Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    de taxi 320 cdi van de buren

en de vandaag geleverde ml 250 van de zus

ze is alvast content van de airmatic
    Wens je zus veel plezier met de ML. Die van ons doet het ondertussen prima. Is vandaag net binnen voor zijn derde onderhoud.

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
    Hoe breed is de achterbank? Ziet er serieuze vooruitgang uit?
    Weet het niet vanbuiten meer, maar moet in de grote van 148/152mm liggen (elleboog/schouder). Is één van de redenen waarom we de ML hadden gekozen ter vervanging van de S-max.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• de vorige ML's waren nogal claustrofobisch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Toeval of niet maar gisteren tussen Antwerpen en Zaventem, zag ik er zo ééntje in mijn achteruitkijkspiegel toekomen. Blijf het een prachtige verschijning vinden en komt uiteraard mee op het verlanglijstje staan. Hij had net dezelfde kleur en was dan nog een T-model. Was even een fijn moment van de dag tussen weer alle verkeersellende.
        In mijn ogen de meest ideale opvolger voor uw A6, als je bij een ander merk gaat shoppen natuurlijk.
        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
          In mijn ogen de meest ideale opvolger voor uw A6, als je bij een ander merk gaat shoppen natuurlijk.
          Weet het, maar zal in 4matic en V6 duurder uitkomen dan een A6 (allroad).

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Weet het, maar zal in 4matic en V6 duurder uitkomen dan een A6 (allroad).

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
            Inderdaad, je moet al direct een 350 nemen voor die heerlijke smeuige V6 icm 4matic te hebben. Dan is de bijna € 3000 goedkopere A6 Allroad met 245 pk de betere koop.
            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Inderdaad, je moet al direct een 350 nemen voor die heerlijke smeuige V6 icm 4matic te hebben.
              tenzij je een benzine neemt, dan heb je de 4matic ook al bij de E300
              lets have some more member berries

Comment

Inderdaad, je moet al direct een 350 nemen voor die heerlijke smeuige V6 icm 4matic te hebben. Dan is de bijna € 3000 goedkopere A6 Allroad met 245 pk de betere koop.
                Audi A6 3,0l Quattro is altijd al beste koop geweest in aankoop, verbruik, betrouwbaarheid en in onderhoud.

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                tenzij je een benzine neemt, dan heb je de 4matic ook al bij de E300
                Dat klopt, en als je de totaal berekening maakt gaat je dat niet echt veel meer kosten op jaarbasis.
                Klein huishoudelijk berekeningske:
                -aankoop verschil € 3480,75 in het voordeel van de 300.
                -verbruik (6,5l voor mijn huidige A6 tegen 8,0l? voor een 300 benzine) 9750 liter nodig nu, tegen 12000 liter voor de benzine
                kosten brandstof € 12675 nu, tegen € 17268 voor de petrol.
                Dit maakt een verschil van € 4593 aan brandstof/jaar.
                Aangezien de aankoop van de MB 300 4Matic € 3480,75 beterkoop is dan de dieselversie 350 4Matic, kom je nog amper uit op een verschil van € 1112,25 op jaarbasis voor aankoop & verbruik.
                Weet niet wat de onderhoudsfrequentie is van een benzine maar waarschijnlijk zijn deze goedkoper dan voor de 350.
                Kan je natuurlijk de vraagstellen, ondanks de vele km's het nog wel opportuun is om met een diesel te blijven rondtoeren?
                Je zit natuurlijk wel met 14gr. meer uitstoot.
                Last edited by Metaxa; 08/10/2013, 20:47.

Comment

• over hoeveel km spreken we hier? en verspreid over hoeveel jaar?

Ik ben zot van naft, dat is duidelijk, maar diesel is nu eenmaal rationele keuze in bepaalde situaties.
                  Vergeet maar dat een naft vandaag de dag onderhoudsloos zou zijn. Om het met een boutade te zeggen: daarvoor verbruiken ze te weinig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                    over hoeveel km spreken we hier? en verspreid over hoeveel jaar?

Ik ben zot van naft, dat is duidelijk, maar diesel is nu eenmaal rationele keuze in bepaalde situaties.
                    Vergeet maar dat een naft vandaag de dag onderhoudsloos zou zijn. Om het met een boutade te zeggen: daarvoor verbruiken ze te weinig.
                    150.000/jaar.
                    Neen neen zeker niet onderhoudsloos maar misschien dat één van de kenners hier weet om de hoeveel km's er bij long-life onderhoud met een 300 moet binnengereden worden. Normaal zouden de onkosten per beurt goedkoper moeten zijn dan voor een dieselversie. Dat is althans wat ze me vroeger altijd wijs maakten.
                    Last edited by Metaxa; 09/10/2013, 13:48.

