Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Jaloers op uw systeem timmie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    heb er momenteel ook de beurskoers in gekoppeld.
    en ook mijn tuinverlichting aangepast naar colorled bulbs.
    Momenteel laat ik de lampen bij -1 blauw schijnen.
    bij +25 rood
    op halloween alles groen.
    op verjaardagen veranderen ze allemaal constant van kleur.
    nu nog eentje vinden dat elke lamp gekoppeld is aan zijn eigen beurs entiteit.
    zodat als ik wil elke lamp in een kleur aanduid hoe goed ( groen) of hoe slecht ( rood ) mijn aandeel heeft gedaan.

ook volgen we de brandstofprijzen van verschillende pompen op 5 en 10km in de omtrek.
    Last edited by Timmie; 16/05/2024, 15:16.

Comment

• Comment

• Comment

• 'BIJNA HELFT VAN EV-RIJDERS BEZORGD OVER AUTOVAKANTIE'

LAADSTRESS

Uit onderzoek van boekingssite Tussenstop.com blijkt dat inmiddels de meeste EV-rijders wel met vertrouwen uitzien naar een autovakantie komende zomer, maar nog altijd is een behoorlijk deel wel bezorgd over verschillende zaken. 45 procent van de elektrische rijders zegt volgens het onderzoek tegen de rit op te zien vanwege de vele laadmomenten en stress om een vrije laadpaal te vinden. Vooral het veelvuldig opladen is een zorgenpunt, maar ook is er onder die 45 procent veel stress over het mogelijk niet beschikbaar zijn van palen langs de geplande route.

Nog aardig wat mensen met een EV wijken uit naar alternatieven voor hun zomervakantie. Zo zou 20 procent overwegen om een brandstofauto van een kennis of familielid te ruilen voor de EV voor de vakantie. 15 procent overweegt om een brandstofauto te huren en 10 procent zoekt vanwege de auto naar een bestemming dichterbij huis. 15 procent zegt zelfs te overwegen om maar helemaal niet met de auto op pad te gaan en voor een vliegvakantie te gaan.

Volgens Tussenstop.com kan het handig zijn om de reis wat meer op te delen met een overnachting ertussen, om stress te verminderen. Dat doen EV-rijders vaker. Eigenaar Kasper de Wijs: "Uit ons onderzoek en de data zien we dat hotels met laadpalen vaker geboekt worden en de stress van onze gebruikers aanzienlijk verminderen. Steeds meer hotels zijn voorzien van een laadpaal en zien boekingen daardoor toenemen."

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hier krijgt Vlaanderen 35 nieuwe ultrasnelle laadpalen in 2025

https://www.autogids.be/autonieuws/mobiliteit/snelladen-vlaanderen.html

Last edited by Jocar; 24/05/2024, 10:38.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Om mee te mogen op een veerboot mogen de accu’s tot maximaal tot 40 procent van hun capaciteit zijn opgeladen. Leden van de scheepsbemanning controleren bij het instappen de laadstatus op de voertuigdisplays.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                'BIJNA HELFT VAN EV-RIJDERS BEZORGD OVER AUTOVAKANTIE'

LAADSTRESS

Uit onderzoek van boekingssite Tussenstop.com blijkt dat inmiddels de meeste EV-rijders wel met vertrouwen uitzien naar een autovakantie komende zomer, maar nog altijd is een behoorlijk deel wel bezorgd over verschillende zaken. 45 procent van de elektrische rijders zegt volgens het onderzoek tegen de rit op te zien vanwege de vele laadmomenten en stress om een vrije laadpaal te vinden. Vooral het veelvuldig opladen is een zorgenpunt, maar ook is er onder die 45 procent veel stress over het mogelijk niet beschikbaar zijn van palen langs de geplande route.

Nog aardig wat mensen met een EV wijken uit naar alternatieven voor hun zomervakantie. Zo zou 20 procent overwegen om een brandstofauto van een kennis of familielid te ruilen voor de EV voor de vakantie. 15 procent overweegt om een brandstofauto te huren en 10 procent zoekt vanwege de auto naar een bestemming dichterbij huis. 15 procent zegt zelfs te overwegen om maar helemaal niet met de auto op pad te gaan en voor een vliegvakantie te gaan.

