Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De soap gaat verder...
    Gezien het een verkiezingsjaar is denk ik dat ze zullen zeggen: budget voor iedereen
    En dan vanaf volgend jaar alles dubbel en dik terugpakken met invoering BIV en VB op EV's
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

• ze hebben gelijk bij de raad van state, be heeft nog nooit gewerkt met een 'vaste' pot te verdelen over het aantal aanvragen of first come first serve
      op hun site ook nergens terug te vinden

voel me boehoehoe ook benadeeld met de aanvraag premie zp+batt...je moet idd beschikken over digitale meter maar wat is mijn schuld eraan dat ze voor het type hoofdzekering waarover ik beschik geen digimeter beschikbaar is tenzij aan hoge kost die ik niet dien te dragen uiteraard, heb hun installateur nooit geweigerd en iedereen mettertijd ging aan de digimeter gaan vlg de politiek en de serv

dat was natuurlijk niet geweten en ook daarmee dat de factuur zoveel hoger uitvalt natuurlijk, behoor toch tot een redelijk grote groep van 20%

Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) bekijkt of elk Vlaams gezin een digitale meter moet laten installeren. Nu is dat nog een verplichting, maar de wetgeving kan aangepast worden. Betekent dit dat je voortaan mag weigeren om de digitale meter te laten plaatsen? Onze lezers stuurden massaal veel vragen in, wij beantwoorden de belangrijkste.

ja een deel vd post gaat over zp, maar de meeste mensen die zich interesseren in een ev hebben meestal wel interesse in electrificatie en zodoende ook over wp en zp

Comment

• Dat is toch oud nieuws? Ze "gingen het bekijken" maar daar weten we niets mee.
        Ik heb ook nog terugdraaiende teller en GSC's aan 450€ nog een goeie 5 jaar.
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Uw laatste 2 posts hebben met electrische auto’s geen zak te maken. Ga wat schrijven op facebook onder de artikels van HLN…
          Niet alleen die laatste 2
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• De Vlaamse premie voor elektrische wagens hangt aan een zijden draadje. Na een kritisch advies van de Raad van State werkte minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) een nieuw voorstel uit, maar dat valt bij coalitiepartner N-VA op een koude steen.

al iets meer nieuws.

Vraag me af waar ze het geld gaat vinden tegen vrijdag
            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
              https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240...erm=nieuwsblad

al iets meer nieuws.

Vraag me af waar ze het geld gaat vinden tegen vrijdag
              20 mio of zo is niet veel op een begroting, maar de NVA gaat het gewoon niet gunnen aan de VLD....

En dan durven ze beweren dat België niet werkt, het is in Vlaanderen gewoon een pak erger. Geen enkel dossier krijgen ze opgelost door de interne spellekes.

Comment

• Tsss, altijd die politiek maar je krijgt wel gelijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) houdt vast aan de premie die de Vlaamse regering beloofd heeft voor de aankoop van een elektrische wagen. Voorlopig blijken er nog maar 250 aanvragen te zijn. “Maar als het voorziene budget van 20 miljoen euro in 2024 onvoldoende zou zijn, zullen we dat bijpassen”, klonk het in het Vlaams Parlement.

Comment

• kun je de aanvraag via het portaal intussen dan doen?
                    250 das nog gene vette, al zijn dat natuurlijk stockwagens, de bestelden zullen wel volgen

Comment

• ja dat cijfers zegt niks, zijn enkel de wagens die in januari daadwerkelijk ingeschreven zijn...

Comment

• had toch eerlijk gezegd toch wat meer een stormloop(je) verwacht, zeker omdat er op verschillende kanalen gesuggereerd werd op eerstkomend eerstbediend, al speelde de onzekerheid natuurlijk mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          kun je de aanvraag via het portaal intussen dan doen?
                          250 das nog gene vette, al zijn dat natuurlijk stockwagens, de bestelden zullen wel volgen
                          Nee nog niet

Comment

had toch eerlijk gezegd toch wat meer een stormloop(je) verwacht, zeker omdat er op verschillende kanalen gesuggereerd werd op eerstkomend eerstbediend, al speelde de onzekerheid natuurlijk mee
                            Veel mensen zijn volgens mij aan het afwachten tot er zekerheid is om dat hun bon te tekenen... die 250 zijn mogelijke kandidaten die een auto die voldoet ingeschreven hebben in januari. Ofwel moeten die kopers deze premie niet hebben ofwel hebben deze wel het risico genomen met het gedachte dat alles wel in orde komt.

Ik verwacht dus wel een golf aanvragen vanaf er zekerheid is

Comment

• een opinie

Comment

een opinie
                                Omdat ze in Engeland blijkbaar een hoop taksen en kosten heffen op hybride en niet op diesel... En blijkbaar ook omdat die Range Rover Diesels een pak goekoper zijn. Dat is in België echt wel anders.
                                Als bedrijf nu een Range Rover diesel kopen is financieel hier heel ongunstig. (privé personen in B kopen geen Range Rovers)

Heel specifieke situatie, maar er zal hier en daar wel iemand zijn die van electrisch terug naar benzine over stapt...

Comment

• Je mag idd landen niet 1 op 1 gaan vergelijken

Find out what it costs to tax an electric car and see what fees and penalties you'll have to pay to run an electric vehicle in the UK with our handy guide.

Je kunt de taksen hier terugvinden, maar hybrides hun co2 bljft belachelijk laag

Jij volgt het ook allemaal, verzekeringpremies op ev's lopen in veel landen uit de hand owv enorm hoge herstelkosten….remember de 60k batterijdswitch

Dat is hier nog niet het geval

Depriciatie wordt hier ook nog anders ingeschat blijkbaar bij de lease

Her verschil ik uk op de leaseprijs is anders niet te verklaren

In het absolute topsegment gebeurt hier wel net hetzelfde met de porsches die de lease niet uitdoen en terug worden ingeruild, from hearsay

Comment

• Deels waarheden die hier ook kloppen als particuliere koper. Andere zaken zijn hier veel minder van toepassing.

Sowieso wonen wij in een klein land en rijden we bijgevolg minder lange afstanden dan in sommige van de ons omringende landen. En onze laadpalen en elektriciteitsnet zijn veel beter en betaalbaarder dan in UK.

Tot nu toe is de ev hier ook niet de gezinswagen en wanneer hier in 2025 de laatste diesel hier aan vervanging toe is bestaat ook de kans dat dat terug een diesel wordt ook al is het maar voor 5 of 10 000 kilometer per jaar.

Maar dat is een pure luxe. En zo moet je die man zijn situatie ook zien in mijn ogen. Bovendien is het te voorspellen dat een range rover diesel beter is dan een range rover PHEV. Maar we hebben het hier dan ook niet over alledaagse wagens.

Ik denk dat wanneer je naar een golf kijkt in ice en deze vergelijkt met een id3 het een pak dichter bij elkaar ligt.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• De Vlaamse regering heeft een akkoord bereikt over de premies voor elektrische wagens. In tegenstelling tot eerder was aangekondigd, zal de premie enkel dit jaar aangevraagd kunnen worden. Het elektronisch loket op de website van de Vlaamse overheid waar de premie kan worden aangevraagd opent maandag om 13 uur.

Allee de €5000 zou blijven maar dan enkel dit jaar.
                                      En budget is opgetrokken tot €26 miljoen

Comment

• Nogal fair en duidelijk

Comment

Working...
                                        X