Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SKODA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
    Proficiat! Wat die inleg betreft: heb je geen bestelbon of zo moeten tekenen?
    Thx !
    Ja, toch wel.
    En daar staat het ook effectief op.
    Maar ja, de discussie is al bezig.
    De garage beweert aan de telefoon dus, zoals ze gisteren zeiden, dat het mogelijk is om te vervangen, aan 250 euro per portier. Het front-gedeelte is kosteloos.
    De leasing beweert nu, dat de garage hen heeft gemeld dat de deuren volledig moeten vervangen worden en dat het dus niet gaat. Enkel het front-gedeelte kan vervangen worden. Maar dat trekt dan ook op niets.
    Ze stellen een compensatie voor (niet veel bij voorstellen!), maar gingen weer contact opnemen met de garage.
    We zullen zien. Ik besef wel dat het een luxeprobleem is hoor.

Comment

• compensatie? wat een hoop gezever.
      Leasing is in fout, zij moeten het oplossen!
      Last edited by Ralphke; 06/11/2013, 13:19.

Comment

• Waaruit leid je af dat Skoda in fout is? Uit wat hij tot nu toe verteld heeft lijkt het me eerder de leasingmaatschappij die in fout is.

Comment

• bedoelde ik, was te rap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kv nr12 Bekijk Berichten
            Gisterenavond de nieuwe wagen gaan ophalen. Configuratie zowat identiek als ENO behalve de geventileerde zetels. 12 km op de teller in de garage en ondertussen een stuk of 40.
            Ik moet toegeven, het rijden valt erg goed mee. Zelfs na vier jaar met bmw318 136 pk te hebben gereden.
            Trekt nu al vrij vlot op en rijdt aangenaam.
            Het gevoel van luxe is werkelijk enorm, door alle toeters en bellen, door het ruimtegevoel, door het beige lederen interieur en door de uitstekende opvallende geluidsisolatie. Ook de zetels zitten erg comfortabel.
            De Bi-Xenon lampen zijn erg mooi en het Kessey systeem is toch een zeer leuk hebbeding.
            Ik had vanmorgen efkes het gevoel dat het touch screen niet zo vlot reageert, maar misschien kwam dat door mijn koude vingers. We zullen zien.
            Wel een grote domper:
            ik had de gratis Alu brush inleg gevraagd ipv dat bompa-houten-gedoe. Ik doe de deur open en zie dat het toch dat hout is.
            Het wordt gratis aangeboden, maar als ik het nu nog wil wisselen is het 250 euro per portier.
            De discussie kan beginnen ... Er moet iets misgelopen zijn in de communicatie tussen werkgever en leasing.
            Proficiat met de nieuwe wagen.
            Prettig om horen dat ge al meteen 'geniet' van je gevoel van luxe en ruimte.
            Daarom dat ik deze wagen koos....
            Hopelijk ben ik even binnenkort (dedje, dedju : 't is nog 4 maand) even positief gestemd.
            En betreffende die 'miscommunicatie' : daarmee zou ik ook niet kunnen lachen!

Comment

• Even een kleine update.
              Ik stap nog altijd zeer enthousiast in mijn nieuwe wagen.
              Het ding rijdt verbazend goed. Ik ben echt onder de indruk van de slechts 105 pk. Hij komt niets te kort. Je kan gerust eens naar 4500 toeren gaan zonder een mal figuur te slaan.
              Na vier jaar rijden met bmw voel je natuurlijk wel dat hij in het bochtenwerk de mindere is dan zijn voorganger, maar dat moet je natuurlijk ook niet verwachten. Het is nu ook niet zo dat ik enorm moet vertragen voor elke bocht.

Zaken die opvallen:
              - De zetels zitten super comfortabel. Echt een plezier om in te zitten. Zelfs mijn vader die veel last van zijn rug heeft en die de lederen zetel van een C5 gewoon is, was er zeer enthousiast over.
              - Stil.
              - Trekt zoals al gezegd verbazend goed op.
              - Niets anders dan positieve, meestal verbaasde, reacties. "Wat? Dit een skoda?"
              - De radio/gps doet niet altijd wat ik wil, maar dat zal waarschijnlijk aan mezelf liggen. Ik heb mij er nog niet echt in verdiept. Telkens ik start, begint dat ding die stomme nokia-muziek van op mijn gsm te spelen ipv radio of cd. Da's wel vervelend en ik heb nog niet gevonden hoe het komt. Als iemand het weet ... graag!
              - Onze kleinen zijn buggy (Stokke, dus behoorlijk in omvang) kon in de bmw-koffer slechts als ik hem wat schuin legde. Dus in de breedte van de koffer, maar één zijde wat hoger, zelfs tegen het raam bijna, dan het ander. Nu past hij gewoon zonder probleem in de lengte! van de koffer.
              - Nadeel: als diezelfde kleinen zijn tut laat vallen tijdens het rijden, kan ik hem niet helpen.

Het verbruik na een week en ongeveer 900 km is 5,6 liter. Zonder er speciaal op te letten.
              Last edited by kv nr12; 14/11/2013, 15:21.

Comment

• Comment

• alles wat hij zegt klopt het enigste minpunt, dat het interieur wat donker is, vind ik niet eens een minpunt
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Iemand al de Skoda stand op het salon bezocht? Of nog van plan?

