Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SKODA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bulevardi Bekijk Berichten
    Stel dat men nu zoiets opnieuw maakt, met een nieuwe motor en nieuwetechnologieën in.
    Ben ik direct voorstander van. Heb het onlangs ook nog lopen zeggen.
    De oude designs vind ik vaak pakken knapper dan de nieuwe.
    Love oldskool!

    Comment


    • Ik ben eigenlijk ook van dezelfde mening, veel oude modellen zijn stukken mooier dan al die gedrochten die ze tegenwoordig maken.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Denk dat het enigste wat je kan doen van op zoek te gaan naar zo'n exemplaar wat van een oud peetje geweest is. Dikwijls hebben die nog maar 30.000 of 40.000 km gelopen en altijd binnen gestaan. Ze zijn dan wel zo tam gereden als iets, maar als je dat op de juiste manier aanpakt (rustig opnieuw inrijden gedurende enkele 1000'den km's en geleidelijkaan opbouwen) hoeft dat geen ramp te zijn.

        Bij mijne Escort heb ik het ook zo aangepakt en nu heb ik een oude beproefde techniek die weinig kost en waarvan ik het gevoel heb dat ik daar nog jaren mee verder kan.

        Comment


        • Daar moet je wel mee oppassen, want voor hetzelfde geld is de kilometerteller daarvan al eens een keertje rond geweest.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Daar moet je wel mee oppassen, want voor hetzelfde geld is de kilometerteller daarvan al eens een keertje rond geweest.
            Dat zijn dingen die je bij een goed verzorde auto kan controleren of verifiëren.

            Bij mijne Escort was dat een onderhoudsboekje dat correct was ingevuld + een matchende carpass + rechtstreeks van de eerste eigenaar (en niet zoals vaak via via)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bulevardi Bekijk Berichten
              Ik snap niet waarom die oude designs niet terugkomen.
              Ik vind deze dus prachtig oubollig.
              Stel dat men nu zoiets opnieuw maakt, met een nieuwe motor en nieuwetechnologieën in.
              Enkel de carrosserie is dus anders,... waarom kan dit niet?
              Maar om nog eens terug te komen op dit punt. Denk dat het probleem gewoon is dat 90% van de mensen hier gewoon niet meer in gezien willen worden. Jij en ik behoren waarschijnlijk tot die andere 10%, maar voor de meesten is dit gewoon "te min". Het geeft gewoon nog maar eens aan in wat voor een wegwerpmaatschappij we leven.

              Ikzelf doe er echter niet aan mee.

              Comment


              • Persoonlijk kijk ik wel uit naar de lancering van de nieuwe Rapid Spaceback!

                Skoda is samen met Seat momenteel zo wat mijn favoriete merk als ik morgen toch nog eens een nieuwe auto zou MOETEN kopen!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  Dat zijn dingen die je bij een goed verzorde auto kan controleren of verifiëren.

                  Bij mijne Escort was dat een onderhoudsboekje dat correct was ingevuld + een matchende carpass + rechtstreeks van de eerste eigenaar (en niet zoals vaak via via)
                  Op die manier kan je idd een goede deal doen, dat klopt.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Maar om nog eens terug te komen op dit punt. Denk dat het probleem gewoon is dat 90% van de mensen hier gewoon niet meer in gezien willen worden. Jij en ik behoren waarschijnlijk tot die andere 10%, maar voor de meesten is dit gewoon "te min". Het geeft gewoon nog maar eens aan in wat voor een wegwerpmaatschappij we leven.

                    Ikzelf doe er echter niet aan mee.
                    Ik weet het niet helemaal waaraan het ligt.
                    Maar ook kleuren van de carrosserie, daar is elk merk ook erg gelimiteerd in.
                    Kijk in het straatbeeld, en je ziet enkel wit naar zwart, met alle grijsvarianten erin. Heb je dan rood, groen of blauw, dan neigen die kleuren vaak naar donkerrood, donkergroen of donkerblauw. Zo oppervlakkig mogelijk, om zo weinig mogelijk op te vallen in het straatbeeld.
                    Ik snap het niet. Ik leukere kleuren !

