Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn vader heeft echt een heel rustige rijstijl, maar met zijn ML280 zijn de kosten toch echt wel een pak hoger dan met zijn E die hij daarvoor had. Dat concept, hoog gewicht en zwaartepunt, is sletig voor banden en remmen. 4 nieuwe banden kosten je al snel boven de 1000 euro bijvoorbeeld.
Uiteindelijk vindt hij het verbruik en de taksen nog het ergste, maar tot nu toe nog geen beter alternatief gevonden en hij rijdt er ook echt graag mee, dus hij blijft ...
Op termijn zie ik hem wel overschakelen naar een B-Klasse in combinatie met een pick-up of zo er bij.
misschien de nieuwe ML 250 cdi bluetec ?
standaard 430€ biv in vlaandere, 386€ rijtaks (jaarlijks)
voor bedrijven 70% aftrekbaar..
en een normverbruik van 6L, en van mensen die al 1 hebben vertelden ze me dat ze 7-7.3 rijden
standaard al = eco start/stop, 7 traps automaat, vol. elektrische stoelen, tempomat, parktronic,audio 20 met bluetooth etc, attension assist,...
start vanaf €55.600
Last edited by ; 17/01/2012, 09:21.
Reden: standaard uitrusting
standaard 430€ biv in vlaandere, 386€ rijtaks (jaarlijks)
voor bedrijven 70% aftrekbaar..
en een normverbruik van 6L, en van mensen die al 1 hebben vertelden ze me dat ze 7-7.3 rijden
standaard al = eco start/stop, 7 traps automaat, vol. elektrische stoelen, tempomat, parktronic,audio 20 met bluetooth etc, attension assist,...
start vanaf €55.600
Droomjob!
Is zo'n eco start/stop systeem gemakkelijk uit te schakelen?
De pijnlijke punten aan een SUV he
eigenlijk net niet - uhum - "sterk" genoeg om het te gebruiken als iets anders dan een te hoge break. Het lukt, maar is kostelijker dan een echte pick up.
Of een G ... ?
G valt ontzettend goed mee qua kosten. Setje banden komt 80k km toe (en worden vervangen met +2mm profiel), remblokken ongeveer idem, schijven het dubbel.
Bijkomend; relatief lage afschrijving ivgm de meeste SUV's, en door Mercedes op LV te zetten. Op die manier is zo'n kar best betaalbaar te rijden....als je niet struiktelt over het brandstofverbruik.
G valt ontzettend goed mee qua kosten. Setje banden komt 80k km toe (en worden vervangen met +2mm profiel), remblokken ongeveer idem, schijven het dubbel.
Bijkomend; relatief lage afschrijving ivgm de meeste SUV's, en door Mercedes op LV te zetten. Op die manier is zo'n kar best betaalbaar te rijden....als je niet struiktelt over het brandstofverbruik.
standaard 430€ biv in vlaandere, 386€ rijtaks (jaarlijks)
voor bedrijven 70% aftrekbaar..
en een normverbruik van 6L, en van mensen die al 1 hebben vertelden ze me dat ze 7-7.3 rijden
standaard al = eco start/stop, 7 traps automaat, vol. elektrische stoelen, tempomat, parktronic,audio 20 met bluetooth etc, attension assist,...
start vanaf €55.600
Mijn vader koopt al jaren niet meer nieuw, dus kan interessant zijn binnen een jaartje of zo
Die radio is wel echt 2002 vind ik. Comand geeft toch een veel frissere indruk in zo'n "jonge" auto.
En ga toch eerst maar eens een automaat testrijden.
Voor de rest ziet het er een prachtige auto uit.
Ik zou ook wel een berline FL willen in die kleurcombinatie.
Comment