Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb sinds enkele maanden m'n eerste auto! 'n Škoda Octavia van 2007...
Zullen sommigen onder jullie misschien wel raar vinden hé, "jonge gast" die kiest voor 'n Škoda
@ Stebenz, ik denk dat de meeste jongeren meer vn de premium merken houden
@ Marvin 't verstand komt met de jaren zeggen ze; bij de ene al wat vroeger dan bij de andere, en bij een Skoda rijder is het er altijd geweest ;-)
Ik heb net een octavia uit 2007 gekregen van't werk.
In februari moet ik een opvolger hebben...
Wanneer komt de nieuwe octavia eigenlijk??
want de huidige is toch al einde loopbaan hé!
Thx
Gezien de pre-facelift geproduceerd is van 2004 tot 2009 (gegevens van autoweek.nl), denk ik dat de huidige facelift ook minstens 4jaren zal meegaan alvorens ze een nieuw model op de markt brengen. 't Zal dus nog eventjes wachten worden tot 2013 of 2014... Maar ik ben er eerlijk gezegd ook naar uit aan het kijken. Ik rij nu met een Octavia combi 1.6TDI van 2010. Vind het een mooie wagen en zoals gezegd krijg je nergens meer auto voor 't geld. Het enige waar ik me aan stoor zijn piepjes en kraakjes. Al heeft de auto dat niet altijd. Heeft te maken met het weer, de conditie van de baan en zo verder. Toch vind ik het spijtig voor 'n wagen van bijna anderhalf jaar oud. Verder niets dan lof voor de wagen. Al 60k gereden en meer dan redelijk verbruik (mag wel met greenline-versie!). Ook nauwelijks olieverbruik. Mooi interieur en ruim genoeg. Mijn volgende wagen wordt zoals 't nu loopt opnieuw een Octavia. Ben wel nieuwsgierig naar de aandrijvingen van de volgende generatie. Misschien hybrides??
Iets anders nu, ik heb gehoord dat men het geven van de ecopremies voor wagens die minder dan 115g/100km dan wel 105g/100km uitstoten zou willen stoppen. Klopt dat?
Gezien de pre-facelift geproduceerd is van 2004 tot 2009 (gegevens van autoweek.nl), denk ik dat de huidige facelift ook minstens 4jaren zal meegaan alvorens ze een nieuw model op de markt brengen. 't Zal dus nog eventjes wachten worden tot 2013 of 2014... Maar ik ben er eerlijk gezegd ook naar uit aan het kijken. Ik rij nu met een Octavia combi 1.6TDI van 2010. Vind het een mooie wagen en zoals gezegd krijg je nergens meer auto voor 't geld. Het enige waar ik me aan stoor zijn piepjes en kraakjes. Al heeft de auto dat niet altijd. Heeft te maken met het weer, de conditie van de baan en zo verder. Toch vind ik het spijtig voor 'n wagen van bijna anderhalf jaar oud. Verder niets dan lof voor de wagen. Al 60k gereden en meer dan redelijk verbruik (mag wel met greenline-versie!). Ook nauwelijks olieverbruik. Mooi interieur en ruim genoeg. Mijn volgende wagen wordt zoals 't nu loopt opnieuw een Octavia. Ben wel nieuwsgierig naar de aandrijvingen van de volgende generatie. Misschien hybrides??
Iets anders nu, ik heb gehoord dat men het geven van de ecopremies voor wagens die minder dan 115g/100km dan wel 105g/100km uitstooten zou willen stoppen. Klopt dat?
Ik rij met een 2009 (FL), nu 113k kms, geen last van piepjes/ rammeltjes. Olie verbruiken doen ze inderdaad niet meer zoals vroeger.
Neinein, niet Octavia. Hij komt tussen de Fabia en Octavia en zou Rapid gaan heten (link = AutoBild).
Ik begin er aan te wennen qua design, vind hem niet lelijk. Velgen zijn wel te groot ;-) (Alhoewel dat op de twee bovenstaande foto's niet zo opvalt.)
Ik heb al van in 't begin een aantal rammeltjes in mijn Octavia. En het erge is dat ik nogal gevoelig ben aan zulke zaken... Eerst was er die tussen de airco-unit en de radio. Dat was snel en definitief verholpen. Dan was er die aan de deur rechts vooraan. Dat was verholpen, dacht ik. Nu is er terug een rammeltje. Niet meer op dezelfde plaats (ellenboogsteun op de hoogte van het handvat, dus niet aan het glas) maar meer in de richting van het dashboard. Ik vermoed dat het nu het handvat zelf is, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Vervelend, hoor. Ik doe lange trajecten en net dat kleine domme dingetje weerhoudt me ervan om echt helemaal 100% supercontent te zijn van mijn Octavia. Wat ik nochtans heel graag zou willen want voor de rest ben ik echt weg van mijn Skodaatje! :-)
Neinein, niet Octavia. Hij komt tussen de Fabia en Octavia en zou Rapid gaan heten (link = AutoBild).
Ik begin er aan te wennen qua design, vind hem niet lelijk. Velgen zijn wel te groot ;-) (Alhoewel dat op de twee bovenstaande foto's niet zo opvalt.)
Waarom zou men tussen die twee modellen nog een model plaatsen? Ik vind het gamma best compleet momenteel (ja, misschien die coupé nog ).
Die nieuwe Octavia lijkt me wel mooi, maar de combi die afgebeeld is lijkt wel héél erg veel op de huidige Superb combi, hé.
Waarom zou men tussen die twee modellen nog een model plaatsen? Ik vind het gamma best compleet momenteel (ja, misschien die coupé nog ).
Die nieuwe Octavia lijkt me wel mooi, maar de combi die afgebeeld is lijkt wel héél erg veel op de huidige Superb combi, hé.
Omdat de Fabia 4 meter is (Combi 4,2) en de Octavia 4,55. Dus ja, er kan nog een model tussen. Ook qua budget.
En als ze nog iets nodig hebben in het gamma, dan is het een VW Caddy. Maar dat is zowat de enige echte "volkswagen" die ze daar nog hebben, dus zal dat wel enkel een VW blijven :-)
En achterkant van de Octavia break is inderdaad nogal sterk Superb ... Het ziet er naar uit dat Skoda de rest van de VAG toer opgaat: alle auto's hetzelfde maar met iets andere verhoudingen. Zonde! Terwijl nu de auto's herkenbaar zijn als Skoda, maar er toch allemaal anders uitzien. De neus is bvb telkens anders. Vergelijk dat maar met een Audi of VW waar de mistlampen er identiek uitzien, de lichtblokken meestal ook, het radiatorrooster ...
Comment