Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
het is idd ergens vd zotte, maar je doet het toch ook ergens uit een overtuiging
[
Het gaat om de onzekerheid vooral. Ik vind 3k anders best wel veel geld om mis te lopen terwijl je aan de voorwaarden voldoet.
Zou dienen ter vervanging van de tweede auto (Swift 1.2 benzine).
Doet maar 200km/week of zo'n 10k/jaar dus mag gerust iets met een kleine batterij zijn.
Maar pakweg 20000€ of 17000€ is een groot verschil.
Gaat het niet door dan kan die Swift even goed nog een tijdje mee
Het gaat om de onzekerheid vooral. Ik vind 3k anders best wel veel geld om mis te lopen terwijl je aan de voorwaarden voldoet.
Zou dienen ter vervanging van de tweede auto (Swift 1.2 benzine).
Doet maar 200km/week of zo'n 10k/jaar dus mag gerust iets met een kleine batterij zijn.
Maar pakweg 20000€ of 17000€ is een groot verschil.
Gaat het niet door dan kan die Swift even goed nog een tijdje mee
Dat snap ik.
Ik vraag me daarom af of je geen bestelling kan doen onder voorbehoud van toekenning van de premie.
Als je echt maar kan kopen als je de premie krijgt ben je anders 'geschoren'. En als de premie niet echt uit maakt, tja, dan zijn we weer overheidsmiddelen aan het uitdelen aan mensen die het niet nodig hebben.
Gelukkig is 20mio voor een land als België nog altijd kleingeld op een begroting.
Dat snap ik.
Ik vraag me daarom af of je geen bestelling kan doen onder voorbehoud van toekenning van de premie.
Als je echt maar kan kopen als je de premie krijgt ben je anders 'geschoren'. En als de premie niet echt uit maakt, tja, dan zijn we weer overheidsmiddelen aan het uitdelen aan mensen die het niet nodig hebben.
Gelukkig is 20mio voor een land als België nog altijd kleingeld op een begroting.
Dat zou idd. een goede oplossing zijn maar ik vrees er voor.
Je moet voor de premie namelijk je aankoopfactuur en inschrijvingsbewijs uploaden en eens zover lijkt het me al heel moeilijk om de koop nog ongedaan te maken.
Hier is het geen kwestie van niet kunnen betalen maar 3k is toch een mooie incentive (en 5k voor een nieuwe nog meer).
Het is denk ik toch de bedoeling van de premie om mensen met vage EV-plannen over de streep te trekken.
Die EV zal er ooit wel komen maar zonder premie nog niet nu. De EV tweedehandsmarkt zal ook veel groter worden de komende jaren
Welke journalist heeft die conclusies nu getrokken.
Er zijn toch vele malen meer tweedehands diesels op de markt dan EV's?
Had die journalist nu verwacht dat al die diesels ineens in de grond gestoken werden of vanzelf zouden verdwijnen?
Er werden in Duitsland in 2023 meer electrische auto's ingeschreven dan in 2022. En dat feestje voor VW is afgelast omdat ze weten dat ze hun EV's onvoldoende verkocht krijgen, en dan vooral in China waar ze massaal marktaandeel verliezen. Bovendien heeft de VW groep weer eens de A6 en Q6 en de Macan moeten uitstellen omdat hun software niet werkt.
VW heeft een ongelooflijk dik probleem, alleen zijn die klassieke journalisten niet slim genoeg om het te zien.
Ik denk dat die journalist nog te veel verwend werd door de duitse autobouwers om echt de juiste conclusies te trekken.
Tja, ze zijn dan ook allemaal staatsgesubsidieerd, zelfs in het buitenland
Ik denk dat er nog veel werk aan de winkel is om Jan Modaal te overtuigen is want uit de keuze van enkel professionelen zijn momenteel geen conclusies te trekken.
Ik ben zeker geen tegenstander, ik zou er alleen al eentje kopen voor het milieu. Gezien mijn Polen reizen gaat dat toch nog effe moeten wachten maar ik compenseer dat wel door voor elke verplaatsing onder de 15 km de fiets te nemen. Denk niet dat ik vorig jaar 500 km rondgereden heb met mijn auto in België
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Zodra er wat meer Jan Modaals door krijgen dat ze met thuis te laden een pak goedkoper af zijn dan met die benzine, en wanneer de prijzen redelijk zijn, dan begint de ommekeer wel.
