Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SKODA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    snel uppen voor het verloren gaat
    i love skoda !
    Ik begin de nieuwe skoda octavia combi meer en meer appreciëren. Zou de testrit daar voor iets tussen zitten ?
    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Ik ben woensdag gaan testrijden met de Skoda Octavia Combi 1.9TDI met 105pk. Ik ben overtuigd van de kwaliteiten en zijn mooie lijn en ga mij nu dinsdag ene bestellen, wel de 4x4 versie vermits ik regelmatig een paardentrailer moet trekken (met één paard erin). Deze staat iets hoger(+/-5cm) dan de gewone combi, en toch moet ik niet het hele jaar rond met een grote zwaardere suv alla Tucsonof X-trail rondrijden. Nog wel een aantal aanpassinkjes laten doen. Chiptuning naar 130pk en kit van milotec als die te vinden is (zie foto).
      MILOTEC Auto Extras, der Online-Shop für Skoda Tuning und Zubehör für Superb, Octavia, Fabia, Roomster, Rapid, Yeti und Citigo direkt vom Hersteller.

MILOTEC Auto Extras, der Online-Shop für Skoda Tuning und Zubehör für Superb, Octavia, Fabia, Roomster, Rapid, Yeti und Citigo direkt vom Hersteller.

Ik zou wel die radiatorgrille origineel houden, want die vind ik mooi.
      Zeg nu zelf maakt dat die af of niet?
      Last edited by ; 21/01/2006, 18:55.

Comment

• De voorkant niet zo, maar de rest van de kit is best ok!
        2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
        2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Heel mooie wagen, weinig geld voor een beter-uitgeruste Golf!

Comment

• Zou die willen laten chiptunen, iemand een idee waar ik dit kan laten doen, op internet adressen genoeg maar wie is betrouwbaar. Bij Seat kan het af fabriek met behoud van garantie, helaas niet bij Skoda.En heb ik geen probleem op de autokeuring, elk jaar voor mij vermits ik trekhaak voor +750kg laat monteren.

Comment

• Waarom ik oa voor Skoda koos:
              http://auto.paginablog.nl/auto/2005/11/06-week/

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Mijn eerste bijdrage aan het Skoda-lovers topic:

Last edited by ; 20/01/2008, 11:36.

Comment

• Ik heb nog effe getwijfeld om het RS-line pakket te nemen, maar daar de voordelige salonpacks kwam dit duurder uit...

Comment

• Duurder, maar wel mooier!!!
                    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Officieel: nieuwe Skoda Roomster
                      25 januari 2006

Skoda heeft de Roomster klaar; het productiemodel zal debuteren op het Autosalon van Genève en hoort in september z’n weg tot bij de dealers te vinden. Het is 2,5 jaar geleden dat Skoda het model als designstudie voorstelde op de IAA in Franfurt.
                      De schuifdeuren die het eerste prototype sierden, maar op verdere evoluties als de Yeti al niet meer te zien waren, hebben het productiestadium ook niet gehaald. De Roomster wordt een conventionele vijfdeurs, maar oogt niettemin apart. Dat is niet alleen te danken aan de grote glaspartijen, de dynamische flanklijnen of de gecamoufleerde hendel voor het achterportier… De Roomster krijgt ook een onderscheidende voetdruk, met achteraan bijna 10cm meer spoorbreedte dan vooraan. In het interieur komt achteraan een Varioflex-achterbank, die zowel neerklapbaar als verschuifbaar is. De centrale zit ervan is bovendien verwijderbaar, waarna de twee resterende zitplaatsen in de breedte verschoven kunnen worden. Opel’s Meriva –een gedoodverfde concurrent voor de nieuwe Tsjech- heeft een soortgelijk systeem.

Op de nieuwe bodemplaat zal Skoda drie benzinemotoren en even veel dieselstokers monteren. De krachtbronnen worden overgenomen uit het Fabia-programma. Het gaat om een 1.2 1.4 en 1.6 benzine met vermogens van 64, 86 en 105pk. De instapdiesel wordt een 1.4 met 70pk, daarboven vinden we een krachtiger variant met gelijke inhoud en 80pk vermogen en de topper wordt een 105pk sterke 1.9. Standaard worden die allen aan een handbediende versnellingsbak gekoppeld, maar het merk houdt een automaat achter de hand.

www.auto55.be

Comment

• Ik vraag mij af waarom er zo weinig Octavia's rondrijden, als je naar prijs en kwaliteit kijkt ziet je toch goed, volkswagen voor minder geld. Speelt hier imago ook zo erg mee, want ik krijg in kenissen kring toch allemaal positieve reacties als ik zeg dat ik Skoda heb besteld.
                        De Fabia daarentegen zie je wel veel, maar das budgetklasse, imago minder belang??

Comment

• die Combi RS opt salon was echt knap, de Fabia ook, die wit zwart lederen zetels zijn zo mooi

Comment

• Had de Fabia Combi niet zo'n schuine achterruit, dan was het allicht deze geworden ipv de Golf Variant. Niet dat ik spijt heb van mijn keuze (verre van) maar een Fabia heb ik altijd al een mooie auto gevonden... en hij was dan ook een paar 1000 euro goedkoper Of ik kon voor dezelfde prijs een RS-Line pakket nemen... .

Comment

• Aan Octa+: Pas gezien dat jij uit mijn buurt bent, zal jou mss weleens tegenkomen met je Octavia.Ik ben van Berendrecht, maar kom wel regelmatig door Ekeren.
                              Ik zal te herkennen zijn aan die ofroad kit van www.milotec.de .
                              Gebeld met D'Ieteren en deze maand zouden prijzen bij de dealer bekend worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carlimits crew
                                Deze is idd mooi, maar ik vraag mij af zou deze wagen verlaagd zijn?
                                Zou wel eens kunnen. Die velgen (genaamd "Pegasus", te verkrijgen in optie) komen standaard met "sportchassis" (wat dat ook moge betekenen). Misschien heeft het daar iets mee te maken?

Ik sta overigens op het punt een Octavia Combi 1.9 TDI DSG te bestellen...

crepusculum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum
                                  Zou wel eens kunnen. Die velgen (genaamd "Pegasus", te verkrijgen in optie) komen standaard met "sportchassis" (wat dat ook moge betekenen). Misschien heeft het daar iets mee te maken?

Ik sta overigens op het punt een Octavia Combi 1.9 TDI DSG te bestellen...

crepusculum.
                                  Sportchassis bedoelen ze mee paar centimeter verlaagd en iets stijvere veren, hardere ophanging dus, is een optie die op sommige Octavia's is te krijgen.Afhankelijk welk uitrustings niveau.

Comment

• En mijn Octavia Combi is zonet besteld!

Comment

• Die Superb die in januari op het salon stond, was echt heel mooi!
                                      Voor 30000€ een hele luxe uitvoering, leren zetels, navigatiesysteem, alle technische snufjes waren aanwezig en dat voor zo weinig geld in vergelijking met andere modellen van andere merken, krijg je bij Skoda veel waar voor je geld.
                                      Nog een extra reden, al wa Skoda is, is VW, dus motor en dergelijke zullen wel zeker in orde zijn.
                                      MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum
                                          En mijn Octavia Combi is zonet besteld!
                                          Proficiat!

Geef anders al eens een korte beschrijving (motor, opties, ...) in afwachting van een topic in de 'eigen wagen' rubriek

edit: laat maar, zie net dat je het al gedaan hebt in Skoda Octavia versus Focus Flipper vs Toyota Corolla topic...
                                          Last edited by ; 12/02/2006, 06:41.

Comment

Working...
                                          X