Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Merkenliefde" -topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

1. Honda : omwille van hun roemrijk raceverleden op zowel 2 als 4 wielen, ze kunnen massaproducten maken voor jan met de pet maar kunnen evengoed begeesterende sportieve auto's bouwen. nu zitten ze een beetje in't slop maar denk maar terug aan de NSX in 1990, die auto was zijn tijd ver vooruit.
    2. Porsche : Alweer de geschiedenis, de roemrijke racehistorie en de vastberadenheid om voor hun sportwagens boxers te blijven ontwikkelen. ook omdat ze het sportwagen icoon bij uitstek hebben uitgevonden en nog steeds verder optimaliseren.
    3. BMW : sinds kort heb ik ingezien dat BMW's véél méér zijn dan enkel het logo en de naam. alweer een roemrijk race verleden, klassiekers bij de vleet en bovenal bouwers van zowel begeesterende motoren als simpele "massaproduct" motoren.

Ik vind het belangrijk dat een merk uitkomt in de auto/motorsport en een geschiedenis heeft. 't moet me als het ware aan het dromen krijgen over lang (en minder lang) vervlogen tijden.

Comment

Net als Soepap vinnek dat een merk een (race)geschiedenis heeft!!
      Dermee:

1. Lancia : Omwille van het roemrijk rallyverleden, en hun toch wel gedurfde stijl

2. Mercedes : Ook die hun raceverleden spreekt boekdelen.Het begon allemaal met de
      Silberpfeile in de jaren '30.
      En wie heeft nog nooit Mercedes gereden?? Van landbouwvoertuigen over
      camions,bestelwagens & bussen tot exclusieve sportwagens. Voor elk wat wils

3. Porsche : En dan vooral de evolutie 912 - 997. De lijn is na 40j nog altijd hetzelfde.Alleen wat verdikt .Sjiek!!
      Ook blijven ze trouw aan het Boxer-concept.
      Last edited by Vanni; 09/10/2006, 13:02.
      R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
      Mitsubishi Lancer Evo6 RS
      Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

BMW en Porsche, hoewel er genoeg wagens zijn van andere merken die ik ook wel kan smaken.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Alle Engelse wagens, MG-Rover op kop

samen met de italianen zijn ze in mijn ogen de enigen die wagens met een ziel kunnen maken. Tevens bieden ze veel auto voor relatief weinig geld.
          tel daarbij hun race-rally verleden (maar ook heden)

verder heb ik best ook veel sympathie voor subaru

Comment

1)... lancia.... hmmmm, prachtige merkfilosofie, met de ypsilon en de thesis prachtige wagens die bij mij een jet set martinigevoel geven zoals bij hun hoogdagen in de jaren 60 en 70,...(hmmm san remo) een merk met tomeloze gratie en elegantie, zoveel dat het in belgie geodemd is een marginaal bestaan te blijven spelen...

2) SAAB... prachtige wagens (zelfs de 9-5 facelift valt na een zware lange gewenningsperiode mee...) en een beetje tegendraads en quirky... stijl, maar niet saai zoals volvo, bovendien is de 4 cylinder turbomotor van saab gewoonweg het EINDE... van 60 tot 150 per uur in 2 in enkele seconden met de 9-5 2.3 aero... sneller dan een porche 911 turbo

3) jaguar... ik heb zelf een sovereign uit 1992 gehad en ik kan je zeggen, dat laat je niet mer los, heerlijk warm leder, hemelsdik tapijt, houtinleg waar nog echte stronken voor zijn gestorven, zwevende luchtvering, de subtile hintjes blinkend chroom en above all, en auto zoals hij hoor te zijn. Bijna 5 meter, onoverzichtelijk en hemels laag...neem daarbij nog een de heerlijk romige 6 in lijn gekoppeld aan en automaat die constant tonnen vermogen genoeg heeft en ziehier.... je hebt de pure defenitie van luxe... nivigatie, cruise control en sensoren allelei zijn dikke stieren kl0ten

Comment

Hoewel mijn nick wel anders doet vermoeden heb ik niet zo'n merk in gedachte dat het allerbeste is.
              Ik ben het meest geinteresseerd in de Duitse merken (met Opel dan onderaan) en tevens de Italiaanse merken.

De Amerikaanse en de Japanse kunnen me minder bekoren.

Comment

Elk Duits merk, behalve Opel.
                Alle Italiaanse merken.
                Boontje voor VW, omdat het merk in het segment met de grootste impact speelt.
                Het concept Kever, opgevolgd door de Golf, is één van de mooiste ter wereld, veel mooier dan eender welke sportwagen.
                Als ik echt moet kiezen: bij de gewone merken: VW
                bij de luxemerken: Porsche

Comment

- Ferrari
                  - Pagani
                  - BMW
                  - Wiesmann
                  - Maserati
                  - Aston-Martin
                  - Mercedes-Benz
                  - Alfa Romeo
                  - Porsche

Het merk maakt voor mij weinig uit (zolang het niet uit Azië komt) maar voor deze merken heb ik toch een voorkeur.
                  Last edited by ; 09/10/2006, 21:45.

