Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SKODA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
    "Misschien" mooier dan een octavia?

ruimschoots
    Over smaken en kleuren twist men niet zegt men hé

Update: vandaag even toertje gaan doen met de 2.0 TSI Scirocco van een kameraad. Dat is toch nog iets anders dan de TDi, wow. Zo soepel, die kracht komt zo soepel vrij... Dat is helemaal anders dan bij de brute TDI. In "volgorde van twijfel" staan deze aandrijflijnen nu in deze volgorde.

1) TSI manueel
    2) TSI DSG
    3) TDI manueel
    4) TDI DSG

Think and think again... En dan stilaan beslissen zeker
    Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
      of 17" Laurel !

mirage inleg vind ik maar niks... bijbetalen in een Elegance voor een lagere afwerking ...
      Het is inderdaad te zot om bij te betalen voor een afwerking die standaard op een lagere versie komt, tenzij die mirage afwerking echt aluminium is en geen plastiek meer?

Comment

• Zouden jullie voor 17" of 18" inch gaan op een Octavia RS? 18" is sowieso mooier, maar ik wil ook geen kei harde bak. Iemand met ervaring hier? Bedankt

Comment

• wanneer komt update Superb?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk Berichten
            Over smaken en kleuren twist men niet zegt men hé

Update: vandaag even toertje gaan doen met de 2.0 TSI Scirocco van een kameraad. Dat is toch nog iets anders dan de TDi, wow. Zo soepel, die kracht komt zo soepel vrij... Dat is helemaal anders dan bij de brute TDI. In "volgorde van twijfel" staan deze aandrijflijnen nu in deze volgorde.

1) TSI manueel
            2) TSI DSG
            3) TDI manueel
            4) TDI DSG

Think and think again... En dan stilaan beslissen zeker
            Wat dacht je dan? Dat die diesellovers echt dachten dat het niet aan de turbo lag?
            neenee, nu de naftekes ook turbo's beginnen krijgen is het weer duidelijk. Naft > Diesel.
            Diesel is zalig ... voor traktors, taxi's en 4x4

Comment

• Is het dan niet gewoon turbo>naft> diesel ? :p

Leuk fluitgeluidje trouwens die turbo's !
              All hail the Ovlov

Comment

• elke turbo is ofwel een naft of diesel (of ethanol of LPG uiteraard).

Comment

• Inderdaad, maar de turbo doet het em
                  All hail the Ovlov

Comment

• Ok, dit is belachelijk: een Octavia (combi) 2.0TSI met handbak blijkt niet verkrijgbaar te zijn met een lederen RS-line MF sportstuur, enkel de DSG variant heeft MF. Hoe stom is dit? Nu moet ik dus kiezen tussen de beperkingen van DSG6 (kickdown wanneer je dat niet altijd wilt, verlaagde redline in sport & manual mode, uit zichzelf uit manual mode springen en hogere CO2) of een archaïsche bediening van de Columbus en telefoon via de console. Hier kan ik niet mee lachen.

P.S.: dit zal waarschijnlijk de eerste 2.0 TSI met trekhaak worden?

@Stebenz: ik had enkel nog maar met de VAG 1.4MPI, en Citroën 1.1i en 1.5i 16v gereden. Een geblazen 2.0 TSI is een heel andere orde

Comment

• Columbus is met een handige touchscreen, ik zie dus het probleem niet echt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                        Columbus is met een handige touchscreen, ik zie dus het probleem niet echt...
                        Misschien wel, maar hoe moeilijk kan het zijn om zo'n stuur zonder paddles te monteren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk Berichten
                          Zouden jullie voor 17" of 18" inch gaan op een Octavia RS? 18" is sowieso mooier, maar ik wil ook geen kei harde bak. Iemand met ervaring hier? Bedankt
                          Ik kan u alvast zeggen dat 17" de grens is tussen 'mooi' ogen en comfort.
                          18" is imo vrij hard inboeten aan comfort, maar dat zijn keuzes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Deze Bekijk Berichten
                            Ik kan u alvast zeggen dat 17" de grens is tussen 'mooi' ogen en comfort.
                            18" is imo vrij hard inboeten aan comfort, maar dat zijn keuzes
                            Bedankt voor dat advies.

Comment

• Škoda Citigo Rallye concept to wow the crowds at Wörthersee 2012

With the UK press launch of its funky new Citigo city car happening today and tomorrow, we just had to cover this, the Škoda Citigo Rallye Concept. Designed to pull in the crowds and heighten awareness of the Czech company’s new mini car at the 2012 Wörthersee Treffen in Austria from 16-19 May where all things Volkswagen Group GTI are celebrated, the standard Citigo has been popping the pumping-up steroid pills, resulting in a look that’s not too far removed from the Fabia S2000 rally car.
                              Huge wheel arches have been added to the standard three-door Citigo’s bodywork, to cover the 18-inch multi-spoke alloy wheels. An aggressive roof spoiler and front bumper also add menacing touches, turning the cutesy Citigo into something a Stormtrooper might drive, with this rendering’s black and white colour scheme. Škoda will also show the Citigo DJ at Wörthersee – a rolling disco with 100,000 watts of sound. That shouldn’t be hard to miss then. With the Citgo Rallye concept and the VW Polo R WRC both being shown at the legendary Austrian event, it should be a good one…

Comment

• Comment

• Ik vind de Skoda Citigo wel de mooiste van de 3.

Comment

• Ik zet de Up op de 1e plaats, uiterlijk is imo een pak geslaagder dan dat van de Citigo en Mii.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                      Ik zet de Up op de 1e plaats, uiterlijk is imo een pak geslaagder dan dat van de Citigo en Mii.
                                      Ik vind het schuin oplopende achterraam niet mooi en ook de compleet uit glas zijnde achterklep vind ik niets.
                                      De 5-deur versie vind ik van alle 3 niets.

Comment

• Comment

• Zo mogen ze hem voor de deur komen parkeren, maar dan wel met DSG

Deze velgen vind ik echt prachtig Ik heb vorige week een Superb Combi met de 18" L&K velgen gezien en dat vond ik echt niks, staat standaard véél te hoog op z'n poten en de velgen zelf passen imo totaal niet bij het model. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, ik vind gesloten velgen of velgen met enorm veel spaken eigenlijk altijd lelijk.

Comment

Working...
                                          X