Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Feit is -> de staat zou rekening gaan houden met co² en daarop betaal ik. De extra 0,5 liter cilinderinhoud brengt nauwelijks extra punch en enkel meer verbruik, en tax. Jammer. Zeker nu ik zie dat een goed uitgeruste S211 E 350 eigenlijk niet méér kost in 2e hands dan een goed uitgeruste E61 530i. Ik dacht dat dat wel zo zou zijn, omdat die Benz (vermoed ik) toch wel wat beter bestand is tegen de tand des tijds.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenIs al aan het minderen, de nieuwe belgen kopen niet zo oud meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
ik vind dat dus eigenlijk echt mooi brute elegantie, zoals het hoort
sacco coupes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten(...)een schande dat er zo weinig plaats is.
Maar met zonnedak zit ik met de zetel op de laagste stand met m'n hoofd tegen de dakrand, en achterin is er minder plaats dan in een hatchback van een segment lager (A3, '1, ...).
Een coupé met voldoende plaats en een neerklapbare achterbank zou ik nog nét kunnen verkocht krijgen aan m'n madam, maar niet met die binnenafmetingen.
Plus, 'k ga 't ook lastig hebben om nog 2 jaar te wachten om te switchen, en nu is die nog wat te duur.
Ik vrees dat dat 'm gaat kosten qua verkoop. Een grote manspersoon zit er niet goed in, voorin. Toch jammer, want zo'n knappe auto...
Comment
-
Daar kan ik zitten, en ik vind het aanvaardbaar (het is en blijft een coupé).
Maar in de C coupé heb ik zelfs voorin te weinig plaats. Ding is binnenin beduidend kleiner dan mijn '1. En da's al niet van de ruimste (maar eigenlijk meer dan ruim genoeg, maar de madam wil een grote break voor ikweetnietwat, maar madams wil is wet zegt men newaar). Een '3 coupé is vergeleken met mijn '1 ruim, maar die wil ik niet. Die C coupé wou ik wel. E coupé dan weer niet, da's een auto voor knappe grijzende koppels op 't laatste van hun professionele loopbaan, om op een gezapig tempo genietend naar zee te cruisen.
Edit: met welke V6 benzines is de huidige C break verkrijgbaar geweest, pre en post facelift? Mogelijks ook interessant. Geen 3,5 liter echter, max 3 liter.
Comment
-
In de E-coupé zat ik als passagier vooraan en achter mij zat een kind van 4.
Ik kon mijn zetel niet zetten zodat ik comfortabel kon zitten.
Anders werd het kind geplet.
Dan was mijn goesting al over
Maar mooi zijn ze wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenFeit is -> de staat zou rekening gaan houden met co² en daarop betaal ik. De extra 0,5 liter cilinderinhoud brengt nauwelijks extra punch en enkel meer verbruik, en tax. Jammer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDa's wel waar. En ze neigen ook massaal naar Audi, en niet meer zo fel naar Benz en BMW. Enkel de oudere nieuwe Belgen kopen nog Benz, maar dan die van zovele jaren terug toen die nog rocksolid waren. Slimme gozers.
Al kan ik wel zeggen uit ervaring met de motor, dat ik stiekem zo een W210 270CDI wil. Lijkt mij super! Mijn vader heeft die motor in zijn ML zitten en aan dat ding is nog niets kapot, behalve de injectoren, wat wel normaal is vind ik persoonlijk na bijna 300 000kms.
En wetende dat zo een ML een flink pak zwaarder is dan die E.
Edith laat weten, dat de motor in die ML nooit echt zwaar belast is geweest, maar vorig jaar met iets van 270 k kms heeft die wel schoon mijn W123 en 2 sets velgen voor een kleine 400kms vervoert. Ik denk dat die motor dan voor het eerst zwaar gewerkt heeft in zijn leven (behalve die paar keer de topsnelheid in Duitsland bereiken met 4a 5 mensen en volle koffer.)
