Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Nu dit nog lezen, en gewoon die tussenstap met hybride over slaan, en direct electrisch gaan...
    Al een testrit met een electrische auto gemaakt?
    Ga dat zeker lezen maar die tussenstap ga ik toch niet overslaan denk ik, is ook maar voor een paar jaar, tegen dan zijn alle problemen en details van de baan

Ik heb in de begin periode eens met een Mod S van een kameraad gereden, die zit ondertussen al 2 Mod X verder. Hij kan als makelaar die dingen afschrijven. Hij gebruikt wel de F-Pace van zijn madame om op vakantie te gaan.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• ik ga al 4 jaar met tesla op vakantie, gaat prima...
      en de snelladers zijn als paddestoelen uit de grond geschoten, bij tesla kom je om de 50 km eentje tegen, en meestal zijn die 250 kw tegenwoordig, en dan al de andere aanbieders... dus kwartier laden om 200 km bij te tanken, ga je voor een model 3 long range, dan zit ge op 300 km na 25 minuten... tijdens uw lunch komt ge rap aan 45 minuten en zit uw batterij helemaal vol, goed voor een kleine 400 snelweg km..

is idd kwestie van beetje weten hoe het zit... type 2 kabel blijft tijdens de reis meestal in de frunk of onder de koffervloer zitten, tis overal gewoon CCS inpluggen, badgen (bij tesla niet eens nodig), en dan een koffie gaan drinken ...

af en toe hoor ik nog altijd wel een verhaal van iemand die per ongeluk de verkeerde brandstof in zijn (huur)auto heeft gekapt op reis, of versnellingsbak in de soep gedraaid, daar sta je dan

in Polen al wel staan sukkelen aan een Orlen snellader, moest dan de app installeren en mijn kredietkaart koppelen, maar dat ging alléén maar als ik mijn kaartlezerke van de bank had, en dat lag in belgie... gelukkig nog genoeg batterij om aan ons verblijf te geraken en daar in de buurt aan een trage laadpaal met plugsurfing badge geladen
      Last edited by sunking; 29/02/2024, 18:31.

Comment

• overigens zal het aantal laadpalen nog zeer sterk moeten stijgen de komende 10 jaar (en dus ook de elektriciteitsproductie moet volgen)... aan de andere kant zijn solid state batterijen nu wel echt op komst en worden de wagens betaalbaarder, dus denk niet dat deze (r)evolutie zal stoppen en we binnen 10 jaar terug massaal met benzine, hybride of waterstof gaan rijden...

Comment

• zijn er effectief al auto's met solid state batterijen? aangekondigd wel dacht ik, maar ik kan ernaast zitten natuurlijk..
          4 rings driver

Comment

• Comment

• Comment

• verschil met/zonder wp bij 11°..mooie temp voor wp

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  verschil met/zonder wp bij 11°..mooie temp voor wp
                  Was nog interessanter geweest als het rond het vriespunt zat.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• En hier zie je ok waarom ik zo pessimistisch ben over Toyota.
                    Dikke dure lexus die het slechtst scoort op efficientie, en dan nog een model met Chademo aan bieden.

Als je zowat de slechtste EV’s bouwt voor gek hoge prijzen, dan kan je inderdaad blijven lullen dat EV noet de toekomst is.
                    Ondertussen mogen ze in Californië hun waterstof auto’s gratis weg geven, en dan wilt nog niemand die auto’s.

Comment

• Cali moet je opgeven 2 woke

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Constructeurs lijken niet meer zo zeker of een 100 procent elektrisch gamma wel een goed idee is. Na Mercedes laat nu ook Renault het idee varen om alles elektrisch te maken. Het merk hanteert een bijzondere dubbele strategie en belooft plug-inhybrides voor nog minstens tien jaar.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Groeipijnen, en kortzichtigheid, dat is hoe je het kan samen vatten, zowel wat er aan de kant van de consument als van de autofabrikant gebeurt.

Comment

• Zoals bij elke grote ommezwaai gaat ook dit gepaard met de nodige weerstand.
                            altijd goed dat mensen kritisch blijven maar het moet dan wel voldoende gefundeerd zijn. En dat ontbreekt nogal eens tegenwoordig he.n

Comment

• Sinds januari 2024 zijn 9 op de 10 bestelde bedrijfsauto’s in België helemaal elektrisch. In de meeste gevallen kan de werknemer thuis opladen en wordt hij daarvoor vergoed door de werkgever. Hoe gaat dat technisch en financieel in zijn werk?

Comment

• Meer en meer zie je ze ook hier in Polen en snel herkenbaar aan hun groene nummerplaat.

Comment

• Jocar Dus waar wacht je op?
                                  Kijk nu nog eens in de app van Shell recharge hoe veel laders je in de omgeving hebt.
                                  Op vakantie zijn de meest interessante die bij supermarkten. Je spendeert daar 20-30minuten, en als het een 50kW lader of meer is, dan heb je direct terug 100-200km bijgeladen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Jocar Dus waar wacht je op?
                                    Kijk nu nog eens in de app van Shell recharge hoe veel laders je in de omgeving hebt.
                                    Op vakantie zijn de meest interessante die bij supermarkten. Je spendeert daar 20-30minuten, en als het een 50kW lader of meer is, dan heb je direct terug 100-200km bijgeladen.
                                    Hahaha, leuke poging weer Tommie

Toch maar niet hoor, ttz nog niet. Ik vind het voor mijn verplaatsingen hier nog niet geschikt. Ze lopen nog heel wat achter op ons.

Comment

• Sneller dan verwacht zal het goedkoper zijn voor een autobouwer om elektrische auto's te bouwen dan modellen met een verbrandingsmotor. Volgens onderzoeksbureau Gartner ligt het omslagpunt in 2027. Vooral "gigacasting" kan hierin een significante rol spelen.

Comment

• Fiscale incentives en een flink groeiend elektrisch wagenpark doen publieke laadpalen als paddenstoelen uit de grond schieten in ons land. Hebben we onze achterstand ten opzichte van onze buren weggewerkt? En wie zijn de grote spelers?

Comment

• Allemaal

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Working...
                                          X