Nice
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenFijn interieur.
Zaterdag eens gaan naar kijken voor iemand.
http://m.autoscout24.be/anbod/merced...lver-302777858
http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...596?asrc=st|as
Comment
-
Bedankt. Die staat op nummer twee voor mij na die zilverkleurige die ik postte omwille van het donkere dashboard.Maar de prijs is hetzelfde.
Staat wel al zeer lang online hé die blauwe. Ik herinner mij die ook nog en ik had al heel lang niet meer gezocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenBedankt. Die staat op nummer twee voor mij na die zilverkleurige die ik postte omwille van het donkere dashboard.Maar de prijs is hetzelfde.
Staat wel al zeer lang online hé die blauwe. Ik herinner mij die ook nog en ik had al heel lang niet meer gezocht.
Comment
-
iemand intresse in een 2004 c30 cdi sportcoupe, zwart met 190000km ? reden van verkoop is de lez, en op een c30 is helaas geen retrofit dpf verkrijgbaar
auto was eerst van eerst van een collega, en nu van een vriend...heeft nooit wat gemankeerd op de goeibougies na (typisch voor benzen van die tijd...ze hebben eruit geleerd, namaz ) maar ze zijn dus alle 5 terug werkend
er wordt absoluut geen hoofdprijs voor verwacht maar liefst geen gezeik
Comment
-
De Mercedes-Benz 300 SL Roadster is zestig geworden!
Met de Mercedes-Benz 300 SL lieten de Duitsers zien dat er weer iets moois kon opbloeien uit de puinhopen van de Tweede Wereldoorlog. In 1954 bracht het merk de straatversie van de 300 SL uit, met de legendarische vleugeldeuren. De auto dankte daaraan zijn bijnaam 'Gullwing'. Met maximaal 222 pk vermogen uit een 3,0-liter zescilinder - met directe brandstofinjectie (!) - zette de 300 SL voor die tijd bloedstollende prestaties neer. De auto wist snelheden tot 260 km/h te halen.
In 1957 onthulde Mercedes tijdens de Autosalon van Genève de Roadster, die het stokje overnam van de Gullwing. Dat was niet simpelweg een kwestie van het dak eraf en rijden maar. De vleugeldeuren van de 300 SL zaten er namelijk niet zonder reden: het frame van de auto maakte conventionele deuren met een fatsoenlijke instap vrijwel onmogelijk. Voor de Roadster moest de 300 SL onderhuids dus ook flink worden aangepast, omdat de open versie uiteraard geen vleugeldeuren kon krijgen. Dat resulteerde in wat meer gewicht, maar volgens tests uit die tijd was het rijgedrag minstens zo goed als dat van de coupé.
Bij de introductie was er alleen nog een softtop voor de Roadster beschikbaar, maar een jaar later volgde ook een hardtop. In 1961 werd het onderstel nog eens tegen het licht gehouden en kreeg de auto voor én achter schijfremmen. Uiteindelijk hield de beeldschone cabriolet het daarmee nog tot eind 1963 vol, toen het laatste en 1.858e exemplaar van de band liep. Tegenwoordig heb je meestal aan minder dan 1 miljoen euro niet genoeg voor een 300 SL Roadster. Een eigentijds alternatief is er binnenkort in de vorm van de Mercedes-AMG GT Roadster.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenFijn interieur.
Zaterdag eens gaan naar kijken voor iemand.
http://m.autoscout24.be/anbod/merced...lver-302777858
Had op een paar plekken carrosserieschade maar die zou worden hersteld voor de prijs. Toch een viertal plekken. Hoe wordt dat dan gedaan hé? Verder ook drie velgen beschadigd en niet miniem. Interieur was smerig. Wel gestofzuigd maar alles zag er vuil uit, bestuurdersmat ook weggegooid.
Onderhoudsbeurt was gelukkig niet gereset en zat over datum maar dat was prima.
Valt echt wel iets te maken van die auto, snap niet hoe ze die zo willen kwijtgeraken.
Jammer want zo eentje vind je niet gauw. Vereist is beige leder, break, automaat, trekhaak, diesel, min. 2011 (start/stop, betere co2) en minder dan 100.000 km.
Waarom neemt haast niemand beige leder?
Met zo'n interieur kom je veel gemakkerlijker bij een F31 uit merk ik. Maar die heeft een minder betrouwbare motor natuurlijk.
Comment
-
Die velgen zijn rationeel beoordeeld. Niet als beschadigd beschouwd omwille van een minuscuul putje zoals ik dat zou doen.
Echt hard boordstenen mee geraakt (wat in principe niet zomaar gebeurt met 16"). Rechterflank had vreemde beschadigingen op beide portieren diep door de lak, en de wielrand een schaafwond. Achterbumper een kap van een dissel die de bumper geramd had en bumper rechtsvoor een tik tot op de zwarte plastiek.
Interieur was inderdaad overkomelijk.
Ik vind nog wel eentje.
Viel me op dat deze een ander navigatiesysteem had dan de mijne.
Die verkoper kreeg trouwens de trekhaak tegen zijn scheenbeen gezwenkt bij het uitklappen. Ik moest daar wat om lachen want zag het aankomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDe Mercedes-Benz 300 SL Roadster is zestig geworden!