Het klinkt raar, maar hoe langer ik die W210's zie rondrijden, hoe mooier ik die ga vinden. Zeker die met een chromen randje rond de voorlichten. Ik vond ze vroeger echt gedrochten (en tot voor kort ook), maar hoe langer hoe meer zie ik ze liever, zeker met die machtige ronde achterlichten erop.
Ze zien er zo lief uit, meneer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Edit: met welke V6 benzines is de huidige C break verkrijgbaar geweest, pre en post facelift? Mogelijks ook interessant. Geen 3,5 liter echter, max 3 liter.
C230 = 2.5 liter 204pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenIk zie ze toch verdacht veel met W210 rondrijden. Nu niet direct Mercedes paradepaartje op betrouwbaarheid en roestbestendigheid
Al kan ik wel zeggen uit ervaring met de motor, dat ik stiekem zo een W210 270CDI wil. Lijkt mij super! Mijn vader heeft die motor in zijn ML zitten en aan dat ding is nog niets kapot, behalve de injectoren, wat wel normaal is vind ik persoonlijk na bijna 300 000kms.
En wetende dat zo een ML een flink pak zwaarder is dan die E.
Edith laat weten, dat de motor in die ML nooit echt zwaar belast is geweest, maar vorig jaar met iets van 270 k kms heeft die wel schoon mijn W123 en 2 sets velgen voor een kleine 400kms vervoert. Ik denk dat die motor dan voor het eerst zwaar gewerkt heeft in zijn leven (behalve die paar keer de topsnelheid in Duitsland bereiken met 4a 5 mensen en volle koffer.)
Het klinkt raar, maar hoe langer ik die W210's zie rondrijden, hoe mooier ik die ga vinden. Zeker die met een chromen randje rond de voorlichten. Ik vond ze vroeger echt gedrochten (en tot voor kort ook), maar hoe langer hoe meer zie ik ze liever, zeker met die machtige ronde achterlichten erop.
Ze zien er zo lief uit, meneer
Was het niet zo, dan reed ik nu al met w210 ipv een w124. Zoveel dat je kan krijgen voor zo weinig geld, maar dan komen de kosten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenHier ook, maar het zijn dikke brolvoituren.
Was het niet zo, dan reed ik nu al met w210 ipv een w124. Zoveel dat je kan krijgen voor zo weinig geld, maar dan komen de kosten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenRoest, daar kan ik mee leven, anders had ik mij nooit een W123 gekocht. En welke nog? Over de motor : ik vermijd de 200/220 omdat ik weet dat die serieus afgezien hebben.
Some known problems include the front spring perch has corroded and tearing away from the inner fender(wing), causing the front suspension to collapse. (4Matic models are not believed to be affected.) Other problems include defective harmonic balancer pulleys (recall), rust on trunk lid near latch, rust on Mercedes emblem on front bonnet, rust on door frames under window seals (recall), rust on front wings just above bumper, defective mass airflow meter, melted rear light bulb sockets, defective blower motor regulators, and rear window regulator failures.
Harmonic Balancer - Some M112 and M113 engines used in W210 models were equipped with a harmonic balancer pulley which, due to a supplier quality problem, may fail and cause engine damage. If the rubber insert of the harmonic balancer pulley delaminates the pulley may grind through the timing chain cover and oil pan, causing several thousand dollars of damage. Mercedes-Benz USA issued Service Campaign #2005-020003[3] which included inspection of the part and replacement if necessary at no cost. The part number on the harmonic balancer pulley can be compared to those given to Mercedes-Benz dealers in the Service Campaign notice[4] to determine if the part is a faulty original or has been replaced with the updated part. Replacement of the faulty part with the updated part should be a permanent solution to this problem.