Als je nu zo'n Y van 40k zet tegenover een Skoda Octavia bv, dan scheelt dat allemaal niet zo veel meer in aankoop.
Een Octavia begint bij 32k, dus met wat opties zit je snel kort bij 40k, en dan heb je met een Y echt wel wat meer 'auto' voor je geld.
En daarna is het bij thuis laden minder dan 6€/100km tegenover 13-15€/100km op benzine.
Die paar keer dat je buitenhuis gaat moeten laden wegen echt niet door.
Zodra er wat meer Jan Modaals door krijgen dat ze met thuis te laden een pak goedkoper af zijn dan met die benzine, en wanneer de prijzen redelijk zijn, dan begint de ommekeer wel.
Uiteraard, maar dat gaat nog zijn tijd nodig hebben.
Bv. Ik ken momenteel in mijn omgeving en/of kennissenkring geen enkele particulier, behalve hier een paar op forum, die een EV heeft of van plan is om er eentje te kopen. Integendeel, ze kopen nog altijd benzines en mijn buurman zelfs een nieuwe diesel.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Uiteraard, maar dat gaat nog zijn tijd nodig hebben.
Bv. Ik ken momenteel in mijn omgeving en/of kennissenkring geen enkele particulier, behalve hier een paar op forum, die een EV heeft of van plan is om er eentje te kopen. Integendeel, ze kopen nog altijd benzines en mijn buurman zelfs een nieuwe diesel.
Ik ken gewoon veel mensen die nog wat wachten.
Sowieso weinig die regelmatig een nieuwe auto kopen, maar ze willen wel zo'n EV van een jaar of 4-6 voor 15k op de kop tikken.
Die zijn er nog onvoldoende.
En ja, iedereen boven de 70 die ik ken doet het in zijn broek als ze denken dat ze geen 600km kunnen rijden terwijl ze nooit verder dan 50km van huis gaan.
En zelf... onze laatste aankoop dateert van 5jaar geleden, en dat was een Polo DSG die we bij Cardoen gekocht hebben. Die heeft amper 30k op de teller, dus die gaat nog niet weg. Maar als die het opgeeft, dan komt er 100% zeker een electrische... of niks (en dan zal het electrisch Cambio zijn).
En ja, iedereen boven de 70 die ik ken doet het in zijn broek als ze denken dat ze geen 600km kunnen rijden terwijl ze nooit verder dan 50km van huis gaan.
Mijn kennissenkring is echt niet boven de 70 en ikzelf ook nog lang niet hoor
De buurman met zijn diesel is 46 en ik heb nochtans geprobeerd hem te overtuigen om een EV of een hybrid te kopen. Hij doet wel 20k km per jaar maar eigenlijk zelden lange afstanden, zou perfect met een EV gepast hebben. Hij wist bij bestelling ook al dat er een EV premie te krijgen was vanaf dit jaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Heb je een gezonde afkeer tegen de "verhoging" van ons wagenpark maar moet je wel aan de stekker? Dan hebben we goed nieuws voor je, want 2024 kan wel eens hét jaar van de elektrische stationwagen worden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De appetijt van de Belg voor de elektrische auto neemt af. Zowat 42 procent van de Belgische gezinnen geeft vandaag aan nooit te willen overgaan naar een elektrische of hybride wagen. Dat blijkt donderdag uit een onderzoek in opdracht van BNP Paribas Fortis bij 2000 Belgen. Vorig jaar ging het nog maar om 35 procent van de bevraagden, al kan het stijgend percentage wel voor een stuk verklaard worden doordat heel wat ‘early adopters’ zich ondertussen een elektrische wagen aangeschaft hebben.
2 uit 3 belgen vindt het iceverbod tegen 2035 van de eu een 'slechte tot zeer slechte' beslissing
Omdat de kosten van de digitale meter hoger oplopen dan gedacht, wil Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) de verplichte installatie terug herbekijken. “Ik wil weten of het sop de kool überhaupt wel waard is.”
Comment