Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ken het blad niet maar bobo zijn bronnen kennende kan ik mij daar wel iets bij voorstellen
    Oorspronkelijk een blad opgericht op initiatief van wijlen Wilfried Martens.
    Ondertussen verworden tot een (uiterst) rechts gewauwel site... ik zou zeggen ”het is evident” dat dit één van bobo’s bronnen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ik heb pas mijn afrekening gekregen, en vind die bedragen nog redelijk hoor.
      Voor electriciteit is het: Afname: 1100€ (4400 kWh)
      Injectie -900€ (4200 kWh)
      Distributie en transport (inclusief bijdragen groene stroom etc) 400€
      Taksen en heffingen: 90€
      Energieleverancier: 51€

Alles samen 730€ van 1/8 tot nu, en ik heb de hele winter vooral met mijn airco's gestookt en er ligt 10 kWp op het dak.
      Gas was nog een 440€ incl taksen etc voor 350 m3.

En ondertussen hebben we ca 1000€ van de staat terug gekregen...
      Toch gek dat de staat de laatste 9 maanden mijn energierekening bijna helemaal betaald heeft...
      vreemd idd, nuja effe grof gerekend, we hebben 11 miljoen inwoners verdeeld over 5 miljoen gezinnen, dus elk gezin heeft 1000 gekregen en elke bewoner zijn aandeel in de staatsschuld is een kleine 500 euro gestegen, dus van +/- 50000 naar +/- 50500 zoiets. Dat noemen ze op de poef leven, enkel te doen als de rente laag staat, of als de inflatie hoog is zodat uw schulden ook weer minder waard worden elk jaar ^^. Allez, de truuken van de foor, de regering kent ze goed genoeg... zo betaal ik als zelfstandige nu belastingen op dividenden die ik pas binnen 5 jaar kan opnemen, da's weer in feite een renteloze lening aan de staat...

Enfin ik heb geen zonnepannelen, maar goed om te horen dat de gas maar iets meer dan 1 euro per m3 kost met de taksen inbegrepen, want heb ook een gelijkaardig verbruik..

Comment

• TotalEnergies gaat op de site van de raffinaderij in Antwerpen een grote batterij bouwen. Dat heeft de Franse energiereus maandag bekendgemaakt.

TotalEnergies gaat op de site van de raffinaderij in Antwerpen een grote batterij bouwen. Dat heeft de Franse energiereus maandag bekendgemaakt.

De batterij die TotalEnergies in Antwerpen zal bouwen, wordt de grootste van Europa en zal een capaciteit van 75 megawattuur hebben. Tegen eind 2024 moet de batterij operationeel zijn.

Hoeveel het bedrijf investeert, is niet bekend. De opslagcapaciteit zal verbonden zijn met het Belgische hoogspanningsnetwerk en helpen het net in evenwicht te houden. Bij veel vraag aan elektriciteit en weinig aanbod – bijvoorbeeld in de winter – kunnen grote batterijen worden aangesproken om elektriciteit te leveren.

De batterij zal deel uitmaken van de diensten die TotalEnergies levert in ons land. Het bedrijf is leverancier van elektriciteit en aardgas, maar ook producent, via onder meer een gascentrale nabij Charleroi, offshore-windturbines en de waterkrachtcentrale La Plate Taille.

Comment

En ondertussen hebben we ca 1000€ van de staat terug gekregen...
          Toch gek dat de staat de laatste 9 maanden mijn energierekening bijna helemaal betaald heeft...
          Is hier toch even anders, ik verwarm op stroom (accumulatoren) en heb geen gas. Ik heb dus net zoveel gehad als een een gewone elektriciteit abonnee (2 x 61 €), eigenlijk nougabollen Want volgens onze premier kunnen ze niet weten wie op stroom verwarmt, nog meer zever dus
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Is hier toch even anders, ik verwarm op stroom (accumulatoren) en heb geen gas. Ik heb dus net zoveel gehad als een een gewone elektriciteit abonnee (2 x 61 €), eigenlijk nougabollen Want volgens onze premier kunnen ze niet weten wie op stroom verwarmt, nog meer zever dus
            Dan moet je nog 3 of 4 keer 61 € krijgen.

Tja, 5€ per maand is heel veel geld als we het moeten betalen, en als we 100€ van de regering krijgen is het nougabollen.... Beetje eerlijk zijn hé.

Comment

Dan moet je nog 3 of 4 keer 61 € krijgen.