Met de Mercedes-Benz 300 SL lieten de Duitsers zien dat er weer iets moois kon opbloeien uit de puinhopen van de Tweede Wereldoorlog. In 1954 bracht het merk de straatversie van de 300 SL uit, met de legendarische vleugeldeuren. De auto dankte daaraan zijn bijnaam 'Gullwing'. Met maximaal 222 pk vermogen uit een 3,0-liter zescilinder - met directe brandstofinjectie (!) - zette de 300 SL voor die tijd bloedstollende prestaties neer. De auto wist snelheden tot 260 km/h te halen.
In 1957 onthulde Mercedes tijdens de Autosalon van Genève de Roadster, die het stokje overnam van de Gullwing. Dat was niet simpelweg een kwestie van het dak eraf en rijden maar. De vleugeldeuren van de 300 SL zaten er namelijk niet zonder reden: het frame van de auto maakte conventionele deuren met een fatsoenlijke instap vrijwel onmogelijk. Voor de Roadster moest de 300 SL onderhuids dus ook flink worden aangepast, omdat de open versie uiteraard geen vleugeldeuren kon krijgen. Dat resulteerde in wat meer gewicht, maar volgens tests uit die tijd was het rijgedrag minstens zo goed als dat van de coupé.
Bij de introductie was er alleen nog een softtop voor de Roadster beschikbaar, maar een jaar later volgde ook een hardtop. In 1961 werd het onderstel nog eens tegen het licht gehouden en kreeg de auto voor én achter schijfremmen. Uiteindelijk hield de beeldschone cabriolet het daarmee nog tot eind 1963 vol, toen het laatste en 1.858e exemplaar van de band liep. Tegenwoordig heb je meestal aan minder dan 1 miljoen euro niet genoeg voor een 300 SL Roadster. Een eigentijds alternatief is er binnenkort in de vorm van de Mercedes-AMG GT Roadster.
is dat ronde gat een krikgat? Opgevuld met een dop bij die eerste?
260 km/u zou ik er toch liever niet mee rijden.
Maar wel liever dan er een miljoen voor te betalen.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenViel tegen. Ook zo maar een verkoper...
Had op een paar plekken carrosserieschade maar die zou worden hersteld voor de prijs. Toch een viertal plekken. Hoe wordt dat dan gedaan hé? Verder ook drie velgen beschadigd en niet miniem. Interieur was smerig. Wel gestofzuigd maar alles zag er vuil uit, bestuurdersmat ook weggegooid.
Onderhoudsbeurt was gelukkig niet gereset en zat over datum maar dat was prima.
Valt echt wel iets te maken van die auto, snap niet hoe ze die zo willen kwijtgeraken.
Jammer want zo eentje vind je niet gauw. Vereist is beige leder, break, automaat, trekhaak, diesel, min. 2011 (start/stop, betere co2) en minder dan 100.000 km.
Waarom neemt haast niemand beige leder?
Met zo'n interieur kom je veel gemakkerlijker bij een F31 uit merk ik. Maar die heeft een minder betrouwbare motor natuurlijk.
Was ook een 2011 met 90.000 km, Avantgarde met cognacinterieur en Harmann Kardon en geen dagrijleds maar van die ronde lampen.
Prijs uiteindelijk gekregen op 14.000, zat volgens mij nog wat marge op. Auto had ook wat lichte gebruiksschade op de carrosserie maar minder erg dan de zilverkleurige van zaterdag, interieur ook zeer vuil, velgen beschadigd, banden versleten.
Viel me op dat die C220 sneller leek dan mijn coupé, meer vermogen precies. Nu ik dit typ bedenk ik iets: chiptuning. Die had echt veel koppel.
Wat ook opviel was dat de bak scherper schakelde. De mijne doet dat zacht maar hier was er een klein schokje bij de eerste keer schakelen.
Auto was gekocht als NNC op 45.000 en vanaf dan was er wel onderhoud gebeurd maar elke historiek ontbrak en het was ook onduidelijk waar het uitgevoerd werd.
Niettegenstaande de goeie prijs vind ik deze toch ook te riskant en onbetrouwbaar.
Die zilveren komt weer in het vizier omwille van het unieke interieur en de originele trekhaak. Een lager bod proberen waarvoor ook de carrosserieschade hersteld moet worden nu. Een onbetrouwbare historiek is eigenlijk het enige waar je niets aan kan doen en dat heeft deze niet. Benieuwd of ze toehappen. Auto raakt alleszins moeilijk verkocht omdat hij niet perfect is.
Comment
-
TIEN ELEKTRISCHE MODELLEN IN 2022
De regelmatige bezoeker van deze website weet dat Mercedes hele concrete plannen heeft op het gebied van elektrische auto’s. In 2025 moeten er maar liefst tien EV’s in de showroom staan, meldde het bedrijf eerder. Het merk blijkt nog ambitieuzer en haalt de deadline drie jaar naar voren.
De grootse elektrificatie-plannen kwamen tijdens de laatste Autosalon van Parijs in de openbaarheid met de introductie van de EQ-Concept. Die auto is niet alleen een voorbode voor een concreet elektrisch productiemodel, maar markeert bovendien het begin van een hele reeks elektrische Mercedessen met het EQ-label. In 2025 zouden er tien van zulke auto's opgesteld moeten staan, meldde het merk uit Stuttgart.
Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering kondigde CEO Dieter Zetsche echter aan dat dat aantal al in 2022 gehaald moet worden. Het bedrijf heeft het zelfs over 'meer dan' 10 elektrische modellen in dat jaar. Het eerste model uit de reeks zou in 2019 moeten verschijnen. Met het modellenoffensief is een investering van 10 miljard euro gemoeid.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment