Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tja, we weten aan welke kant jij staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Tja, we weten aan welke kant jij staat.
      Niet aan de opdringende kant zoals jij idd, alles op zijn tijd
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Opbrengst zonnepanelen vs verbruik, natuurlijk incl verbruik woonst

Jan/feb reed ik nog deels met ice en in december was de ev buiten strijd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Als je veel verbruikt, heb je er geen rendement van, en als je wel veel rendement hebt, gebruik je het niet ? Is dat een juiste analyse ? Lijkt me niet efficiënt in dat geval.

Comment

• Voila, en ik heb het geluk een type aansluiting te hebben waarvoor geen digimeter kan, dus no prob in mijn geval

Helaas kan ik momenteel geen aandpraak maken op subsidies en heeft de dure thuisbatterij voor ons persoonlijk ook geen zin….wel voor de groene gedachte *aureool*

Comment

• Heeft er iemand je verplicht om een batterij te zetten?

die dingen zijn gewoon nog veel te duur om zichzelf terug te verdienen op minder dan 10 jaar… en dan zijn ze versleten.
              Welke subsidies wil jij nu krijgen van onze onbetrouwbare, leugenperssubsidierende, bevolkingsverarmende overheid?

Comment

• Zoals ik al meerdere keren zei, ik geloof er niet dat de mensheid erin slaagt de temp vd aarde te regelen

Maar ben zelf groen, humanist en sociaal….terwijl ik extreem lol rechtse vlg ds publiek, artikels tot me opneem

Comment

• dus opwarming aarde is geen gevolg van onze CO2 uitstoot?
                  alle voorspellingen door wetensschappers zijn uitgekomen helaas...
                  men klapt altijd van 1.5 of 2 graden opwarming, maar opwarming op land gaat dubbel zo hard blijkbaar, de zee is nog een fameuze warmtebuffer... dus we zitten op land al aan 3 graden, en in europa nog meer, getuige deze winter weeral eens... meer dan 10 graden in december? toen ik kind was vroor het dan elke nacht en ook vaak overdag...

we hebben totaal geen winterbanden nodig, enkel nog voor skiverlof evt (voor zolang dat nog gaat kunnen...) ... maar wel goed voor de commerce
                  Last edited by sunking; 27/12/2023, 18:22.

Comment

• Dus toen heeft het 10 jaar op rij in december elke nacht gevroren ? Wanneer was dat ?
                    En waar ?

Comment

• Er is nog geen model in geslaagd het verleden te reproduceren

Comment

• Herinner jij nog de vele sneeuw in de winters van de jaren 80? Lees dit artikel en ga terug in de tijd.

1985: Sinds 3 januari moeten we een streng winteroffensief verduren. De 8ste zakt de minimumtemperatuur in Crupet (Assesse) tot –26,2°C, in Rochefort in de vallei van de Lomme tot –25,4°C en op de Kempense zandgrond in Kleine-Brogel (Peer) zakt het kwik tot –22,8°C.

daarvoor was het nog kouder, de schelde vroor dicht... https://scheldeschorren.be/2018/03/0...dichtgevroren/

Comment

• More than 99.9% of peer-reviewed scientific papers agree that climate change is mainly caused by humans, according to a new survey of 88,125 climate-related studies.

Comment

• Nu spreek je plots over januari, en ik wist ook niet dat je een Nederlander was. Ik kan mij wel voorstellen dat het in Friesland kouder was dan in Menen. En in Oslo zal het nog wel kouder geweest zijn.

Comment

• En weer kapen Bobo en Rx een topic met beweringen die Trumpiaans fout zijn.

Totaal off-topic gezever. Verhuis eens naar politics of ga in de facebook comments onder de artikels van HLN uzelf wat bevredigen.

