Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zeg nooit nooit, maar ik denk dat een merk als Skoda prioriteit gaat maken van kleinere auto's, zoals de Citigo. Zeker naar een grote SUV is er niet echt vraag bij de doelgroep van het merk.
Fak zeg, een Skoda Octavia Combi 2.0 TDI met 4x4 en DSG in Laurin & Klement uitvoering ... Wat een kar :p maar mag ook wel voor 37,150 euro. Shit, maar dan heb je zo'n zot understated cool ding!
Schouderbreedte vooraan Schouderbreedte achteraan
Skoda Superb 2012 1468 mm (1) 1451 mm (3)
MB E klasse <2009 w211 1454 mm (5) 1454 mm (1)
Audi A6 <2009 1450 mm (6) 1421 mm (6)
Volvo V70 1457 mm (4) 1434 mm (5)
BMW 5 <2010 E60 1455 mm (2/3) 1452 mm (2)
VW Passat 2012 1455 mm (2/3) 1448 mm (4)
Waanzinnig ....
De klassieke premiums zien er vet en imposant uit, vanwege hun brede buitenkas onderaan, maar de superb is vanbuiten gewoonweg de omhulling van wat binnen zit.
De A6 is daar het summum van: betrekkelijk krap vanbinnen ivm buitenmaten.
Ik heb w211 en E60 genomen ter vergelijking in mijn opties (nieuw superb of jonge occazie de rest)
w212 is iets ruimer ...
Maar de nieuwe F10 daarentegen is in feite nog iets kleiner dan de oude E60.
leuk vergelijk, en blij dat benz zijn taxi-naam door mm blijft waarmaken
en stebenz, de vering-demping van een skoda, en de zetels zijn minder
ja, taxi maar op papier ... 1-3mm is peanuts
heb je al met de superb gereden?
De beenruimte is geen fait divers ... dat zou "Lang versies" oneer aandoen
(PS zetels achteraan: Vergeet niet dat kinderen minder eisen stellen, zeker als je ze op een zitje zet...)
ok als passagier
en octavia als taxi?
Het verschil?
Skoda's zijn in feite onvergelijkbaar met die andere. Superb echter is een uitstekende poging. Rustiger. Heeft daarenboven ook extra wielbasis meegekregen.
Als de zetels echt even goed zouden zijn, zouden de premiums zich moeten schamen uiteraard.
Heeft er iemand foto's van de Fabia RS in 'normale' kleuren? En niet dat groen met zwart dak zoals je ze overal tegenkomt op 't internet...
Volgens mij is dat echt een onderschatte wagen, als je niet geeft om het Skoda-logo. Polo GTI's zullen wellicht nogal duur blijven tweedehands, maar de Fabia zal wel vallen in waarde.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Voorbeeld nageplaatst. Maar is te bleek leder voor mij.
Kan je dat via de Skoda dealer laten naplaatsen? Op de Ambition kan je alleen zwart leder nemen en het is duur omdat er automatisch elektrisch verstelbare zetels bijkomen, wat ik 1 van de meest nutteloze opties vind. Dan liever de standaard stoffen zetels en laten overtrekken
Comment