AUDI: RS-MODELLEN KRIJGEN GEEN VIERCILINDERS
ANDER PAD DAN AMG
Mercedes-Benz hangt in de AMG-versies van de C-klasse alleen nog viercilinders. Wie bang is dat ook Audi motoren met meer dan vier cilinders uit de RS-toekomst trekt, kan rustig blijven ademhalen. Dat gaat namelijk niet gebeuren.
De Mercedes-AMG C43 4Matic heeft tegenwoordig een hitsige 408 pk sterke 2.0-viercilinder in plaats van een zescilinder, zoals zijn directe voorganger. Twee pitten minder dus voor de C43, maar met de nieuwe C63 maakte Mercedes-AMG het nog bonter. Die verloor ten opzichte van de vorige C63 namelijk niet twee, maar vier cilinders. Geen V8 dus voor de Mercedes-AMG C63, maar ter compensatie wel een plug-in hybride aandrijflijn met een systeemvermogen van maar liefst 680 pk en 1.020 Nm.
Audi heeft er voorlopig nog geen oren naar om over te stappen op viercilinders. Geen viercilinder dus voor de volgende generatie Audi RS3, RS4 of RS8. Dat zegt Constantin Dressler, hoofd productmarketing bij Audi Sport tegen CNet. Wel zegt Dressler dat Audi Sport toekomstige RS-modellen kennis laat maken met hybridetechniek. Dat lijkt ook wel noodzakelijk om de concurrenten bij te kunnen blijven benen. Zo is de Audi RS4 Avant met zijn 450 pk en 600 Nm sterke 2.9-V6 natuurlijk geen partij meer voor de bijna 700 pk sterke Mercedes-AMG C63 S E Performance.
Bron: Autoweek
ANDER PAD DAN AMG
Mercedes-Benz hangt in de AMG-versies van de C-klasse alleen nog viercilinders. Wie bang is dat ook Audi motoren met meer dan vier cilinders uit de RS-toekomst trekt, kan rustig blijven ademhalen. Dat gaat namelijk niet gebeuren.
De Mercedes-AMG C43 4Matic heeft tegenwoordig een hitsige 408 pk sterke 2.0-viercilinder in plaats van een zescilinder, zoals zijn directe voorganger. Twee pitten minder dus voor de C43, maar met de nieuwe C63 maakte Mercedes-AMG het nog bonter. Die verloor ten opzichte van de vorige C63 namelijk niet twee, maar vier cilinders. Geen V8 dus voor de Mercedes-AMG C63, maar ter compensatie wel een plug-in hybride aandrijflijn met een systeemvermogen van maar liefst 680 pk en 1.020 Nm.
Audi heeft er voorlopig nog geen oren naar om over te stappen op viercilinders. Geen viercilinder dus voor de volgende generatie Audi RS3, RS4 of RS8. Dat zegt Constantin Dressler, hoofd productmarketing bij Audi Sport tegen CNet. Wel zegt Dressler dat Audi Sport toekomstige RS-modellen kennis laat maken met hybridetechniek. Dat lijkt ook wel noodzakelijk om de concurrenten bij te kunnen blijven benen. Zo is de Audi RS4 Avant met zijn 450 pk en 600 Nm sterke 2.9-V6 natuurlijk geen partij meer voor de bijna 700 pk sterke Mercedes-AMG C63 S E Performance.
Bron: Autoweek
Comment