Comment

Audi A6 3,0l Quattro is altijd al beste koop geweest in aankoop, verbruik, betrouwbaarheid en in onderhoud.
                      Ik hoop dat ik over een paar jaar hetzelfde kan zeggen over een F11 met xDrive .

Comment

Ik hoop dat ik over een paar jaar hetzelfde kan zeggen over een F11 met xDrive .
                        Da kan ni, da kan ni...

Comment

150.000/jaar.
                          Neen neen zeker niet onderhoudsloos maar misschien dat één van de kenners hier weet om de hoeveel km's er bij long-life onderhoud met een 300 moet binnengereden worden. Normaal zouden de onkosten per beurt goedkoper moeten zijn dan voor een dieselversie. Dat is althans wat ze me vroeger altijd wijs maakten.
                          Spreken we hier over atmosferische naft?

"atmo diesel" eet gewoon per definitie de "turbonaft" op op gebied van betrouwbaarheid en onderhoud. Dat zou iedereen moeten weten. Maar atmo diesel wordt niet meer gemaakt voor auto's denk ik.

Een turbo is net iets dat steeds meer en meer opvolging vergt. Motoren die + 40 jaar draaien zijn geen turbo's. Het kan dus zijn dat "vroeger" nu eenmaal ging over atmosferisch.

Comment

Spreken we hier over atmosferische naft?

"atmo diesel" eet gewoon per definitie de "turbonaft" op op gebied van betrouwbaarheid en onderhoud. Dat zou iedereen moeten weten. Maar atmo diesel wordt niet meer gemaakt voor auto's denk ik.

Een turbo is net iets dat steeds meer en meer opvolging vergt. Motoren die + 40 jaar draaien zijn geen turbo's. Het kan dus zijn dat "vroeger" nu eenmaal ging over atmosferisch.
                            Hedendaagse atmosferische benzinemotor vs geblazen diesel.

Comment

• aha. Altijd mogelijk.
                              Aan de andere kant lijkt het mij onmogelijk om vandaag meer geluk te hebben met auto's dan vroeger.
                              Niet dat 1.000.000km halen onmogelijk is met een naftje, maar de vraag is hoeveel huidige wagens dat kunnen.
                              Dus, met 150.000/ jaar zit je al vlug met een vervangprobleem na een paar jaar. En dan is het zeer de vraag wat die benzine opbrengt.

Comment

aha. Altijd mogelijk.
                                Aan de andere kant lijkt het mij onmogelijk om vandaag meer geluk te hebben met auto's dan vroeger.
                                Niet dat 1.000.000km halen onmogelijk is met een naftje, maar de vraag is hoeveel huidige wagens dat kunnen.
                                Dus, met 150.000/ jaar zit je al vlug met een vervangprobleem na een paar jaar. En dan is het zeer de vraag wat die benzine opbrengt.
                                Dat vraag ik me dus ook wel eens af. Dat de MB, BMW & Audi dieselmotoren zulke km's aankunnen weten we. Maar kan de benzine-versie van de heilige drievuldigheid dat ook?
                                Normale wissel is om de drie jaar.
                                Kan er naast zitten natuurlijk maar vrees dat deze na 450dzd km's ongeveer moeten "op" zijn door hun hogere toeren. Alhoewel, een V6 benzineuitvoering (of bmw-equivalent) in principe ook onverslijtbaar zou moeten zijn. Wie zal het zeggen...
                                Toch maar best een 350 cdi 4-matic op het lijstje zetten, kwestie van geen risico's te pakken.

Comment

• wel wij denken altijd dat ze op zijn... waarom gaan doen ze nog 100.000'dn km in africa of het verre oosten ?

wij vervangen veel te vroeg, maar of dat om technische redenen is of om persoonlijke reden (beu zijn v/d wagen?)

Comment

• Goede vraag eigenlijk: welke motoren zijn vandaag de dag - ongeacht de aanschaf- en rijkosten - de duurzaamste.
                                    We hebben zo bij Benz de 240d generatie gehad, dan de 250d / 300d ...
                                    wat hebben we heden ten dage in feite?

Comment

• de cdi's !

210 220 cdi van de buurman is vervangen door nieuwe 211 op 800k, de 320 is nog niet versleten

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      de taxi 320 cdi van de buren

Comment

• Ik hoop dat mijn van 150pk teruggeschroefde 136pk'er ook lange mag meegaan.
                                        Zou die "terugschroeving" helpen?

Comment

Ik hoop dat mijn van 150pk teruggeschroefde 136pk'er ook lange mag meegaan.
                                          Zou die "terugschroeving" helpen?
                                          Nee onderhoud en gebruiken waarvoor hij gemaakt is helpen het meest Je kan die teruggeschroefde net zo goed koud plat stampen en nooit binnen doen voor onderhoud
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X