Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers v.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts



  • Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

    Comment


    • Alpina B3 (2020): Test

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Knap deze! Zeker de groene.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Alpina B3S

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Alpina B3 Touring (2020) | Review | Wat heb je nog meer nodig?

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • BMW Alpina B8 Gran Coupe (2021)

























              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Meer info over bovenstaande:

                BLOEDSNEL COMFORT

                ALPINA B8 GRAN COUPÉ: DE M8 VOORBIJ

                Alpina heeft zich de afgelopen maanden met volle overtuiging op de BMW 8-serie Gran Coupé gestort. Het resultaat is deze machtige Alpina B8 Gran Coupé, een luxueuze maar pijlsnelle variant die de M8 wat pure spierkracht betreft nog overtreft.

                Alpina heeft de reputatie BMW-producten zodanig aan te passen dat er aan pure snelheid niets verloren gaat, terwijl de souplesse en het comfort alleen maar toenemen. Het bedrijf tilt nu de B8 Gran Coupé op het podium. Die is gebaseerd op de M850i, maar gaat daar grondig aan voorbij.

                De B8 Gran Coupé heeft namelijk dezelfde biturbo 4.4 V8 onder de kap als de M850i en M8. Die achtcilinder stampt er in de M850i 530 pk uit en is in de M8 zelfs goed voor 600 pk. De 4.4 V8 pompt in de Alpina B8 Gran Coupé maar liefst 621 pk en 800 Nm naar alle vier de wielen. Daarmee is -ie sterker dan de M8 en slechts 4 pk minder krachtig dan de M8 Competition. Wél overtreft Alpina's B8 Gran Coupé de M8 Competition met 50 Nm en daarmee mag je de creatie uit het Duitse Buchloe met recht een beul noemen. Het extra vermogen is onder meer afkomstig uit herziene turbo's, een aangepast koelsysteem en intercoolers die 50 procent groter zijn dan die van het origineel. Ook is de automaat in samenwerking met ZF aangepast.


                Comfort én snelheid

                Toch is de Alpina B8 Gran Coupé op de sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h 0,2 tellen minder snel dan de M8 Competition en ook nog 0,1 seconde minder rap dan de reguliere M8 Gran Coupé. Dat komt onder meer door een ander karakter van de motor, maar is ook het gevolg van het hogere gewicht. De B8 Gran Coupé legt 2.175 kilo in de schaal terwijl de M8's met 2.055 kilo ruim 100 kilo lichter zijn. De B8 Gran Coupé is minder dan de M8's gericht op knalharde sportiviteit. Reden tot klagen heb je in de Alpina in ieder geval niet. De B8 heeft in 3,4 seconden de 100 km/h op de digitale klokken staan en heeft een topsnelheid van 324 km/h. Me dat laatste getal wint de B8 het van zijn M8-broertjes. Die zijn in beginsel immers afgeregeld op een snelheid van 250 km/h en halen met het optionele M Driver's Package een topsnelheid van 305 km/h. Alpina heeft het complete onderstel herzien en omschrijft het karakter van de B8 Gran Coupé als "eersteklas comfort voor lange afstanden net een precies stuurkarakter".

                Het blijft uiteraard niet bij een herziene achtcilinder. Alpina geeft de B8 Gran Coupé onder meer een speciaal roestvrijstalen uitlaatsysteem dat het geluid van de V8 moet benadrukken. Dankzij kleppen is het geluid in de rijmodus Comfort net even wat milder dan in de Sport-standen. Inderdaad, standen. Zo kun je, geholpen door actieve dempers, onder meer kiezen uit de rijmodi Comfort, Comfort + en Sport en Sport+.


