal nog wel zien gebeuren, want een waterstof tankstation kost al snel 1,5 miljoen euro en kan ook maar 3 wagens per uur voltanken. (EV snellader kost 50.000 euro... ). Wat ze in afrika gaan doen weet ik niet, maar waterstof tankstations gaan ze daar toch ook niet gaan bouwen..
                                      die gaan wrs eerder nog een paar decennia onze ouwe benzine bakken oprijden en dan hun 5de hands tesla aan een simpel stopcontact opladen.

                                      Comment


                                      • wat ze wel gaan moeten doen is standarisering in de bouwfase zodat recyclage ook veel makkelijker kan gedaan worden tot zelfs geïndustrialiseerd kan worden. Nu is het handenarbeid en dat komt het kosteplaatje niet ten goede.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          tja Toyota blijft inzetten op hybride en waterstof, omdat niet overal ter wereld de EV laadinfra zal voorzien worden. Wil dat allemaal nog wel zien gebeuren, want een waterstof tankstation kost al snel 1,5 miljoen euro en kan ook maar 3 wagens per uur voltanken. (EV snellader kost 50.000 euro... ). Wat ze in afrika gaan doen weet ik niet, maar waterstof tankstations gaan ze daar toch ook niet gaan bouwen..
                                          die gaan wrs eerder nog een paar decennia onze ouwe benzine bakken oprijden en dan hun 5de hands tesla aan een simpel stopcontact opladen.
                                          En om evenveel auto’s van energie te voorzien heeft een waterstofstation zowat 5 keer meer stroom nodig dan snelladers. Dit om evenveel autokilometers te kunnen voorzien.
                                          Dat zal in afgelegen gebieden ook niet gebeuren…

                                          Comment

                                          Working...
                                          X