Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SKODA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kurjeus of jij de kwaliteiten van een td4 autobak in deze dsg kan zien
    zowel naast de baan of erop

Comment

• Heb sinds enkele maanden m'n eerste auto! 'n Škoda Octavia van 2007...
      Zullen sommigen onder jullie misschien wel raar vinden hé, "jonge gast" die kiest voor 'n Škoda
      Last edited by ; 31/07/2011, 21:17. Reden: privé

Comment

• Leuke auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeepy Bekijk Berichten
          Zullen sommigen onder jullie misschien wel raar vinden hé, "jonge gast" die kiest voor 'n Škoda
          waarom?
          bang for the buck

Comment

Skoda! Ik heb er ook een, een twaalfhonderdje ;-) Lekker weinig gebruikskosten. En spaaaareeeen!

Comment

• @ Stebenz, ik denk dat de meeste jongeren meer vn de premium merken houden
              @ Marvin 't verstand komt met de jaren zeggen ze; bij de ene al wat vroeger dan bij de andere, en bij een Skoda rijder is het er altijd geweest ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                Skoda! Ik heb er ook een, een twaalfhonderdje ;-) Lekker weinig gebruikskosten. En spaaaareeeen!
                Oorspronkelijk geplaatst door Jeepy Bekijk Berichten
                @ Marvin 't verstand komt met de jaren zeggen ze; bij de ene al wat vroeger dan bij de andere, en bij een Skoda rijder is het er altijd geweest ;-)
                Proficiat Jeepy, zoals ze het bij Skoda zelf zeggen: simply clever!
                Wij hebben ook een Octavia (Combi) en zijn er uiterst tevreden van.

Comment

• Ik heb net een octavia uit 2007 gekregen van't werk.
                  In februari moet ik een opvolger hebben...
                  Wanneer komt de nieuwe octavia eigenlijk??
                  want de huidige is toch al einde loopbaan hé!
                  Thx

Comment

• Gezien de pre-facelift geproduceerd is van 2004 tot 2009 (gegevens van autoweek.nl), denk ik dat de huidige facelift ook minstens 4jaren zal meegaan alvorens ze een nieuw model op de markt brengen. 't Zal dus nog eventjes wachten worden tot 2013 of 2014... Maar ik ben er eerlijk gezegd ook naar uit aan het kijken. Ik rij nu met een Octavia combi 1.6TDI van 2010. Vind het een mooie wagen en zoals gezegd krijg je nergens meer auto voor 't geld. Het enige waar ik me aan stoor zijn piepjes en kraakjes. Al heeft de auto dat niet altijd. Heeft te maken met het weer, de conditie van de baan en zo verder. Toch vind ik het spijtig voor 'n wagen van bijna anderhalf jaar oud. Verder niets dan lof voor de wagen. Al 60k gereden en meer dan redelijk verbruik (mag wel met greenline-versie!). Ook nauwelijks olieverbruik. Mooi interieur en ruim genoeg. Mijn volgende wagen wordt zoals 't nu loopt opnieuw een Octavia. Ben wel nieuwsgierig naar de aandrijvingen van de volgende generatie. Misschien hybrides??

Iets anders nu, ik heb gehoord dat men het geven van de ecopremies voor wagens die minder dan 115g/100km dan wel 105g/100km uitstoten zou willen stoppen. Klopt dat?
                    Last edited by ; 30/09/2011, 13:14.

Comment

• zal een mini-superb worden

Comment

• De nieuwe Octavia gaat pas in 2013 komen, na de nieuwe Audi A3 en Golf VII op hetzelfde platform.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                          Gezien de pre-facelift geproduceerd is van 2004 tot 2009 (gegevens van autoweek.nl), denk ik dat de huidige facelift ook minstens 4jaren zal meegaan alvorens ze een nieuw model op de markt brengen. 't Zal dus nog eventjes wachten worden tot 2013 of 2014... Maar ik ben er eerlijk gezegd ook naar uit aan het kijken. Ik rij nu met een Octavia combi 1.6TDI van 2010. Vind het een mooie wagen en zoals gezegd krijg je nergens meer auto voor 't geld. Het enige waar ik me aan stoor zijn piepjes en kraakjes. Al heeft de auto dat niet altijd. Heeft te maken met het weer, de conditie van de baan en zo verder. Toch vind ik het spijtig voor 'n wagen van bijna anderhalf jaar oud. Verder niets dan lof voor de wagen. Al 60k gereden en meer dan redelijk verbruik (mag wel met greenline-versie!). Ook nauwelijks olieverbruik. Mooi interieur en ruim genoeg. Mijn volgende wagen wordt zoals 't nu loopt opnieuw een Octavia. Ben wel nieuwsgierig naar de aandrijvingen van de volgende generatie. Misschien hybrides??