                Relatief subtiel

                Vanbuiten geen schreeuwerige spoilers of extreem aangezette spoilers. De B8 Gran Coupé oogt vrij ingetogen. Zo zijn er weinig tot geen 'o zo sportieve' zwarte accenten in de bumpers en zijn de uitlaateindstukken, vier ronde exemplaren net als bij de M8, netjes ín de achterbumper verwerkt. Alpina geeft de B8, het merk omschrijft de auto opvallend genoeg als BMW Alpina B8 en niet puur als Alpina B8, een subtiele spoilerrand achterop die breder maar lager is dan die achterop de M8. Uiteraard staat de B8 Gran Coupé op Alpina's kenmerkende 20-spaaks wielen, al hebben ze wel een diameter van 21 inch. Achter die sloffen houdt zich Brembo-remmerij met blauwe remklauwen schuil. De schijven hebben zowel voor als achter een diameter van bijna 40 centimeter. Optioneel levert Alpina exemplaren met geperforeerde schijven.Het interieur is geheel naar smaak van de klant aan te passen en is tot in de kleinste hoekjes te bekleden met fraai leer en houtwerk. In de kristallen iDrive-knop is 'Alpina' gegraveerd.

                De Alpina B8 Gran Coupé heeft in Duitsland een vanafprijs van € 161.200 inclusief belastingen. De M850i Gran Coupé heeft in Duitsland een vanafprijs van € 125.100, de M8 Gran Coupé Competition wisselt er vanaf €167.400 van eigenaar.
                De B8 Gran Coupé komt overigens relatief laat. BMW is namelijk al aan het testen met een gefacelifte 8-serie Gran Coupé ...

                Bron: Autoweek




                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • IN LIJN MET BMW

                  ALPINA XD3 EN XD4 VERNIEUWD

                  De vernieuwde BMW X3 en X4 zijn nog amper van de band gerold of Alpina komt al met een eigen interpretatie op de SUV's. Dit zijn de XD3 en XD4, twee dieselbeulen om rekening mee te houden.

                  BMW levert de X3 en X4 ook als M40d, een zescilinder diesel met 340 pk en 700 Nm. Alpina biedt soelaas voor het geval dat niet voldoende is. De vernieuwde XD3 en XD4 hebben namelijk eenzelfde soort krachtcentrale onder de kap, maar dan met 394 pk en 800 Nm koppel. Ten opzichte van de pre-facelift is dat een vermogenstoename van 34 pk en 30 Nm koppel. Daarmee knallen beide SUV's naar de 100 km/h in 4,6 seconden. De XD3 dendert door tot een topsnelheid van 267 km/h, de XD4 wint het wedstrijdje verplassen nipt met 268 km/h. Daar kun je een X3 of X4 M aardig het leven zuur mee maken. Alpina scherpte de launch control aan voor nog snellere sprints. Daarnaast is ook de stuurinrichting anders gekalibreerd, waardoor de besturing directer en preciezer moet zijn.


                  Alpina XD4

                  Adaptieve demping met specifieke Alpina-software en een limited-slip differentieel op de achteras zijn standaard. Een voor de XD3 en XD4 nieuw systeem genaamd 'Performance Control' zorgt er dankzij remingrepen op ieder afzonderlijk wiel voor dat de auto makkelijker de hoek om gaat. Ook aan het exterieur veranderde uiteraard het nodige. Met name het ontwerp van de voorbumper is ingrijpend gewijzigd ten opzichte van de vorige XD3 en -4, met een andere vorm van de luchtinlaten. De mistlampen van het vorige model schitteren door afwezigheid. Aan de achterzijde zijn de wijzigingen wat subtieler. De SUV's rollen op karakteristieke multispaaks wielen van Alpina in 20- of 22-inch. Achter deze wielen gaan schijfremmen met verbeterde remblokken schuil.

                  Bij Alpina kun je jouw XD3 of XD4 helemaal naar wens samenstellen. Alpina geeft het interieur niet weer, maar verwacht daar afgezien van de leersoorten, logo's en de invulling van de digitale tellers geen grote wijzigingen ten opzichte van de BMW's. In Duitsland is de XD3 verkrijgbaar vanaf €85.900, de XD4 moet minimaal €89.100 opbrengen.










                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • 2021 BMW Alpina D3 S Touring: Besser geht es nicht? - Review - Test

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • BMW Alpina 3.0CS e9 - (1972)
































                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Alpina B3 Touring (G21) rijtest: sneller en beter dan BMW M3!

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • ALPINA B8 GRAN COUPÉ KRIJGT OPFRISBEURT

                          SUBTIELE WIJZIGINGEN

                          Na de facelift van de BMW 8-serie krijgt ook de Alpina B8 Gran Coupé een vernieuwingskuur. Net als bij de 8-serie moet je echter behoorlijk goed zoeken naar de verschillen.

