Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ELEKTRISCHE WAGENS Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik ken er niks van maar het lijkt mij toch al een mooi begin voor eventuele verdere ontwikkeling. Ik denk dat die nieuwe batterijen enz de volgende jaren echt gaan verbeteren. Intrigeert mij wel die dingen
Voor aandrijving van een auto is de energiedichtheid en vermogen veel te laag.
Voor auto’s is het belangrijkste probleem al opgelost. Je kan een batterij snel laden, en je hebt genoeg energie om 400km te rijden.
De verdere verbeteringen zullen zijn:
- minder zeldzame materialen en dus lagere kost
- kleine stapsgewijze verhogingen van laadsnelheid en energiedichtheid.
De auto die 1000km kan af leggen op 1 lading met een caravan er achter zal nog lang op zich laten wachten omdat echt heel weinig mensen dat nodig hebben en er voor willen betalen. (Tenzij je facebook gelooft natuurlijk met al zijn gepensioneerde toetsenbord revolutionairen)
Comment
-
Bedankt! Da's tenminste uitlegEn 600 snelwegkilometer op 1 lading zonder caravan volstaan voor mij
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenBedankt! Da's tenminste uitlegEn 600 snelwegkilometer op 1 lading zonder caravan volstaan voor mij
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDat kan nu al, maar niet onder de 100 000 euro. En dat zal nog wel een tijd duren voor dat aan prijzen is die jij aanvaardbaar vindt ...
Hopelijk blijven de dalende prijzen aanhouden, die prijstoename van auto's de voorbije jaren was dan ook spectaculair. Dat het leven duurder wordt lijkt mij normaal maar tegenwoordig is elke buitensporige opslag de schuld van Corona en de oorlogen, ook in branches waar ze er goed van profiteren
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik vrees het ook, ik gok op 5 jaar. Voor mij is de max 50k, moet uit mijn eigen zak komen hé, en dat lijkt mij al een mooi bedrag voor een particulier (lees autogek)
Hopelijk blijven de dalende prijzen aanhouden, die prijstoename van auto's de voorbije jaren was dan ook spectaculair. Dat het leven duurder wordt lijkt mij normaal maar tegenwoordig is elke buitensporige opslag de schuld van Corona en de oorlogen, ook in branches waar ze er goed van profiteren
En dan kan je probleemloos iets goed vinden onder de 50k vandaag.
Mijn auto heeft een range van 400km, en ik ben er al in Oslo, Stockholm (en 300km noordelijker), Copenhagen, Stuttgart en Hamburg geweest als vb.
Range anxiety verdwijnt zodra je je eerste ritjes gemaakt hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik vrees het ook, ik gok op 5 jaar. Voor mij is de max 50k, moet uit mijn eigen zak komen hé, en dat lijkt mij al een mooi bedrag voor een particulier (lees autogek)
Hopelijk blijven de dalende prijzen aanhouden, die prijstoename van auto's de voorbije jaren was dan ook spectaculair. Dat het leven duurder wordt lijkt mij normaal maar tegenwoordig is elke buitensporige opslag de schuld van Corona en de oorlogen, ook in branches waar ze er goed van profiteren
Ik verwacht veel meer vooruitgang in alles wat met het laden te maken heeft dan de range op zich. Je hebt sowieso al de materiaalkost van die batterijen, dat gaat niet halveren, integendeel volgens mij. Wagens die met zo een 100 KW batterij onderweg zijn zijn super inefficiënt en duur. Dan ben je veel beter af met een 50kw batterij die zuiniger is en snel kan laden. Zie je nu al bij 800v systemen VS 400v systemen.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenVoor mij ligt mijn financiële limiet een stuk lager en ik ben geen particulier.
Ik verwacht veel meer vooruitgang in alles wat met het laden te maken heeft dan de range op zich. Je hebt sowieso al de materiaalkost van die batterijen, dat gaat niet halveren, integendeel volgens mij. Wagens die met zo een 100 KW batterij onderweg zijn zijn super inefficiënt en duur. Dan ben je veel beter af met een 50kw batterij die zuiniger is en snel kan laden. Zie je nu al bij 800v systemen VS 400v systemen.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
300km is echt een minimum, dat wil je zeker vanaf een volle batterij kunnen rijden.
Op een lange trip is dat snelladen ook niet zo heel kritisch. Als je in 30 min terug bij 80% zit, dan is dat prima.