Comment

vroeger was het vooral ferrari bij mij, toen ik jong was,
                    als ik een ferrari had gezien was mijnen dag goed...
                    tot da ik bij RS de MK1 GT3 voor het eerst zag, de vonk sloeg
                    onmiddelijk over "wa nen auto , rolkooi, die gordels, da geluid"... ne echte drivers car

en sindsdien gaan verdiepen in porsche, GT3, GT2, CGT...

lambo en bmw kunne mij ook wel bekoren... ferrari ook nog, maar dan
                    moet het al iets speciaals zijn, zoals de 360CS, da geluid...

Comment

Audi; Het zit wat in de familie, ik vind het sportieve, degelijke en mooie auto's en de legendarische Quattro
                      ben vooral verslaafd aan de A/S3, RS4 (avant), A/S6 avant en S8

BMW; de laatste jaren zijn ze zeer goed bezig, freude am fahren, ze hebben iets met prestige enz. hier vooral 1, 3, 5

Comment

Ferrari

't Is zo erg dat ik al niet kan zeggen waarom

BMW ook wel een beetje
                        Alfa ook

Comment

1. Mercedes
                          2. Porsche

Mercedes vanaf m'n geboorte. Ik en m'n broer (tweeling) waren de reden dat ons vader van BMW naar Mercedes ging. *fier*

Sindsdien altijd liefhebber geweest, m'n kamer hing altijd vol met Mercedesspullen, alleen modellen van Mercedes, niks anders

Ook hun geschiedenis is indrukwekkend.
                          Echter, sinds ik wat ouder werd kwamen er ook andere merken in m'n leven
                          BMW was altijd de grote vijand, ondertussen zou ik er zelfs al ééntje willen!

En Porsche verdient een tweede plaats, altijd al een droom geweest. Ik zie het ook een beetje als de Mercedes onder de sportwagens

Ter illustratie

nls2000

Comment

Die 124

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                              vroeger...nu heb je nog maar 2 echte volvo's (en tzal de laatste zijn) en da zijn de S60/V70.

s40, v50....is zuiver Ford eh. bekijk elk onderdeel maar eens goed, overal staat Fomoco op...voor wa staat dat denk je...

Ik had het dan ook voornamelijk over de oudere gereratie Volvo's, S40 en V50 = Focus dus niet echt "beter" te noemen nee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                Die 124
                                Toen 17" nog groot was
                                nls2000

Comment

1. ALles wat Italiaans is
                                  2. Audi en Mercedes ( hoewel mercedes wat saai begint te worden tov vroegere modellen )

Ohja voor de rest van het forum moet ik niet spreken zeker, het uit zich in vele opzichten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nls
                                    Toen 17" nog groot was
                                    nu zijn die velgen nog altijd perfect

Comment

1. Zowat alle merken van de Volkswagen groep, met Audi/Porsche op kop en Seat achteraan. Daartussen nog Lamborghini (of moet ik dat bij de Italianen rekenen?), Skoda en Volkswagen, maar niet noodzakelijk in die volgorde. Mijn vader reed tot 15 jaar geleden een tijd met VW gereden, daar is eht begonnen. En de laaste jaren kom ik terug bijna dagelijks in contact met deze merken.
                                      2. Sportieve Italiaanse merken, zijnde Alfa Romeo, Maserati en Ferrari, overgeërfd van mijn vader.
                                      3. Sportieve Britse merken, zijnde Lotus, Caterham, TVR, ... Triumpf toen ze nog auto's maakten. Tja, who doesn't love them?
                                      4. Toyota, de Japanse pionier en kwaliteitsmerk. Deze laatste vooral omdat mijn eerste auto een Starlet was.

Al de rest laat me zo goed als koud, met enkele uitzonderingen zoals Subaru Impreza WRX, Mitsu Lancer Evo, Honda S2000, ...

Edit Ow ja, Volvo en Saab vind ik ook nog wel ok, hoewel vooral Saab meer en meer GM eenheidsworst begint te worden.

Comment

1 Mercedes
                                        2 Ford
                                        3 Aston Martin
                                        4 BMW
                                        5 Porsche

Comment

1:Ford (thuis buiten Ford enkel een kadett gehad die snel de baan geruimd heeft)
                                          2:Subaru(de nieuwste legacy heeft men interesse in dit merk op een hoog peil gebracht)
                                          3:Volvo(het koele en veilige imago van de zweden staat mij wel aan)

Comment

Working...
                                          X