                          De oorspronkelijke B8 Gran Coupé was niet bepaald een lang leven beschoren. Alpina onthulde het model namelijk pas in maart vorig jaar, wat betekent dat zijn levensduur beperkt is gebleven tot amper negen maanden. Net als bij de gefacelifte 8-serie krijgt de opgefriste B8 Gran Coupé een nieuwe indeling van de grille met dubbele spijlen in een u-vorm. Die grille is voortaan ook verlicht. Daarnaast herzag Alpina de luchtinlaten in de voorbumper. In de centrale luchtinlaat onder de grille zat eerst nog een honinggraat-patroon, maar nu zitten er twee horizontale lamellen in. Die zitten eveneens in de luchtinlaten aan weerszijden van de voorbumper, waarmee die er ten opzichte van de pre-facelift ieder één lamel bij krijgen.


                          Alpina B8 Gran Coupé

                          Op de voorkant na blijft het exterieur van de B8 Gran Coupé ongewijzigd. In het interieur zit voortaan net als bij de 8-serie een groter 12,3-inch centraal touchscreen voor het iDrive-systeem. Dat is echter ook nog gewoon met een draaiknop op de middenconsole te bedienen, in de B8 voorzien van een gegraveerd Alpina-logo. De krachtcentrale is één op één overgenomen van de vorige B8 Gran Coupé: dat is namelijk nog steeds de 4.4 biturbo V8 met 621 pk en 800 Nm koppel. Daarmee lanceer je de B8 in 3,4 seconden naar de 100 km/h en knal je desgewenst door tot een onbegrensde topsnelheid van 324 km/h. Via een speciaal Alpina-uitlaatsysteem pompt de V8 zijn beschaafde - daar staat Alpina immers voor - brul de wereld in.

                          In Duitsland is de vernieuwde Alpina B8 verkrijgbaar vanaf €162.100 inclusief belastingen. In Nederland kun je bij Dusseldorp Alpina een offerte aanvragen voor een Alpina B8, maar reken er maar op dat de Nederlandse prijs van de B8 ver boven de twee ton zal uittorenen. Dat is nog voordat je met de uitgebreide personaliseringsmogelijkheden van Alpina aan de slag bent gegaan.












                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • ALPINA B4 GRAN COUPÉ: UNIEKE AANVULLING OP M-AANBOD

                            4-SERIE GRAN COUPÉ NIET ALS M, WEL ALS 495 PK STERKE ALPINA

                            Alpina neemt de 4-serie Gran Coupé onder handen en onthult de B4 Gran Coupé, waarmee de fabrikant uit Buchloe meteen in een nog niet opgevulde niche springt. BMW M waagde zich immers niet aan de vierdeurs coupé. Voor wie het Alpina een beetje kent, liggen de aanpassingen in de lijn der verwachtingen.

                            In het gamma van de 4-serie heeft BMW M de M4 coupé en M4 cabrio. Een absolute topversie van de 4-serie Gran Coupé bleef uit. Alpina springt in dat gat met de B4 Gran Coupé en laat de 4-serie coupé ongemoeid, waardoor de twee elkaar in elk geval niet bijten. De Alpina B4 Gran Coupé is allereerst te herkennen aan zijn aangepaste voorbumper met Alpina-letters onder de grille. Voor wie hoop had dat Alpina de controversiële grille van BMW zou schrappen, komt het misschien als een teleurstelling dat die nog steeds aanwezig is. Aan de zijkant dikte Alpina de auto iets aan met subtiele zijskirts en onder de achterbumper zit een diffuser met vier uitlaten. Een bescheiden spoilerlip op de kofferbak maakt het af. Rollen doet de Alpina B4 Gran Coupé op 20-inch wielen met het kenmerkende multispaaks-design van Alpina.

                            In het interieur brengt Alpina een hoop exclusief leer aan, maar verder blijven de aanpassingen beperkt tot een Alpina-logo op het stuurwiel en een digitaal dashboard met een Alpina-sausje eroverheen. Op de middenconsole zit een plaquette met daarop het productienummer van de specifieke auto.