Iets anders nu, ik heb gehoord dat men het geven van de ecopremies voor wagens die minder dan 115g/100km dan wel 105g/100km uitstooten zou willen stoppen. Klopt dat?
                          Ik rij met een 2009 (FL), nu 113k kms, geen last van piepjes/ rammeltjes. Olie verbruiken doen ze inderdaad niet meer zoals vroeger.

Comment

• Ik vond geen Skoda Superb topic onder nieuwe auto's. Dus post ik het maar hier: 2012 Skoda Superb Facelift Spied For The First Time [Spy Shots] (Bron: SpeedLux)

Comment

• IAA Octavia concept.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten
                                IAA Octavia concept.
                                Neinein, niet Octavia. Hij komt tussen de Fabia en Octavia en zou Rapid gaan heten (link = AutoBild).
                                Ik begin er aan te wennen qua design, vind hem niet lelijk. Velgen zijn wel te groot ;-) (Alhoewel dat op de twee bovenstaande foto's niet zo opvalt.)
                                Last edited by Marvin; 23/09/2011, 09:39.

Comment

• Ik heb al van in 't begin een aantal rammeltjes in mijn Octavia. En het erge is dat ik nogal gevoelig ben aan zulke zaken... Eerst was er die tussen de airco-unit en de radio. Dat was snel en definitief verholpen. Dan was er die aan de deur rechts vooraan. Dat was verholpen, dacht ik. Nu is er terug een rammeltje. Niet meer op dezelfde plaats (ellenboogsteun op de hoogte van het handvat, dus niet aan het glas) maar meer in de richting van het dashboard. Ik vermoed dat het nu het handvat zelf is, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Vervelend, hoor. Ik doe lange trajecten en net dat kleine domme dingetje weerhoudt me ervan om echt helemaal 100% supercontent te zijn van mijn Octavia. Wat ik nochtans heel graag zou willen want voor de rest ben ik echt weg van mijn Skodaatje! :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                                    Neinein, niet Octavia. Hij komt tussen de Fabia en Octavia en zou Rapid gaan heten (link = AutoBild).
                                    Ik begin er aan te wennen qua design, vind hem niet lelijk. Velgen zijn wel te groot ;-) (Alhoewel dat op de twee bovenstaande foto's niet zo opvalt.)
                                    Waarom zou men tussen die twee modellen nog een model plaatsen? Ik vind het gamma best compleet momenteel (ja, misschien die coupé nog ).

Die nieuwe Octavia lijkt me wel mooi, maar de combi die afgebeeld is lijkt wel héél erg veel op de huidige Superb combi, hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                      Waarom zou men tussen die twee modellen nog een model plaatsen? Ik vind het gamma best compleet momenteel (ja, misschien die coupé nog ).

Die nieuwe Octavia lijkt me wel mooi, maar de combi die afgebeeld is lijkt wel héél erg veel op de huidige Superb combi, hé.
                                      Omdat de Fabia 4 meter is (Combi 4,2) en de Octavia 4,55. Dus ja, er kan nog een model tussen. Ook qua budget.

En als ze nog iets nodig hebben in het gamma, dan is het een VW Caddy. Maar dat is zowat de enige echte "volkswagen" die ze daar nog hebben, dus zal dat wel enkel een VW blijven :-)

En achterkant van de Octavia break is inderdaad nogal sterk Superb ... Het ziet er naar uit dat Skoda de rest van de VAG toer opgaat: alle auto's hetzelfde maar met iets andere verhoudingen. Zonde! Terwijl nu de auto's herkenbaar zijn als Skoda, maar er toch allemaal anders uitzien. De neus is bvb telkens anders. Vergelijk dat maar met een Audi of VW waar de mistlampen er identiek uitzien, de lichtblokken meestal ook, het radiatorrooster ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

En als ze nog iets nodig hebben in het gamma, dan is het een VW Caddy.
                                        Roomster komt in de buurt.
                                        Alleen moeten ze er ook een lange 7 zitter van maken. De Roooomster

images.jpg
                                        Last edited by ; 29/09/2011, 18:26.

Comment

• Héhé... wat een gedrocht

Comment

Working...
                                          X