Iemand van by in het gebouw heeft zijn CL600 uit de jaren 90 (die op basis van de S tank) vervangen door een huidige CL600. Hoewel die huidige wel knap is en wss retesnel is. Heeft zijn voorganger wel een bepaalde statigheid dat de huidige precies een beetje mist
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Even een vraag aan de Mercedes-kenners.
Mijn pa heeft een HTC Wildfire maar die is niet compatibel met het Command-Online van de E. Hij kan bellen vanuit de auto met de Bluetooth maar zijn contacten worden niet weergegeven. Dus moet hij steeds het nummer intikken en dan is het nut van zo'n systeem al deels teniet gedaan.
Is er een andere mogelijkheid (instelling in de auto of gsm aanpassen?) dan een andere gsm te kopen want die gsm staat niet in de lijst met compatibele telefoons.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenEven een vraag aan de Mercedes-kenners.
Mijn pa heeft een HTC Wildfire maar die is niet compatibel met het Command-Online van de E. Hij kan bellen vanuit de auto met de Bluetooth maar zijn contacten worden niet weergegeven. Dus moet hij steeds het nummer intikken en dan is het nut van zo'n systeem al deels teniet gedaan.
Is er een andere mogelijkheid (instelling in de auto of gsm aanpassen?) dan een andere gsm te kopen want die gsm staat niet in de lijst met compatibele telefoons.
Comment
-
Merci voor de tip. Zal het hem vanavond voorstellen. Ik vind het allesinds een doenbare oplossing want een gsm van hooguit een jaar nu al vervangen zou er wat over zijn.
De Blackberry van zijn werk zou in ieder geval moeten werken, vanavond ook eens proberen.
Comment
-
Idd, eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje schandalig. Android is minstens even populair als iOs van Apple... Maar die discussie gaan we hier nu niet opstarten. Vind het gewoon erg dat een moderne wagen geen moderne gsm kan verbinden.
Omgekeerd kan natuurlijk ook, een moderne gsm die niet met een moderne auto kan verbinden.
Op de X3, die nog een systeem had dat nog op de E39 heeft gezeten dus al meer dan 15 jaar oud, werkte alles perfect.Last edited by C'Mon; 01/08/2012, 13:30.
Comment
-
Verkopen ze bij Mercedes zetelhoezen? Dan moeten we niet bij auto5 achter van die lelijke tuningexemplaren. Het zou zijn om op de zetels te leggen als we terug komen van het lopen (vuile en bezweette kleren).
En weet er ook iemand wanneer The Mercedes House in Brussel weer open gaat? Ze zijn daar aan het renoveren...Last edited by C'Mon; 04/08/2012, 13:31.
Comment
-
Mercedes bluetooth krijgt niet zo snel een update dan bij gsm toestellen.
Het probleem bij Android is dat bij een update alleen het nieuwste bluetooth profiel er op staat en Mercedes ondersteunt pas later dat profiel.
Bij Nokia, BlackBerry, iPhone, ... blijven de oudere bluetooth wel in het toestel staan bij een update.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk BerichtenMercedes bluetooth krijgt niet zo snel een update dan bij gsm toestellen.
Het probleem bij Android is dat bij een update alleen het nieuwste bluetooth profiel er op staat en Mercedes ondersteunt pas later dat profiel.
Bij Nokia, BlackBerry, iPhone, ... blijven de oudere bluetooth wel in het toestel staan bij een update.
Comment
-
-
Kan een Benz kenner dit bevestigen/ontkennen?
Gaat dus over de pfl W204 c200 CDI naar aanleiding van dit topic
Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk BerichtenHet is idd identiek dezelfde motor als de C220 CDI van destijds, echter de versnellingsbak is volledig anders. Bij de C200 CDI was dit de zesbak van de 6-cilinder benzines, die een fabrieksspecificatie van 270 Nm koppel had. Bijgevolg is het koppel daar ook op begrensd, terwijl je bij een 136 PK toch minstens een 320 Nm koppel zou verwachten (bij wagens van die leeftijd, tegenwoordig ligt dat weer al snel 10-20 Nm hoger).
Je kan deze motor dus nauwelijks tunen: als je het middenbereik te veel oppompt krijg je quasi zeker problemen met je versnellingsbak (misschien dat 10% meer koppel nog net kan, maar meer zeker niet). En in de 'top end' (waar koppel niet het probleem is) produceert hij sowieso al eerder 150 PK op de rollen (gezien het een teruggetunede 220 motor is). Daar kan dan misschien nog iets bovenop, maar dat zal je slechts zelden voelen.Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenJe hebt misschien wel gelijk maar ik zou dit graag eens bevestigd zien door een Benz-kenner hier. Vind dit nl. een bijzonder vreemde politiek van Benz, een motor van 2148cc koppelen aan een bak die max. 270nm aan kan (en dan net iets hoger in het gamma een 220 die al fluitend tot 400nm kan). De vergelijking gaat misschien niet helemaal op maar de 1.6 jtdm had 2 j. terug al 320nm2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenVriend van mijn moeder rijdt met een G600. Kan dat?
Hij had ook verteld dat die handgemaakt was dus ik vermoed iets van Brabus of dergelijke. Ongeveer 10 jaar oud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenNaar mijn weten is de G65 AMG -op de Brabus G-klasse- na de eerste G-klasse met een 12 cilinder?
Comment
-
Comment