Tja, 5€ per maand is heel veel geld als we het moeten betalen, en als we 100€ van de regering krijgen is het nougabollen.... Beetje eerlijk zijn hé.
              Oh ja, wanneer? Hier verwarmt de hele omgeving op stroom, nog niks van gehoord.

Uiteraard is het een gift maar dan moet je wel iedereen gelijk behandelen en geen zever vertellen van dat ze niet weten wie op stroom verwarmt
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oh ja, wanneer? Hier verwarmt de hele omgeving op stroom, nog niks van gehoord.

Uiteraard is het een gift maar dan moet je wel iedereen gelijk behandelen en geen zever vertellen van dat ze niet weten wie op stroom verwarmt
                Ik heb dat eind Maart gekregen voor Januari, Februari en Maart.
                Maar blijkbaar ging het niet automatisch voor alle afnemers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Ondertussen verworden tot een (uiterst) rechts gewauwel site... ik zou zeggen ”het is evident” dat dit één van bobo's bronnen is.
                  Volg het voorbeeld van die linkse zakken toch niet…uiterst rechts is geen strekking in be, niet alles wat niet links is moet je zo bestempelen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Ik heb dat eind Maart gekregen voor Januari, Februari en Maart.
                    Maar blijkbaar ging het niet automatisch voor alle afnemers.
                    Misschien bij mijn volgende afrekening dan volgend jaar. Ik heb slechts 2 maanden gehad.

Nuja, dan is het nog niet eerlijk tov gasverbruikers die veel meer kregen. Zelfs mazoutstokers kregen hetzelfde. Mensen die al 20 jaar en langer tamelijk proper stoken, en zeker niet goedkoper, worden afgewimpeld met een smoes

Comment

Misschien bij mijn volgende afrekening dan volgend jaar. Ik heb slechts 2 maanden gehad.

Nuja, dan is het nog niet eerlijk tov gasverbruikers die veel meer kregen. Zelfs mazoutstokers kregen hetzelfde. Mensen die al 20 jaar en langer tamelijk proper stoken, en zeker niet goedkoper, worden afgewimpeld met een smoes
                      Dat gaat normaal niet via jaarafrekening. Neem maar een contact op met je energieprovider.
                      Het is ook mijn provider die het uitbetaald heeft.

Comment

Dat gaat normaal niet via jaarafrekening. Neem maar een contact op met je energieprovider.
                        Het is ook mijn provider die het uitbetaald heeft.
                        Contact opnemen en een energieprovider, dat gaat tegenwoordig echt niet samen

Maar ik zal het nog eens proberen, thx!

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• op de vld congres

Laat onze ingenieurs die kleinere en propere kerncentrales van de toekomst ontwikkelen.
                            We hebben de expertise.
                            Opnieuw: goed voor ons klimaat en goed voor onze economie.​

dag erna in la libre

ondertussen la france, die onze zuiderhelft toch meer volgt

A bill to speed up the construction of new nuclear reactors was approved by the French parliament on Tuesday (16 May), with the government hailing it as an environmental step forward.

Last edited by bobo; 18/05/2023, 17:59.

Comment

• Ik zou echt voor het Pallieterke beginnen te schrijven als ik jou was.

Comment

• liever thorium of fusie

kernreactoren via splitsing is over and out
                                www.peugeotforum.be

Comment

• wat er staat is niet afgeschreven
                                  schrap de wet op de kernuitstap
                                  investeer meer als 100mio in mol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    wat er staat is niet afgeschreven
                                    schrap de wet op de kernuitstap
                                    investeer meer als 100mio in mol
                                    Voila zie... zo simpel kan de oplossing zijn. Als we den bobo niet hadden, wat moesten we dan beginnen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Ondertussen verworden tot een (uiterst) rechts gewauwel site... ik zou zeggen ”het is evident” dat dit één van bobo’s bronnen is.
                                      Hoogspanningsbeheerder Elia investeert tot 2027 ruim 7 miljard euro in het elektriciteitsnet. Die kosten worden deels doorgerekend naar de verbruiker, maar de top van Elia verzekert dat de uiteindelijke impact op de stroomfactuur positief zal zijn.

bij ds worden ze ook wakker

Comment

• Die Bilanz der Pannenhilfe zeigt, welche Pkw am häufigsten liegen bleiben. Und: Sind Elektroautos wirklich zuverlässig?

Comment

Working...
                                        X