Zelfs als dat nu in 20 minuten kan, dan levert mij dat amper iets op. Toilet bezoeken, koffietje en een broodje bestellen, dat opeten en terug naar de auto duurt meestal wel 30 min. Als je dan halverwege uw tas koffie al moet opstaan omdat de auto vol is en van de laadpaal moet, dan is dat ook geen lol.
Daarom geloof ik ook niet in swappen. Dat duurt maar 5 min, maar je moet in de auto blijven. Dus daarna nog naar toilet etc. Dan verlies ik meer tijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Uit eigen ervaring
300km is echt een minimum, dat wil je zeker vanaf een volle batterij kunnen rijden.
Op een lange trip is dat snelladen ook niet zo heel kritisch. Als je in 30 min terug bij 80% zit, dan is dat prima.
Zelfs als dat nu in 20 minuten kan, dan levert mij dat amper iets op. Toilet bezoeken, koffietje en een broodje bestellen, dat opeten en terug naar de auto duurt meestal wel 30 min. Als je dan halverwege uw tas koffie al moet opstaan omdat de auto vol is en van de laadpaal moet, dan is dat ook geen lol.
Daarom geloof ik ook niet in swappen. Dat duurt maar 5 min, maar je moet in de auto blijven. Dus daarna nog naar toilet etc. Dan verlies ik meer tijd.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenMaar met wat meer laadpalen in Polen kom je met een range van 400km ook toe hoor.
En dan kan je probleemloos iets goed vinden onder de 50k vandaag.
Mijn auto heeft een range van 400km, en ik ben er al in Oslo, Stockholm (en 300km noordelijker), Copenhagen, Stuttgart en Hamburg geweest als vb.
Range anxiety verdwijnt zodra je je eerste ritjes gemaakt hebt.
Maar ik denk dat wij dat al uitvoerig besproken hebben. Ik ga voorlopig het risico nog niet lopen om aan de kant te blijven staan in Polen of ergens anders.
Zoals eerder geschreven, nog 4 of 5 jaar en dan is het mijn beurt en zeg nu zelf, zo'n LBX is toch geen slechte keuze momenteel imo. Elektrisch in de stad, zuinig met benzine erbuiten. Buiten een EV kan ik niet veel milieubewuster rijden, toch
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Tja, ik weet dat je je beslissing al gemaakt hebt.
Feit is, een goede auto leeft 15 jaar, dus die LBX rijdt in 2039 ook nog rond...
Nu, het is een beetje de aard van het beestje. Ik wil me altijd wat sneller aanpassen aan de nieuwe realiteit. En liever wat aanloopproblemen, dan de laatste te zien die op zoek moet naar een benzinepomp.
Alleen heb ik die aanloopproblemen nog niet mee gemaakt op 25.000km en ik vermoed dat ze niet gaan komen.
Met wat geluk rij ik deze zomer naar Ierland, ook geen walhalla van laadpalen, maar het zal lukken.
- Likes 1
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
The European Green Party is set for an internal battle over climate targets at a party congress this weekend, with the German Greens pushing to postpone the climate neutrality goals by five years and scrap parts of the gas and oil phase-out policies.
Duitse groenen staan op de rem om fossiel uit te faseren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Comment
-
Wie durft een EV kopen met een batterij uit garantie? bijvoorbeeld een Tesla van 2016 of vroeger? Is gewoon een hypothetische vraag voor alle duidelijkheid.
Taycan is ook 8 jaar of 160k, wat het eerst komt.
Zijn er merken met een langere garantie?2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenWie durft een EV kopen met een batterij uit garantie? bijvoorbeeld een Tesla van 2016 of vroeger? Is gewoon een hypothetische vraag voor alle duidelijkheid.
Taycan is ook 8 jaar of 160k, wat het eerst komt.
Zijn er merken met een langere garantie?
Comment
-
-
De Raad van State is in een advies scherp voor het ontwerp van besluit van de Vlaamse regering omtrent een premie voor de aankoop van een elektrische wagen. De Raad schetst problemen met het gelijkheids- en vertrouwensbeginsel door het beperkte budget en de mogelijke verlaging van de premie bij een te grote vraag.
Ik ben eens benieuwd hoe het "opgelost" gaat worden...2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
- Likes 1
Comment
Comment