                    Wat die designs betreft, ze worden eigenlijk door de autoindustrie je strot in geduwd, je hebt enkel keuze uit wat zij aanbieden, en niet omgekeerd, zij maken niet noodzakelijk wat de klant wil.
                    Doet me denken aan veel commerciële radiozenders, die enkel muziek draaien waarvoor de platenmaatschappijen hun betalen. Maar de luisteraar thuis, die kiest soms voor andere muziek die de radiozender heel vaak weigert te draaien. Je kan enkel luisteren naar wat zij spelen.
                    Last edited by ; 23/09/2013, 15:54.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bulevardi Bekijk Berichten
                      Ik weet het niet helemaal waaraan het ligt.
                      Maar ook kleuren van de carrosserie, daar is elk merk ook erg gelimiteerd in.
                      Kijk in het straatbeeld, en je ziet enkel wit naar zwart, met alle grijsvarianten erin. Heb je dan rood, groen of blauw, dan neigen die kleuren vaak naar donkerrood, donkergroen of donkerblauw. Zo oppervlakkig mogelijk, om zo weinig mogelijk op te vallen in het straatbeeld.
                      Ik snap het niet. Ik leukere kleuren !

                      Wat die designs betreft, ze worden eigenlijk door de autoindustrie je strot in geduwd, je hebt enkel keuze uit wat zij aanbieden, en niet omgekeerd, zij maken niet noodzakelijk wat de klant wil.
                      Doet me denken aan veel commerciële radiozenders, die enkel muziek draaien waarvoor de platenmaatschappijen hun betalen. Maar de luisteraar thuis, die kiest soms voor andere muziek die de radiozender heel vaak weigert te draaien. Je kan enkel luisteren naar wat zij spelen.
                      Ik denk dat je heel hard zou kunnen verschieten van hoe duur een auto zou zijn als ze nu nog steeds zouden gebouwd worden op de manier die jij voor ogen hebt. De wagens zoals ze vandaag de dag worden aangeboden zijn gewoon een gevolg van een ecologische en economische realiteit die 20 jaar geleden niet bestond.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Skoda, zijn grote bocht:


                        Er staat wel een foutje in: het navigatie-systeem op de foto is geen Columbus maar een Amundsen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                          Dacht ik even dat het over de grote draaicirkel van die wagen ging gaan ...

                          Comment


                          • Lekkere Skoda.



                            Ha! Peugeot is heus niet de enige die zijn auto’s in een hippe tweekleur uitvoert, aldus de tuner, die meteen even bij zusje Audi in de schappen dook voor een paar 20 inch-wielen. Welja joh, doe alsof je thuis bent… Over velgkruisbestuiving hebben we het recentelijk vaak genoeg gehad, dus daar komen we even niet […]

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                              Ik heb verleden week ook 'mijn grote bocht' gemaakt....
                              Na wat wikken en wegen de 'old-school-merken' overboord gegooid (Volkswagen en Opel) en gekozen voor Skoda.

                              Skoda Superb
                              1.6 diesel (vanwege uitstoot max 115 gr)
                              Sedan (vooral vanwege dat 'twin-door concept, en het feit dat ik eens iets anders wou dan een break)
                              Elegance (vanwege bi-xenon en leder)
                              Met nog een paar opties :
                              - Columbus pakket (GPS, automatisch parkeren, verduisterde ruiten, ....)
                              - Geventileerde zetels (op aanraden van de verkopers)
                              - KESSY (keyless acces and go, lijkt mij eens leuk)
                              - Wegrijhulp
                              - MDI (aansluiting I-pod)
                              - Trekhaak (de fietsen moeten meekunnen)

                              En dit alles voor een prijs die nog 675 euro onder de standaard business-versie van de VW Passat Break ligt.

                              Comment


                              • En hoe rijdt dat?
                                De mijne wordt binnen twee weken geleverd, Superb Combi GL, mijn eerste skoda.
                                Ik heb er wel vertrouwen in, maar ik moet eerlijk toegeven ... ik rij nu met een 318 met 136 pk rond. Het verschil in de 105 pk zal ik wel voelen waarschijnlijk?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                                  Ik heb verleden week ook 'mijn grote bocht' gemaakt....
                                  Na wat wikken en wegen de 'old-school-merken' overboord gegooid (Volkswagen en Opel) en gekozen voor Skoda.