Blower Motor Regulator - If this part fails, the climate control fan will not operate faster than approximately 50% power. Mercedes updated the regulator to improve its reliability, but the redesigned regulator requires the installation of a new blower motor—about $1,000 in parts. The old-style regulator, which is compatible with the existing blower motor, is no longer manufactured. The blower motor regulator may be replaced with the much less expensive W140 S-class blower regulator, provided that the E-class wiring harness is re-attached to the S-class regulator.[5]
Front Sway Bar Drop Links - While not a serious concern, most E-classes end up with a sub 35 mph (56 km/h) clicking or rattling sound from the front end. This is usually due to worn out front-end sway-bar drop links. These can easily be replaced by anybody with minor knowledge of vehicle DIY, for no more than around £20.[6]
Front Spring Perches - Some owners have reported rust problems on the front spring perches - the top perches, which hold the tops of the springs for the front suspension. The perches are spot welded to the chassis, and factory coated in a weatherproof mastic to stop them rusting, however in some rare occurrences, water gets behind the mastic causing the perches to rust, and eventually to fail - leading to collapse of the suspension. The car remains controllable. This is a problem that Mercedes USA have acknowledged. The issue is not identifiable without first removing the mastic to check.[7][8]
Body corrosion - Most model year versions of the W210 displayed body rust, notably on European-sold cars. Rust would sometimes appear spontaneously on panels such as doors and roofs on cars less than a year old. In response to this problem, the manufacturer would normally change or repair the affected panels under warranty.[9] Mercedes-Benz has been criticized in the European press for not officially acknowledging this problem. This was due to problems introducing water based paint technology.
Window regulators - The power window regulator, essentially the mechanism that transfers power from the electric motor to the window, has a few plastic parts that can fail after several years causing the power window to stop operating. DIY replacement of a window regulator can be done in about 1–2 hours at a cost of somewhere between $60 and $120 for the part.[10]
Head Gasket - The head gasket on the M104 is known to fail, causing an oil leak at the rear of the cylinder head.[citation needed]
Differential Bushing - The rear IRS differential bushing wears rapidly during high performance driving and cornering.[citation needed]
According to Jack Baruth, writer for The Truth About Cars, "Mercedes-Benz should formally apologize for the W220 and W210. Every customer who purchased a new S-Class or E-Class from those infamously troubled generations should receive a letter in the mail, hand-signed by Dr. Panzer Kampf-Wagen or whoever is running the show nowadays, apologizing for selling them an utter piece of junk. Hundreds of thousands of customers were basically swindled. They thought they were buying a Mercedes-Benz, not a cost-cut half-plastic embarrassment. Make it right. And throw them a little incentive towards the price of a new (and presumably better) Benz, just to make up for the abysmal resale on, say, the 2001 S430."[11]
Comment
-
Die balancer is op benzines : geen last van.
Blower : 50% will do
Front dinges : DIY
Mastiek wegdoen, staalborstel erop, zinklaagje spuiten, mastieken
Roest, roest, roest, ik rij rond met een w123
Vensterprobleem : hmmm vermoedelijk DIY of fuck-it, mijn raam werkt en ik heb airco
M104 : naft
Reserve setje lagers zoeken voor diff.
En ze gaan goedkoop! Helaas wel in duitsland, want in B niet zo populair. In D, niet veel lederen zetels.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin realiteit verbruik je met de benz gewoon minder omdat je er liever trager mee rijdt
Ik weet van een ex-eigenaar van 't model dat ik op 't oog heb dat die, als je er rustig mee rijdt, biezonder zuinig kunnen zijn. Tankjes onder de 8 liter (en niet enkel autostrade aan 120) zijn perfect mogelijk.
De Benz (350) doet dat helaas niet. Ze zijn nu eenmaal gewoon minder zuinig. Zeker in "Magerbetrieb" is die BMW krachtbron niet te kloppen zuinig. Van zodra je er de pees op legt zijn ze allemaal dorstig, en ja de Benz ontraadt dat peren misschien iets meer af door z'n karakter, maar voor mij gaat dat geen verschil uitmaken want in de regel rijd ik toch erg rustig.
Anyway, 't verbruik deert me niet, 't zijn de cijfers waarop de regering zich baseert om te taxeren. De Benz kost 800 EUR meer aan jaarlijkse rijtax alleen al, en is ook duurder om in te schrijven door z'n co²-uitstoot. Jammer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk vind 'm ook prachtig, maar enkel als liefhebbersauto, voor een paar dagen per zomer. Als daily -> not in a million years.
Comment
Comment