Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers v.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    De break graag, geen aanpassingen meer nodig.
    Idem hier, al mag het Alpina logo er ook nog af wat mij betreft.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

      Idem hier, al mag het Alpina logo er ook nog af wat mij betreft.
      Het is de enige wagen die er mee weg komt.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

        Het is de enige wagen die er mee weg komt.
        Ook weer waar, alleen die striping, daar heb ik nooit zicht op kunnen krijgen.

        Comment




        • Dacht dat het een alpina embleem was


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • The BMW Alpina B3 Touring Is an Ultra-Cool Obscure ‘90s Wagon

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Alpina Roadster V8: zeldzame broertje van de Z8

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • WAAROM ALPINA MERKNAAM AAN BMW VERKOCHT

                ANDREAS BOVENSIEPEN: 'HUIDIGE AUTOWERELD TE COMPLEX VOOR KLEINE FABRIKANT'

                Met meer dan 2.000 verkochte auto’s heeft Alpina in 2021 zijn beste jaar ooit gedraaid. Niettemin neemt BMW de merknaam vanaf 2026 over om er een nieuwe luxelijn van te maken. Andreas Bovensiepen legt uit waarom zijn familie die beslissing heeft genomen en wat dat voor de toekomst betekent van de kleine fabrikant die sinds de jaren zestig van BMW's exclusieve bolides maakt.


                Vanwaar de beslissing om de merknaam Alpina aan BMW te verkopen?

                “De autowereld die we zolang hebben gekend, is de laatste jaren drastisch veranderd. Door het dieselgate-emissieschandaal hebben autofabrikanten veel krediet verloren, terwijl de politiek die gebeurtenis heeft aangegrepen om de elektrificatie van het wagenpark erdoor te duwen. Het huidige Alpina-gamma teert louter op zes-in-lijnmotoren en V8’s, waarbij diesel een belangrijke rol blijft spelen. Onze auto’s zijn everyday dream-cars die als zodanig gebruikt worden en gemiddeld tussen de 30.000 en 50.000 km per jaar afleggen, vaak op hogere snelheden. Dat strookt hoe langer hoe minder met de eisen die we van hogerhand krijgen opgelegd.”

                Die eisen zijn toch voor alle merken gelijk, ook voor BMW dat de basistechniek aan Alpina levert?

                “Dat klopt, maar je kunt de multinational BMW niet met het familiebedrijf Alpina vergelijken. Onze middelen zijn verhoudingsgewijs beperkt, terwijl de boetes voor vergissingen of fouten bij emissieproeven en rijhulpsystemen hetzelfde zijn. Daarnaast speelt de onvoorspelbaarheid van de markt ons parten in combinatie met de huidige bevoorradingsproblemen. Sinds de pandemie moeten we Alpina-specifieke onder­delen twaalf tot vijftien maanden vooruit bestellen, wat een ­financieel risico inhoudt als de betreffende auto’s nog niet zijn verkocht. Dan zwijg ik nog over de investeringen die nodig zijn in vakgebieden zoals IT en softwareontwikkeling om de nieuwste BMW-systemen met onze onderdelen te laten communiceren. De complexiteit groeit dus mee met de onzekerheid.”

                Alpina-modellen op groenere en kleinere BMW-motoren baseren is geen optie?

                “Dat zou voor ons alleen in China werken. BMW biedt daar bijvoorbeeld een 720i aan die zeker succesvol zou zijn als Alpina, maar dan speelt de onzeker­heid weer op. We weten immers allemaal dat de Volksrepubliek volledig op EV’s inzet, waardoor geëlektrificeerde benzinemotoren snel van de radar kunnen verdwijnen. Ook in Duitsland ligt de PHEV weer onder vuur en de autobahn-snelheidslimiet van 130 km/h is weer terug op tafel, terwijl er misschien een luxetaks op grote motoren zit aan te komen. Vergeet ook niet dat onze capaciteit in Buchloe zijn grenzen heeft bereikt. We maken nu al meer dan 2.000 auto’s met ongeveer 300 werknemers en hebben onze uitbreidingsmogelijkheden uitgeput. Met zo’n beperkte productie kun je geen geld ­verdienen met kleine auto’s, en zeker niet met de Euro 7-emissienormen in het verschiet.”


