Mededeling
Collapse
No announcement yet.
KITCAR Lovers
Collapse
X
-
Comment
-
Is afhankelijk van zoveel factoren.
- Welke kit (Cobra, Seven, GT40, Lomax, Burton,...)
- Welke donor (Ford, Jaguar, Citroen,...)
- Welke onderdelen herbruik je, welke koop je nieuw
- Welke motor
- Wat is uw technische kennis (dus wat kan je zelf, wat moet je laten doen)
Daar zijn moeilijk prijzen op te plakken
Comment
-
Dus eigenlijk komt het erop neer dat je het onderstel van een echte auto gebruikt als basis voor je kitcar en die dan 'gewoon' helemaal daarop monteert ?
En zit bij zo'n kit ook het interieur ed ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenDus eigenlijk komt het erop neer dat je het onderstel van een echte auto gebruikt als basis voor je kitcar en die dan 'gewoon' helemaal daarop monteert ?
En zit bij zo'n kit ook het interieur ed ?
Die gele hierboven is een ander koetswerk op het chassis van een geit.
Als je bvb een AC Cobra replica zoals de Dax Tojeiro neemt, heb je enkel de wielgeleiding en remmen van een Jaguar of Ford nodig, en ook nog een motor, maar die kan je vrij kiezen eigenlijk, zolang hij maar onder de kap past
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDat is allemaal afhankelijk van welke kit je koopt.
Die gele hierboven is een ander koetswerk op het chassis van een geit.
Als je bvb een AC Cobra replica zoals de Dax Tojeiro neemt, heb je enkel de wielgeleiding en remmen van een Jaguar of Ford nodig, en ook nog een motor, maar die kan je vrij kiezen eigenlijk, zolang hij maar onder de kap past
Dus als je een AC Cobra replica wil maken heb je enkel een passende motor, die wielgeleiding en remmen en de kit nodig ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenIk begrijp je zin niet helemaal :p
Dus als je een AC Cobra replica wil maken heb je enkel een passende motor, die wielgeleiding en remmen en de kit nodig ?
In die kit zit een buizenchassis en een carrosserie in.
Het interieur moet je dan ook nog wel bijeen zoeken uiteraard
Comment
-
Lijkt me toch een redelijk lastige (maar toffe) job om zo'n hele kitcar te bouwen, als je alles zo bij mekaar moet zoeken en dan nog eens JUIST in elkaar steken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenLijkt me toch een redelijk lastige (maar toffe) job om zo'n hele kitcar te bouwen, als je alles zo bij mekaar moet zoeken en dan nog eens JUIST in elkaar steken
Kitcar... ooit doe ik het
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk BerichtenKitcar... ooit doe ik het
Comment
-
Comment
-
-
Hier enkele mensen die een Westfield bouwen op basis van een MX-5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenBlij dit topic hier te vinden...
Ik ben al enige tijd mij aan het informeren ivm kitcars maar degene die ik zou bouwen is hier nog niet gepasseerd.
Ik zou een porsche speedster (origineel of wide body) willen bouwen en das met een kit op een kever chassis. Het komt er zeker nog van als ons huis een beetje meer afgewerkt is...
Weet iemand hier waar er veel info te vinden is voor zo'n speedster? Cobra vind ik ook de max maar daar zit geen achterbank(je) in voor de kleine mannen als we naar de zee rijden...
Ook graag indicatie van prijs en duurtijd indien iemand dit weet.
Comment
-
Het aantal uren dat je aan het bouwen bent, hangt volledig af van hoe je het zelf wilt hebben.
Saignant, medium of bien cuit.....
Hoe mooier je het autootje wilt hebben, hoe langer je bezig bent en dan vooral met nadenken en napluizen hoe het beter kan.
Een Westfield bouwen duurt volgens de brochure 120 uur (15 werkdagen). Dit is mogelijk als je van te voren goed bestudeerd hebt hoe het moet en als je alle onderdelen en gereedschap hebt. Een Speedster is volgens mij technisch niet moeilijker, alleen het koetswerk zal meer aandacht en tijd kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenBlij dit topic hier te vinden...
Ik ben al enige tijd mij aan het informeren ivm kitcars maar degene die ik zou bouwen is hier nog niet gepasseerd.
Ik zou een porsche speedster (origineel of wide body) willen bouwen en das met een kit op een kever chassis. Het komt er zeker nog van als ons huis een beetje meer afgewerkt is...
Weet iemand hier waar er veel info te vinden is voor zo'n speedster? Cobra vind ik ook de max maar daar zit geen achterbank(je) in voor de kleine mannen als we naar de zee rijden...
Ook graag indicatie van prijs en duurtijd indien iemand dit weet.BMW = Freude Am Fahren
Comment
-
Wat is eigenlijk de goedkoopste oplossing als je er zelf een wil maken?
Iets als een Tiger Avon?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenWat is eigenlijk de goedkoopste oplossing als je er zelf een wil maken?
Iets als een Tiger Avon?
Comment
Comment