Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En nog eentje over de geschiedenis van het merk
Geschiedenis gaat verder dan je denkt en het was echt wel een glorieus merk voor de Communisten zich ermee moeiden.
Prijs? ja De kwaliteit ervoor? zeker. Ruimte? ja, reden nummer 1 voor sommigen.
Maar weet je wat eigenlijk zo verdomd goed is aan de Superb ivm andere skoda's? Dit:
No nonsense, duidelijk en eenvoudig interieur en dashboard zonder kitsch en saai te zijn. Net iets beter aanvoelend dan de andere skoda's (en net dat gaat verdwijnen vrees ik door druk van "mama" VAG ...). De passat is te saai, vele premiums veel te overladen.
Daarenboven rijdt het stiller (zelfs in diesel, in naft hoeft geen verder uitleg) dan gelijk welke skoda en op dit punt slaat hij ook veel fransozen omver.
Octavia en Superb zullen versmelten in een octavia+ of superb-, wat de superb I was. De huidige wordt een classic op z'n eigen manier denk ik. Nog een jaartje of 2 - 3 om er een aan te schaffen en dan is het gedaan. Ideaal voor mij nog. Echt jammer dat de Superb al op de schraplijst staat in de toekomst. Het zou een fantastisch plaats kunnen blijven innemen hebben. Rationele no nonsense markt voor de middenklasse. Maar we weten dat zulke zaken fragiel zijn vandaag. Hype en wegwerp scoren beter en de middenklasse is divers en altijd klaar om uitgezogen te worden.
Comment