                Dieselblok van Alpina in een BMW 4-serie


                Wat gaat er dan wel gebeuren in de aanloop naar 2026 en daarna?

                “Ons huidige gamma, inclusief de nieuwe B4/D4 Gran Coupé en de LCI-versies van de 3-serie, de XB7 en de 8-serie, blijft gewoon tot eind 2025 in productie. Als alles meezit, bouwen we de komen­de drieënhalf jaar nog zo’n 5.000 echte Alpina’s. Daarna dragen we onze naam over aan BMW, maar niet onze productie­faciliteiten. BMW is weliswaar naar ons toe gekomen met de vraag om de Alpina-naam te kopen, aan een kleinschalige fabriek vlakbij München hebben ze natuurlijk niets. Bovendien hebben we naast onze autobusiness ook een succesvolle wijnbusiness. Onze vader, Burkhard Bovensiepen, is al tijdens zijn raceloopbaan in de jaren 70 begonnen met het inkopen van kwalitatief goede wijnen. Gewoon, als een uit de hand gelo­pen hobby. Op dit ­moment conserveren we ongeveer een miljoen flessen van de beste wijnhuizen en jaargangen in speciale faciliteiten, die zijn bestemd voor distributie in de topgastronomie. Dat deel van onze activi­teiten gaan we dus zeker voortzetten.”


                Alpina XB7


                We kunnen ons nauwelijks voorstellen dat de famil­ie Bovensiepen niets meer met auto’s gaat doen.

                “Dat heb je goed ingeschat. In de overeenkomst met BMW is opgenomen dat we onze merknaam mogen blijven gebruiken in de combinatie ‘Alpina Classic’. We gaan dus onze productiefaciliteiten inzetten om onderdelen te produceren voor de Alpina’s die tussen 1965 en 2025 zijn gebouwd. Denk daarbij aan Alpina-wielen, remonderdelen, ophangingselementen, aerodynamische delen, interieur­aankleding en wat dies meer zij. Dat hele pakket wordt via onze dealers gedistribueerd maar ook in een webshop gecentraliseerd, aangezien er internationaal een toenemende vraag is. Daarnaast blijft Alpina Engineering de BMW Group ondersteunen bij de ontwikkeling van banden, chassis-setups en ESP-systemen zoals het dat al jaren doet.”

                In het persbericht van BMW staat dat de ­familienaam Bovensiepen aan belang gaat ­winnen. Hoe zit dat precies?

                “Dat is op dit moment nog toekomstmuziek, maar we denken er al wel over na. Dat we eindelijk tijd en ruimte gaan hebben voor onderhoud en restauraties van klassieke Alpina’s, is zeker. Daarvoor hebben we immers alle competenties en binnenkort ook de onderdelen in huis. We willen dan ook weer liefhebbers ontvangen in Buchloe, om er de geschiedenis van ons merk te etaleren en de greatest hits uit onze catalogus te exposeren in een soort van Alpina Classic World. Tegelijk willen we ook aan het community-aspect werken met bijvoorbeeld evenementen, circuit­dagen en misschien zelfs historische autosport. In het geval dat dit alles op termijn tot nieuwe ideeën of zelfs auto­modellen zou leiden, dan hebben we daarvoor met Bovensiepen alvast een gepaste naam klaarstaan.”




                Wat hoopt u tot slot dat BMW met het merk Alpin­­a gaat doen?