Volgens Tussenstop.com kan het handig zijn om de reis wat meer op te delen met een overnachting ertussen, om stress te verminderen. Dat doen EV-rijders vaker. Eigenaar Kasper de Wijs: "Uit ons onderzoek en de data zien we dat hotels met laadpalen vaker geboekt worden en de stress van onze gebruikers aanzienlijk verminderen. Steeds meer hotels zijn voorzien van een laadpaal en zien boekingen daardoor toenemen."

Bron: Autoweek

ik blijf het grappig vinden hoe men op het einde nog probeert positief af te sluiten met EV rijders nemen vaker tussenstopjes en delen hun reis op. ( je verliest wel een dag vakantie waarbij je niet op je eindbestemming bent )
                alsook , hotels met laadpalen zien vaker boekingen.....

maar op het einde kan ik die tussenstops ook doen met de brandstofauto ( als ik dat zou willen)
                Last edited by Timmie; 31/05/2024, 10:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten

ik blijf het grappig vinden hoe men op het einde nog probeert positief af te sluiten met EV rijders nemen vaker tussenstopjes en delen hun reis op. ( je verliest wel een dag vakantie waarbij je niet op je eindbestemming bent )
                  alsook , hotels met laadpalen zien vaker boekingen.....

maar op het einde kan ik die tussenstops ook doen met de brandstofauto ( als ik dat zou willen)
                  Dat zijn vooral mensen die de eerste keer met hun EV een lange rit gaan doen.
                  Na de eerste vakantie is die stress weg.
                  Het is echt geen probleem om 1000km te doen op een dag met een goede EV.
                  Ook op zo'n trip is een hotel met laadpaal geen echte noodzaak, maar dat weet je pas na zo'n trip. Langs de grote wegen naar het zuiden zijn er ondertussen laadpalen zat.
                  Ik zou alleen proberen om in de week te rijden en niet op de zwarte zaterdagen, maar dat is met een brandstofauto ook zo.

Trouwens... heb ook ooit de vergissing gemaakt door te willen tanken in Luxemburg en daar minstens een half uur kunnen aanschuiven voor een paar liter diesel.

Daarom, de beste navigatiesystemen kijken ook naar de actuele drukte bij laadpalen en herplannen. Tesla doet dat, maar heeft zijn limieten omdat die je enkel langs Tesla Superchargers leidt.
                  Ik verwacht eigenlijk dat de andere merken dat binnenkort ook kunnen, gebaseerd op data van Ionity, ENBW, Allego etc.
                  Dit is ook één van de redenen waarom Tesla zijn laders niet op snelwegparkings zet. Dan kan zuidelijk en noordelijk verkeer dezelfde palen gebruiken, want typisch is het in één richting drukker dan de andere.

Comment

• Dan had je evengoed in luxemburg ergens anders dan de snelweg diesel kunnen tanken .

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Comment

• Volgens verschillende sociale mediakanalen zouden elektrische auto’s regelmatig in brand vliegen, vooral door kortsluitingen in de batterij. Het probleem is dat deze overtuiging eigenlijk niet juist blijkt te zijn, zoals een Australische onderzoek aantoont.

Comment

• The Fastest Charging Car - Wie wint de test?

Comment

• I drove these NEW electric cars until they DIED!

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Renault Zoë - 2013 - 162.565 km - Accudegradatietest

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Een op de vier nieuw verkochte wagens op de Belgische automarkt is elektrisch. Maar welke modellen gaan het vlotst over de toonbank?

Comment

• How to make EVs popular

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• bobo Wat is dit juist met LIDL?
                                        Ik ben namelijk aan het bekijken of ik met Tesla Superchargers toekom voor 2 weken vakantie in Bretagne, of dat ik een gratis abonnement moet nemen om bij andere laadpalen te kunnen laden.
                                        Ik neem aan dat gewoon met bankkaart nog niet overal werkt.

Comment

• lidl geeft deze maand juli 30% korting op laden (in belgie), als je de lidl plus app gebruikt

Bij Lidl kan je je elektrische wagen opladen en tegelijkertijd boodschappen doen. Handig hé?

ac laden wordt zo €0.266, dc €0.385 (50kw laders meestal)

Comment

Working...
                                          X