Comment

• Waar beweer ik iets dat fout is ? Ik beweer zelfs gewoon niets.
                                Jij zegt eerst dat het in jouw kindertijd elke decembernacht vroor.
                                Als ik zeg dat ik dat raar vind, beweer ik toch niks ? Maar nadien kom jij met cijfers af van januari in Nederland om jouw beweringen te staven .. ??
                                Ik beweer ook niet dat jij een Fries bent, ik weet dat niet. Ik beweer ook niet dat het in Oslo kouder was dan in Menen, ik zeg dat ik me dat kan voorstellen.

Comment

• ja, waarom steken we er energie in he.
                                  helaas vind ik weinig gedetailleerde cijfers van belgie, temperaturen zijn gemiddeld 1-2 graden hoger hier dan in nederla,d maar iedereen die de jaren 80 nog meegemaakt heeft zal zich wel herinneren dat het hier verschillende winters de stenen uit de grond vroor, en voor langer dan 2 weken. laatste keer dat het hier echt een stevige doch korte prik was (-15 graden), was in 2013, sindsdien nog nauwelijks de -10 aangetikt.

en over december 1982 (2e link in mn vorige post) zeg je dan weer niks he
                                  Last edited by sunking; 27/12/2023, 23:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    en over december 1982 (2e link in mn vorige post) zeg je dan weer niks he
                                    Die tweede link in je vorige vorige post gaat over winter 1982, maar ze rekenen van november 1981 tot maart 1982.
                                    Waarom zou ik iets zeggen over een grafiek uit Nederland waar de dagelijkse gemiddelde temperatuur toch ongeveer een derde van de decemberdagen van 1981 boven het vriespunt lag ? Om aan te tonen dat je het dus wel degelijk verkeerd hebt of zo ?

December 1982 vind je hier :

Hier is de gemiddelde temperatuur zelfs geen enkele keer onder de nul gezakt.
                                    Dus, ja ? Waarom zeg ik daar niks over ? Omdat er niet veel te zeggen valt, behalve dat wat je beweert niet klopt.

Comment

• je kan onnozel zitten doen over details en elk woord van mij op de korrel nemen, jammer dat je het totale plaatje niet ziet of niet wil zien.... achja er waren bij corona ook genoeg wappies die dachten dat we van dat prikje gingen sterven. heb er mij bij neergelegd

https://frank62weer.com/overzichten-...te%2070%20jaar.

Comment

• Onnozel doen ? Je zegt letterlijk "in december? toen ik kind was vroor het dan elke nacht"
                                        En dan spreek je zelf over december 1982 in Nederland waar het geen enkele dag die maand gevroren heeft.
                                        Dat gaat niet meer over details of woorden op de korrel nemen, dat is alles tegen niets. Je spreekt jezelf tegen, je geeft zelf de grafieken die jezelf tegenspreken. Het gaat niet over totale plaatjes, of wappies, wat dat ook moge zijn, of wat corona daar mee te maken heeft weet ik ook niet. Het gaat gewoon puur over wat je in die post zegt, dat niet klopt. En nog geen beetje. Kijk zelf eens terug in wat voor bochten je je hier aan het wringen bent. Geef toch gewoon toe dat wat je zei niet klopt. Je geeft trouwens zelf de bewijzen met je links. In je kindertijd was het niet 10 jaar aan een stuk in december elke nacht aan het vriezen zoals je populistisch en simplistisch zei. Punt. Of toch ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                          Als je veel verbruikt, heb je er geen rendement van, en als je wel veel rendement hebt, gebruik je het niet ? Is dat een juiste analyse ? Lijkt me niet efficiënt in dat geval.
                                          Dat verbruik is nog zonder warmtepomp die in de zomer alleen nog het water gaat opwarmen

Bezitters van zonnepanelen die klant zijn bij energiebedrijf Vandebron moeten binnenkort beginnen met het betalen van vast kosten voor het terugleveren van hun stroom aan het net. Vanwege de forse toename van zonnepanelen in Nederland raakt het energienet namelijk steeds vaker overbelast en ontst...

De rest vd leveranciers zal uiteraard wel volgen, maar voor de zomerse overproduktie mag je in nl alvast gaan betalen, of je schakelt je installatie uit

Comment

Working...
                                          X