                “Het is niet aan ons om te zeggen wat BMW met Alpina moet doen, maar ik vermoed dat we aan de luxesferen mogen denken. Mijn vader als ­merkoprichter, mijn broer als mede-CEO en ikzelf zouden vooral blij zijn als de naams­bekendheid van Alpina nog groeit. Vandaag ver­kopen we onze auto’s in Europa, Engeland, de VS en Canada en in Japan. Dat laat nog veel potentieel voor uitbreiding, bijvoorbeeld naar een land als Zuid-Afrik­a, dat een lange traditie met BMW heeft. Hoe mooi zou het niet zijn om over twintig jaar te kunnen zeggen dat Alpina echt een wereld­merk is geworden, terwijl het als een familiebedrijf bego­n in een klein Beiers dorpje? Alpina Classic zou er in ieder geval wel bij varen, wat ons als stichtende familie dubbel gelukkig zou stemmen.”

                Bron: Autoweek






                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • 2008 B5S touring

                  https://www.dylan-miles.com/vehicles...vered-example/






                  Comment


                  • Last edited by Jocar; 21/09/2022, 10:13.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • ALPINA XB7: FIJNGESLEPEN EXTRAVAGANTIE

                      UITGESPROKEN WILD

                      ​Een dag nadat BMW de gefacelifte X7 aan het daglicht voorstelde, gaf Alpina al de eerste afbeelding vrij van zijn versie van die aangescherpte kolos. Nu heeft Alpina zijn XB7 volledig vrijgegeven. De vernieuwde Alpina XB7 is geheel volgens verwachting weer een auto die het midden opzoekt tussen sportieve prestaties en pure verwennerij.


                      BMW levert van diverse SUV's knalharde M-versies, denk aan de X3, X5 en X6. BMW's grootste SUV, de X7, moet het zonder volwaardige M-versie doen, maar was voordat het model werd gefacelift wel te krijgen als M50i. De X7 werd recentelijk vrij grondig gefacelift en kreeg onder meer een nieuw front aangemeten met daarin over twee lagen uitgesmeerde verlichting. Tijdens die bijpuntsessie maakte de M50i plaats voor de M60i. De BMW X7 M60i kreeg een grondig vernieuwde 4.4-V8, een mild-hybride machine die met 530 pk en 750 Nm in de basis evenveel vermogen levert als de vorige achtcilinder. Het Duitse Alpina heeft in de vorm van de XB7 een eigen versie van BMW's X7 in het aanbod, een auto die dezelfde achtcilinder had als de M50i. Alpina presenteert nu zijn versie van de vernieuwde XB7, die logischerwijs is gebaseerd op wat nu de X7 M60i is.

                      De vernieuwde 4.4-V8 met twee turbo's levert in de Alpina XB7 echter geen 530 pk, maar 621 pk en 800 Nm. Dat koppel is zelfs al bij 1.800 toeren beschikbaar. De ruim 2.730 kilo wegende XB7 dendert in 4,2 seconden naar een snelheid van 100 km/h en heeft een topsnelheid van 290 km/h. In slechts 14,8 tellen heb je de 200 km/h op de klok. Schakelen gaat door middel van een samen met ZF aangepaste achttraps automaat. De Alpina XB7 is geen alternatief voor een niet-bestaande M-versie van de X7. In plaats daarvan is het een vooral krachtiger en soepeler alternatief voor de X7 M60i, dat is volgestopt met het lekkerste dat Alpina te bieden heeft.


                      Alpina XB7

                      Alpina zet ook de vernieuwde XB7 op de Alpina Sport Suspension, compleet met luchtvering. Wie het wil, kan de XB7 tot 4 centimeter dichter tegen het asfalt leggen. Natuurlijk staat de kolos op Alpina-kenmerkende 23-inch 20-spaaks wielen en onder de auto hangt een speciaal roestvrijstalen uitlaatsysteem. Achter het lichtmetaal houdt zich extra krachtige remmerij van Brembo schuil. Voor hebben de schijven een diameter van 39,5 centimeter, achter zijn ze bijna 39,8 centimeter groot. De Alpina XB7 heeft – net als de X7 M60i – een verlichte nierengrille en overlaadt zijn inzittenden met fraai leer en houtwerk. De Alpina XB7 heeft in Duitsland een verwachte vanafprijs van €170.500.






