                                  Skoda Superb
                                  1.6 diesel (vanwege uitstoot max 115 gr)
                                  Sedan (vooral vanwege dat 'twin-door concept, en het feit dat ik eens iets anders wou dan een break)
                                  Elegance (vanwege bi-xenon en leder)
                                  Met nog een paar opties :
                                  - Columbus pakket (GPS, automatisch parkeren, verduisterde ruiten, ....)
                                  - Geventileerde zetels (op aanraden van de verkopers)
                                  - KESSY (keyless acces and go, lijkt mij eens leuk)
                                  - Wegrijhulp
                                  - MDI (aansluiting I-pod)
                                  - Trekhaak (de fietsen moeten meekunnen)

                                  En dit alles voor een prijs die nog 675 euro onder de standaard business-versie van de VW Passat Break ligt.
                                  Eno, ik denk dat je GPS wel niet de columbus navigatie is maar het amundsen systeem. Het columbus systeem heeft een groter scherm.
                                  Maar het blijft een zeer goed navigatiesysteem hoor

                                  Woeps, De Jakkewibis had het al opgemerkt

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kv nr12 Bekijk Berichten
                                    En hoe rijdt dat?
                                    De mijne wordt binnen twee weken geleverd, Superb Combi GL, mijn eerste skoda.
                                    Ik heb er wel vertrouwen in, maar ik moet eerlijk toegeven ... ik rij nu met een 318 met 136 pk rond. Het verschil in de 105 pk zal ik wel voelen waarschijnlijk?
                                    Rijdt nog niet hoor.....
                                    Verleden vrijdag de bestelbon getekend.
                                    Rijden is pas voor volgend jaar.

                                    Ik rijd nu met Insignia 130pk.
                                    Dus heb ik ook vragen bij het feit van 105pk.....
                                    Volgens de ene voel je het verschil niet, volgens de andere wel...
                                    In ieder geval : voor de Insignia reed ik met een Astra van 80pk,
                                    en ik kwam daarmee ook overal.
                                    Last edited by ENO; 17/10/2013, 13:57.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
                                      Eno, ik denk dat je GPS wel niet de columbus navigatie is maar het amundsen systeem. Het columbus systeem heeft een groter scherm.

                                      Woeps, De Jakkewibis had het al opgemerkt
                                      In mijn configuratie zit wel degelijk Columbus systeem,
                                      en niet het Amundsensysteem, zoals in het bericht van Bruynseels

                                      Comment


                                      • Gisterenavond de nieuwe wagen gaan ophalen. Configuratie zowat identiek als ENO behalve de geventileerde zetels. 12 km op de teller in de garage en ondertussen een stuk of 40.
                                        Ik moet toegeven, het rijden valt erg goed mee. Zelfs na vier jaar met bmw318 136 pk te hebben gereden.
                                        Trekt nu al vrij vlot op en rijdt aangenaam.
                                        Het gevoel van luxe is werkelijk enorm, door alle toeters en bellen, door het ruimtegevoel, door het beige lederen interieur en door de uitstekende opvallende geluidsisolatie. Ook de zetels zitten erg comfortabel.
                                        De Bi-Xenon lampen zijn erg mooi en het Kessey systeem is toch een zeer leuk hebbeding.
                                        Ik had vanmorgen efkes het gevoel dat het touch screen niet zo vlot reageert, maar misschien kwam dat door mijn koude vingers. We zullen zien.
                                        Wel een grote domper:
                                        ik had de gratis Alu brush inleg gevraagd ipv dat bompa-houten-gedoe. Ik doe de deur open en zie dat het toch dat hout is.
                                        Het wordt gratis aangeboden, maar als ik het nu nog wil wisselen is het 250 euro per portier.
                                        De discussie kan beginnen ... Er moet iets misgelopen zijn in de communicatie tussen werkgever en leasing.

                                        Comment


                                        • Proficiat! Wat die inleg betreft: heb je geen bestelbon of zo moeten tekenen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X