Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers v.2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
    Over welke modellen heb je het dan specifiek?
    Niet echt speciefiek maar meer algemeen. Bvb oudere B3's en B5's
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Over welke bedragen, bouwjaren en kilometerstanden spreken we dan?

Comment

• Ik vind nochtans dat ALPINA's redelijk goed hun waarde behouden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
          Iemand die weet waarom Alpina's tweedehands relatief goedkoop zijn? Vraag me dat altijd af als ik een oudere prachtige Alpina te koop zie staan.
          Heel vaak hebben ze héél wat kilometers op de teller staan (omdat ze zo tof zijn om mee te rijden kan ik mij levendig inbeelden). Misschien ligt het daaraan?

Comment

• 'k Heb vroeger ook gemerkt dat B3 en D3 coupé's tot mijn verbazing niet significant veel duurder zijn dan E92 335i en 335d.
            Dacht dat het wel het geval zou zijn want toch kleine oplages, de naam Alpina is blijkbaar niet echt veel extra's waard.

<-> bijv Porsche: elk model dat maar een beetje afwijkt van zijn "standaard broer" (bijv een Black Edition) en waarvan ze er +/- 1.000-2.000 exemplaren van gemaakt hebben die kosten in mijn ogen vaak absurd veel geld.

Belangrijk is dat niet, wil je zo'n Porsche dan betaal je vooral voor de badge.
            Ben je Alpina liefhebber, dan heb je geluk want niet overpriced :-)

Comment

• Dat een E92 D3 goedkoper is dan een 335d is maar logisch, die D3 is een 4 cilinder met 214pk. Een 335d is toch van een andere categorie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                Dat een E92 D3 goedkoper is dan een 335d is maar logisch, die D3 is een 4 cilinder met 214pk. Een 335d is toch van een andere categorie.
                Ja, maar ik bedoelde eigenlijk meer al in de toekomst D4 tov 435d, D4 zal als de trend zich doorzet niet echt veel duurder zijn dan de 435d.
                Voor de B3 tov 335i gaat het wel op. B3 niet heel veel duurder dan 335i.

Comment

• De D3 van de e9? reeksen is rotzooi . Voor dat geld heb je ook 330d 335d .
                  De Huidige D3 is een beest met een gepeperde 35d motor . Je kunt dat met sper en rwd krijgen en 4wd. Bij bmw kun je de 35d motor enkel xdrive krijgen . Nu ik moet geen rwd maar mensen die dat wel willen kopen beter een d3

Comment

• Euhm een gepeperde 30d zal ook wel goed zijn zeker?
                    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• In Autogids staat er een groot artikel over Alpina's

Comment

• Ik weet niet of je recentelijk de prijzen van D3 en B3's wat gevolgd hebt, maar die kosten toch merkelijk meer dan hun 335d/i broertjes met een vergelijkbare km-stand?

edit: dat was als antwoord op de post van hmn-pwr.

Comment

• foutje

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S
                              Ik weet niet of je recentelijk de prijzen van D3 en B3's wat gevolgd hebt, maar die kosten toch merkelijk meer dan hun 335d/i broertjes met een vergelijkbare km-stand?

edit: dat was als antwoord op de post van hmn-pwr.
                              De nieuwprijs is ook wel hoger natuurlijk.
                              2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Hier kom ik nu wel in door uit te loggen en als ik er in ben weer in te loggen..

Comment

• Toch wel vreemd dat dit het enige Merken topic is waar in kan komen.

Comment

• Als er van iets weinig verkocht word denken mensen dat ze er veel voor kunnen vangen . Neem nu bv de d3 van de e9? reeksen . Er zijn mensen die daar +20K voor durven vragen . Ik koop daar een f3? reeks voor .

Comment

• Sentiment zal een rol spelen bij dat soort beslissingen.

Comment

• Je hier kom ik nog steeds als enige "merk lovers" topic in.

Comment

• De BMW-adepten van Alpina hebben grof geschut klaarstaan voor de Autosalon van Genève. In Zwitserland maakt autoland kennis met de B3 Biturbo S én de B4 Biturbo S!

Het is alweer 2013 als Alpina de B3 Biturbo en B4 Biturbo naar voren schuift, respectievelijk Alpinas visie op zowel de BMW 3- als 4-serie. In het vooronder houdt zich in beide gevallen de 3,0-liter grote zes-in-lijn uit de 335i schuil, al is het blok opgeschroeft tot 410 pk en 600 Nm. Omdat ook daar een schepje bovenop kan, trekt Alpina tijdens de Autosalon van Genève het doek van de B3 Biturbo S en de B4 Biturbo S.

Op motorisch vlak zijn ook de S-versies identiek aan elkaar. Dat betekent dat zowel de 3-serie sedan en Touring als 4-serie coupé en cabriolet onder Alpinas vleugel goed zijn voor 440 pk en 660 Nm koppel, krachtiger dan de 431 pk sterke M3 en M4. Daarmee moet een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in 4,2 tellen achter de rug zijn. Wie xDrives besteld is dankzij deze vierwielaandrijving in staat in 3,9 tellen een snelheid van 100 km/h te bereiken.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X