                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • sjiek, zoals een alpina is zonder maffiaglas

                        Comment


                        • ALPINA STOPT PRODUCTIE VAN B7

                          EIND VAN EEN ALPINA-HOOFDSTUK

                          ​Het is over en uit voor Alpina's versie van de BMW 7-serie. De BMW-veredelaars stoppen de productie van de Alpina B7, een opvolger lijkt er dan ook niet te komen.


                          Onlangs maakten we kennis met de vernieuwde versie van de XB7, Alpinas variant van de grondig gefacelifte B7. Alpina komt veelal zeer kort na de introductie van een vernieuwd model van BMW met een aangepaste of volledig nieuwe variant van zijn incarnatie van de betreffende auto, maar van de nieuwe BMW 7-serie bleef een Alpina-versie uit. Daar hoef je ook niet meer op te wachten. Alpina zegt de productie van de B7 te hebben gestaakt en geeft direct aan dat er op basis van de nieuwe 7-serie geen versie met Alpina-dna meer komt.

                          De laatste Alpina B7 op basis van de gefacelifte vorige BMW 7-serie werd in februari 2019 gepresenteerd. Die luxueuze en sportieve topsedan was gebaseerd op de 750i en had dan ook dezelfde 4.4 V8 als krachtcentrale. In de Alpina B7 was die machine echter niet goed voor 450 pk, maar voor 608 pk en 800 Nm. Het maximum koppel kwam al bij 2.000 tpm vrij.

                          Overigens is er lang niet van elke BMW een Alpina-versie. Alpina biedt in de vorm van de D3 S en B3 achtereenvolgens diesel- en benzineversies van de 3-serie sedan en Touring aan en heeft met de D4 S en B4 soortgelijke versies van de 4-serie Gran Coupé. Dan zijn er de XD3 en XD4, achtereenvolgens Alpinas incarnaties van de X3 en X4. Ook van de BMW 5-serie en 5-serie Touring biedt Alpina eigen versies aan, modellen die allebei B5 heten. Meer Alpina-pret bestaat in de vorm van de reeds genoemde XB7 en de D8, achtereenvolgens een veredelde X7 en 8-serie Gran Coupé.






                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Is logisch gevolg van het feit dat BMW Alpina overgenomen heeft.

                            Comment


                            • END OF PRODUCTION OF AN ICON.

                              Few automobile classes have exerted such a fascination as the BMW 7 Series. And few BMW models have been such a perfect fit for the ALPINA philosophy: innovative, luxurious, comfortable, yet extremely high performance, without ever being obtrusive.


                              It’s no wonder that ALPINA founder Burkard Bovensiepen embraced this model series with such enthusiasm when the first BMW 7 Series automobile was launched in 1977, and that it provided the inspiration for such outstanding BMW ALPINA models over six model generations.

                              With the latest change in the BMW G11/12 series to the G70 generation, the era of the BMW ALPINA B7 is coming to an end in the ALPINA automobile manufactory. We look back at the fascinating automobiles which came about in Buchloe on the basis of the BMW 7 Series.
                              Last edited by Jocar; 31/10/2022, 14:04.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Comment


                                  • G21 B3 Alpina bij de dealer.
                                    Ze hebben bij Alpina toch eindelijk begrepen dat ze de M-sport uitvoeringen als basis dienen te gebruiken. De uitlaten zitten ook net iets discreter in de bumper verwerkt dan bij de F3x.



                                    Comment


                                    • Prachtige kleur ook
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Alpina XB7 rijtest: de auto die alles kan
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Alpina B3 Touring Getest | Beter dan een M3? (2023)
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X