Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• die pantograaf op de blauwe

Comment

• interessant de megane met/zonder WP
      Last edited by bobo; 13/04/2023, 11:57.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• 98 Grundversorger haben in NRW die Preise erhöht oder dies angekündigt, zum Juni zieht Marktführer Eon nach. Die Preisbremsen helfen nur begrenzt. Das Kartellamt plant Ermittlungen gegen Anbieter.

nucleair dicht...stroomprijs 45% omhoog in de

Comment

• Bizar.. De laatste maanden waren de stroomprijzen vooral hoog in Frankrijk, en die hebben de meeste kerncentrales.

Comment

• 39 cent in frankrijk aan de snellader, in be 79

frankrijk zit bij de goedkoopste landen voor elec

Comment

• trouwens nog over de leugen in de msm over het moeilijk jaar dat frankrijk achter de rug heeft met zijn nucleair park

One of the biggest energy stories last year was about French nuclear generation suffering severe output reductions from heat waves and low river levels. Newspapers across the world reported it. Only problem? It was radically exaggerated: Only 0.2% losses from heat & drought.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  39 cent in frankrijk aan de snellader, in be 79

frankrijk zit bij de goedkoopste landen voor elec
                  Dat is nog meer bizar… ik had het over groothandelsprijzen, of de spotmarkten.

Comment

• Vgl fr-lux-be

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Je moet hier eens kijken.

Op dit moment zijn er bijna geen verschillen. Alleen in het noorden van Noorwegen is de prijs echt laag.

Als je deze kaart bekijkt op een zonnige of winderige dag, dan zie je enorme verschillen ontstaan.

Comment

• spotmarkt is niet de consumentenprijs in de vrije markt, de nederlanders op hun gasbel betalen de hoogste gasprijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                          Kan je linken naar die wet ?
                          rij en rustijden vind je bv hier.ok profesioneel...maar devolgende volgende stap is heel makkelijk in de voeren met alle controlesnufjes die men tegenwoordig meezeult.?
                          trouwens waarom zou een ervaren (beroeps)chauffeur moeten rusten,en een onervaren die 1 of 2 keer/jaar naar het zuiden rijd niet? https://www.all-connects.be/blog/rij-en-rusttijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

rij en rustijden vind je bv hier.ok profesioneel...maar devolgende volgende stap is heel makkelijk in de voeren met alle controlesnufjes die men tegenwoordig meezeult.?
                            trouwens waarom zou een ervaren (beroeps)chauffeur moeten rusten,en een onervaren die 1 of 2 keer/jaar naar het zuiden rijd niet? https://www.all-connects.be/blog/rij-en-rusttijden
                            Tja, dat het nuttig is om regelmatig te pauzeren zal niemand bestrijden, de vraag is hoe het wettelijk afgedwongen kan worden en of het gevolgen heeft bij een ongeval.

Voor zover ik weet zal een belgische verzekering nooit weigeren om te betalen als je in slaap valt en een ongeval veroorzaakt.
                            In Duitsland ligt dat anders, daar zijn er veel strictere wetten op werktijd en rijtijd, en als men kan aantonen dat je rijdt zonder voldoende rust te nemen, of bv na 12 uur werken. En dan zal een verzekering ook een betaling terugvorderen. (dat is in elk geval de informatie die ik krijg voor mijn duits team, als die naar een klant gaan, vertrekken om 7h, en ze geraken niet thuis rond 18h, dan moet ik de instructie geven om een hotel te zoeken en daar te overnachten, zelfs al is dat 100km van huis)

Comment

• Comment

• maar niet alle tests geven zelfde resultaat

Comment

• interessante vergelijking
                                  Vorige week sprak ik iemand die van mening was dat elektrisch rijden helemaal niet zo groen is als er verteld wordt. We zijn deze week samen aan het rekenen geslagen. De beste man staat nog niet meteen in de showroom om een BEV uit te zoeken, maar hij is wel ‘om’, en niet zo’n beetje ook. Ik wil het sommetje daarom graag met jullie delen.

www.peugeotforum.be

Comment

• ben daar helemaal in mee, maar enorm kwaad op de duitse en belgische groenen met het uitfaseren van nucleair

...een duitse ev heeft intussen een co² uitstoot van 200gr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ben daar helemaal in mee, maar enorm kwaad op de duitse en belgische groenen met het uitfaseren van nucleair

...een duitse ev heeft intussen een co² uitstoot van 200gr
                                      Ik ben iets meer genuanceerd.

Als je kerncentrales aan houdt, dan geef je wind en zon amper een kans. En als je de spotprijzen voor electriciteit in Frankrijk ziet, dan is nucleair niet de heilige graal. Bovendien is de betrouwbaarheid overschat.
                                      Die dingen vallen uit, en dan is het voor maanden...

Ik geloof vooral in een combinatie van deel nucleair, zon en wind aangevuld met biomassa voor de pieken, en dan natuurlijk gridbatterijen.

En als een duitse EV een CO2 uitstoot heeft van 200g, dan is dat voor een benzineauto ook een heel pak hoger dan elders, net door de electriciteit die nodig is om die benzine te maken.

Comment

• om olie te kunnen raffineren stoken ze een deel van die olie zelf op geloof ik, dus geen elektriciteit maar wel uiteraard de energie en bijbehorende uitstoot.

Master plan van musk maakt wel veel duidelijk. hoeveel zonnepannelen / windmolens zijn er nodig, en wat gebruiken we om de pieken/vragen in productie en in vraag op te vangen. Voldoende gridbatterijen dus, maar ook waterstof zal hier wellicht nog een rol in spelen.

Zowel gas als kerncentrales moeten er uit binnen de 20-30 jaar. Nu doen we er goed aan om 2 kernreactoren te verlengen, maar men mag ook niet vergeten dat dat evengoed handenvol geld kost (en idd, als er eentje dan toch uitvalt... ).

Comment

• Musk's plan kan je niet gelijk op eu laat staan be toepassen, us heeft veel meer plaats

Belgie kan niet met panelen en molens in zijn complete energiebehoefte voorzien, zelfs nog niet in de elecbehoefte (die 13% is van de volledige enegiebehoefte)

In de eu bepaalt de laatste en flexibele producent de prijs, daarom ook zo weinig verschillen, das een beleidskeuze…maar naast de prijs heb je ook nog uitstoot, ik denk dat de 55 gram van fr voor iedereen beter is als de 600 van Duitsland

Tel bij een ice de extra verloren energie en je zit ook rond die 200, er is in de geen winst….wraakroepend

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Working...
                                          X