Comment

• Yep, uiterst aangenaam verrast over de Superb Combi 4x4 die er stond. Waarom nog een Passat kopen,
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Hier nog maar een 17000km op de teller maar nog steeds heel tevreden van de 1.4TSI. En zeker te spreken over de led verlichting die ik in de spiegels en koffer heb geplaatst.
                        Ook de lampjes vervangen aan de voeteinden en deze hebben dezelfde kleur dan het dashboard.
                        www.skodaforum.eu

Comment

• mijn moeder heeft haar 2006 octavia break 19 tdi dsg vervangen door een 12 tsi dsg, het ging eerst een 16 tdi worden maar dan toch weer niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            mijn moeder heeft haar 2006 octavia break 19 tdi dsg vervangen door een 12 tsi dsg, het ging eerst een 16 tdi worden maar dan toch weer niet
                            oei, de familie ontdieselt
                            of het moet zijn dat ze van 8 kleppers houdt

Comment

• Mijn zus gaat zaterdag een nieuwe Roomster Ambition 1.2TSI 105PK bestellen. Het wordt een zwarte met scout look. Optie's:

Pack Ambition Plus:
                              -15" Alu velgen
                              -Automatische airco climatronic
                              -Cruise controll
                              -Armsteun
                              -Radio Swing
                              -Dakrails
                              -Lederen stuur
                              -Boordcomputer
                              -Opbergmodule
                              -Panoramisch glazen dak
                              -Getinte ruiten
                              -Achteruitrijsensoren
                              -Elektrische ruiten achteraan

-IPOD aansluiting radio
                              -Volwaardig reservewiel
                              -Scout look

-(verwarmde zeteltjes gaat ze nog proberen gratis los te frutselen als ze de bestelbon gaat tekenen)

Ze had geluk. Degene die ze wilde stond exact op het autosalon Toen was ze meteen verkocht.
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                mijn moeder heeft haar 2006 octavia break 19 tdi dsg vervangen door een 12 tsi dsg, het ging eerst een 16 tdi worden maar dan toch weer niet
                                Ik ben benieuwd hoe de overstap aanvoelt! Ik heb wel vertrouwen in die kleine blokjes met robotbak, maar een 1200 in zo een kas dat blijft toch raar klinken.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Ik ben benieuwd hoe de overstap aanvoelt! Ik heb wel vertrouwen in die kleine blokjes met robotbak, maar een 1200 in zo een kas dat blijft toch raar klinken.
                                  Wel dat denken de meest van mijn superb ook 'zo een grote kas en daar maar een 1.4 in' ik kan zeggen dat dit vlot vooruit gaat hoor een strepentrekker is het niet maar ik kan heel vlot mee met het jachtige verkeer
                                  www.skodaforum.eu

Comment

• Naast mijn Superb (wordt geleverd maart 2014) heeft mijn collega hier op het werk (zelfde budget...) gekozen voor de Octavia Combi.
                                    Collega nr 3 koos voor Audi A3 Sedan met dezelfde motor.
                                    Ben infeite wel niewsgierig om met deze 3 wagens eens te rijden en te kijken hoeveel verschil in rij-ervaring tussen de 3 wagens zit....

Skoda Octavia Combi
                                    1.6L diesel - 105pk - 5 versnellingen
                                    Versie : Elegance

Pakketten :
                                    a) Pack Elegance COMFORT
                                    - keyless acces
                                    - electrisch regelbare bestuurderszetel (met geheugenfunctie)
                                    - electrisch inklapbare buitenspiegels (met dimfunctie)
                                    - tyre pressure warning
                                    - intelligent park distance (zo eentje die zichzelf parkeert....)
                                    - verwarmde voorruitsproeiers

b) Pack Elegance GPS
                                    - navi Columbus (Europa)
                                    - lederen stuurwiel (multifunctioneel)
                                    - bluetooth met spraakbediening
                                    - vloertapijten

c) Pack Elegance STYLE
                                    - 17" lichtmetalen velgen
                                    - driver activity assistant
                                    - LED daylights
                                    - mistlampen met bochtenverlichting
                                    - intelligent light assistant
                                    - LED achteraan
                                    - verlichte voetenruimte

En naast de pakketten ook nog een paar 'gewone' opties......
                                    - metaalkleur
                                    - lederen interieur
                                    - afneembare trekhaak
                                    - scheidingsnet
                                    - vuilisbakjes
                                    - rubber tapijtjes
                                    - verduisterde ruiten achteraan
                                    - tijdelijk reservewiel
                                    - sound systeem Canton
                                    - panoramisch open dak

Ik denk niet er veel opties zijn die zij niet heeft aangeklikt.....
                                    Ik kan er maar eentje bedenken : electische kofferopening.

Comment

• Mooie config! Inderdaad goed uitgerust Welke kleur?

Nog enkele van de opties die ze niet heeft genomen:
                                      - 230V stopcontact
                                      - adaptive cruise assistant (+front assist)
                                      - verwarmde voorruit
                                      - ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                                        Wel dat denken de meest van mijn superb ook 'zo een grote kas en daar maar een 1.4 in' ik kan zeggen dat dit vlot vooruit gaat hoor een strepentrekker is het niet maar ik kan heel vlot mee met het jachtige verkeer
                                        nen turbo is nogal een ding he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                          Mooie config! Inderdaad goed uitgerust Welke kleur?

Nog enkele van de opties die ze niet heeft genomen:
                                          - 230V stopcontact
                                          - adaptive cruise assistant (+front assist)
                                          - verwarmde voorruit
                                          - ...
                                          Kleur : bruin
                                          Ok, ze heeft niet ALLE opties aangeklikt....
                                          Wat ik bedoelde met die ene optie die ik vermelde: die zou ik persoonlijk wel genomen hebben...

- 230V contact. Meerwaarde zag ze er niet van in....
                                          - adaptive cruise assistant. Te duur.....
                                          - verwarmde voorruit. Getest, maar je ziet die 'draadjes' lopen, en dat vond ze niet leuk.

Comment

Working...
                                          X