                            Onder de kap ligt een 3.0-zescilinder-in-lijn, maar met 495 pk levert hij meer vermogen dan de 462 pk van de huidige B3. Reken echter maar dat ook de B3 op korte termijn die krachtkuur krijgt. Het koppel komt uit op 730 Nm. Deze specificaties maken dat hij qua pk's net onder de 510 pk sterke M3 Competition uitkomt, maar hem qua koppel met 80 Nm de baas is. Dankzij de xDrive-vierwielaandrijving knal je in 3,7 seconden naar de 100 km/h en stoom je door tot een topsnelheid van 301 km/h. Verder heeft Alpina het weggedrag op een positieve manier proberen te beïnvloeden door een negatief camber van 1,25 graden op de voorwielen in combinatie met speciaal ontwikkelde stabilisatorstangen. Ook de vering en demping zijn onder handen genomen. Bij de Alpina B5 waren we daar zeer over te spreken, dus we zijn natuurlijk benieuwd hoe dat bij de B4 uitpakt.

                            De Alpina B4 staat in Duitsland op de prijslijst vanaf €91.800.



























                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • VERNIEUWDE BMW X7 NU AL ALS ALPINA XB7

                              DAT IS SNEL!

                              De folder van de gefacelifte BMW X7 is nog amper gedrukt of Alpina tilt zijn variant van BMW's vernieuwde grootste SUV op het podium. Dit is de opgewaardeerde Alpina XB7.

                              De BMW-adepten van Alpina hebben het er maar druk mee. BMW vuurt in hoog tempo nieuwe of vernieuwde op autoland af en dat betekent dat de handjes bij Alpina permanent uit de mouwen gestoken zijn. In februari liet Alpina de gefacelifte B8 Gran Coupé op basis van de 8-serie Gran Coupé zien en slechts een dag nadat BMW de gefacelifte X7 presenteerde, schuift de club uit Buchloe zijn vernieuwde versie van die lel van een SUV naar voren: de XB7.


                              Alpina XB7 (pre-facelift)

                              De Alpina XB7 krijgt volgens verwachting dezelfde nieuwe variant van de 4.4 V8 onder de kap die BMW in het vooronder van de X7 M60i heeft gestopt. Die nu met mild-hybridetechniek uitgeruste achtcilinder levert in de M60i evenveel vermogen als voorheen en dus is het ook niet verrassend dat Alpina's XB7 niet sterker is dan het de in 2020 gepresenteerde versie. De vernieuwde Alpina XB7 blijft dus 621 pk en 800 Nm sterk, al wordt hij net als de krachtbron van de X7 M60i bijgestaan door een 12 pk en 20 Nm sterke starter-generator. Hoe snel Alpina's bullenbak de 100 km/h bereikt? In slechts 4,2 seconden. De topsnelheid ligt op 290 km/h.

                              Logischerwijs krijgt de XB7 hetzelfde nieuwe front als de gefacelifte X7, compleet met voor BMW volledig nieuwe opgesplitste verlichting. Alpina voorziet de SUV ogenschijnlijk van subtiel aangepaste bumpers en Alpina-kenmerkend lichtmetalen wielen in de maat 21-inch. Ook profiteert de XB7 van de komst van BMW Operating System 8, het nieuwe infotainmentsysteem met twee met elkaar versmolten displays in een gebogen paneel. De vernieuwde XB7 komt eind dit jaar op de Europese markt beschikbaar. Alpina noemt een adviesprijs van zo'n €170.000 exclusief belastingen. Denk daar voor de Nederlandse markt dus nog een stevige portie bpm bij. Uitgebreid beeldmateriaal van de vernieuwde XB7 volgt waarschijnlijk spoedig, vooralsnog moeten we het met deze enkele door Alpina vrijgegeven computertekening doen.



                              Bron: Autoweek
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment



                              • Comment


                                • lomp - lomper - lompst

                                  Comment


                                  • Alpina B3 Biturbo Touring F31: chique, praktisch, bloedsnel

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Beter dan de M5? | Alpina B5 (2005)

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • 3 Serie facelift nu ook bij Alpina.

                                        ALPINA Seasons The 2023 BMW 3-Series Facelift With A Lot Of Lust


















                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • De break graag, geen aanpassingen meer nodig.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X